|
Bildirim
|
Çok biliyon sen. Senin motorunun içi 1.6 THP 270 kadar yapılı mı? Dövme pistonlar, biyel kolları, saplamalar hepsi Mahle motosports üretimi. Silindir duvarları polimer işlemli çoğu supercar gibi. Yarış headers'ı mevcut, krank yatağı da 4 saplamalı, 270hp değil 300 ve üzeri güçleri de kaldırabilecek durumda motor, ayrıca 22 pasi basıyor turbosu alt devir motoru hiç değil detonasyon sorunu yaşasın. A45 AMG'nin 2.0lt 381hp motoru da böyledir. 1.4 FSI 90hp atmosferik motordan devşirme değil bu makinalar sizinkiler gibi. O yüzden boşa aau maau kurt gibi uluma.
Birde bu araba 1205kg. C sınıfı 270hp GTI "1205" kg tekrar yazayım. B sınıfı makinalardan hafif yani. Kimse almıyor çünkü rakiplerinin aksine otomatiği yok, Peugeot, 2.el yok, fiyat pahalı ve motor EA888 VW 2.0 turboları kadar yüklemeye açık değil. Senin tarz galerici dayılar elleri arkaya bağlayıp "ikünci elü guvvetli değel ya, ekmek yedirmez hellam" dese de işin gerçeği bu. Gerçi yok sen 11 kişi halı saha maçı mı yapmak istiyodun? Maalesef halı saha maçı yapacaksan VW alacan. Pahalı fiyat ve vergi hususunda alışılmadık biçimde haklısın. Bozuk saat bile 2 defa doğru gösteriyor malum. |
Araban galerici arabası değil, senin kafanın içi galerici. Az bulunan az satılan bir araba görünce inme iniyor sana Milletin ettiği zararı cebinden veriyor sanki.
Felix wankel henry ford falan ayaküstü iyi sunum yaptın ha, aferin bu işi biliyon sen. Sen şimdi Ford'un amerikan, Mazda'nın japon olduğunu falan da biliyorsundur. Yarın cv'ni al haftabaşı başla yanımda :D MX5'i napacan değil 11 kişi futbol takımı, 5 kişi basketbol takımı bile tamamlayamazsın, kahvaltı mangal partisi bile yapamazsınız. Anca 2-3 kişi sinema falan. Sen Egea GTI'ı bekle, deli piyasası olur onun. Tr fiyatları için dedik ya pahalı diye. Aynı şeyi Mercedes de yapıyor 1.6lt C200d ile, E180de'de yapıyordu, BMW 1.6lt 520i'yi de 530i'ye çok yakın paraya satıyordu. Peugeot ne ilk ne son, zaten az satacağını bildiği için araç başına geçirmeye karar vermişlerdir. Ayrıca yurtdışında da 2.0 modellerle aynı para 308 GTI, belki Mercedes BMW haksız ama bunlar çok daha haksız değil. |
Senin içten bir Mazda aşkın var galiba. Konuyla ne alaka ya Mazda ya. Yaz özelden yemin ederim gel vereyim anahtarı bir gün kullan, çok ciddiyim.
Ayrıca hani misubishi nerede misubisşi demedin bağcılar otocenter galericisi seni. Kaça bağladın mini kupırı? Rakiplerinin motor teknolojisi dandik değil, 1.6lt thp motordan güç almak için motor içine çok masraf ediyorlar, bu yüzden 308 GTI pahalıya geliyor ancak tüm model gamında tekrar bir 2.0lt blok kullanmaya gerek kalmadığı için toplam maliyet düşüyor. Sadece 1.6lt tek blok kullanıyorlar, tüm araçlarda. Kimse mühendislikte ileri veya geri demek değildir bu, üretm-işlemler yönetimi ile ilgili bir tercih meselesidir. İster 1.6 bu şekil bir motor alırsın, ister 2.0lt. Ayrıca ne yazıyon sen ya. Solidworks hesap bilmem ne ne anlatıyon okumadım bile. 1.4 180hpye laf atoyonoz da bono boşoy domoyonuz. Motorların mimarisi arasındaki alakasızlığı bilmeden salladın bişeyler tıktım ağzına daha da laf yetiştiyor bana. Üretim sürecine falan giriyor, sen sokakta dizin toprak içinde taso sallarken ben otosanda staj yapıyordum. Çok bir terminoloji biliyormuş gibi laf yetiştirip daha da gömdürtme kendini. |
Mümkün mertebe tecrübemi paylaşayım. Araç Tr ye geldiğinde neredeyse 2 litre leon ile aynı fiyatta etiketlendiği için kayda değer satış rakamlarına ulaşmadı. Zira leon cupra hem dsg hem 2 litre ve önü çok açık bir araç. Fk2 de aynı şekilde ve rekortmen kimliğine sahip bir araç olunca satışları çok zayıf kaldı.
