Şimdi Ara

Peugeot 308 gti (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
1
Favori
5.087
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Araban galerici arabası değil, senin kafanın içi galerici. Az bulunan az satılan bir araba görünce inme iniyor sana Milletin ettiği zararı cebinden veriyor sanki.

    Felix wankel henry ford falan ayaküstü iyi sunum yaptın ha, aferin bu işi biliyon sen. Sen şimdi Ford'un amerikan, Mazda'nın japon olduğunu falan da biliyorsundur. Yarın cv'ni al haftabaşı başla yanımda :D

    MX5'i napacan değil 11 kişi futbol takımı, 5 kişi basketbol takımı bile tamamlayamazsın, kahvaltı mangal partisi bile yapamazsınız. Anca 2-3 kişi sinema falan. Sen Egea GTI'ı bekle, deli piyasası olur onun.

    Tr fiyatları için dedik ya pahalı diye. Aynı şeyi Mercedes de yapıyor 1.6lt C200d ile, E180de'de yapıyordu, BMW 1.6lt 520i'yi de 530i'ye çok yakın paraya satıyordu. Peugeot ne ilk ne son, zaten az satacağını bildiği için araç başına geçirmeye karar vermişlerdir. Ayrıca yurtdışında da 2.0 modellerle aynı para 308 GTI, belki Mercedes BMW haksız ama bunlar çok daha haksız değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Araban galerici arabası değil, senin kafanın içi galerici. Az bulunan az satılan bir araba görünce inme iniyor sana Milletin ettiği zararı cebinden veriyor sanki.

    Felix wankel henry ford falan ayaküstü iyi sunum yaptın ha, aferin bu işi biliyon sen. Sen şimdi Ford'un amerikan, Mazda'nın japon olduğunu falan da biliyorsundur. Yarın cv'ni al haftabaşı başla yanımda :D

    MX5'i napacan değil 11 kişi futbol takımı, 5 kişi basketbol takımı bile tamamlayamazsın, kahvaltı mangal partisi bile yapamazsınız. Anca 2-3 kişi sinema falan. Sen Egea GTI'ı bekle, deli piyasası olur onun.

    Tr fiyatları için dedik ya pahalı diye. Aynı şeyi Mercedes de yapıyor 1.6lt C200d ile, E180de'de yapıyordu, BMW 1.6lt 520i'yi de 530i'ye çok yakın paraya satıyordu. Peugeot ne ilk ne son, zaten az satacağını bildiği için araç başına geçirmeye karar vermişlerdir. Ayrıca yurtdışında da 2.0 modellerle aynı para 308 GTI, belki Mercedes BMW haksız ama bunlar çok daha haksız değil.
    Masa tenisi olmaz mı ? Kafam galerici değil. Bu forumda ben Mazda 3'ü öven konu açsam 600 kişi öne çıkarır. Ancak Mazda'nın yıllık satış rakamları 600'ü bulmaz. Benim lafım iki yüzlülüğe herkes öneriyor kimse almıyor. Hani Şener Şen'in filminde herkes oy verdik diyor ama 1 oy çıkıyor ya işte o hesap. Şu bölümde dahi Pejo 208 GTI veya 308 GTI sahibi yok bildiğim kadarıyla ama Cupra sahibi 3-4 kişi var en azından bir ara Cupra'sı olan. E hani TSi DSG patlama çatlama ? Niye Pejo almıyorsunuz arkadaşlar ?

    İsteyen istediğini alsın ama almayacağı araçları kimseye önermesin. Mazda olur Alfa olur ne bileyim Cupra olur vs vs. Herkesin de yalanı hazır ya bizim burada servisi yoktu ustası yoktu. Arkadaş 16 milyon İstanbul'da da satmıyor bu araç.

    Neyse Alfa Brera önereyim ben biraz Bu arada her şey bir yana ben sizin yorumlarınızı beğeniyle takip ediyorum ve araç hakkında teknik bilgileriniz benden fazladır bunu da kabul ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 11 Nisan 2019; 11:57:36 >




  • Ben ciddi ciddi almayı düşündüm fakat malesef iş kurma şehir değişikliği gibi planlarımız dan dolayı eşimle büyük mücadeleler sonucu vazgeçtim :( Eşim yolda gördüğü standart her 308i gösterip bak senin arabadan geçiyor vs diyor bi ya sabır çekiyorum :) Kesinlikle kapalı garajı ve düzenli kullanmayı hak eden bir araç. Bazı gti araç sahipleri araçlarını malesef dışarda sokak arasında muhafaza ediyorlar. Sanırım bu araçlarda lansmanlarda gaddar gazetecilere verilmiş canı yarıya indirilmiş araçlar. 2.el alınsa bile şuan o araçlar masraf açacaktır. Özelliklerde yürüyen kısmı. Başlangıç bile Disk&balata fiyatlarının astronomik rakamlar olduğunu duydum. Belki ben alasıya kadar daha iyisi çıkar ve sıfır alıp garajda satmamak üzere benimle ömrünü tamamlar. Hayalim şayet alırsam güzel bir Avrupa pist turu düşünüyorum :) Bazense içimden diyorum usta bir garajda bu rakamlara daha pist odaklı daha iyi bir araçta yapılabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kusura bakamayın da neden bu kadar celallendiniz?
    Arkadaş fikrini belirtmiş doğru ya da yanlış.
    Yanlışı varsa bilen birisi düzeltir zaten.
    Sizi de o arkadaşı da forumdan tanırım boş insanlar değilsiniz, kırmayalım birbirimizi ortak hobimiz burası.
    Arabaya gelirsek hakkaten özel ve güzel araç lakin fiyatı çok çirkin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Buarada 2023e kadar beklemezsin korkma, talibim senin Cupraya, yalnız benim. Henry Fordla takas etmemiz gerek. Al sat uğraşamam

