Şimdi Ara

Peugeot 308 e GT Kullanıcıları (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
153
Cevap
11
Favori
18.287
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Thebabutza kullanıcısına yanıt

    Nisan 2024'de aldım, 20bin km'yi devirdim. Ankara'da haftaiçi hergün Ankara-Elmadağ arası 90-100km işe git gel yaparak kullanıyorum. Sabah gidişte şehiriçi sabit 80-90km hız ve bir miktar dur kalk ile 1 saatte 40km yol alırken, akşam dönüşte de 120-140 km sabit hız ile çevre yolundan 60km yol yapıyorum. Yani tam anlamıyla şehiriçi+şehir dışı karma kullanım profilim var.

    Araçtan genel olarak memnunum olsam da hayıflandığım bazı konular;

    Motor gücü yeterli olmasına karşın muadil elektriklilere göre vasatın altında kalan özelliklerinden biri. Bu aracın aynı ötv ve mtv vergi diliminde 150kw olmasını isterdim. Tesla model y-sr, kia ev3 gibi bir çok alternatif ben aracı aldıktan sonra çıktı. Ancak benim zaten benzinli 3008'im olduğu için, ihtiyacım şehiriçi kullanımına daha uygun; boyutları küçük, verimli ve tasarımı güzel bir elektrikli araçtı. Bu ihtiyaçlara göre yeni gelen alternatiflere baktığımda dahi kararımdan henüz pişman olmadım. Belki kia ev3 long range bu konudaki duygularımı zorluyor olabilir ama ev6 dışındaki elektrikli araç tasarım dilinden hoşlanmıyorum.


    Araç dc şarjda rakiplerinden yavaş, benim bugüne kadar aldığım en yüksek dc şarj hızı 60-70kw/s'i geçmedi, o da batarya boşken elde ettiğim hızdı, batarya doldukça bu hız düşüyor. Evimde 11kw ac şarj imkanı olduğu için çok önemsediğim bir eksik değil.


    Arac klasik peugeot kalıtım hataları taşıyor, ayda bir çeşitli arıza uyarıları almama rağmen, uyarıda belirtilen arıza ile karşılaşmıyorum, aracı kapatıp açınca uyarı da gidiyor.


    Ac şarj ünitesinde bazen kendi kendine şarj durdurup başlatması ile karşılaşıyorum, bu durum birden fazla farklı ac istasyonlarında gerçekleşiyor, yani araçta olan bir problem, tamamen rasgele bazı şarjlarda 5-6dkda bir durup tekrar başlıyor. Durma işlemi 1-2 saniye sürdüğü için sorun etmedim ama bakımda göstereceğim.


    Aracın ısı pompasının ne kadar etkili olduğu konusunda şüphelerim var;

    ● Hava sıcaklığı 15derece üzerindeki bahar yaz mevsimlerinde ilk paragrafta anlattığım şehiriçi ortalama tüketimim 12-13kw, şehirdışı 18-20kw olmak üzere karma tüketimim 15-16kw fabrika değerini birebir tutturuyor, karmada %100 batarya kullanımı ile 350km menzile ulaşabiliyor

    ●hava sıcaklığının 7 derece altındaki kış aylarında yukarıda verdiğim değerlerin %30 fazlasını yakıyor. Tabi kış lastiği değişimi de söz konusu.


    Muadil elektriklilere göre daha düşük batarya kapasitesi: aracın biraz daha hafif, daha düşük motor gücü ve aerodinamik özellikleri ile menzilde dezavantaj yaratmasının önüne geçilmiş olduğunu düşünüyorum. Bu menziller benim günlük kullanımım için yeterli, yazın bir günde %25, kışın %35 şarj ile 90-100km yol alabiliyorum.

    Aracı hatlı otomatik yıkama makinasına sokarak defalarca yıkadım, ankara kış koşullarında çokça kar yağmur altında kaldı, hiç su alma sorunu yaşamadım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aracı 2 hafta kadar önce aldım ve 150 km yaptım. Şarj %60'ın altına düşmeden bir kere DC, bir kere de AC ile şarj ettim. DC ile şarj ederken araçtan hiçbir ses gelmezken AC ile şarj ederken aracın alt tarafına doğru bataryaya yakın yerden hafif bir cızırtı sesi geliyor. Bu durumu başka yaşayan var mı normal bir durum mu? Yoksa servise mi götürmem gerekir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Az çok tutan araçların forumlarına girip uyduruk çamur atıyor. Ioniq forumuna girip saçmalamış şimdi.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • kk35 K kullanıcısına yanıt

    %80 sınırı dc için önemli, ac için bir sınır bulunmuyor. Ac'de %90'dan sonra zaten şarj hızı 2kwh'lere kadar düşüyor. Bu tabi ki aracı kullanacaksanız geçerli, %100 yapayım bir hafta dursun derseniz o bataryayı yersiniz. Ayda bir veya iki ayda bir %100 şarj batarya kalibrasyonu için tavsiye ediliyor. %0'a düştüğünüzde aslında %10'a yakın şarjınız kalıyor, bu brüt - net farkı. Yani %20 şarjınız kaldığında aslında %30 şarjınız var. Bu sebeple %10'a kadar kullanabilirsiniz ki bazı firmalar şarj aralığını böyle veriyor.


