Bildirim
Plastik Far Temizliği (9. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Iyi geceler
Babamin araci olan 2004 corollanin arkasini hafif dokundurmam dolayisiyla sol arka stop kirildi bunu yenisiyle degistirdik ve digeriyle renk farki gibi oldu .Diger farda yasindan solayi solma var ve hafif buzlanma yeni farla ayni hale getirebilmek icin su zimparalarini kullanarak islem yapmayi dusunmekteyim .Ancak calisma bitisinde kullanmak uzere formula 1 marka beyaz renk sivi pastam bulunmakta ancak cilam yok. Kafamdada bir kac tane soru var cevaplarsaniz sevinirim .
cila atmasam nasil bisey ortaya cikar ?
cila atmak sartmi parlatmak ve korumak icin fari ,parlatmak icin baska ne uygulanabilir?
Far ne kadar surede eski haline doner ?
yeni far kadar parlak kalip eskimemesi icin ne yapabilirim ?
Yazim hatasi varsa affola mobilden giriyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Yardimci olabilecek kimse yokmu
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Up
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: cemeray97
Iyi geceler
Babamin araci olan 2004 corollanin arkasini hafif dokundurmam dolayisiyla sol arka stop kirildi bunu yenisiyle degistirdik ve digeriyle renk farki gibi oldu .Diger farda yasindan solayi solma var ve hafif buzlanma yeni farla ayni hale getirebilmek icin su zimparalarini kullanarak islem yapmayi dusunmekteyim .Ancak calisma bitisinde kullanmak uzere formula 1 marka beyaz renk sivi pastam bulunmakta ancak cilam yok. Kafamdada bir kac tane soru var cevaplarsaniz sevinirim .
cila atmasam nasil bisey ortaya cikar ?
cila atmak sartmi parlatmak ve korumak icin fari ,parlatmak icin baska ne uygulanabilir?
Far ne kadar surede eski haline doner ?
yeni far kadar parlak kalip eskimemesi icin ne yapabilirim ?
Yazim hatasi varsa affola mobilden giriyorum
ben de düzgün bi ürün bulamadım yaşadıgım yerde. o sarı kutu formula 1 den aldım :) zımpara yapıp, uyguladım ön farlara. baya bi açtı ama makinem olmadıgı icin mükemmel değil sonuç. stoplarda pek güneş yanıgı olmuyo. sen formula 1'i 5-6 kat stopa bezle uygula iyice bastırırak. zımpara hiç girişmeden dene bi bakalım.. cilaya gerek yok bence.
-
ben kendim zımparalayarak parlatmayı denedim aslında güzel oldu ama son anda büyük bi hata yaparak mahvettim.su zımparası aldım boyacıdan 500 800 ve 1000 numara bulabildim aslında birde 2000 olsa daha iyi olurdu.yine boyacıda parlak sprey vernik aldım.önce su zımparasıyla kalından inceye doğru yarım saat kadar zımparaladım far matlaştı sonra iyice temizleyip verniği sıktım verniği biraz yakından sıkmışım akan yerler oldu bende onu temizlemeye çalışırken bezle dokunduğum anda bezin bütün havı farda kaldı aslında çok güzel olmuştu o hatayla berbat ettim şimdi iyice kurumasını bekliyorum tekrar zımpara yapacağım. -
-
Bugun arabanın farlarını sanayide temizlettim usta önce farların zımpara ile tozlarını aldı sonra farlara sprey gibi bi şey püskürttü iki defa kurumasını bekledi pasta cila falan yapmadı (plastik parlatıcı kullandı) gayet başarılı oldu memnun kaldım. Pasta cilanın kısa süreli olduğunu söyledi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
http://forum.donanimhaber.com/m_93699963/tm.htm Ben vernikle yaptım :) -
Gule gule kullan
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
vernik kavlar yav:)
önceden cam yaparlardı pırıl pırıl
artık yaya güvenliği için plastik yapıyorlar,e tabi maliyet de düşüyor.
