Bildirim
PİONEER HPM-100 EFSANESİ 1976-∞
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Pioneer HPM-100, ve onun kardeşi HPM-60 kadife gibi yumuşak basları ve geniş tizleri ile dinlemesi çok zevkli hoparlörlerdir.
Ancak kesinlikle bir "audiophile" hoparlörü değildirler.
Audiophile veya monitor hoparlörler ses sisteminizde varsa en küçük kusuru dahi affetmez, size duyurur. Örneğin kötü bir kaynak cihazı audiophile veya monitor hoparlörlerle dinlemek bir işkence halini alabilir.
Ama HPM-100 bunun öteki tarafındadır... Küçük kusurları affeder, sesi renklendirir, gayet melodik bir ses verir.
Dolayısı ile ne aradığınıza bağlıdır... Eğer gerçeği, yalnız gerçeği arıyorsanız HPM-100'ler bunu vermez.
Buna karşılık son derece affedici hoparlörler olduklarından ne ile dinlerseniz dinleyin pek şikayetçi olmazlar. -
En azından benim düşüncem öyle.
Ama dediğim gibi dinlemesi oldukça zevkli bir hoparlördür. Alıp da pişman olacağınızı sanmıyorum.
Audiophile'lar dahi etraflarında kimse yokken bu hoparlörlerin sesini sevdiklerini itiraf edebilirler. :)
Ama bir kayıt stüdyosunda referans monitor olarak kullanılamazlar tabi... -
quote:
Orijinalden alıntı: Kursun_
En azından benim düşüncem öyle.
Ama dediğim gibi dinlemesi oldukça zevkli bir hoparlördür. Alıp da pişman olacağınızı sanmıyorum.
Audiophile'lar dahi etraflarında kimse yokken bu hoparlörlerin sesini sevdiklerini itiraf edebilirler. :)
Ama bir kayıt stüdyosunda referans monitor olarak kullanılamazlar tabi...
bir arkadaşım her audiophile in mutlaka kenarda bir hpm-100 ü mutlaka vardır demişti demekki gerçek sesi vermese bile yinede çok sevilen bir hoparlör, ben şahsen gerçek ses arayışı içinde değilim bu gerçekten çok pahallı bir hobi ve asla sonu yok, ben bir hpm-100 ve uyumlu çalışacak bir amfiyle bu hastalığı bitirmeyi umuyorum amfi olarak ne tavsiye edersiniz ? -
Nasıl ki Technics 1200 serisi pikabını tekrar üretime almaya karar verdi, Pioneer de HPM serisini mk2 versiyonunu tekrar üretime alsa şaşırmam.
HPM-100'ün güç kapasitesi 100W olarak belirtilmiş... Bu nominal güç müdür, yoksa maksimum pik güç müdür bilgisi gözüme çarpmadı.
70'li yıllarda üretilen hoparlörlerin genellikle maksimum pik gücü bu düzeyde idi. Bu nedenle çok da aşırı zorlanmaması gereken bir hoparlör.
Hassasiyeti 92.5 db ki ortalamanın bir hayli üzerinde... Bunun anlamı hassasiyeti 89.5 db olan ortalama hoparlör ile 100W'da aldığınız ses şiddeti düzeyini HPM-100 ile 50W'da yakalarsınız. Bu da düşük güçlü bir amplifikatör dahi kullanabileceğiniz anlamına gelir. Yani 2x6W lambalı SET amplifikatör veya 2x20W T-sınıfı bir amplifikatör bile kullanabilirsiniz.
70'li yıllarda bugün de saygı ile anılan hoparlörler yapıldı. El işçiliği ağırlıklı olan pikap, teyp deck gibi elektromekanik özellikli cihazların iyi örnekleri yapıldı. Ama benim şahsi görüşüm vintage amplilerden kaçınmak yönünde... Zira transistör teknolojisi son 15-20 yılda büyük gelişim sağladı. Modern bir ampli kullanmanızı öneririm. Yine benim şahsi görüşüm düşük güçlü bir ampli kullanılacaksa A sınıfı, eğer yüksek güç gerekiyorsa D sınıfı ampli kullanmak, AB sınıfı amplilerden uzak durmaktır.
