Şimdi Ara

Peugeot 307 Otomatik Vites Sorunu (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
4
Favori
175.933
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • burakozgun B kullanıcısına yanıt
    s.a kardeşim bende yeni araç aldım 307. 2004 model otamatik 16 xt piremium aynı sorun bende de yapıyor kalkarken tak diye vuruyor çok sert bir şekilde siz promlemi çözebildiniz mi ?

    lütfen yardımcı olurmsunuz ... ( burakozgun).


    bügün aracımla otabana çıktım ama araç 3500 devirde 110 la zorla gidiyordu sanki çekiş biraz yavaşaladı gibi sonrada şehir içine girince şanzuman yagımı ne ısındı hem çekici hemde küt diye sert bir şekilde vuruduu aracım hata vermedi her han gibi çook morelim mozuldu yeni aldım aracı yardımısı olursanız deneyimli arakadaşlar minettar olurum sizee.....

    LÜTFEN ACİLL CVP BEKLEMEKTEYİMMM...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hasan_izmir -- 6 Eylül 2015; 20:30:24 >
  • İyi günler 2004 model 1,6 xt otomatik aracım 104 bin km.de. Bugün şehir içerisinde araç gaza bastığım halde çok zor hareket etti. Normalde D yada R konumuna aldığımda kendi kendine giden araç 2500-3000 devirlerde zorla hareket etti. Bu arada hararet 100 e yaklaştı. Sağa çekip stop ettim. Bir müddet sonra aracı çalıştırdım vitesi D konumuna getirdim biraz gaza bastığımda bu sefer küt diye biri vurur gibi araç sarsıldı ve normale döndü.

    Yarın bakacağız bir çaresine hayırlısı ile...

    Bu konuda bilgi sahibi olan varsa paylaşırsa sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkanw42

    usta merhaba ne güzel anlatmışsın bende de 2002 193.000 km de triptonik 307 var. yaklaşık 3 ay kadar oldu alalı hiçbir sorunu yoktu. hatta ilk aldım servise gittim ful bakım dediler 1000 TL yi, buldu tiriger filan hepsi degişti. neyse sorunum şu 3 gün önce uzun yolda birden D modundan triptonige geçiremedim aracı. sonra durdum ve kontagı kapadım açtım. düzeldi 10 km filan gittim yine aynı ne zman triptonige alsam 3. veya 4 kez de sıkıştırıyor gibi olup 3 defa bipp sesi geliyor ve arac kendini korumaya alıyor sanırım 3. viteste kalıyor o şekilde degişmeden devam ediyordu.. 1 kaç gün şehir içi gezdim sorun yaşamadım. sonra geri dönüş yolunda yine aynı arıza. 1 servise ugradım beraber denedik ekranda '' Automatic Gear Fault '' hatası veriyor , bilgisayara bagladık ve hata olarak '' ARALIKLI ARIZA PATİNAJ ( KAVRAMA/FREN ) diye uyarı verdi. şanzıman içinde ki balataların degişecegini yagın degiştirilecegini tahmini masrafın 1500 TL civarı olacagını söyledi. sonra başka servise gittim o da sadece valflerin degişecegini ve yagın degişecegini 600 TL masrafı oldugunu söyledi. başkası sadece balaatları degiştireyim valfleri temizlerim içindeki filtreye dokunamam birde yagını degiştireyim 800 TL olur dedi. digeri full yapacaaz 2450 TL dedi. ve genelide şanzımanı revize yapacagıoz diyor. sizce ne yapmayalaım. ??? allah aşkına bilen birisi yardımcı olsun aractan sogumak istemiyorum. bu bu kadar büyük bir arıza olabilirmi. vites 3. viteste geçişte hafif bir bagırma yapmayada başladı sanki.