Diğer yandan yapılan bazı yabancı testlerde süre anlamında da yarım saniye bir saniye geride kalınca bizim Prof sürücülerden oluşan alıcı kitlemiz araca ilgi göstermedi tabii ki. Aslında araç yurtdışında leondan pahalı satılıyor. Bir çok pistte de süre olarak hemen hemen aynı süreleri yapabiliyor zaten. Şimdi dönelim Türkiye özeline. Elimizde 1 adet tam 2 adet yarım yarış pistimiz var maalesef. İstanbulpark güç seven bir pist , zaten formula1 pisti. Haliyle 272 hp her ne kadar araç 1200 kg civarında olsa dahi bir type r süresinden hızlı olmasını beklemek zor. Ne fark eder dersek leon type r 308 özelinde 1- 1,5 saniye oynamaz bile stok arabalar için. Araca ilgi artışı da zaten Sinan koç un yağmurda 2,26 dönmesi ile oldu. Kuruda 2,23-2,24 profesyonel pilotla yapabiliri var net. Tabi burada rakip araçların mod için çok müsait olduğunu , rahatça 380-400 hp lerin alınabildiğini unutmamak lazım. Ayrıca stok leon cupranın freninin istanbulparkta 3 tur üst üste asla atamayacağını, modlu typer ın da motoru ısındığı için 3 tur atamayacağını bilmek gerekiyor. Bu yönden 308 hepsinden daha iyi ve daha stabil. 380 mm alcon frenler başlı başına şaheser. Mekanik torsen kilit çok önemli parça pist için. Hafiflik var , çok canlı bir motora sahip bunlar hep rakiplerinden artı. Yukarıda bir arkadaş motorla ilgili de detayları güzelce paylaşmış. Pug sport arabaya çalışmış o çok belli. Kimler alır ? 2 litre Vergisi ödemek istemeyen, modla sanayi ile, rolling ile işi olmayan, görece rakiplerinden daha hesaplı araç almak isteyen ama piste girdiğinde de ezilmesin iyi süre çıkarsın diyen kişi için ideal bir araç. Sadece semi lastik ile ardı ardına stabil turlar atıp akşam market alışverişine gidilebilecek bir araç. Yakıt tüketimi de açık ara iyi diyebilirim , 80-100 gidildiği takdirde 4-4,5 litrelere kadar görülüyor şaka gibi gerçekten. 130 sabitte 7,5 litre ve tempolu sürüşlerde 10 litre denilebilir. Hızlı kullanımda sonu yok tabii. Araç çok iyi lastik istiyor , aksi halde asfalt kalitemiz ile 100+ hızlarda esp ışığı yanıyor. Vites oranları çok kısa, öyle ki 2.0 devirde 80 yapıyor alet 6. Viteste. Son hızı 250 ve bir kaç km daha geçerseniz kesici oluyor. Son vites dişlisi uzun olsa çok daha yüksek hıza ulaşabilirdi. Gösterişli bir araç değil , koltukların kavraması çok iyi , masaj vs var, ses sistemi denon ama ben beğenmedim. Gündelik kullanımda ihtiyaç olan donanımların hepsi var neredeyse . Anahtarsız giriş çalıştırma , navi, otm far yağmur sensörleri , cruise vs vs. Asıl olayı sürüş kısmında da ben daha önce tt quattro sürüyordum o da 275 hp civarıydı. Ona göre daha fazla dikkat gerektiren bir araç . Jilet gibi , hızlı girip çıkacağınız virajı önceden biliyor olmanız lazım. Quattro da tren gibi girip çıkabiliyorken bunda daha dikkatli girip gazı nerede açacağınızı çok iyi bilmeniz lazım zira torsen çalıştığı anda viraj içi ve çıkışı o kadar yüksek bir hıza ulaşılıyor ki vaz geçip gazdan çekmek diye bir şey mümkün değil. Lift off doğrudan arkayı bırakıyor. Araca iyi adapte olmak lazım. Yüksek hız sürüşüne müsait bir araba değil , fabrikasyon kamber bile 1,7 falan. Direksiyonu parmağınızla tutup gidemezsiniz yani, sekiyor. Ama 180-190 da dahi ani şerit değiştirmeniz gerektiği anda jilet gibi yön alıyor, şasi burkulmuyor. Ben leon cupra , fk2 type r ve bunun arasında kalıp tercih etmiştim. Hepsi iyi arabalar, leon gündeliğe en uygun olanı otm avantajı ile. Kaliteli bir lastik alıp istanbulparkta denemeyi düşünüyorum. Video alırsam burada paylaşırım. Soracağınız bir şey olursa da bilgim dahilinde cevaplamaya çalışırım. Saygılar herkese. |
forumdakilere bakma bu arabayı kullanan kişileri bulmak gerek.