-
klavyenize yüreğinize sağlık gerçekten çok bilgilendirici bir yazı olmuş,aslında jbl düşünüyordum ilk başta, jbl l-100 dinleme şansım oldu verdiği tını çok hoşuma gitti hpm-100 de çok güzel bir tınıya sahip ses karakterlerini çok benzettim sanki aynı banttan çıkmış gibilerdi ama sanırım yanlış hatırlamıyorsam hpm-100 dip basslarda daha başarılıydı gövdeli çalıyordu bunu hpm-100 ün kabin büyüklüğüne bağlayabilirmiyiz çünkü jbl-100 ile hpm-100 ün yanyana fotoğraflarına baktım l-100 hpm100 ün yanında cüce gibi kalıyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Kursun_
Nasıl ki Technics 1200 serisi pikabını tekrar üretime almaya karar verdi, Pioneer de HPM serisini mk2 versiyonunu tekrar üretime alsa şaşırmam.
HPM-100'ün güç kapasitesi 100W olarak belirtilmiş... Bu nominal güç müdür, yoksa maksimum pik güç müdür bilgisi gözüme çarpmadı.
70'li yıllarda üretilen hoparlörlerin genellikle maksimum pik gücü bu düzeyde idi. Bu nedenle çok da aşırı zorlanmaması gereken bir hoparlör.
Hassasiyeti 92.5 db ki ortalamanın bir hayli üzerinde... Bunun anlamı hassasiyeti 89.5 db olan ortalama hoparlör ile 100W'da aldığınız ses şiddeti düzeyini HPM-100 ile 50W'da yakalarsınız. Bu da düşük güçlü bir amplifikatör dahi kullanabileceğiniz anlamına gelir. Yani 2x6W lambalı SET amplifikatör veya 2x20W T-sınıfı bir amplifikatör bile kullanabilirsiniz.
70'li yıllarda bugün de saygı ile anılan hoparlörler yapıldı. El işçiliği ağırlıklı olan pikap, teyp deck gibi elektromekanik özellikli cihazların iyi örnekleri yapıldı. Ama benim şahsi görüşüm vintage amplilerden kaçınmak yönünde... Zira transistör teknolojisi son 15-20 yılda büyük gelişim sağladı. Modern bir ampli kullanmanızı öneririm. Yine benim şahsi görüşüm düşük güçlü bir ampli kullanılacaksa A sınıfı, eğer yüksek güç gerekiyorsa D sınıfı ampli kullanmak, AB sınıfı amplilerden uzak durmaktır.
bu arada unutmadan şunu sorayım amfi konusunda okuduğum çoğu yazıda hpm serisi için pioneer sa yada pioneer sx serisi amfilerle daha uyumlu çaldığını yönünde yorumlar var açıkçası benimde gönlümden geçen vintage amfiler çünkü görünüşü insanı mest ediyor, ha olay sese gelince yeni amfilerin teknolojisi elbet daha iyidir çok bilgim yok ben birkaç yerde hpm100 için pioneer a-757 a878 referance amfilerin tavsiye edildiğini de gördüm peki bu amfiler nasıl bir performans sunuyor yeni teknolojiden kastınız nedir hangi yıllar arasını kapsıyor model tavsiye edebilirmisiniz şimdiden teşekkür ederim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Yerde duran kısa boylu bir hoparlör ... Sizi daha uzun boyluymuşsunuz gibi hissettirir. Ya da Diana Krall alt kattaymış gibi
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: dost..:)
quote:
Orijinalden alıntı: Kursun_
Nasıl ki Technics 1200 serisi pikabını tekrar üretime almaya karar verdi, Pioneer de HPM serisini mk2 versiyonunu tekrar üretime alsa şaşırmam.
HPM-100'ün güç kapasitesi 100W olarak belirtilmiş... Bu nominal güç müdür, yoksa maksimum pik güç müdür bilgisi gözüme çarpmadı.
70'li yıllarda üretilen hoparlörlerin genellikle maksimum pik gücü bu düzeyde idi. Bu nedenle çok da aşırı zorlanmaması gereken bir hoparlör.