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim de aradığım araçtır. İlanları vs. çok durmuyor zaten uygunsa direk gidiyor.
    Spor modda iyi gidiyor ama içeri verdiği ses suni. Başka da eleştirilecek bir şeyi yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mümkün mertebe tecrübemi paylaşayım. Araç Tr ye geldiğinde neredeyse 2 litre leon ile aynı fiyatta etiketlendiği için kayda değer satış rakamlarına ulaşmadı. Zira leon cupra hem dsg hem 2 litre ve önü çok açık bir araç. Fk2 de aynı şekilde ve rekortmen kimliğine sahip bir araç olunca satışları çok zayıf kaldı.

    Diğer yandan yapılan bazı yabancı testlerde süre anlamında da yarım saniye bir saniye geride kalınca bizim Prof sürücülerden oluşan alıcı kitlemiz araca ilgi göstermedi tabii ki. Aslında araç yurtdışında leondan pahalı satılıyor. Bir çok pistte de süre olarak hemen hemen aynı süreleri yapabiliyor zaten.

    Şimdi dönelim Türkiye özeline. Elimizde 1 adet tam 2 adet yarım yarış pistimiz var maalesef. İstanbulpark güç seven bir pist , zaten formula1 pisti. Haliyle 272 hp her ne kadar araç 1200 kg civarında olsa dahi bir type r süresinden hızlı olmasını beklemek zor. Ne fark eder dersek leon type r 308 özelinde 1- 1,5 saniye oynamaz bile stok arabalar için. Araca ilgi artışı da zaten Sinan koç un yağmurda 2,26 dönmesi ile oldu. Kuruda 2,23-2,24 profesyonel pilotla yapabiliri var net. Tabi burada rakip araçların mod için çok müsait olduğunu , rahatça 380-400 hp lerin alınabildiğini unutmamak lazım. Ayrıca stok leon cupranın freninin istanbulparkta 3 tur üst üste asla atamayacağını, modlu typer ın da motoru ısındığı için 3 tur atamayacağını bilmek gerekiyor. Bu yönden 308 hepsinden daha iyi ve daha stabil.

    380 mm alcon frenler başlı başına şaheser. Mekanik torsen kilit çok önemli parça pist için. Hafiflik var , çok canlı bir motora sahip bunlar hep rakiplerinden artı. Yukarıda bir arkadaş motorla ilgili de detayları güzelce paylaşmış. Pug sport arabaya çalışmış o çok belli.

    Kimler alır ? 2 litre Vergisi ödemek istemeyen, modla sanayi ile, rolling ile işi olmayan, görece rakiplerinden daha hesaplı araç almak isteyen ama piste girdiğinde de ezilmesin iyi süre çıkarsın diyen kişi için ideal bir araç. Sadece semi lastik ile ardı ardına stabil turlar atıp akşam market alışverişine gidilebilecek bir araç.

    Yakıt tüketimi de açık ara iyi diyebilirim , 80-100 gidildiği takdirde 4-4,5 litrelere kadar görülüyor şaka gibi gerçekten. 130 sabitte 7,5 litre ve tempolu sürüşlerde 10 litre denilebilir. Hızlı kullanımda sonu yok tabii.

    Araç çok iyi lastik istiyor , aksi halde asfalt kalitemiz ile 100+ hızlarda esp ışığı yanıyor. Vites oranları çok kısa, öyle ki 2.0 devirde 80 yapıyor alet 6. Viteste. Son hızı 250 ve bir kaç km daha geçerseniz kesici oluyor. Son vites dişlisi uzun olsa çok daha yüksek hıza ulaşabilirdi.

    Gösterişli bir araç değil , koltukların kavraması çok iyi , masaj vs var, ses sistemi denon ama ben beğenmedim. Gündelik kullanımda ihtiyaç olan donanımların hepsi var neredeyse . Anahtarsız giriş çalıştırma , navi, otm far yağmur sensörleri , cruise vs vs.

