Şimdi Ara

Polo 1.4 vs 1.2 TDI -75 PS vs 90 PS Kıyas Yardım

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
4.031
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Merhaba;

    B sınıfında bir araç almayı düşünüyorum. Clio, Fiesta, İ20 ve Polo alternatiflerini inceledim. Polonun fiyat bakımından diğerlerine nazaran fiyatı yüksek olsada bu sınıfta alınabilecek en mantıklı seçim olduğuna karar verdim.

    Modeli netleştirmek zordu ancak modelin içinde de seçim yapmak daha zor ve kafa karıştırıcı daha önce kendime ait hiç aracım olmadı ve kısa kullanımda da bazı farkları anlamak çok mümkün olmuyor. O yüzden aşağıdaki konularda tecrübelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.

    1. Polo 1.4 ile Polo 1.2 arasındaki fark nedir? (Performans ve yakıt tüketimi hakkında bilgi verebilirseniz sevinirim.)
    2. 75 PS vs 90 PS arasında fark nedir? (Donanım olarak fark yok ancak performans ve yakıt tüketimi hakkında bilgi verebilirseniz sevinirim.)
    3. Dizelde otomatik vites ile manuel arasında tercih nasıl olmalı?(Bu sınıftaki diğer dizel markaların bazılarında otomatik yok. Bu dizel motor ile alakalı bir durum mu? Dezavantajları var mı?)
    4. 2. el konusunda Polonun fiyatları yüksek ister istemez birinci ele yöneliyorsunuz. Sizce bu doğru mu? (10.000-20.000 TL lik bir fark oluyor.)

    NOT: Aracı alma amacım şehir içinde kullanımda olucak ancak ağırlıklı olarak haftasonları şehir dışı (uzunyol) amacı ile kullanacağım.

    Şimdiden önerileriniz için teşekkür ederim.







  • uppp
  • polo sahibi olarak wv de bu sınıfta alınabilecek tek araçın polo olduğunun farkında ve fiyatları yüksek tutuyor ve böyle ce 2. el sürekli değerleniyor wv herhangi bir modelinden zarar ettim diyen hiç duymadım araba alış aşamasında corsa ya bakmıştım ve arka camlar en full de manuel di ve bana abes geldi yıl olmuş 2017 hala arka cam manuel opel araç a özenmemişki ben neden para verip alayım fiesta bana çok küçük gelmişti o yüzden eledim clio ve i20 hakkında bilgi sahibi değilim

    Polo 1.4 vs 1.2 TDI -75 PS vs 90 PS Kıyas Yardım
    benim araçım 1,2 tsi manuel ve yakıt ve performası ideal
    eğer ilgilenirseniz
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-memurdan-orjinal-2015-polo-lounge-405411507/detay?newSearchMode=withStandardMode&hideSearchFilter=false




  • Merhaba Arkadaşlar,

    Forum üzerinden genel olarak kimse yardımcı olmadı ancak ben araştırıp öğrendiklerimi buradan paylaşmak istiyorum.

    1.1.2 ile 1.4 motordaki fark sadece motor hacmi ile alakalı bir durum. Özellikle Vw de bu ikisi tip hacimde de aynı motor kullanılıyor. Performans farkı aynı beygirde çok fark edilmiyormuş.Sadece 1.2'nin dik yokuşlarda zorlandığı yönünde şikayetler var.Bunu da hissetmeniz çok zor. Ayrıca bu motor tipi arasında yakıt tüketimi farkı var.

    2.75 PS vs 90 PS arasında fark ise 75 olan daha çok şehiriçi kullanım için daha uygun.Performansı düşük. Uzun yol hızlanma ve gaz tepkisi daha önemli olduğu noktalarda 90 daha iyi.

    1.2 90 PS yerine mutalaka 1.4 90 PS tercih edilmeli özellikle ikinci el ilanlara baktığınız zaman zaten 1.2 90PS çok az olduğunu görüceksiniz. Ayrıca 2. el piyasasında 1.4'ün ve 90 PS'nin daha çok tutulduğunu söyleyebilirim.

    3.Öncelikle otomatik vites ile ilgili çok hoş olmayan şeyler öğrendim. Fransız grubundaki araçların otomatiklerinde vites geçişleri hissediliyormuş. Vw grubunun DGS şanzımanı bu konuda en başarılı şanzıman olduğu da herkesce söyleniyor. Çift kavramalı yapısından dolayı hem geçişler başarılı hemde devire göre çok hızlı ayak uydurduğu için yakıt tüketimi konusunda diğer otomatiklerden de iyi olduğunu söylüyorlar. DGS'nin Türkiye'de iyiniyet garantisi kapsamında olduğunu (Avrupada 10 yıl garantisi var.) da düşünerek ciddi bir risk almış oluyorsunuz. Çünkü bu şanzıman bazen kısa sürelerde bozulabiliyormuş. Hatta sıfır araçlarda bile 3-4 aylık sürede bunu yaşayan ve Vw Türkiye ile davalık olanlar varmış. Usta ve ekspertizlerinde bu konuda söyledikleri kumar oynamak istiyorsan al şeklinde. Burada DGS'nin tamir masrafı çok fazla yaklaşık 20 bin TL kadar. Özellikle 2. elde uzak durmak gerekebilir.