Hassasiyeti 92.5 db ki ortalamanın bir hayli üzerinde... Bunun anlamı hassasiyeti 89.5 db olan ortalama hoparlör ile 100W'da aldığınız ses şiddeti düzeyini HPM-100 ile 50W'da yakalarsınız. Bu da düşük güçlü bir amplifikatör dahi kullanabileceğiniz anlamına gelir. Yani 2x6W lambalı SET amplifikatör veya 2x20W T-sınıfı bir amplifikatör bile kullanabilirsiniz.
70'li yıllarda bugün de saygı ile anılan hoparlörler yapıldı. El işçiliği ağırlıklı olan pikap, teyp deck gibi elektromekanik özellikli cihazların iyi örnekleri yapıldı. Ama benim şahsi görüşüm vintage amplilerden kaçınmak yönünde... Zira transistör teknolojisi son 15-20 yılda büyük gelişim sağladı. Modern bir ampli kullanmanızı öneririm. Yine benim şahsi görüşüm düşük güçlü bir ampli kullanılacaksa A sınıfı, eğer yüksek güç gerekiyorsa D sınıfı ampli kullanmak, AB sınıfı amplilerden uzak durmaktır.
bu arada unutmadan şunu sorayım amfi konusunda okuduğum çoğu yazıda hpm serisi için pioneer sa yada pioneer sx serisi amfilerle daha uyumlu çaldığını yönünde yorumlar var açıkçası benimde gönlümden geçen vintage amfiler çünkü görünüşü insanı mest ediyor, ha olay sese gelince yeni amfilerin teknolojisi elbet daha iyidir çok bilgim yok ben birkaç yerde hpm100 için pioneer a-757 a878 referance amfilerin tavsiye edildiğini de gördüm peki bu amfiler nasıl bir performans sunuyor yeni teknolojiden kastınız nedir hangi yıllar arasını kapsıyor model tavsiye edebilirmisiniz şimdiden teşekkür ederim
Esasında dediğiniz doğru... Vintage amplileri de gözardı etmemek lazım. Neticede ben de bu hoparlörleri o yıllarda bahsettiğiniz tür ampliler ile dinledim. Eğer bu ampliler ile iyi anlaşıyorsa risk almayıp bunlardan temin etmekte de yarar var.
Sayın HI-DEF-MAN'ın espirisine gelince... :)
Elbette bunların yerde durması gerekmiyor. O yıllarda üretilen birçok hoparlör gibi stand-mount olarak kullanılması lazım. Mid ve tweeter'ların oturma pozisyonunda kulak hizasına gelecek şekilde alçak (~25 cm) stand üzerinde kullanılması gerekir. Bu standların rezonans yapmayacak dolgulu malzemeli olması tercih edilir.
Yıllar önce HPM serisi hoparlörünü satıp bir çift Altec Lansing tower hoparlör alan bir arkadaşa rastlamış, hoparlörünü dinlemiştim. Hiç memnun değildi... Zaten satıp memnun kalana rastlamadım... "Şu baslara bak, aşırı gergin ve tok, insanın karnına-karnına vuruyor. Hiç doğal değil..." demişti. Söyledikleri tamamen doğru idi. Belki de hoparlör sistemlerinin başına gelen en kötü şey büyük woofer'lardan vazgeçilip çeşitli, bu arada WAF (wife acceptance factor) nedeni ile tower speaker'lara geçiş oldu.
-
quote:
Orijinalden alıntı: HI-DEF-MAN
Yerde duran kısa boylu bir hoparlör ... Sizi daha uzun boyluymuşsunuz gibi hissettirir. Ya da Diana Krall alt kattaymış gibi
komik bir durum evet sanırım 70 li yılların tarzı buydu alçak hoparlörler ama yinede hpm100 diğer bookshelf lere göre 10-15cm daha yüksek öyle hissettirmemesi için sn. kursun unda dediği gibi yaklaşık 25cm lik bir hoparlör ayağı yaptırmak gerek hpm-100 için, kulak hizasına gelmesi için, peki yaptıracağımız hoparlör ayağının malzemesi önemlimi örneğin suntadan yada metalden yapılmasıyla masif ağaçtan yapılması sesi etkilermi veya altına granit spike gibi malzemeler koymak
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Kursun_
quote:
Orijinalden alıntı: dost..:)
quote:
Orijinalden alıntı: Kursun_
Nasıl ki Technics 1200 serisi pikabını tekrar üretime almaya karar verdi, Pioneer de HPM serisini mk2 versiyonunu tekrar üretime alsa şaşırmam.