    Yani kısacası dc için %10-80, ac için %10-100 kullanım yeterli. Mg, hyundai, jeep gibi firmaların sitelerinde ve model kılavuzlarında bu bilgilere ulaşabilirsiniz. Bu sebepten psa sarj sonlandırmaya ihtiyaç duymamış olabilir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese merhaba, E 308 hakkında çekilen çoğu video reklam amaçlı olduğu için aklıma takılan bir kaç konu var tecrübeli kişiler yardımcı olabilirse sevinirim.
    Önceki mesajlarda söylenildiği gibi aracın şarj kesip tekrar başlatması sık yaşanan bir durum mu diğer kullanıcılar yaşıyor mu?
    Hızlı şarjda hız genellikle 60-80kw arasında değerler ile şarj aldığı söyleniyor sizin gözlemleriniz nasıl?
    Araç menüsü batarya yönetimi konusunda bize bilgi veriyor mu?
    Bakıma gittiğinizde pil sağlığı bilgisi veriliyor mu?
    Son olarak 2025 ocak bayi fiyat bilgisi alan oldu mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Thebabutza kullanıcısına yanıt

    Merhaba aracınız teslim edildi mi?

  • Zadok Z kullanıcısına yanıt

    Nakit 1570, kredili 1640 fiyat aldım. Serviste isterseniz batarya sağlığını ölçüyorlar


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 11Ocak tarihinde Ankara Göral dan satın aldık.
    Aslında 408 için, aracı incelemeye gitmiştik fakat e308 için 0 faiz 250bin 12 ay kredi kampanyası ve o haftasonuna özel 1570 kredili fiyatı duyunca satın aldık. Yarın da (17ocak) teslim alıyoruz.
    Deneme sürüşü yaptığımda çok keyif aldım. Daha önce golf kullanırken B SUV a geçmiştik. Deneme sürüşünde yere tekrar yaklaşınca çok keyif aldım. Yol tutuşu beni çok tatmin etti. Birden elektrikliye geçme konusu bizi çok düşündürdü ama oturduğumuz sitede 4 adet şarj ünitesi var bu yüzden sıkıntı olmayacak. Uzun yol için ise geçmiş paylaşımları okudum, tecrübe edip ben de yazacağım. Varsa yeni güncel dönütleri okumak isterim. Şarjla kalın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HouseMafia22 -- 16 Ocak 2025; 21:51:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1 yıllık daha 16.000 kilometrede olan aracım normal bir şarj işlemi sonrasında görseldeki hatayı aldım. Bu arıza öncesinde hiçbir problemi yoktu aracın. 15 Kasım 2024 tarihinde araç çekici ile göral yetkili servise gitti. Sadece arıza tespiti yapmaları 1 hafta sürdü ve bu süre zarfında arıza tespiti yapılmadan ikame araç verilemeyeceğini söyleyerek bizi oyaladılar. 1 hafta sonunda bu araç yerine 2021 model 208 ikame araç verdiler. Arıza tespiti sonrası bize motorla ilgili bir tam ne olduğunu hatırlamıyorum ancak bir tür akü değişeceğini söylediler ve bize 1 - 1.5 ay süre verdiler. Bu süre geçti ve hala servisten ses soluk yoktu. Aradığımızda bize bu dediklerin parçanın takıldığını ancak sorunun halen devam ettiğini söylediler. Şu an serviste nasıl çözüleceğini bilmiyormuş ve Fransadan direkt Peugeot'dan haber bekliyorlarmış sorunla ilgili çözüm için. Bugün 20 Ocak 2025 ve hala bir geri dönüş yapılmadı. Bir tarih de vermiyolar. Bu sorunları göze alın derim aracı almadan önce çünkü biz aldığımız araca binemiyoruz.


    Peugeot 308 e GT Kullanıcıları




  • Kerem1717 K kullanıcısına yanıt

    Konuyla alakalı bir güncelleme oldu mu? Son durum hakkında bilgi verebilir misiniz acaba?

  • Merhabalar kısmet olursa 18 Şubatta e308 aracımı teslim alacağım. Hem yorumlarımı yapacağım hemde sizlerden ilk yapmam gerekenler öğrenmek isterim. Teşekkürler.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.