< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wisher -- 11 Şubat 2024; 23:35:56 > |
Peugeot 308 e GT Kullanıcıları
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/Forum-Mobil.gif)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Merhaba. 308 e almak üzereyim. Web üzerinde gerçek kullanıcı deneyimi yorumlarına rastlamadım ve bu platformda diğer kullanıcılarla buluşmanın yararlı olacağını düşündüm.
-
150 lik olan motor var demi
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet 154 kw deniyor. Nette 151 kw sanırım.
-
Benim de radarımda olan bir araç. Ayda ortalama 1.500km yapıyorum. Benzinli (8lt/100km) vs Elektrik (15kw/100km) dediğimde aylık ortalama 4.500₺ gibi bir yakıt tasarrufu olacak.
Ortalama menzil 300km alsam (araçta ısı pompası da var) ayda yaklaşık 5 kere şarj etmem gerekiyor. Evde şarj imkanım var bu arada.
Sadece bazı soru işaretlerim var. Kullanıcısını yakaladıkça sormaya çalışıyorum. 0-100 10.1 saniye görünüyor bu araçta, mevcut aracım 1.5 tsi golf, bu araçtan sonra 1.2 puretech 308 denedim ve çok hantal gelmişti bana. Elektrik verisine göre bu araç hantal mıdır yoksa elektrik sabit torku bunu hissettirmez mi bilemiyorum. Bunun dışında 1.5m civarına farklı bir alternatifi de Çin harici fazla yok. Çin araçlarından regülasyonların belirsizliği sebebiyle uzak duruyorum.
Megane e tech daha fazla menzil sunuyor ama tr araçlarda ısı pompasını çıkarmaları, yine küçük ekran ile getirmeleri ve buna rağmen yaklaşık 200k daha pahalı olması aracı eleme sebeplerim arasında.
Çok sanmıyorum ama kullanıcısı varsa dinlemek isteriz deneyimlerini.. :)
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Aynı şekilde yakıt giderini hafifletmekle beraber modeli eskiyen aracı yenilemekte 308 mantıklı seçenek gibi oldu. Şehir içi 500 km üzeri ve uzun yolda 350km üzeri menzil iyi değerler günümüz için. Çin yapımı araçlar mutlaka iyidir ama Türkiye için yeni markalar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben alalı 20 gün kadar oldu, sorularınıza.memnuniyetle fırsat buldukça cevap veririm. Öncelikle şunu söyleyebilirim ki şu anda fiyat /performans elektriklsi budur. Çinlilerin de guzel araçları var ama 2ay önce gelen kısıtlamalardan sonra ne olacakları belirsiz!
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Aşağıda bir arkadasa özelden yazdığım bir cevap, bazı sorulara yanıt olabilir:
Selam, ben araçtan çok memnunum, herşeyden önce çok ekonomik, çok sessiz, comfort modda 136 HP ve 240 tork, sport modda 156 Hb ve 270 tork kullanırken eco modda 110 HP ve 220 tork kullanabiliyorsunuz. Birçok elektriklinin tersine son hızı 150 değil 170, donanım olarak elektrikli bagaj ve koltuk dışında teknoloji olarak her şey var. Ben hantallik hissetmedim, bloglarda ve yabanci sitelerde 0-100 ü 9,5 sn gösteriyor. Yorumlardaki verdiğim s.dışı verileri 100-120 km hızlar için geçerli. Daha iyi arabalar var ama bunun arkasında stellantis var ve 1500 TL.ye daha iyisi yok....ısı pompasi da var bu arada. Liste 1635 iken 1510 a kredili aldım
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kk35 -- 13 Şubat 2024; 19:34:12 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hoş geldiniz. Aracınızı güzel günlerde kullanın. Ben de bugün kaporayı verdim. Ay sonu gelir diyorlar. Şehir içi söylendiği gibi 500 km buluyordur umarım. Şehirler arası menzilin de sıkıntılı olacağını sanmıyorum.
-
Ayrıca deneyimlediğiniz ortalama tüketim değerlerini paylaşabilirseniz memnun olurum.
-
Yoğun trafikte kullandığım zaman neredeyse gösterge oynamıyor, tabi rejenerasyon açık oluyor. Bence çok rahat 450 km görür, belki fazlası. Bugün çevre yolunda 100-110 arası adaptif açık 12,5 kW/h oldu ve değerleri doğru gösteriyor. Hız 120 ye çıktığında harcama 15-16 kW oluyor. Şu anda çözemediğim konu araç soğukken, sabahları ilk 5-6 km, tüketim fazla oluyor, aynı soğuk dizel motor gibi bir tüketim oluyor. Sonra normale dönüyor.
Çoğunlukla şehir içi araç kullanan, seneden 5-6 dan fazla uzun yola çıkmayan hele ki evden şarj imkanı olan düşünmesin bile...
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ş.dışı değerler tahminimden iyiymiş. Soğuk havalar için ısı pompası desteliyor deniyor ama onun da süresi var demek ki. Evden şarj konusunu çözümlediniz mi? Önünde sonunda mutlaka almak lazım. Önereceğiniz bir wallbox var mı? Araştırmasına şimdiden girmek lazım.
-
Ben şehir dışını 350 km olarak kabul ettim ama hız max.110 olarak, bu da 3-4 ayda bir yapacağım uzun yolda bana yeter, mola saat ve süreme denk geliyor.