HPM-100'ün güç kapasitesi 100W olarak belirtilmiş... Bu nominal güç müdür, yoksa maksimum pik güç müdür bilgisi gözüme çarpmadı.
70'li yıllarda üretilen hoparlörlerin genellikle maksimum pik gücü bu düzeyde idi. Bu nedenle çok da aşırı zorlanmaması gereken bir hoparlör.
Hassasiyeti 92.5 db ki ortalamanın bir hayli üzerinde... Bunun anlamı hassasiyeti 89.5 db olan ortalama hoparlör ile 100W'da aldığınız ses şiddeti düzeyini HPM-100 ile 50W'da yakalarsınız. Bu da düşük güçlü bir amplifikatör dahi kullanabileceğiniz anlamına gelir. Yani 2x6W lambalı SET amplifikatör veya 2x20W T-sınıfı bir amplifikatör bile kullanabilirsiniz.
70'li yıllarda bugün de saygı ile anılan hoparlörler yapıldı. El işçiliği ağırlıklı olan pikap, teyp deck gibi elektromekanik özellikli cihazların iyi örnekleri yapıldı. Ama benim şahsi görüşüm vintage amplilerden kaçınmak yönünde... Zira transistör teknolojisi son 15-20 yılda büyük gelişim sağladı. Modern bir ampli kullanmanızı öneririm. Yine benim şahsi görüşüm düşük güçlü bir ampli kullanılacaksa A sınıfı, eğer yüksek güç gerekiyorsa D sınıfı ampli kullanmak, AB sınıfı amplilerden uzak durmaktır.
bu arada unutmadan şunu sorayım amfi konusunda okuduğum çoğu yazıda hpm serisi için pioneer sa yada pioneer sx serisi amfilerle daha uyumlu çaldığını yönünde yorumlar var açıkçası benimde gönlümden geçen vintage amfiler çünkü görünüşü insanı mest ediyor, ha olay sese gelince yeni amfilerin teknolojisi elbet daha iyidir çok bilgim yok ben birkaç yerde hpm100 için pioneer a-757 a878 referance amfilerin tavsiye edildiğini de gördüm peki bu amfiler nasıl bir performans sunuyor yeni teknolojiden kastınız nedir hangi yıllar arasını kapsıyor model tavsiye edebilirmisiniz şimdiden teşekkür ederim
Esasında dediğiniz doğru... Vintage amplileri de gözardı etmemek lazım. Neticede ben de bu hoparlörleri o yıllarda bahsettiğiniz tür ampliler ile dinledim. Eğer bu ampliler ile iyi anlaşıyorsa risk almayıp bunlardan temin etmekte de yarar var.
Sayın HI-DEF-MAN'ın espirisine gelince... :)
Elbette bunların yerde durması gerekmiyor. O yıllarda üretilen birçok hoparlör gibi stand-mount olarak kullanılması lazım. Mid ve tweeter'ların oturma pozisyonunda kulak hizasına gelecek şekilde alçak (~25 cm) stand üzerinde kullanılması gerekir. Bu standların rezonans yapmayacak dolgulu malzemeli olması tercih edilir.
