Şimdi Ara

Polo GTI vs İbiza Cupra (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
4.690
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    @ex-silver : SCWden Safa'nın aracıydı sarı cupra; kmsi de vardı biraz.. beyaz gti ise bayiden yeni çıkmış ayarındaymış denemeler sırasında..

    O zaman Polo Gtiın başarısı biraz daha artıyor o videolarda.Taze taze ibizayı geçmiş yani
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rockford Fosgate

    Videolardaki Gri Polo bizim aracımız 38 plaka çok kere denendi Polo Cuprayı geçiyor. Dişli oranları yüzünden diye karalaştırdık.


    Hocam vites oranlarıda olmayabilir.Olay bence yazılım ve aero ile alakalı.Her ne kadar max beygir aynı olsada.Yazılımla 2 aracında güç devir bandıyla oynamak kolay.Yani polo belkide toplam açığa çıkardığı enerji dynoda çok daha iyi çıkabilir.

    Çünkü golf gt ler ilk çıktığında dynoda 180-190 bg leri veriyordu fabrika verisi 170 olmasına rağmen.

    Çünkü ağırlık dezavantajıda var polonun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 14 Aralık 2011; 17:58:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rockford Fosgate

    Videolardaki Gri Polo bizim aracımız 38 plaka çok kere denendi Polo Cuprayı geçiyor. Dişli oranları yüzünden diye karalaştırdık.


    Hocam vites oranlarıda olmayabilir.Olay bence yazılım ve aero ile alakalı.Her ne kadar max beygir aynı olsada.Yazılımla 2 aracında güç devir bandıyla oynamak kolay.Yani polo belkide toplam açığa çıkardığı enerjide dynoda çok daha iyi çıkabilir.

    Çünkü golf gt ler ilk çıktığında dynoda 180-190 bg leri veriyordu fabrika verisi 170 olmasına rağmen.

    Çünkü ağırlık dezavantajıda var polonun


    kaldı ki Safa da aracı körelten bir kullanıcı değildi
    vites oranlarından başka ne kalıyor geriye6 ileri ıslak kavrama dsg olsa daha fazla ekmek yerdi bu cupra/bocanegra/rs/gti dörtlüğü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 14 Aralık 2011; 17:56:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rockford Fosgate

    Videolardaki Gri Polo bizim aracımız 38 plaka çok kere denendi Polo Cuprayı geçiyor. Dişli oranları yüzünden diye karalaştırdık.


    Hocam vites oranlarıda olmayabilir.Olay bence yazılım ve aero ile alakalı.Her ne kadar max beygir aynı olsada.Yazılımla 2 aracında güç devir bandıyla oynamak kolay.Yani polo belkide toplam açığa çıkardığı enerjide dynoda çok daha iyi çıkabilir.

    Çünkü golf gt ler ilk çıktığında dynoda 180-190 bg leri veriyordu fabrika verisi 170 olmasına rağmen.

    Çünkü ağırlık dezavantajıda var polonun


    kaldı ki Safa da aracı körelten bir kullanıcı değildi
    vites oranlarından başka ne kalıyor geriye6 ileri ıslak kavrama dsg olsa daha fazla ekmek yerdi bu cupra/bocanegra/rs üçlüsü

    Vites oranlarından başka geriye kalanlar,GÜç-devir bandı,Max beygir gücündeki sapmalar.(ilk gelen gt ler 170 lik olmasına rağmen dynoda 190 lar alınıyordu),birde aerodinami




  • Vay be demek ki VW'in, kiytirik kalibrasyonlu sanayi dynolari kadar dogru olcum cihazi yok.

    Fakirlik kotu tabi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı iki araç bile olsa, İkiside X aracı ikiside aynı beygir , şanzıman, vites oranı aerodinami vs. diyelim.

    Aynı lastik jant ölçülerine sahip bile olsalar, birinin jantı 1kg bile daha aşır olsa jant başına diğer araç hızlanmada özellikle rolling de önde olacaktır.