Çok kirlenmedikçe silmiyorum farları;çizilcek diye.Hepsiburada da bi kaç ürün var onlardan almayı planlıyorum ilerde -
Konu almış yürümüş, maşallah diyelim :) İzmir için ustamızın dükkanı zorunlu sebeplerle (dükkanın olduğu yerden tramvay geçecekmiş) taşınmış. Yeni adresi Halkapınar İzmirgaz'a yakın bir konumda. Konu ile ilgili olanlar için web sitelerinden NewCar Far Temizliği yeni adresleri öğrenilebilir. Saygılar.. -
Merhabalar. Geçenlerde yaptığım far parlatma olayını anlatmak istiyorum. Kullandığım malzemeler. 2 adet 1200 lük su zımparası(2 tl), meguers far cilası(30-35 tl),bez,sünger ve pamuk. önce farı temizledim kuruladım sonra bir elimde suya batırılmış sünger bir elimde de zımpara.ovalayarak zımparaladım. yüzeyi aşınmış zımparayı 1500 niyetine kullandım sonradan. Zımparalama işi bittikten sonra kuruladım ve cilayı pamukla fara uyguladım.Sonuc göründüğü gibi.
1) 1200 lük su zımparası
2) aşınmış zımpara
3) manuel olarak pamukla cilalamak.
P.S: zımparalamadan önce farın kenarlarındakı boyaları korumak için bant yapıştırınız.
-
AYDIN OTO KUAFÖR BU İŞİN USTASI ABİ .
ADAMLAR USTA ALDIKLARI HER KURUŞU HAK EDİYORLAR.
TEMİZ İŞÇİLİKLERİ VAR SONRADAN HİÇ KAFAN AĞRIMIYOR. GİT PİŞMAN OLMAZSIN
HATTA BENİ TANIR ADIMI VERİRSEN(BEN HASAN YILMAZ), HER BAKIM KONUSUNDA DA YARDIMCI OLUR.YARI YOLDA KALMAZSIN
ADRESİ
Yeşilova, MAH. 4. Doğru Sk., Osmangazi/Bursa -
Fazla kirli değildi. İnca pasta cila ve üstübü ile uğraştım, duvara yansıyan ışık bile farketti. -
quote:
Orijinalden alıntı: cyber_brain
Alın size fat temizleme alıntıdır..
İşlem başlıyor...
*** Farın içini açmaya gerek yok, güneş yanığı sadece dış yüzeydeymiş (ben içini açtıktan sonra anladım).
*** Farın içinde de az da olsa tozlanma oluyo. onu temizleyince farın o aynalı kısmı daha bir parlıyor.
*** Olaki farın içini de (tekrar ediyorum hiç gerek yok) açarsanız malzemecilerde slikon satılıyor. ama şeffaf değil siyah silikon (bu hem daha kuvvetli yapıştırıyormuş, hem sızdırmazlığı daha iyiymiş, hemde dış etkenlere (sıcak, soğuk, kar, buz vs.) daha çok dayanıyormuş. 3-5 ytl ye temin edebilirsiniz. farın içini temizledikten sonra iyice kurutmak şart. daha sonra bu silikonu kullanarak kapatıyorsunuz. farın önündeki plastiği sökerken dikkat edin tırnakları kırmayın. bir de söktükten sonra göreceksiniz ki eski slikon conta gibi kalıyo plastiğin etrafında. onu da iyice temizlemeniz lazım. (bu zor oluyo çünkü bu silikon kuruyunca yumuşak plastik gibi bir hal alıyor. kesilmiyo, kopmuyo vs).
*** Farın dışını temizlemek için gerekenler:
1- 600-800 kumlu zımpara (ben 600 kullandım)
2- 1200-1500 kumlu zımpara (ben 1500 kullandım)
3- 2500-3000 kumlu zımpara (bulamadım, plexiglass işi yapan bir tanıdığın tavsiyesiyle bir önceki aşamada kullandığım ve dişi azalmış 1500lük zımparayı kulladım)
4- orta sertlikte (aldığım yer öyle dedi) pembe renk pasta cila. (mavisi daha iyi sonuç veriyormuş sonradan duydum ama emin değilim) ve uygulamak için bir miktar kot bezi ya da üstüpü.
5- eğer farı yerinden sökmeyecekseniz kağıt bant. ( ben farı söktüm böylece hem boyayı tehllikeye atmadım hem de daha rahat oturduğum yerden çalıştım.)
işlem aşamalarına geçiyorum:
öncelikle tek far yaklaşık 30-40 dk sürüyo.