Yıllar önce HPM serisi hoparlörünü satıp bir çift Altec Lansing tower hoparlör alan bir arkadaşa rastlamış, hoparlörünü dinlemiştim. Hiç memnun değildi... Zaten satıp memnun kalana rastlamadım... "Şu baslara bak, aşırı gergin ve tok, insanın karnına-karnına vuruyor. Hiç doğal değil..." demişti. Söyledikleri tamamen doğru idi. Belki de hoparlör sistemlerinin başına gelen en kötü şey büyük woofer'lardan vazgeçilip çeşitli, bu arada WAF (wife acceptance factor) nedeni ile tower speaker'lara geçiş oldu.
sn.üstadım zamanında bu hoparlörü kullanmış biri olarak benim merak ettiğim şey şu vintage amfilerle 90 lardan sonra üretilen örneğin pioneer a757 gibi daha yeni teknoloji ve teknik olarak daha iyi değerlere sahip amfiler arasında çok büyük uçurumlar varmı siz daha iyi bilirsiniz ki bir amfiden beklenen en önemli şey kaynaktan aldığı sesi en doğal şekilde yükseltip hoparlöre vermektir peki bunu en iyi hangi amfiler yapıyor dahada somutlaştırarak model ismi vermek gerekirse 70 lerin vintagesi pioneer sx-850 mi yoksa 90 ların yeni teknoloji pioneer a757 mi ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Ben yanılmıyorsam HPM-100 ve 60'ları o yıllarda Pioneer SX-850 ile dinlediğimi hatırlıyorum. Harikulade idi...
Son mesajımı yazdıktan sonra SX-850 ve bu yıllarda yapılan amplileri bugünün amplilerinden ayıran en büyük fark ne idi diye düşündüm...
O günlerde "Damping Factor" düşük idi. Damping factor'ın yüksek olması amplinin woofer'ı daha iyi kavrayıp sönümlemesini daha iyi sağlayan bir özelliktir.
Lambalı amplilerde damping factor 10-12 gibi düşük bir değerdedir. SX-850'de damping factor 25, A-757'de 70'dir.
Günümüzde damping factor 100-200'lerde, bazı durumlarda üzerinde geziniyor ancak bu değerler suni olarak geri besleme ile yaratılıyor.
Şimdi, düşük damping factor'ın, ki genelde yüksek tercih edilir, ne şekilde olumlu bir etkisi oluyor?
Genellikle lambalı amplilerden beklediğimiz, HPM'lerde de tadı olan o kadife gibi yumuşak bir şekilde odaya dağılan baslar oluyor. Bunun derecesi tercih meselesi tabi...
Siz vintage ampli konusunda durunca, daha önce size modern bir ampli önermekle hata mı yaptım, belki de bu tadı bir vintage ile sürdürmekte yarar var diye düşünmeye başladım. Modern bir amplinin basları neticeyi olumsuz etkileyecek bir şekilde toparlaması da sözkonusu...
Ampli konusunda tamamen ön yargılı bir kişi olduğum için belirli bir öneride bulunmaktan kaçınıyorum.
Tamamen benim şahsi görüşüm... Eğer gerçek ve yalnız gerçeğin peşinde iseniz bunu sadece monitor bir hoparlör ve A-sınıfı çalışan bir ampli ile sağlayabilirsiniz. A-sınıfı ampli olarak ya bir Pass Labs ampli alırsınız, ya da benim yaptığım gibi kendiniz bir tane yaparsınız. (eski link)
Bu aralar kullandığım Pioneer SC-LX87'nin de D-sınıfı ampli katından oldukça memnunum.
Vintage ampliler konusunda bilgisine güvendiğim Sayın elektürükçü arkadaşımız bize öneride bulunabilir.
-
Bu hoparlor 3500 tl ve uzerini hakedermi gercekten.abartip 5000 dolar isteyenler var.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Kursun_
Ben yanılmıyorsam HPM-100 ve 60'ları o yıllarda Pioneer SX-850 ile dinlediğimi hatırlıyorum. Harikulade idi...
Son mesajımı yazdıktan sonra SX-850 ve bu yıllarda yapılan amplileri bugünün amplilerinden ayıran en büyük fark ne idi diye düşündüm...
O günlerde "Damping Factor" düşük idi. Damping factor'ın yüksek olması amplinin woofer'ı daha iyi kavrayıp sönümlemesini daha iyi sağlayan bir özelliktir.
Lambalı amplilerde damping factor 10-12 gibi düşük bir değerdedir. SX-850'de damping factor 25, A-757'de 70'dir.