    ----------------

    Konuyu açan arkadaşın istediği cevaba geleceksek, iki araç kağıt üstünde aynı motor ve şanzımana sahip gibi görünsede iki farklı araç karşılaştırdığın ve bu araçların dinamikleri biribiridnen farklı olduğu için hızlanma vs değerleride farklı oluyor.
  • İki aracın vites dişli oranları farklı ve en büyük farklılık ise hava sürtünme katsayısı. Araştırdım fakat bulamadım araçların sürtünme katsayılarını muhtemelen polo daha düşük bir değere sahip.
  • videolara ithafen; sürtünme katsayısını direkt devreye sokacak hızlarda deneme yapılmamış; bence yazılım ya da vites oranı.. vites oranı üretim maliyeti açısından ekonomik olmasa da yazılımda(özellikle DGS için) ufak değişim,böyle bir sonuç doğurabilir.. araçların jantları da çap olarak aynıydı,cuprada lastik kabaksa belki
  • Dizeli olsa kesinlikle alirim ama benzin bana ters
  • dogru kullanıcı verılerıne degıl sallama verılere bakılıyordu bu forumda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Miridni -- 14 Aralık 2011; 20:01:47 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    Arkadaslar bu forumda cok tartısıldı bu konu sımdı kendımce son kez acıklıyacagım polo gtı ve ıbıza cupra 0-100 6.8 sn dır dogus otonun duzenledıgı bır etkınlıkte cupra gtı ve rs testlerı yaptırılmıstı ve aracların ıcındekı cıhazdan degerlerı okuyabılıyorduk maslak dogustan ıbıza cupra aracımı aldım orayı bılen bılır seat ın hemen yanında vw vardır bılerekte ıbıza cupranın yanına polo gtı koymuslar karsılastıralım dıye polo gtı ın 6.9 yazılması 0-60 mph degerı oldugu ıcındır km cevırdıgınızde oda 100 km 7.2 sn cıkacaktırkı zaten 0-100 6.7 sn

    gelelım roll vıdeolarına o vıdeolara kesınlıkle verı olarak alınamaz bana gore ordakı cupra 30000km polo ıse yanlıs hatırlamıyorsam 300 km de cupranın deposu 4/3 dolu polo nun ıse ceyrekten az bır benzını oldugunu belırtılmıstı ayrıca cuprada yolcu koltugunda oturan arkadasın dıger aractakı arkadastan agır oldugunu belırtmıstı ayrıca vıdeoda hıcbır zaman araclar aynı anda yurumedı dıkkat edın cupra hep gerıde start alıyor on camın basladıgı yere yakın baslıyorlar ayrıca o vıdeoda bırkere duzgun kalktılar ondada farkı koruyarak yuruduler ayrıca roll de herkes bılır basla dıyen herzaman avantajlıdır cunku basla dedıgınde zaten gaza basmıs olacaktır kendısı ama duyan ınsan daha gec tepkı verecektır

    Benım bunu yazmamdakı amac dusunenler ıcın bılgı olsun dıye ayrıca polo gtı olan arkadasımın motorunun yag yaktıgı gercegıde benı dusundurmedı degıl burda hangısının tasarımını begenıyorsanız onu alın bulundugunuz yerde servıs sartlarını goz onunde bulundurarakta alabılırsınız ben cupramı aldıgımda 53.000tl ye aldım cam taan carbon paket ıle bırlıkte ve o zaman 43.500 lıra standart donanım led far cam tavan oto klıma yan hava yastıgı rcd mı rnd mı bılmıyorum tam onlarla bırlıkte ıste yanı full dıyeyım 51.000 lıraya bırakıyorlardı yanı vw daha ucuzdu tamamen satıs polıtıkası ıcın yapılmıs bırkac ufak yanıltıcı verı fıyat kırma gıbı seylere basvurdu 2 aracta guzel araclar skoda ya bısey dıyemıyecegım kullanmadım cunku koru korune marka savunmam zaten yaza kadar aracımıda degıstırıcem umarım dusunenlere fıkır vermıstır

