Şimdi Ara

Pikap da Devir Geçişi Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.446
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar telefunken marka w 238 hifi (1974 yılı) pikap kullanmaktayım. Ancak 45 lik veya 33lük plakları çalarken 45lik dinledikten sonra 33 lük dinlemek isteyince devir ayarını seçince özellikle 33lük plaklarda ses çok ince geliyor hızlı dönüyor sanırım. Yaşadığım şehirde plak tamiri yapan yer de yok sorun neden kaynaklanıyor olabilir acaba
    Pikap da Devir Geçişi Sorunu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Pikabınız muhtemelen kasnak sürücülü (idler-wheel-drive).

    Eğer 45'likleri normal hızda çalıyorsa motor devrinde bir sorun olmaması lazım.

    Kasnak sürücülerde motor şaftının ucunda çapı devir sayısı kadar değişen, değişik çapta silindirik bir kasnak vardır.
    Bir de kauçuk ara-kasnak vardır. Bu motordan aldığı dönme kuvvetini dönen platformun iç yüzeyine aktarır.
    Bir örnek fotoğraf:

    Pikap da Devir Geçişi Sorunu

    Bu elemanların temizliğinin yapılması yararlı olabilir.
    Yani motorun ucundaki kasnak, kauçuk ara-kasnak ve platformun iç yüzeyi...

    Bunu yapmak için platformu kaldırmanız gerekir.
    Eğer çıkmıyorsa platform şaftının orta göbeğinde platformun çıkmasını önleyen şunun gibi bir halka vardır:

    Pikap da Devir Geçişi Sorunu

    Bu halkayı çıkardığınız zaman platform da kaldırılabilir.

    Bundan sonra daha önce değindiğim elemanları alkol ile temizleyebilirsiniz.




  • Platformu kaldırırsanız pikabı bu hali ile çalıştırıp, devir değişikliği yapmanız ve devir değişikliği yaptığınızda ara-kasnağın şaft üzerinde doğru konuma geldiğini de kontrol etmeniz yararlı olur.
  • Cevaplarınız için çok teşekkür ediyorum. Çok anlamam ama tamir yapacak kimse olmadığı için söylediklerinizi denemeye çalışacağım. Durumu yazarım yine teşekkürler tekrardan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dayhan D kullanıcısına yanıt
    Daha önceki örnek fotoğrafta motor şaftı üzerindeki değişik çaptaki kısımların görevini açıklayan bir detay fotoğraf koyuyorum.

    Pikap da Devir Geçişi Sorunu

    Devir seçimi yapıldıkça aynı otomobil vites kutusunda dişlilerin yer değiştirmesi gibi burada da kauçuk ara-teker düşey olarak hareket edip değişik çaptaki kısımlardan biri üzerine gider. Eğer kauçuk ara-teker tam doğru konumlanmıyor başka çaplı bir kısma da sürtüyorsa bahsettiğiniz sorun çıkabilir. Doğru konuma getirmek için bir vida ile ayar yapılabilir. Böyle bir ayar vidası yoksa en kötü halde ara-tekeri tutan kol biraz bükülerek düzeltilir.

    Kasnak sürüm pikapların platformu sürme mekanizması (kasnak, ara-teker) genellikle hiç bozulmaz, parça değişimi gerektirmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kursun_ -- 11 Temmuz 2020; 12:50:59 >




  • Merhabalar platformu çıkartamadım. Dediğiniz halka tam olarak nerde acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pikap da Devir Geçişi Sorunu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • dayhan D kullanıcısına yanıt
    Halkaya ulaşmak için platform göbeğindeki bir plastik parçayı çıkarmanız gerekir. Sivri uçlu bir alet ile kolaylıkla çıkar.
    Bu fotoğraftaki ortadaki küçük siyah parça olabileceği gibi onu çevreleyen gümüş renkli kısım da olabilir.
  • dayhan D kullanıcısına yanıt
    Bazı durumlarda çıkarılması gereken plastik parçanın tırnakları olabilir. Bu nedenle önce parçayı biraz döndürmeyi deneyin. Genellikle hangi tarafa döndüreceğiniz önemli değildir.
  • dayhan D kullanıcısına yanıt
    Şu video, pek iyi bir video olmasa da bir fikir verebilir (yaklaşık 2. dakikada...):
    radiotvphononutyoutube
    Removing a seized platter from a 1970's BSR turntable / record changer
    https://www.youtube.com/watch?v=YKkFLC9OoHU



    (Bu videoyu sadece orta kapağın ve platformu yerinde tutan göbekteki ay şeklindeki yayın çıkarılmasına örnek olarak verdim. Videonun kalanını izlemeseniz daha iyi... :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kursun_ -- 11 Temmuz 2020; 21:51:12 >




  • Hocam dediğiniz gibi çıkarmayı başardım. Söylediğiniz yerleri sadece sileyim mi yoksa çıkartmaya mı çalışayım az zorladım çıkmıyor zaten
    Pikap da Devir Geçişi Sorunu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dayhan D kullanıcısına yanıt
    Çok güzel.
    Bu parçaları çıkarmaya çalışmayın.
    Bir pamuğa kolonya damlatıp, döndürerek sarı motor şaftının çeşitli kademelerini ve kauçuk ara-kasnağın çevre uçlarını silin.
    Aynı şekilde platformun iç yüzey duvarlarını, kauçuk ara-kasnağın temas ettiği kısımları silin.

