Bir hafta önce başlıktaki televizyonu 390 Lira'ya aldım (21pt5402).
1) Telekteksinde Türkçe karakter yok ve Türkçe kullanma kılavuzu da yok.
2) Daha önemlisi, görüntü yamuk ve bombeli. Hani, tüplü bilgisayar monitörlerinde olur da ayarlardan görüntüyü düzeltmek gerekir; işte öyle. Fakat, televizyonun böyle bir ayar tuşu yok.
Servisi çağırdım. Eve gelen görevli, "sorununun yamukluk olduğunu bilseydim, yanımda kasayı açacak alet getirirdim, bu basit bir şey" dedi ve televizyonu götürdü. İki gün sonra geri getirdiğinde belli ki ayarlar oynanmış ama yamukluk giderilememişti. Sadece yazı bantlarında görülen bombenin bükümü bu sefer ters yöne dönmüştü. Aynı görevli şöyle diyerek gitti: "Bütün tam düz ekranlı tüplü televizyonlar, kablolu yayını yamuk gösterir. Düz ekran olmayan tüplülerde ve lcd'lerde yamukluk görülmez. Uydu yayınına bağlarsanız, görüntü düzelir; yapacak bir şey yok ve televizyonda bir sorun yok".
Tam düz ekran tüplü televizyonu olup da kablolu yayın seyredenler bana bu servis görevlisinin sözlerini doğrulayabilir veya yalanyabilirler mi? Benim başka bir tam düz ekran televizyonda kablolu yayın izleme imkanım yok. Sizden gelecek cevaplara göre Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'na şikayette bulunacağım.
3) Philips'in 08002613302 numaralı destek hattı ise bir haftadır telefonları açmıyor. Bu ayrı bir konu.
4) Philips'in kendi sitesi de rezalet: Teletekste Türkçe karakter yok ve Türkçe kullanma kılavuzu yok diye mesaj yazmaya çalışırken, Türkçe karakter kullanamadım. Televizyonun teknik destek sayfasında SSS vs. başlıklar var ama hiçbirinin içi dolu değil; tıklanmıyor. Gene de bir mesaj yazdım; bakalım ne olacak.
5) sikayetimvar.com'a veya benzer bir sitye bu durumu yazmayacağım. Daha önce Garanti Bankası'na ilişkin bu siteye bir şikayet yazmıştım. Sitede Garanti Bankası'nın şikayetleri çözme oranı %100 görünüyordu. Kesinlikle haklı olduğumu düşündüğümden, ya banka hatasını düzeltir ya da sitedeki oran %90'la düşer diye düşünmüştüm ama banka hatasını düzeltmeye yanaşmayınca, site yöneticisi benim şikayetimi hasıraltı etti ve Garanti'nin oranı %100 olmaya devam etti. Demek ki bu tür siteler, bazı büyük firmaların imajını düzelterek para kazanıyorlar. Haberiniz olsun.
6) Philips'ten daha önce bir video player almıştım ve hemen bozulmuştu. Markaya pek sıcak değildim ama bu forumda Philips tüplü televizyonlar için okuduğum olumlu yazılar üzerine (ve 55 ekran Sony veya Samsung bulamayınca) bunu aldım. Dolayısıyla hepinizin üzerinde biraz vebal var (:
7) Bu yaşadıklarımda Philips adına tek olumlu nokta, (açıklamaları pek inandırıcı gelmese de) servisi aradığımda görevlilerin hemen gelmeleri ve güleryüzlü, sabırlı tutumları oldu.
55 Ekran Flat 100 Hz. Slim başlıklı eski bir mesajım var. Orada da bu hikayenin geçmişini okuyabilirsiniz... Bu Philips'i nasıl seçtiğimi ve bana gelen cevapları da.
21pt5404, tam düz ekran ama 100 Hz. değil ve slim de değil. Böyle özellikleri olan bir televizyon malesef bulamadım.
Philips web sitesine yazdığım mesaja cevap geldi.
Kısaca şöyle diyorlar: Philips 55 ekran tüplü düz ekran televizyonlarda görüntünün eğik olması ve bombe yapması normaldir.
Bu yazışmalar bende kayıtlı; dolayısıyla ispatlayabilirim.
Yarın Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'na şikayette bulunacağım.
