Nisan 2024'de aldım, 20bin km'yi devirdim. Ankara'da haftaiçi hergün Ankara-Elmadağ arası 90-100km işe git gel yaparak kullanıyorum. Sabah gidişte şehiriçi sabit 80-90km hız ve bir miktar dur kalk ile 1 saatte 40km yol alırken, akşam dönüşte de 120-140 km sabit hız ile çevre yolundan 60km yol yapıyorum. Yani tam anlamıyla şehiriçi+şehir dışı karma kullanım profilim var. Araçtan genel olarak memnunum olsam da hayıflandığım bazı konular; Motor gücü yeterli olmasına karşın muadil elektriklilere göre vasatın altında kalan özelliklerinden biri. Bu aracın aynı ötv ve mtv vergi diliminde 150kw olmasını isterdim. Tesla model y-sr, kia ev3 gibi bir çok alternatif ben aracı aldıktan sonra çıktı. Ancak benim zaten benzinli 3008'im olduğu için, ihtiyacım şehiriçi kullanımına daha uygun; boyutları küçük, verimli ve tasarımı güzel bir elektrikli araçtı. Bu ihtiyaçlara göre yeni gelen alternatiflere baktığımda dahi kararımdan henüz pişman olmadım. Belki kia ev3 long range bu konudaki duygularımı zorluyor olabilir ama ev6 dışındaki elektrikli araç tasarım dilinden hoşlanmıyorum. Araç dc şarjda rakiplerinden yavaş, benim bugüne kadar aldığım en yüksek dc şarj hızı 60-70kw/s'i geçmedi, o da batarya boşken elde ettiğim hızdı, batarya doldukça bu hız düşüyor. Evimde 11kw ac şarj imkanı olduğu için çok önemsediğim bir eksik değil. Arac klasik peugeot kalıtım hataları taşıyor, ayda bir çeşitli arıza uyarıları almama rağmen, uyarıda belirtilen arıza ile karşılaşmıyorum, aracı kapatıp açınca uyarı da gidiyor. Ac şarj ünitesinde bazen kendi kendine şarj durdurup başlatması ile karşılaşıyorum, bu durum birden fazla farklı ac istasyonlarında gerçekleşiyor, yani araçta olan bir problem, tamamen rasgele bazı şarjlarda 5-6dkda bir durup tekrar başlıyor. Durma işlemi 1-2 saniye sürdüğü için sorun etmedim ama bakımda göstereceğim. Aracın ısı pompasının ne kadar etkili olduğu konusunda şüphelerim var; ● Hava sıcaklığı 15derece üzerindeki bahar yaz mevsimlerinde ilk paragrafta anlattığım şehiriçi ortalama tüketimim 12-13kw, şehirdışı 18-20kw olmak üzere karma tüketimim 15-16kw fabrika değerini birebir tutturuyor, karmada %100 batarya kullanımı ile 350km menzile ulaşabiliyor ●hava sıcaklığının 7 derece altındaki kış aylarında yukarıda verdiğim değerlerin %30 fazlasını yakıyor. Tabi kış lastiği değişimi de söz konusu. Muadil elektriklilere göre daha düşük batarya kapasitesi: aracın biraz daha hafif, daha düşük motor gücü ve aerodinamik özellikleri ile menzilde dezavantaj yaratmasının önüne geçilmiş olduğunu düşünüyorum. Bu menziller benim günlük kullanımım için yeterli, yazın bir günde %25, kışın %35 şarj ile 90-100km yol alabiliyorum. Aracı hatlı otomatik yıkama makinasına sokarak defalarca yıkadım, ankara kış koşullarında çokça kar yağmur altında kaldı, hiç su alma sorunu yaşamadım. |
Bildirim