    Eliniz değmişken platformun orta şaftına bir damla ince yağ damlatıp çevresel olarak yayın.Bir küçük damla da dibindeki rulmana damlatırsanız iyi olur.
    Motor şaftına da bir damla ince yağ damlatabilirsiniz. Ama yağ sarı kasnağın üzerine bulaşabileceğinden riskli. Eğer yeterince açıklık varsa bir dikiş iğnesi 45 derece açı ile motor şaftının dibine yaslayıp, onun üzerinden gönderebilirsiniz. Ama yeterli açıklık yoksa yapmasanız da olur.
    Bunların dışında hiçbir yeri yağlamayın.

    Bu arada platform kaldırılmış bu durumda motoru çalıştırıp devir ayarını 33-45-78 konumlarına getirip kasnak ile kauçuk ara-kasnağın dönerken doğru konumlarda olup olmadığına bakın.

    Bu arada, pikabınızın içi çok temiz. Kauçuk ara-kasnağın da çok iyi durumda olduğu görünüyor.




  • Pikap da Devir Geçişi Sorunu
    Pikap da Devir Geçişi Sorunu
    Pikap da Devir Geçişi Sorunu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yaptım kauçuk kısmını biraz yukarı çektim durum eskiye göre çok iyi. Şimdi belirttiğiniz gibi sileceğim yağlayacağım. Devir değişikliği yaptığımız kolda ileri çok dönüyor onun da bir etkisi olabilir mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pikap da Devir Geçişi Sorunu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bir de bu dönen sarı kısım çok ses yapmaya başladı. Baktım kauçuk kısımla herhangi bir sürtünme yok ama ses var. Bunu yağlamadım. Ses rahatsız edici düzeyde

    Pikap da Devir Geçişi Sorunu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dayhan D kullanıcısına yanıt
    Devir seçici kolun 33 rakamını çok fazla geçmesinin de bir etkisi olabilir.

    Pikabınızda bir ince devir ayarı olduğu ve bunun fotoğrafta sonuna kadar ekside olduğu görülüyor.
    İnce devir ayarı olan kasnak sürücülü pikaplarda motorun üzerindeki sarı kasnak "konik" olur. Yani aynı devir kısmı altta çok az daha büyük çaplı, yukarı doğru çok az incelmeye başlar. İnce devir ayarı yaptıkça kauçuk ara-kasnak motor üzerindeki konik kasnak üzerinde gezinir. Özel bir neden yoksa ince devir ayarını ortaya getirmenizde yarar var.

    (İlginç Not: 1959'da üretilen Lenco L75 ve GL75 modellerinde hız kontrolu 16-33-45-78 devirler arası kademesiz kontrol edilebiliyordu. Zira motor şaft kasnağı kademesiz "konik" idi.)
    Pikap da Devir Geçişi Sorunu

    Kasnak ve kauçuk ara-kasnak aynı seviyede değilse kasnağı motora sabitleyen, sarı kasnağın dibinde bir vida var. O biraz gevşetilip kasnak motor şaftı üzerinde yukarı-aşağı kaydırılarak ayar yapılabilir. Ancak yer dar olduğu için bunu yapmak zor olabilir. Vidayı fazla gevşetirseniz aşağı düşebilir.

    Sarı kısmın boşta dönerken ses yapması için bir neden yok. Balansı kötü ise yapabilir. Acaba bahsettiğim vidası mı gevşemiş? Vidayı kontrol edin.
    Motor şaftını yağlamayı deneyebilirsiniz.




  • Hocam selamlar tekrardan kusura bakmayın kafanızı çok ağrıttım. Bir yerde bir yanlışlık yaptım sanırım start a basınca dönmez oldu ve kauçuk ile yanındaki sarı yer birbirinden ayrılmaz oldu. Önceden start a basmadan evvel kauçuk ile sarı kısım arasında az bir mesafe oluyordu. Start a basınca birbirlerine temas edip dönüyorlardı. Şimdi sanki start a basılmış gibi birbirlerine temas ediyorlar ve platform u yerine koyup start a basınca dönmüyor ve iğne olan kol da hareket etmiyor. Neyi yanlış yapmış olabilirim. Kolla hiç oynamadım. Start tuşu işlevsiz hale geldi. En son resimdeki gibi kaldı öylece.
    Pikap da Devir Geçişi Sorunu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dayhan -- 12 Temmuz 2020; 16:49:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Anladığım kadarıyla start kısmı takılı kaldı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dayhan D kullanıcısına yanıt
    Stop'a basınca kasnakların ayrılması lazım...

    Stop'a basınca ayrılmıyorsa platformu lastiğe dikkat ederek dikkatlice takın ve platformu saat, yani normal dönme yönünde elle çevirin. İçindeki mekanizmalar çalışsın. Bunu yaparken pikap prize takılı olmasın.

    Ek:
    Bunu yaparken kol ileri-geri hareket etmek isteyebilir. Kolun kilidini açarak ve iğneyi sağlama alarak kontrollu bir şekilde kolun hareket etmesine izin verin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kursun_ -- 12 Temmuz 2020; 19:19:29 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.