    Arkadaslar o tarihten bu tarihe arabaya bindik. Sadece asiri sicak havalarda ve araci cok zorladogimiz zaman automatic gear foultu goruyordu. Dinlendir kapa ac devam et. 1 yil bindim. Sanziman yaginin isinmasi olarak dusunuyordum. Kut sesleri vs hersey heerkezin anlattigi var icinde. Neyse gecenler de artik son demini yasadi arac nerdeyse gitmiyordu. Verdik birine 1500 tl ye sokme sanziman bulmus yapiyorum yapacagim derken elinde kaldi yapamadi. Biz sokme bulduk 1750 tl ye servise verdik 500 tl iscilik dediler ok dedik. Qrac bitti diye aradilar birde ne goreyim araci zorla yine ayni hata devam. Dedilerki vitesin mekanizmasini degistirelim birde halatlari ok dedim. Yine olmadi. Yag sogutucusunu degistirdiler hala olmadi. Abs den hata veriyor beynin yenisi pahali sokme takalim 750 kendisi birde iscilik dediler. Bugun ugradim bu defa da elektroniklerden veriyor diyorlar. Abicim helal sut emmis usta bulun yag sogutucusu ve valfini degistirin yebi yag koydurun binin bu arizanin kesin ve kesin sorunu bu. Devam eder binerseniz balatqlara zarar veriyor. Iste o zaman balata ve trubun arizalari basliyor. Bu defa da yapamazlarsa sadece valfleri degistirtcem kesin cozum. Bunlarin taktigida sonucta sokme kesin tikaniklik var diye dusunuyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İllet illet ama yinede biniyoruz.
  • Arkadaşlar merhaba. 307 otomatik sw sahibiyim. Öncelikle aracı aldığımdan beri bir türlü çözemediğim bir performans sıkıntısı yaşamaktaydım. 1.6 motor 110 beygirden resmen eser yoktu arabamda. Sorunu çözmek için samimi olduğum bir kaç ustaya gittim, bindiler arabaya sürdüler ve dediler ki gayet normal gayet güzel gidiyor, kasa ağır, motor kaldırmıyor normaldir. Değil arkadaş değil! Normal değil bu araba. Boğaz kelebeğini söktüm temizledim, manifoltu değiştirdim, katalizörü söktürüp baktırdım, gazcı gazcı gezdim, yok, araba aynı hala. Elmadağ yokuşunu 110la çıkamıyor araba. Bu şekilde arabayı 1 sene falan küfür ede ede kullandım. Bir kaç hafta önce gösterge ekranında otomatik vites arızası yazdı. P, D yazan vites ekranında çizgi falan çıktı, vites vuruntu yapmaya başladı, aha dedim, gitti şanzıman. Herhalde dedim bu arıza bayadır vardı arabada performans da ondan kötü diye düşünüyorum. Forumdan okuyorum herkes selonoid valfi demiş, revizyon demiş, arabanın gidişi düzeldi demiş falan. Bana sanayi yolları gözüktü anlayacağınız. Şanzımancıya mı gitsem direk, servise mi gitsem, özel servise mi gitsem... Önceki arabalarımı götürdüğüm ama her gittiğimde çok kalabalık olduğundan gitmeyi bıraktığım özel bir servis vardı, dedim oraya gideyim (ÖzSimgePejo). Gittim anlattım durumu, böyleyken böyle diye. Bilgisayara bağlayıp bakalım dediler. Taktılar bilgisayarı araca ve şanzımana dair bir hata çıkmadı. Çıkan arızalar; abs, akü, gaz pedalı ve oksijen sensörü... Abi dedim bakın şunun her yerine, bujilerde falan aklım kalmasın. Neyse söktüler bujileri temiz. Abs beynini temizlediler, gaz pedalını beyine tanıttılar. Oksijen sensörü pahalı diye kalsın şimdilik dedim (tanesi 250 tlden 500 tl ediyor). 120 130 yapacam diye yırtınan arabayla çevre yolunda 190 yaptım. Otomatik vites arızasını da abs den dolayı veriyormuş çünkü araba hızı o abs sensöründen bir yerden anladığı için şanzıman yeterli güç üretmiyormuş. Anlayacağınız 3000 tl ve üzeri gibi bir masraftan korkarken 80 tlye hallettim sıkıntıyı. Şimdilik gayet memnunum. Bu arada sırf bu tecrubemi yazmak için üye oldum siteye. Belki başka başlıklarda da görüşürüz. Esen kalın.




  • canpolat38 C kullanıcısına yanıt
    Sanzimani komple yetkili serviste yaptirdi.. yetmedi roket halatimi vites halatimi ne zikkimsa degistirdik. Yetmedi vites kutusu degisti. Yetmedi abs beyni degisti. Yetmedi yag sogutucusu degisti. Duzeldi dedik aldik ne goreyim sehir ici biraz trafikte hareret 100 u gectigi anda vitesler vurmaya basliyor. Hatta bazen duruyorum kalkmak icin gaza basiyorum gitmiyor sonra buyuk bir sarsinti ile yuruyor. Onumdekine vurqcagim saniyorum. Sebebi nedir bilen varmi ? Bu arada arac denenirken 11 lt yag kullanilmis. Telefon actim yag eksilmis olabilir dendi sadece baktiracagiz yarin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkanw42 -- 26 Şubat 2017; 23:9:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben sorunu cozdum. Arabayi sattim kurtuldum ahahah. Yalniz son birsey kalmisti. Radyotor benim yan sanayi takilmis ve tahminim sogutma sikintisi vardi. Hararet 90 i gecince vurmalar basliyordu. Demekki hararetle alakali bisey.denemeek icin 200 tl daha istediler. Orjinali serviste. En son baktim 100 200 derken 5 bin harcamisiz. Satarken masraflari koyamaadim bu arada. Bence satin kurtulun. Simdi bir alman aldim araba gormus oldum uzun sure sonra 😆

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Satıp kurtulan arkadaş şimdi pişman olacak ama...