*** Farın etrafına zımpara işleminde boyaya zarar vermemek için bant çekiyorsunuz. kağıt bant boyaya zarar vermez.
*** Far kuru iken 600 lük zımparayla iyice zımpara yapıyorsunuz. sadece leke olan yerleri değil tamamını. çok bastırmadan, daire çizerek. leke kalmayıp far dış yüzeyi tamamen beyaz flu bir şekil alıyo. ( laf aramızda bu aşamada çok korktum tekrar eskisi gibi şeffaf olmayacak diye).
*** Aynı işlemi 1500 lük zımparayla yapıyoruz. bu arada 600lük zımpara baya baya çizik bırakıyo farda. bu 1500lük zımpara temizliyo çizikleri ve fluluk devam ediyo. far yüzeyinde zımpara yapılmamış yer kalmayacak. leke kalmış gibi görünen yer varsa o kısma biraz daha zımpara uygulanabilir.
*** Farı iyice yıkayın. mümkünse musluk sürekli açık halde farın üstüne akarken, yoksa benim yaptığım gibi bir arkadaştan yardım isteyip bidondan su akıtarak ıslak bir şekilde 2500 lük zımparayı uygulayın. farın tekrar şeffaflaştığını göreceksiniz. iyice şeffaf olana kadar devam edin.
*** suyu kapatın, farı iyice kurulayıp üstüpüyle ya da kot beziyle pasta cilayı yine daireler çizerek iyice uygulayın. bu işlemi kolunuz yoruluncaya kadar yapıyorsunuz. cila far yüzeyinde koruma oluşturuyor. o yüzden pasta cila işiniz bittiğinde farı yıkamayın, temiz bir bezle kalıntı varsa silin.
İşlem tamamdır
bunu golf 7 üzerinde mi yaptın üstad ?
-
https://www.youtube.com/watch?v=8nm9dZjKQbE izlersen diş macunuyla nasıl bir mucize yaratıldığına şahit olursun -
quote:
Orijinalden alıntı: nova730
quote:
Orjinalden alıntı: mclearen
ben focus 1 sahibiyim fakat farın daha nasıl söküleceğini dahi bilmiyorum içi toz alırmı farın anlayamadım biraz açık anlatırsanız sevinirim teşekkürler
bende clioII var, 2000 rxt. öncelikle sizin farınızın yapısını tam olarak bilmiyorum. benimki plexiglass dedikleri türden sanırım orjinal far.
farlarımın biri berbat durumda, diğeri ona nispeten daha iyi durumdaydı. güneş lekesi (yanığı) dedikleri şeyden dolayı.
far üst yüzeyi sapsarıydı. ışığı dışarı veremiyordu.
temizledikten sonra sıfır gibi oldu. uyarayım ama far yüzeyinde hiç belli olmayacak kadar ince çizik kalabiliyor.
İşlem başlıyor...
*** Farın içini açmaya gerek yok, güneş yanığı sadece dış yüzeydeymiş (ben içini açtıktan sonra anladım).
*** Farın içinde de az da olsa tozlanma oluyo. onu temizleyince farın o aynalı kısmı daha bir parlıyor.
*** Olaki farın içini de (tekrar ediyorum hiç gerek yok) açarsanız malzemecilerde slikon satılıyor. ama şeffaf değil siyah silikon (bu hem daha kuvvetli yapıştırıyormuş, hem sızdırmazlığı daha iyiymiş, hemde dış etkenlere (sıcak, soğuk, kar, buz vs.) daha çok dayanıyormuş. 3-5 ytl ye temin edebilirsiniz. farın içini temizledikten sonra iyice kurutmak şart. daha sonra bu silikonu kullanarak kapatıyorsunuz. farın önündeki plastiği sökerken dikkat edin tırnakları kırmayın. bir de söktükten sonra göreceksiniz ki eski slikon conta gibi kalıyo plastiğin etrafında. onu da iyice temizlemeniz lazım. (bu zor oluyo çünkü bu silikon kuruyunca yumuşak plastik gibi bir hal alıyor. kesilmiyo, kopmuyo vs).