    Asıl olayı sürüş kısmında da ben daha önce tt quattro sürüyordum o da 275 hp civarıydı. Ona göre daha fazla dikkat gerektiren bir araç . Jilet gibi , hızlı girip çıkacağınız virajı önceden biliyor olmanız lazım. Quattro da tren gibi girip çıkabiliyorken bunda daha dikkatli girip gazı nerede açacağınızı çok iyi bilmeniz lazım zira torsen çalıştığı anda viraj içi ve çıkışı o kadar yüksek bir hıza ulaşılıyor ki vaz geçip gazdan çekmek diye bir şey mümkün değil. Lift off doğrudan arkayı bırakıyor. Araca iyi adapte olmak lazım. Yüksek hız sürüşüne müsait bir araba değil , fabrikasyon kamber bile 1,7 falan. Direksiyonu parmağınızla tutup gidemezsiniz yani, sekiyor. Ama 180-190 da dahi ani şerit değiştirmeniz gerektiği anda jilet gibi yön alıyor, şasi burkulmuyor.

    Ben leon cupra , fk2 type r ve bunun arasında kalıp tercih etmiştim. Hepsi iyi arabalar, leon gündeliğe en uygun olanı otm avantajı ile. Kaliteli bir lastik alıp istanbulparkta denemeyi düşünüyorum. Video alırsam burada paylaşırım. Soracağınız bir şey olursa da bilgim dahilinde cevaplamaya çalışırım. Saygılar herkese.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Güzel araba özel hemde

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • takip ediyorum güzel konu
  • Bu arada ufak bir karşılaştırma da Nürburgring özelinde Megane için yapayım. Megane rs direksiyonu, şasesi cidden çok özel. Araca hakim olmak kolay , eldiven gibi bir alet. Ring için yapılmış gibi hissediyorsunuz , ardı ardına viraja atası geliyor insanın. Btg 8,30 civarı dönmüştüm ki daha önce sadece 1 defa Megane rs koltuğuna binip 30 km falan sürmüştüm. Daha sonrası 450 hp lik e92 m3 ile de 8,30 anca dönebilmiştim. İşte Megane öyle bir araç , direksiyonuna geçer geçmez hızlı sürebiliyorsun ve eğlenceli alet. Ama bazı arabaların potansiyeli çok yüksek olmasına rağmen o potansiyel ancak profesyonellerin elinde ortaya çıkabiliyor.

    Bazı araçların tahmin edilebilirliği düşük ama potansiyeli Yüksek , kimisinin tahmin edilebilirliği çok yüksek ama potansiyeli gücü düşük oluyor. Megane 2. Sırada bir araç ve ringde m serisi, Porsche ve rekor sayıda Megane görüyorsunuz. Açık ara en sevilen araç.

    Ne var ki yine Türkiye özelinde yazacaksak ben 2,30 yapabilen stok Megane rs görmedim henüz istanbulparkta. Halbuki Burak ertem kasmadan , klima bile açık şekilde 2,29 yapmıştı 308 ile.

    Peugeot firması ring süresini anlamsız bulduğuna dair açıklama yapmıştı ve hiç çıkarmadılar süre için( çıksa da sonuç çıkmazdı) Açıkçası son dönemde neredeyse satışa bile koymayacakları, uçuk fiyatlı sınırlı üretim araçlar ile rekor denemeleri yapılıyor gerçekten saçma.

    Mesela olay Nürburgring ise , gider mağazadan sıfır km cupra , typer , 308, golf gti, s3 , a45 gibi modelleri alırsın ( özel modelleri değil). Verirsin pilotlara 5 tur duraksız gazlarlar aynı anda aynı hava koşulunda , onun sonucuna bakarım ben. Hangisi fren yemiş hangisi şişmiş, hangisi Arıza vermiş diye.

    Adamlar pist rekoru kırıyor ama kıran araba 4 tane Megane rs parası, pleksi cam var , koltuk yok , fren karbon :) ama olayın adı Megane rekor kırdı oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şu güncel videoyu da koyalım

  • dostum çok güzel yazmışsın da; artık bizim için hot hatch araçları satın almak hayal oldu. sıradan C segmenti araçlar bile 150 bin liradan başlıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iquique -- 24 Eylül 2019; 11:56:5 >
  • Merhaba , daha önceki mesajımda video alırsam burada paylaşırım yazmıştım. Video aşağıda, 8. Virajda major hata var. Gerisi yaklaşık istediğim gibi. Lastik cup2, araç stok.


    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selam tekrar , yenilenen İzmir Ülkü pisti sürem 1,13.55 . Bunu da detay olarak buraya eklemiş olayım. Körfez pistine girmiyorum çünkü süre almak için curve üzerinden uçup aracı parçalamak gerekiyor. Pistin tarzı hoşuma gitmedi ve aracıma kıyamadım açıkçası. Ama İzmir pistini şiddetle tavsiye ederim , eskisine göre çok daha güzel ve teknik bir pist.

    Bu arada m2 comp pack araçlar yaklaşık 1,14 dönüyor. Süreyi oradan referans alabilirsiniz. Aracım stok , lastikler cup2 idi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.