Günümüzde damping factor 100-200'lerde, bazı durumlarda üzerinde geziniyor ancak bu değerler suni olarak geri besleme ile yaratılıyor.
Şimdi, düşük damping factor'ın, ki genelde yüksek tercih edilir, ne şekilde olumlu bir etkisi oluyor?
Genellikle lambalı amplilerden beklediğimiz, HPM'lerde de tadı olan o kadife gibi yumuşak bir şekilde odaya dağılan baslar oluyor. Bunun derecesi tercih meselesi tabi...
Siz vintage ampli konusunda durunca, daha önce size modern bir ampli önermekle hata mı yaptım, belki de bu tadı bir vintage ile sürdürmekte yarar var diye düşünmeye başladım. Modern bir amplinin basları neticeyi olumsuz etkileyecek bir şekilde toparlaması da sözkonusu...
Ampli konusunda tamamen ön yargılı bir kişi olduğum için belirli bir öneride bulunmaktan kaçınıyorum.
Tamamen benim şahsi görüşüm... Eğer gerçek ve yalnız gerçeğin peşinde iseniz bunu sadece monitor bir hoparlör ve A-sınıfı çalışan bir ampli ile sağlayabilirsiniz. A-sınıfı ampli olarak ya bir Pass Labs ampli alırsınız, ya da benim yaptığım gibi kendiniz bir tane yaparsınız. (eski link)
Bu aralar kullandığım Pioneer SC-LX87'nin de D-sınıfı ampli katından oldukça memnunum.
Vintage ampliler konusunda bilgisine güvendiğim Sayın elektürükçü arkadaşımız bize öneride bulunabilir.
detaylı açıklamanız için çok teşekkür ederim özellikle damping faktörü denilen şeyin tam olarak ne olduğunu gerçekten bilmiyordum damping faktörürün yüksek olması yeni amfilerdeki gibi bassları daha sıkı bir hale getiriyor demekki , yani vintage amfilerin seslerinin bu yüzden yumuşak olduğunu söylüyorsunuz ben daha önce sa-8500 kullandım buda 76 üretimiydi tizler koyu çalıyordu basslar ise dediğiniz gibi yumuşaktı damping factorune baktım şimdi 30 yazıyor vintage amfi ve yeni amfi arasında gerçekten kararsızım bir tarafda esetetik görünüş bir tarafta yeni teknoloji tabi benim için sesin yanında görüntüde önemli bir faktör mesela sx serisinin görünüşü çok hoş
-
quote:
Orijinalden alıntı: headbanger6
Bu hoparlor 3500 tl ve uzerini hakedermi gercekten.abartip 5000 dolar isteyenler var.
headbanger6 bu konudan bende gerçekten çok müzdaribim hpm-100 almaya karar verdim fiyatlar çok yükselmiş fakat bu yükseliş sadece hpm-100 de değil mesela jbl l serisindede aynı şekilde vintage amfilerdede aynı şekilde zaman geçtikçe değerleniyor malesef vintageler satıcı için olumlu olsada biz alıcılar için olumsuz bir durum, şuan hpm-100 den 5000$ isteyen var malesef gerçi ucuz fiyatlarada var ama malesef kozmetik olarak iyi değil ve kurcalanmış cihazlar. insan almışken tertemiz cihaz almak istiyor ileride çocuklarına miras bırakabilmek için, satılık fiyatı şişirilmemiş hpm-100 varsa çevrenizde haberim olsun jbl l-100 için 7.500 tl yazmışlar asgari ücretin 1300 tl olduğu bir ülkede gerçekten yüksek rakamlar
-
Kursun Üstadım konu Audiophil olunca ben çekimser oy kullanıyorum , ben eski cihazların tamir restorasyonu ile ilgileniyorum , gerçekten bana hoş gelen sesler bir başka arkadaş kötü gelebilir , bunun ayrımını pek yapamam , dinlediğim müzik türü ve kullandığım kolon seste büyük etken . kasası modifiyeli Pioneer cs 757 ile ne kadar ne alınabiliniyorsa , onardığım veya kolaksiyonumda olan vintage cihazları onunla dinliyorum , daha iyi daha güzeline sahip olma imkanım olmadı . gençliğimde arkadaşımın HPM 100 kolonları vardı . o zamanlar dinlediğimiz Rock müziklerde Marantz amplisi ile beni hayran bırakırdı . şu anda 2.eli 3500 -4000 TL gibi astronomik fiyat çekenleri anlamıyorum . bence o değeri etmez . bu kötü olduğu anlamı taşımasın sakın ,ama 2 eli oynanmamışı bulmak çok zor . meraklı milletiz , bir yerlerini kurcalamayı seviyoruz , orijinale sadık kalmış yanmamış ,değişmemişini bulursanız kaçırmayın derim .