Siz siz olun sakın Philips almayın.
Türkçe konusunda Sanayi ve Ticaret Bakanlığına şikayette bulundum ama yamukluk konusunda kaymakamlıklara başvuruluyormuş. İşte başvuru dilekçem; sonucu da belli olunca yazacağım:
Çankaya Kaymakamlığı 1. Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne, Ankara,
05 Eylül 2007 tarihinde Philips marka 21pt5402 model ve T70700080 seri numaralı, 55 ekran tam düz tüplü bir televizyonu 390 Lira’ya, adresi “Ankamall AVM B 08 Akköprü/Ankara” olan Demirhome mağazasından satın aldım.
İki sorunla karşılaştım: 1) Kutusundan Türkçe kullanma kılavuzu çıkmadığı gibi, teleteksi de Türkçe karakterleri garip sembollere dönüştürerek gösteriyor. Philips Ankara Yetkili Servisine durumu bildirdiğimde, “yapacak birşeyleri olmadığını, bu televizyonun Avrupa için üretildiğini” söylediler. Bunun üzerine, parakendeci Demirhome ile irtibata geçmeyi gerekli görmedim. Türkçe kılavuz ve karakterler konusunda, hakem heyetiniz dışında, Sanayi ve Ticaret Bakanlığına 25 Eylül 2007 tarih ve 97515 numaralı dilekçemle de şikayette bulundum.
2) Daha önemlisi, görüntü yamuk ve bombeli. “Yamuk” kelimesiyle şunu kast ediyorum: Görüntünün sağ kenarı üsten alta doğru 90 derecelik dik bir çizgiyle inmeyip, aşağıya gidildikçe içeriye doğru bükülüyor. Buna paralel biçimde sol kenar da üsten alta doğru gidildikçe sola doğru kayıyor. Ayrıca, belki de sözkonusu yamukluğun bir sonucu olarak, alttan geçen yazı bantları sola doğru belirgin biçimde bombe yapıyor. Diğer bir değişle, görüntü sağ alt köşeye doğru yaslanıyor ve aşağıdaki şekle benzeyen bir durum ortaya çıkıyor.
Bu yamukluk ve bombe aşırı olmadığından, yazı bandı olmayan görüntülerde çok dikkatli bakılmadığında fark edilemiyor. Yazı bandı olan görüntülerde ve özellikle de bir teleteks sayfasında ise fark etmemek imkansızlaşıyor. Benzer durumlara tüplü bilgisayar monitörlerinde sık rastladığımdan, öncelikle televizyonun üzerinde ve uzaktan kumandasında ilgili ayar tuşlarını aradım ama bulamayınca servisi arayarak durumu ayrıntılı biçimde bildirdim.
Hemen ertesi gün servis görevlileri eve geldiler ve "sorununun eğrilik olduğunu bilseydik, yanımızda kasayı açacak alet getirirdik, bu basit bir şey; televizyonun kasasının içinde sizin aradığınız ayar tuşları mevcut" diyerek televizyonu götürdüler. İki gün sonra televizyon geri getirildiğinde, belli ki ayarlarıyla oynanmış ama yamukluk giderilememişti. Sadece yazı bantlarında görülen bombenin bükümü bu sefer ters yöne dönmüştü. Aynı görevli şöyle diyerek gitti: "Bütün düz ekranlı tüplü televizyonlar, kablolu yayını bu şekilde eğri gösterir. Düz ekran olmayan tüplülerde ve lcd'lerde eğrilik görülmez. Uydu yayınına bağlarsanız, görüntü düzelir; yapacak bir şey yok ve televizyonda bir sorun yok; sorun kablolu yayında".
Üstelik, televizyon servisten geldikten sonra ekranda ara ara titreme de başladı.
Bir mağazada aynı televizyonu kablolu yayına bağlı gördüğümde, servis görevlisinin iddiasının aksine, hiçbir yamukluk olmadığını fark ettim. Üstelik, televizyona dijital fotoğraf makinemi bağladığımda da aynı yamukluk ortaya çıktı. Dolayısıya, servis görevlisinin iddiasının aksine, yamukluğun hem normal olmadığını hem de kablolu yayından kaynaklanmağını, benim satın aldığım televizyonun hatalı olduğunu düşünüyorum.