*** Farın dışını temizlemek için gerekenler:
1- 600-800 kumlu zımpara (ben 600 kullandım)
2- 1200-1500 kumlu zımpara (ben 1500 kullandım)
3- 2500-3000 kumlu zımpara (bulamadım, plexiglass işi yapan bir tanıdığın tavsiyesiyle bir önceki aşamada kullandığım ve dişi azalmış 1500lük zımparayı kulladım)
4- orta sertlikte (aldığım yer öyle dedi) pembe renk pasta cila. (mavisi daha iyi sonuç veriyormuş sonradan duydum ama emin değilim) ve uygulamak için bir miktar kot bezi ya da üstüpü.
5- eğer farı yerinden sökmeyecekseniz kağıt bant. ( ben farı söktüm böylece hem boyayı tehllikeye atmadım hem de daha rahat oturduğum yerden çalıştım.)
işlem aşamalarına geçiyorum:
öncelikle tek far yaklaşık 30-40 dk sürüyo.
*** Farın etrafına zımpara işleminde boyaya zarar vermemek için bant çekiyorsunuz. kağıt bant boyaya zarar vermez.
*** Far kuru iken 600 lük zımparayla iyice zımpara yapıyorsunuz. sadece leke olan yerleri değil tamamını. çok bastırmadan, daire çizerek. leke kalmayıp far dış yüzeyi tamamen beyaz flu bir şekil alıyo. ( laf aramızda bu aşamada çok korktum tekrar eskisi gibi şeffaf olmayacak diye).
*** Aynı işlemi 1500 lük zımparayla yapıyoruz. bu arada 600lük zımpara baya baya çizik bırakıyo farda. bu 1500lük zımpara temizliyo çizikleri ve fluluk devam ediyo. far yüzeyinde zımpara yapılmamış yer kalmayacak. leke kalmış gibi görünen yer varsa o kısma biraz daha zımpara uygulanabilir.
*** Farı iyice yıkayın. mümkünse musluk sürekli açık halde farın üstüne akarken, yoksa benim yaptığım gibi bir arkadaştan yardım isteyip bidondan su akıtarak ıslak bir şekilde 2500 lük zımparayı uygulayın. farın tekrar şeffaflaştığını göreceksiniz. iyice şeffaf olana kadar devam edin.
*** suyu kapatın, farı iyice kurulayıp üstüpüyle ya da kot beziyle pasta cilayı yine daireler çizerek iyice uygulayın. bu işlemi kolunuz yoruluncaya kadar yapıyorsunuz. cila far yüzeyinde koruma oluşturuyor. o yüzden pasta cila işiniz bittiğinde farı yıkamayın, temiz bir bezle kalıntı varsa silin.
İşlem tamamdır
Ben de bu işlem ile çözdüm olayı. Yalnız pasta cila yerine parlak akrilik vernik kullandım,bebek gibi oldu. Resmen farlarım aydınlatmıyormuş onu anladım. Keşke fotoğraf çekseydim, unuttum malesef.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
hatalı gönderim......
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozdemirs8 -- 19 Eylül 2016; 20:51:40 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
millet, zımpara sonra plastix, buraya kadar doğru, sonrası başka şey sürmezseniz yarım olur, ikide bir plastix uygulamak zorunda kalırsınız, sonrasında eninde sonunda o far pert olur, boşa aksini iddaa etmeyin...
fara koruyucu yapacaksınız, vernik tam olmaz, akrilik tabaka yerine geçen ürün var, bunu süreceksiniz, kürleşme sonrası artık senelerce aynı kalır, çatlamaz sararmaz sıfır far kadar dayanır, ürün Soft99 Light One, bunu kullanın iş tamam...
kendim farımı zımparaladım, plastix uyguladım ve bunu sürdüm, 2 senedir en ufak sıkıntı yok, deneyin ve görün, haa bu ürün tek seferlik değil, 1 çift fara 4-5 kez rahatlıkla uygulanır, sağlam fara sürerseniz koruyucu olur, 1 uygulama senelerce dayandığına göre siz düşünün artık :)
http://www.kimyasaladamlar.com/light-one-50ml8ml-pmu507
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X