    Sevgili arkadaşlar, Şimdi yazacağım durumlarla aklınızda olan 307 ile ilgili bütün olumsuz düşüncelerinizi düzelteceğim. Ben şahsen Akademisyen ve Mühendisim. 307 Otomatik aldığımda hata mı ettim, şimdi ne olacak diye düşünür araştırırken yabancı sayfalardan yerli sayfalara bir çok tarama yaptım ve sanırım bu yazı içeriğini okuyan arkadaşlar hem dua edecekler, hem de sorunlarını çözecekler.



    Öncelikle şunu söylemeliyim, aracınızın şanzımanında mekanik bir sorun varsa, bu durum tüm dsg dahil hepsinde başınıza gelebilir, onun çözümü şanzıman revizyonudur. Ancak şanzımandan anlamayan ustalara (bunlara servislerin bir çoğu da dahil) götürürseniz canınız sıkılabilir.



    Öncelikle aracınızda "Automatic Gear Fault" yazısı veya çekişinde hissettiğiniz bir sorun varsa, vites değişiminde ciddi vuruntular varsa ilk yapacağınız işlem "Şanzıman beynini güncelletme" olacaktır. Motorla uyumlu çalışabilmesi için ise "Motor beynini güncelletme"niz gerekmektedir.



    Yani öncelikle yetkili servislerde aracınızın beyinlerini mutlaka güncelletin. Güncelletme sonrasında yüzde 90 şikayetlerinizin çoğu gidecektir. Motor güncellemesi sonrası dijital klimanızın çalışıp çalışmadığını mutlaka kontrol edin. Benim güncelleme sonrası çalışmadığından tekrar servise gitmek durumunda kaldım.



    Güncelletme sonrası ikinci tespit ettiğim sorun (bunu bir forumdan okumuştum, kişi numarasını bırakmıştı aradım konuştuk ve sağolsun ondan sonra emin oldum) araç bir süre gittikten sonra şanzıman kendini korumaya alıp havalandırma tapasından aşırı ısınma sonrası yer yer yağ atıyorsa.



    307 araçları yaklaşık 97 derecede soğutma suyu fanı açıyor. Şanzıman yağını soğutan Isı değiştirici, Eşanjör, Heat Exchanger, Soğutucu buna her ne diyorsanız küçük bir parça mevcut. Motor suyu sıcak ve sizin şanzıman yağını ısıtma yerine soğutmanız gerekmekte. Bu işin çözümü Radyatörden üstten çıkan bir kalın hortum var. Bu hortuma En yüksek 90 derece de fan açacak bir müşir taktırıyorsunuz. Müşiri fanın sistemine bağlıyorlar ve fanın iki kademe olan ayarı kablolarından birisi diğerine bağlanarak 2. kademede fan açmasını sağlıyorsunuz.



    Şimdi şanzıman yağını soğutacak düzgün bir sisteminiz oldu, Bu sistem motorunda verimini arttıracaktır. Benim aracım şuan 90 da fan açıp 85te kapatıyor.



    Üçüncü ve en önemlisi ise şanzıman yağıdır. Ustaya götürdünüz şanzıman yağı koy dediniz alt tapayı açtı boşalttı üstten tekrar doldurdu, böyle bir dünya yok arkadaşlar. 307 nin neredeyse tüm kataloglarını taradım ama otomatik şanzıman yağ miktarı ile ilgili kesin bir bilgi yok. Öncelikle kullanacağınız şanzıman yağı orjinal de Esso ATF 71141 bu yağı tabi ki bulamayacaksınız Mobil ATF 71141 veya muadillerini kullanabilirsiniz.



    Şimdi şanzıman yağı değişme prosedürüne gelelim. Öncelikle aracınızı biraz kullanacaksınız yani şanzıman yağı sıcaklığı 60 dereceye geldikten sonra lifte kaldırtıyorsunuz alttaki tapayı açıyorlar. Bir miktar yağ aktı ve bitti. Şimdi ustaya diyorsunuz yanlış hatırlamıyorsam 7 veya 8 alyan ile tapadan içeri alyanı sokuyor plastik bir tapa daha var uzunca onu açıyor ve daha çok yağ akıyor. Şimdi eğer aracınızda şanzımanla ilgili bahsettiğim sorunları alıyorsanız yaklaşık 4-5 LT yağ çıkacaktır içinden.



    Şimdi tapaları tek tek kapattırıyorsunuz (Plastik tapaya ölümüne asılıp yalama yapmasınlar, gevşekte bırakmasınlar) aracı liftten indirip üstten tam olarak 4 LT yağ ekletiyorsunuz. Sonra aracı çalıştırıyorsunuz motor sıcaklığı 83 dereceye gelince frene basıp sırayla R,N,D ve MANUEL sonra tekrar geriye doğru Park moduna vitesleri değişip her viteste 6 sn bekliyorsunuz. Sonra aracı stop edip tekrar lifte kaldırıyorsunuz. Dış tapayı açıp yarım litre yağı geriye alıp kapattırıyorsunuz işlem bitti.