Genelde benim koleksiyonumda Vintage tabiri receiver cihazlar var . Tutkuyla sevdiğim Marantz , Sansui .var Pioneer 950 sahip değilim fakat sesini biliyorum , güzel bir cihaz 1250 veya 1980 serileri övgüyle bahsedilen kaçırılmayacak seriler .
Kimi klasik otomobil meraklısıdır ,kimi yeni olandan şaşmaz , bana eski amplifikatörleri kullanmak zevk veriyor , yeni ile mukayese edemem , bu konuda siz Audiopill arkadaşlarımın yorumuna saygı duyarım
-
Kaliteli olsalarda herseyin bir omru var.35 40 yillik cihazlara bu fiyati anlamiyorum.pioneer a serileri 3000 den basliyor keza sony es lerde oyle.elektrikle bu kadar hasir nesir olan cihazlarin ilk gunku performansi vermesi mumkun degil.hoparlorlerdede ayni hicbi surucu zamana karsi saglam duramaz bilhassa korukler.saticilar bunlari cok gozonune almiyor.celik bile 40 50 yildan sonra direncini kaybeder.birde bu cihazlari dusunun.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: elektürükçü
Kursun Üstadım konu Audiophil olunca ben çekimser oy kullanıyorum , ben eski cihazların tamir restorasyonu ile ilgileniyorum , gerçekten bana hoş gelen sesler bir başka arkadaş kötü gelebilir , bunun ayrımını pek yapamam , dinlediğim müzik türü ve kullandığım kolon seste büyük etken . kasası modifiyeli Pioneer cs 757 ile ne kadar ne alınabiliniyorsa , onardığım veya kolaksiyonumda olan vintage cihazları onunla dinliyorum , daha iyi daha güzeline sahip olma imkanım olmadı . gençliğimde arkadaşımın HPM 100 kolonları vardı . o zamanlar dinlediğimiz Rock müziklerde Marantz amplisi ile beni hayran bırakırdı . şu anda 2.eli 3500 -4000 TL gibi astronomik fiyat çekenleri anlamıyorum . bence o değeri etmez . bu kötü olduğu anlamı taşımasın sakın ,ama 2 eli oynanmamışı bulmak çok zor . meraklı milletiz , bir yerlerini kurcalamayı seviyoruz , orijinale sadık kalmış yanmamış ,değişmemişini bulursanız kaçırmayın derim .
Genelde benim koleksiyonumda Vintage tabiri receiver cihazlar var . Tutkuyla sevdiğim Marantz , Sansui .var Pioneer 950 sahip değilim fakat sesini biliyorum , güzel bir cihaz 1250 veya 1980 serileri övgüyle bahsedilen kaçırılmayacak seriler .
