2016 Polo GT arabam var yaklaşık 2 yıldır kullanıyorum. Arabaya dair her şeyden çok memnunum ancak tek sıkıntım lastik yanak kalınlığı. Ölçü kafanızda canlansın diye fotoğraf koyuyorum. 40 yanak ile konfor yok, bütün yol bozukluğu arabanın içinde. Ülkede yolların durumu malum, çıkık rögar kapakları ya da kapatılmamış çukurlar jantı yamultuyor. Ayrıca XL destekli olmasına rağmen darbe sönümleme olmadığı için balon yaptığı da oldu daha önce. Epeydir düşünüyorum sorup ediyorum ama buradan belki tecrübeli arkadaşlara ulaşabilirim. Lastikçi 215/40/17 yerine 225/45/17 tak dedi. Tabanın genişlemesi yanak genişlemesi etkileri ne olur, aracın orijinal lastik ebatlarında olmayan lastik kullanmak riskli geliyor. Onun söylediğine göre araçta yük yanağa bindiği için 45 rahatlatırmış. 215 yerine 225 de yola daha rahat oturmasını sağlarmış. Yani eğer her yönden iyi olacaksa VW niye öyle çıkarmamış aracı ? Sadece spor görüntü için mi. Hem ampirik hem teorik ve bilimsel yorumlarınızı bekliyorum |
Polo BlueGT Lastik Sorunu (215/40/17) -FOTOLU-
-
-
-
Lastikçinin önerdiği ölçüler SAÇMALIK.
215/40/17 yerine tabanı KÜÇÜLTEREK ve aynı anda yanak ölçüsünü arttırarak konfor sağlarsınız. En önemlisi de eski lastik ölçülerine yakın bir değerde yolculuk yaparsınız. Bu sayede hız göstergenizde sapma oluşmaz, lastik-araca sürtmez.
Muhtemelen 205/45/17 daha iyi olacaktır.
Edit:
Konunuzun sonundaki sorulara da cevap vereyim.
Yük yanağa bindiği için rahatlayan lastik nedir anlamadım. Konfor artar, yol tutuş bir miktar azalır diye düşünüyorum.
Taban ölçsünün artması yol tutuşu bir miktar arttırır, yakıtı da öyle. Fakat attığınız taş vurduğunuz kuşa değmez.
Jant alma imkanınız var ise 17 jantları 16 ile değiştirip 205/50/16 ölçüsüyle daha da konforlu bir araca kavuşabilirsiniz.
İyi forumlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shkoksal -- 16 Aralık 2020; 20:42:26 >
-
Site güzelmiş. 3 cm bir fark oluyor hesaplamaya göre evet. Şirketline olmadan yapmak lazım yoksa GT anlamı kalmıyor evet.
-
En az yüzde 205/45/17de çıkıyor, hem jantın estetik görüntüsünden kaybetmiyorum hem 45e çıkmış oluyorum.
215 taban yerine 205 tabana geçmek çok farkettirir mi sizce?
-
Jantı küçültmeden konfor elde edemezsiniz hocam boşuna uğraşmayın.quote:
Orijinalden alıntı: ThatsItEn az yüzde 205/45/17de çıkıyor, hem jantın estetik görüntüsünden kaybetmiyorum hem 45e çıkmış oluyorum.
215 taban yerine 205 tabana geçmek çok farkettirir mi sizce?
-
16 inch O.Z. leri yapıştır al güzel de bi lastik bak yoluna. Kasma bence 17 inch için, poloya fazla geliyor. -
Tavsiyen nedir 16 inçte?
16 istemememin sebebi jant masrafı, nereden baksan 2500-3000TL, ki OZ vs saymıyorum bile...
-
16 o.z yok replika 16 lar -
quote:
Orijinalden alıntı: Arda1043
16 o.z yok replika 16 larVar, 14 inç dahi var. Bakabilirsin.
https://www.ozracing.com/alloy-wheels/oz-racing/sport/superturismo-wrc
-
quote:
Orijinalden alıntı: ThatsItTavsiyen nedir 16 inçte?
16 istemememin sebebi jant masrafı, nereden baksan 2500-3000TL, ki OZ vs saymıyorum bile...
Konigin hafif jantları vardı onlar olabilir, Audi A3 jantları var poloya takıyorlar yüklediklerinde 5.5 kg mı neydi ondan alınabilir. 205 55 R16 takılsa problem olacağını sanmam, 16 inçle gelen polo varsa 205 55 vardır muhtemelen zaten. Sapma %4ün üstünde şuanki lastiğe kıyasla ama sizin lastik biraz uç örnek
-
215/50-17 lastiklerin suretecegini sanmiyorum milimetrik uretilmiyor okadar pay her halükarda kurtarır,sizin deneyiminiz nasil oldu sonuc nasil buldunuz.
-
Aynı lastik devam ettim hocam, çok geçmeden de golf'e geçtim 225/45/17 ye :D
40 yanak lastiği TR de kimseye önermem, ben Ankara'da yaşıyorum, taşrayı vs düşünemiyorum
-
Kapıda lastik ebatları yazmıyor muydu ?
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X