    Eğer nazınızla uğraşacak ustanız yoksa 3,5 LT yağ koydurun viteslere geçişleri yapın aracınızı alın gidin. Fazla yağ demek selenoid arızası demek, fazla yağ demek yağın ısınması ve aracın zorlanması demek, Yağın ısınması koruma modu demektir. Benim sorunum bu şekilde çözüldü.



    Diyelim sizin sorununuz buna rağmen düzelmedi öncelikle şanzıman soğutucusunu fabrika sonraki modellerde değişmiş parça nosu 227559 üstü daire altı kare Magneti Marelli marka onlarla değişim yapabilirsiniz.



    Buna rağmen araçta aşırı vuruntu varsa Borg Warner marka selenoidleri (elektro valf) şanzımana takabilirsiniz. Bu bahsettiğim durumlarda bile aracınızda yokuşta geri kaydırma varsa şanzımanınızda revizyon gerekebilir. O vakitten sonra iyi bir şanzımancıya cihaza bağlatıp ölçtürün. Şanzımanda aşırı yağ varken ölçtürürseniz basınç yüksek çıkacaktır. Belki de ilk baştan size revizyon diyeceklerdir.



    Yukarıda yazacaklarımı özetlersek,



    1) Aracınızın motor ve şanzıman beyinlerini ayrı ayrı güncellettirin



    2) Aracınıza 90 derece de 2. kademede fan açtıracak müşir taktırın.



    3) Şanzıman yağının çift tapasını da boşalttırın 3LT yağ ilave ettirin.



    4) Şanzıman soğutucuyu değiştirin



    5) Selenoidleri değiştirin



    6) Bundan sonrası profesyonel ekiplerce revizyon.



    Yukarıdakileri sıralamasıyla takip edin. Yoksa cebinizden aşırı masraf çıkabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • hocam iyi günler bende ekim ayında şansımanı değiştirdim çıkması ile ayrıca tiriger setini değitirdim yaklaşık 15 gün sonra tekrardan vites arızası verdi segment uyumsuzluğu varmış onu düzeltirdi sonra test edildi yapmadı ben yolda giderken tüpe geçirdim tekrar yaptı bir aydır bu şekilde kullanıyorum aracı kimi zaman soğukta kimi zaman sıcakta yapıyor bazen günlerce yapmıyor yalnız vites arızasını yakmadan önce motor arıza ışığı yanıyor egzo havasında hata veriyor sonra eps ışığı yanıyor ve vites kendini 3 sabitleyim arızıya veriyor bu şekilde arabayı istop etmeden devam ettiğimde kendiliğinden ağrızayı silşyor kimi zaman geri veriyor kimi zaman vermiyor motor tamiri deniliyor beyinde sorun olabilir deniliyor istanbul avrupada güvenilir bir usta arıyorum bulamıyorum

  • ismail RXT 2.0 kullanıcısına yanıt

    Merhabalar,

    2004 yılında üretilmiş 307 model araba aldım 2021 yılı Şubat ayında ve LPG yi de yine aynı yılın Mayıs ayında LPG taktırdım ve uzun süre sonra -yaklaşık bir yıl sonra- malum sorun bende de gözüktü. Yani; motor soğuk yada sıcak olsun, S ve * imgeleri ekranda belirdikten sonra yerini - ye bırakıyordu. Birinci vitesten ikinciye geçerken de bir boşluk olmaya başlamıştı. Yaklaşık üç hafta önce Erdoğan ustaya arabamı götürdüm. Sorunları anlattım kendisine; şanzıman basınç algılayıcısını, şanzıman yağını değiştirdi ve araba kendine geldi. Ustalığı da kişiliği gibi çok iyi derecede. Magnetti Marelli marka şanzıman soğutucuyu da değiştirilmek istendi ancak içinden çıkan delikli civata, 307 ye uyumlu olmadığından gerçekleşmedi. Bu parça da değişseydi herşey dört dörtlük olacaktı. Bu konuyu bilen arkadaşların yorumlarını paylaşmalarını isterim. Konuyu Opar'a bildirdim ancak bir gelişme yok. Önlem olarak karter korumayı şimdilik çıkardık. Uzun uzun yazamayacağım, dileyenler beni arayabilirler (532 7390401).

    Erdoğan ustanın bilgilerini gönderen arkadaşa da ayrıca teşekkür ederim





  • esppablo E kullanıcısına yanıt

    Çözüm varmıdır


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu şanzuman ısınıp korumaya alma durumunun çözümü nedir arkadaslar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.