    Hocam yazdıklarınız anlamsız.2 aracın 0-100 veriside km/h cinsinden verilmiş.Ayrıca polonun top speedi daha iyi.onuda mı başka bir ölçü birimiyle ölçmüşler

    Poloda fazla yakıt vardı demişsiniz.Fakat polo zaten ibizadan ağır bir araç.Tam 85 kg fark var.Ekstra iri yarı bir kişi daha var demek o araçta.Ayrıca 30000km deki bir araç bakımları yapılmışsa 300 km rodajı tamamlamamış bir araçtan daha avantajlıdır.

    Fizik bilginizide gözden geçirin.Lakin ibiza arkadada başlasa eğer güçler aynıysa sabit tutmalı farkı.Fakat araç açılıyor.Bu ne demek daha fazla güç üretiyor polo demek.

    Yani yazdıklarınızın hiçbir mantıklı yanı yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 14 Aralık 2011; 19:41:12 >




  • ....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Miridni -- 14 Aralık 2011; 20:01:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    tsı aracta rodaj dıye bırsey yok

    zaten olay bu mph verısını kmh dıye yazmıslar

    bılmıyorum ne kadar ılgılısınız ama ıbıza cupra pıyasaya cıktıgında 255 kmh yazıyordu son hızı dogus grubunun hep yaptıgı bırsey bu araclar artasında fark yok bundan bahsedıyorum ısteyen ıstedıgını alır

    Hocam her ne kadar rodaj yok deselerde var.Bendede tsi araç var.Bİr ara golf 6 kulübü etkinliğine katılmıştım.Oradada olduğunu söylüyorlar.

    Ayrıca mil cinsinden yazmış diyorsunuz öyle olsa 0-60 mph yazar.2 sindede 0-100km/h yazdığına göre km/h cinsinden hseaplanmıştır.

    Bütün bunlara ek olarak polo 85 kg daha ağır.Bu bile tek başına aslında polonun önde olduğunun kanıtıdır.Bu videolarlada destekleniyor.Siz neyin peşindesiniz ben onu anlamadım?




  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Miridni -- 14 Aralık 2011; 20:02:13 >
  • Resmen pazarlama stratejisi uygulamış vw. Cupra daha hafif olmasına rağmen daha yavaş ve daha fazla yakıyor. 2bin lira daha pahalı olmasına rağmen polo gti daha tercih edilebilir duruyor bu kıyasta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Genelde en iyi ecu programlarını tr için vw kendi araçlarına kullanır.İbiza vs. gibi eskidende aynı motor şanzıman olmasına rağmen iki aracada sıra ile bindiğinizde vw olanın çok daha canlı olduğunu daha az tükettiğini görürsünüz.

    Ancak bu olay yalnızca tr edisyonlarda oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dt1907

    benim tercihim polo olurdu ikinci eli adaha kuvvatli ve içmekanı daha iyi

  • Ibiza uvey evlat oldugu icin Polo.

    Zaten Ibiza'yi Polo'dan arta kalan hammaddeler ve parcalar kullanarak yapiyorlar.

    Motor batchleri firindan cikiyor.

    En iyileri Polo'ya dandikleri Ibiza'ya gidiyor.

    0-100 o yuzden farkli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Thomassee -- 28 Mart 2013; 21:11:08 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konu ile pek alakası yok ama Alfa'nın da Mito'da 1.4 motora sahip 170 Hp makinesi var.


    Alfa Romeo Mito 1.4 TB MultiAir Quadrifoglio Verde 170 HP



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hamdi0555 -- 28 Mart 2013; 21:36:49 >
  • Ibiza neden Polo'dan daha yavaş?
    Passat neden A4'ten daha yavaş?
    R8 neden Gallardo'dan daha yavaş?
    Aventador neden Veyron'dan daha yavaş?
    Böyle gider diyeceğim de burada bitiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BebeBiskuvisi -- 28 Mart 2013; 21:53:46 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.