Servis görevlilerinin güleryüzlü ama olumsuz cevabı üzerine, Philips’in 0 800 261 3302 numaralı teknik destek hattını ulaşmaya çalıştım ama bir haftalık çabam sonuç vermedi; telefona ya hiç cevap verilmedi ya da meşgul çaldı.
Philips Türkiye’nin internet sayfasındaki teknik destek kısımlarından da “bu ürün için Türkçe teknik destek bulunmamaktadır” ifadesi nedeniyle yararlanamadım.
En sonunda Philips internet sitesindeki bir e-posta formunu doldurarak şikayetimi bildirdim. İşin garip tarafı, Türkçe eksikliğini yazarken, Philips Türkiye internet sitesinin benim Türkçe karakter yazmama imkan tanımamasıydı.
Gönderdiğim e-postalara televizyonun yamukluğunu gösteren resimler de eklememe rağmen, ilgili kişi benden sadece temas kuruduğum servisin hangisi olduğunu sordu ve kısaca, “televizyonlarımızın böyle göstermesi normaldir” cevabını bana tekrarladı. Ayrıca, Türkçe karakter ve kılavuz konusunda da hiçbir imada bile bulunmadı. Ekte sözkonu e-postaları bulabilirsiniz.
Malın ayıplı olduğunun Philips tarafından kabul edilmesini ve mümkünse tamir edilmesini, mümkün değilse yenisiyle değiştirilmesini talep ediyorum.
Bilgilerinize saygılarımla sunarım.
E-postalar:
Ben: 21pt5402 televizyon aldim 1) Teleteksinde Turkce karakter yok ve Turkce kullanma kilavuzu da yok. 1a) Su anda sitenizden de Turkce karakterli mesaj yazamiyorum! 2) Telvizyonun goruntusu "yamuk". Alttaki yazi bantları bombeli ve ekranın gorunen kismi sag alt koseye yatik. Bilgisayar monitorumde bunu ayarlardan duzeltebiliyordum ama bunda bu imkan yok. Televizyonu servise gönderdim; 2 gun serviste kaldi ve eve geldiginde bana soyle dediler: "Butun duz kare tuplu televizyonlar, kablo yayinlari yamuk gosterir. Bu normaldir". Gercekten normal midir?
* * * * *
İlgili: Tuketici Danisma Merkezi’mize gondermis oldugunuz e-mail icin tesekkur ederiz. Bu konu hakkinda hangi servisle irtibata geçmiş oldugunuzun bilgisini bize iletirseniz size daha çabuk yardimci olabilecegimizi dusunuyoruz. Sorununuzu zamaninda cozumleyebilmemiz icin bizehangi servisle irtibat kurdugunuzu bildirmenizi rica ederiz. Her turlu soru ve sorununuzda size yardimci olmaktan mutluluk duyariz. Bİlgilerinize Saygilarimizla Turk Philips T. A.S. Tuketici Danısma Merkezi
* * * * *
Ben: Sayin Ilgili, Biraz once gonderdigim mesajimin daha iyi anlasilabilmesi icin ekte 3 tane resim gonderiyorum (3.'sunu bir sonraki mesajima ekleyecegim). Ozellikle, goruntunun soldan saga dogru asagiya kaymasina ve yazi bantlarinda daha net farkedilebilen bombeye dikkatinizi cekerim.
Gercekten de butun duz ekran tuplu Philips televizyonlar boyle yamuk ve bombeli mi gosteriyor kablolu yayini? Servis gorevlisi uydu yayininda bunun olmadigini, ya kablolu yayini birakip, uydu anteni taktirmam gerektigini ya da duz ekran tuplu televizyon yerine lcd almam gerektigini soylemisti. Siz de ayni fikirde misiniz?
* * * * *
İlgili: Tuketici Danisma Merkezi’mize gondermis oldugunuz e-mail icin tesekkur ederiz. Belirtmis oldugunuz konuyla ilgili olarak cihazinizda yasadiginiz problem tüpün ic yapisindan kaynaklanan bir durumdur. Cihazda herhangi bir ariza mevcut degildir. Her turlu soru ve sorununuzda size yardimci olmaktan mutluluk duyariz. Bİlgilerinize
Saygilarimizla Turk Philips T. A.S. Tuketici Danısma Merkezi