    4.Yüksek modelde düşük km'lerde bir araç aldığınızda yaklaşık 10.000TL-15.000TL sıfırdan daha düşük alabiliyorsunuz. Bu bakımdan 2. el fiyatı yüksek olsada 10.000TL az para değil.

    Bu doğrultuda nasıl bir araç alacağıma karar verdim.Vw 1.4, 90 PS, Dizel, manuel vites, 2. el,2015 model ve 30.000 km altında bir araç olucak. Bu doğrultuda satın alma deneyimlerimi de buradan yazıyor olacağım.




  • Beri12 kullanıcısına yanıt
    hocam merhaba şuan 2017 polo 1,2tsi cmfrtline 58,500'e bırakıyorlar haberiniz olsun
  • Süreci buradan paylaşmaya devam etmek istedim.

    Belirttiğim kriterlere uygun aracı bulup satın aldım. Satın aldığım araç Vw 1.4, 90 PS, Dizel, manuel vites, 2. el, 2015 model ve 24.500 km. Fiyatıda 58.500TL.

    Arabayı araştırmak kadar arabayı satın alma sürecinde de baya öğrenmek gereken şeyler oldu.

    Bunlardan da kısaca bahsedeceğim;

    Özellikle dolandırıcılık ve ilanlar üzerinde belirtilen özelliklerin suistimal edilme durumu çokça görülebilen bir durum. Bu yüzden 2. el araç alırken aslında baya tedirgin oldum. Çünkü ne kadar çok şey bilsenizde yinede aracın bütün özelliklerini kontrol etmeniz mümkün değil. Özelliklehttps://www.youtube.com/channel/UCGNUkgHNxI8clDCEFV99znw bu kanaldaki videoları izleyince ikinci el konusunda profesyonel destek almanın daha doğru olduğunuz düşündüm. 2. el araç satın alırken mutlaka ekspertize göstermenizi tavsiye ederim. Ben videolarını izlediğim için ve aracı satın aldığım yere de yakın olduğu için Yeşil Oto Ekspertizi tercih ettim. 300Tl ödedim. Ancak içim rahat bir şekilde aldığım için bu durumdan memnunum.

    Aracın 59.500TLydi. Aracı görmeye gittim anladığım kadarıyla baktım. Pazarlık yapıp 58.500TL'ye anlaştım. Sonrasında ekspertize gösterdik. Bir problem çıkmadığı içinde satışa geçtik. Satış sırasında da parayı aracın ruhsatını anahtarını ve yedek anahtarını, bakım belgelerlni vs. aldıktan sonra mobil banka üzerinden noterde gönderdim. Bloke çek ve bloke havale ile ilgili ödeme seçeneklerini araştırmıştım. Ancak araç sahibi güvenilir olduğu için bunlara girmedim.

    Sonrasında noterde yaklaşık 130TL'ye satışı gerçekleştirdik. Yaklaşık tüm işlemler 20 dakika sürüyor.Size geçici ruhsat belgesi veriyorlar.

    Geçici ruhsat belgesi ile trafik sigortası yaptırmanız gerekiyor (15 gün içerisinde). Bu süre içerisinde eski trafik sigortası devam etmiyor bilinenin aksine sadece sizin yeni sigorta yaptırmanız için verilen bir süre.Bu süre içerisinde kaza vs. baya sıkıntılı olabilir. O yüzden bir an önce yaptırdım.

    Trafik sigortasını yaptıktan sonra ilçe trafik şubeye giderek geçici ruhsat belgesini verip direkt ruhsatı alabiliyorsunuz. İşlem 5 dakika sürüyor. Bundan sonra araç ile ilgili işlemler tamamlanıyor.İsteğe bağlı olarak kasko yaptırmakta size kalmış bir durum.




  • Beri12 kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun...Kazasız belasız sürüşler...
  • Beri12 kullanıcısına yanıt
    Ağustos ayında 2014 model aralık üretim 2015 ocak trafiğe çıkışlı ;
    Polo 1,4 TDİ 90 HP Manuel beyaz dizel 27.000 km.de aracımı 51,500 almıştım.
    Fiyatlar bayağı artmış....
  • Bende 2015 1.4 tdi bakiyorum insallah bulurum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beri12 kullanıcısına yanıt
    Merhaba. Konuyu yeni goruyorum o sebeple yine de hayirli olsun. Bende ayni araci arastiriyorum da.

    Bloke cek-havale kismini acar misiniz. Pek anlayamadim.

    Ilk aracim olarak dusunuyorum, artik sizde araci baya tanimissinizdir. Biraz bahsedebilir misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.