Kimi klasik otomobil meraklısıdır ,kimi yeni olandan şaşmaz , bana eski amplifikatörleri kullanmak zevk veriyor , yeni ile mukayese edemem , bu konuda siz Audiopill arkadaşlarımın yorumuna saygı duyarım
merhaba sn. elektürükçü çok saygı duyduğum bir işle uğraşıyorsunuz vintage cihaz restorasyonu, çünkü bu cihazların her zaman restorasyona ihtiyacı olur ve bu efsane cihazların günümüze kadar bozulmamış olarak kalmasını sizler sağlıyorsunuz bu çok değerli bir iş, benim bu hpm -100 ile ilgili sormak istediğim şu hpm 100 ün iç kablolarıyla ilgili kabinin iç kablolarını daha kalın gümüş kablolarla değiştirsek daha iyi ses kalitesi elde edermiyiz çünkü 70 lerde kablo çok önemli bir konu değildi günümüzde kablo kalitesi çok önem kazandı bir arkadaşım sx850 nin iç kablolarını gümüş kablo ile değiştirmiş ve kaliteli sigorta takmış çıkışlarıda altın kaplama ile upgrade etmiş duyduğum ses çok güzeldi hoparlörden amfiye giden kablo ne kadar iyi olursa olsun cihazların konektörleri ve iç kabloları iyi değilse performans belli bir noktadan ileri gidemiyor siz buna katılıyormusunuz bu noktada ne düşünüyorsunuz ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: headbanger6
Kaliteli olsalarda herseyin bir omru var.35 40 yillik cihazlara bu fiyati anlamiyorum.pioneer a serileri 3000 den basliyor keza sony es lerde oyle.elektrikle bu kadar hasir nesir olan cihazlarin ilk gunku performansi vermesi mumkun degil.hoparlorlerdede ayni hicbi surucu zamana karsi saglam duramaz bilhassa korukler.saticilar bunlari cok gozonune almiyor.celik bile 40 50 yildan sonra direncini kaybeder.birde bu cihazlari dusunun.
40 yıllık cihazları ilk günkü kondüsyonda bulmak çok zor çok temiz cihazlar var örneğin 5000 $ a satılan hpm-100 ilk sahibiymiş satıcı istediği rakamı istemekte özgür hoparlör ilk günkü kondüsyondaysa alıcısıda bu parayı veriyorsa satılır ben buna birşey diyemem ama benim kızdığım piyasayı elinde bulunduran uyanık esnaflar, belkide piyasayı bu kadar yükselten bunlar senin benim gibi insanlardan 3-4 bin tl ye aldıkları hpm leri 6-7 bin tl ye satmaya çalışıyorlar ve alıcıda fiyatları gerçekten bu civarda zannedip alıyor bu fiyata alıcı buldukça yüksek fiyattan satılmaya devam ediyor bu tarz ürünler o yüzden inadına esnaftan birşey almıyorum satmıyorum ucuzada bulsam esnaftan birşey almıyorum batsınlar zarar etsinler umurumda değil ben daha dün 1000 tl ye aldığım sx850 ye neden 2000-2500 tl vereyim ne değişti cihaz aynı cihaz enflasyon aynı dolar aynı peki neden vintage cihazlar her gün bu kadar pahallılaşıyor sıfır satılan orta sınıf bir amfinin en kralı 5-6 bin tl iken 40 yıllık amfi 15 in tl nasıl oluyor bu paraları kim veriyor gerçekten çok merak ediyorum pioneer hpm-100 ün sıfırını üretse herhalde 10 bin dolara alıcı bulur bu cihazları bu kadar değerli yapan nedir sesi mi görünüşümü yoksa artık sıfırı olmayışımı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Sifirda olsa 5000 dolar edecek bi cihaz degil malesef.cok sacma fiyatlar var.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
67 mustang a da 0 porsche parası verenler var, uğraşmak ta bi zevk sonuçta. kafana uyarsa 40 yaşında bayanla evlenebilyosun, ikisinin tek farkı hpm100 ün sesini kapatabilirsin..
|
Alicim durum şu . sen kalkıp mercedes araban ile stop lambasını değğiştirsen senden 50 lira alırlar , Şahinle gidersen 20 lira alırlar .
Kolon için yaptıracağım dersen ,adam bu halt sanır ,annesinin düğün masrafını ister . ama üzerine kitap koyacağım dersen daha ucuz fiyat verirler .üzerinde kolonlu fotoğraf göstermemek lazım |
Benzer içerikler
- optik ses çıkışı 3.5 jack a dönüştürme
- mp3/mp4 çalar tavsiye
- adaptör nerede satılır
- jbl mi philips mi
- en iyi midrange markaları
- en iyi hoparlör markaları
- dolby atmos
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X