cebinde paran varsa arabayı besleyip yürütecek maddi gelire sahipsen al kullan. kısıtlı bütçeyle alınıp kullanılacak bir araç değil. zaten alan adamda alıp kullanıyor zevkini çıkarıyor ilan sitelerine düşmeden eşine dostuna meraklısını bulup satıyor.aracın ortalıkta gözükmemesi normal. bu tür araçlar imkan meselesi biz toplum olarak almadan satmayı düşündüğümüzden bu tür araçları bilen duyan sayısı sınırlı olarak kalacaktır. |
Bu arada ufak bir karşılaştırma da Nürburgring özelinde Megane için yapayım. Megane rs direksiyonu, şasesi cidden çok özel. Araca hakim olmak kolay , eldiven gibi bir alet. Ring için yapılmış gibi hissediyorsunuz , ardı ardına viraja atası geliyor insanın. Btg 8,30 civarı dönmüştüm ki daha önce sadece 1 defa Megane rs koltuğuna binip 30 km falan sürmüştüm. Daha sonrası 450 hp lik e92 m3 ile de 8,30 anca dönebilmiştim. İşte Megane öyle bir araç , direksiyonuna geçer geçmez hızlı sürebiliyorsun ve eğlenceli alet. Ama bazı arabaların potansiyeli çok yüksek olmasına rağmen o potansiyel ancak profesyonellerin elinde ortaya çıkabiliyor.
Bazı araçların tahmin edilebilirliği düşük ama potansiyeli Yüksek , kimisinin tahmin edilebilirliği çok yüksek ama potansiyeli gücü düşük oluyor. Megane 2. Sırada bir araç ve ringde m serisi, Porsche ve rekor sayıda Megane görüyorsunuz. Açık ara en sevilen araç. Ne var ki yine Türkiye özelinde yazacaksak ben 2,30 yapabilen stok Megane rs görmedim henüz istanbulparkta. Halbuki Burak ertem kasmadan , klima bile açık şekilde 2,29 yapmıştı 308 ile. Peugeot firması ring süresini anlamsız bulduğuna dair açıklama yapmıştı ve hiç çıkarmadılar süre için( çıksa da sonuç çıkmazdı) Açıkçası son dönemde neredeyse satışa bile koymayacakları, uçuk fiyatlı sınırlı üretim araçlar ile rekor denemeleri yapılıyor gerçekten saçma. Mesela olay Nürburgring ise , gider mağazadan sıfır km cupra , typer , 308, golf gti, s3 , a45 gibi modelleri alırsın ( özel modelleri değil). Verirsin pilotlara 5 tur duraksız gazlarlar aynı anda aynı hava koşulunda , onun sonucuna bakarım ben. Hangisi fren yemiş hangisi şişmiş, hangisi Arıza vermiş diye. Adamlar pist rekoru kırıyor ama kıran araba 4 tane Megane rs parası, pleksi cam var , koltuk yok , fren karbon :) ama olayın adı Megane rekor kırdı oluyor. |
www.sahibinden.com Renault Megane Fiyat Listesi - sahibinden.com https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-ecz-motors-i-2014-model-megane-iii-rs-coupe-265-hp-669742647/detayAlırsam benimde alacağım araç bu olacaktır. Çok kısa deneyimleme fırsatı bulmuştum istanbula geldiğimde. Ve ben bu kadar sürüş zevi güzel bir araç kullanmadım daha önce. İçimde ukte olarak duruyor. Alacağım seni |
Bence başarılı bir araç. Yol tutuş gerçekten çok başarılı. Motorun 1.6 olması büyük avantaj. Performansı çok iyi. Daha ne olsun. Param olsa hiç düşünmeden alırdım.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 11 Nisan 2019; 10:41:28 > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 11 Nisan 2019; 10:55:11 > |
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 11 Nisan 2019; 11:28:28 > |