Wallbox bana gereksiz geldi, günde en fazla 100 km.yapiyorum. Çin'den aldigim bir şarj aleti ev prizinden saatte ortalama 3,5 kW şarj yapıyor, bu da kabaca 3-4 saatte harcadığını yerine koyuyor.
.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kk35 -- 14 Şubat 2024; 13:42:14 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Seçimden sonra %10 ÖTV muhtemelen yukarı çekilecek. Çinlilerden kısıtlardan dolayı uzak durmak lazım, 1.5 civarına bu özellikte 308 ve kardeşi Astra bence kesinlikle fırsat aracıdır.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. İleri süreçte bizler de araç deneyimine katılınca farklı konularda da paylaşımların olabileceğini düşünüyorum.
-
E-308 kullanıcıları...
Standart 308 için satılan havuzlu paspaslar, elektrikli için uyumsuz. Rizzline kendi sitesinde elektrikli e-308 için ayrıca satıyor ve de bugün geldi, sonuç uyumlu.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Teşekkürler. e 308 in bagaj hacmi küçük tabi. Neyse ki bunu düşünüp yapmışlar.
-
Bir de farklı şarj şirketleri var. Her biri için ayrı uygulama mı indirmek gerekecek?
-
Evet, her biri için ayrı uygulama.
Birkaç tane hepsini kapsayan uygulama var ama henüz pratikte kullanılamıyor.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Belli bir saat aralığında şarj etmesi için bir yöntem var mı ya da yüzde 80 e kadar doldursun gibi?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
![](/static/forum/img/enbegenilen_icons/tumyanitlarigenislet.png)
Nisan 2024'de aldım, 20bin km'yi devirdim. Ankara'da haftaiçi hergün Ankara-Elmadağ arası 90-100km işe git gel yaparak kullanıyorum. Sabah gidişte şehiriçi sabit 80-90km hız ve bir miktar dur kalk ile 1 saatte 40km yol alırken, akşam dönüşte de 120-140 km sabit hız ile çevre yolundan 60km yol yapıyorum. Yani tam anlamıyla şehiriçi+şehir dışı karma kullanım profilim var. Araçtan genel olarak memnunum olsam da hayıflandığım bazı konular; Motor gücü yeterli olmasına karşın muadil elektriklilere göre vasatın altında kalan özelliklerinden biri. Bu aracın aynı ötv ve mtv vergi diliminde 150kw olmasını isterdim. Tesla model y-sr, kia ev3 gibi bir çok alternatif ben aracı aldıktan sonra çıktı. Ancak benim zaten benzinli 3008'im olduğu için, ihtiyacım şehiriçi kullanımına daha uygun; boyutları küçük, verimli ve tasarımı güzel bir elektrikli araçtı. Bu ihtiyaçlara göre yeni gelen alternatiflere baktığımda dahi kararımdan henüz pişman olmadım. Belki kia ev3 long range bu konudaki duygularımı zorluyor olabilir ama ev6 dışındaki elektrikli araç tasarım dilinden hoşlanmıyorum. Araç dc şarjda rakiplerinden yavaş, benim bugüne kadar aldığım en yüksek dc şarj hızı 60-70kw/s'i geçmedi, o da batarya boşken elde ettiğim hızdı, batarya doldukça bu hız düşüyor. Evimde 11kw ac şarj imkanı olduğu için çok önemsediğim bir eksik değil. Arac klasik peugeot kalıtım hataları taşıyor, ayda bir çeşitli arıza uyarıları almama rağmen, uyarıda belirtilen arıza ile karşılaşmıyorum, aracı kapatıp açınca uyarı da gidiyor. Ac şarj ünitesinde bazen kendi kendine şarj durdurup başlatması ile karşılaşıyorum, bu durum birden fazla farklı ac istasyonlarında gerçekleşiyor, yani araçta olan bir problem, tamamen rasgele bazı şarjlarda 5-6dkda bir durup tekrar başlıyor. Durma işlemi 1-2 saniye sürdüğü için sorun etmedim ama bakımda göstereceğim. Aracın ısı pompasının ne kadar etkili olduğu konusunda şüphelerim var; ● Hava sıcaklığı 15derece üzerindeki bahar yaz mevsimlerinde ilk paragrafta anlattığım şehiriçi ortalama tüketimim 12-13kw, şehirdışı 18-20kw olmak üzere karma tüketimim 15-16kw fabrika değerini birebir tutturuyor, karmada %100 batarya kullanımı ile 350km menzile ulaşabiliyor ●hava sıcaklığının 7 derece altındaki kış aylarında yukarıda verdiğim değerlerin %30 fazlasını yakıyor. Tabi kış lastiği değişimi de söz konusu. Muadil elektriklilere göre daha düşük batarya kapasitesi: aracın biraz daha hafif, daha düşük motor gücü ve aerodinamik özellikleri ile menzilde dezavantaj yaratmasının önüne geçilmiş olduğunu düşünüyorum. Bu menziller benim günlük kullanımım için yeterli, yazın bir günde %25, kışın %35 şarj ile 90-100km yol alabiliyorum. Aracı hatlı otomatik yıkama makinasına sokarak defalarca yıkadım, ankara kış koşullarında çokça kar yağmur altında kaldı, hiç su alma sorunu yaşamadım. |
Benzer içerikler
- byd seal u dm-i yorumlar
- toyota corolla 1.6 motor yağı hangisi
- mg ehs plug-in hybrid yorum
- honda civic yorum
- audi q7 kronik sorunları
- 35 tfsi ne demek
- togg satış rakamları
- renault logan
- byd 2025
- byd han 2025
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X