Bu BIS'in sahibi caddeye çıkıp gördüğü Porsche'a anahtarına yarış teklif etse ve Porsche sahiplerinden kazara ciddiye alıp yarışa girenlerin arabalarını toplasa adam zengin olur
İLGİNÇ
quote:
Orjinalden alıntı: deloreantm
DRIVERWRX ne yazık ki yazdığın yazı pek okunabilir değil ancak elimden geldiğince anlamaya çalıştım. ralli ve f1 gibi sporların teknolojiye doğrudan katkısı vardır ama ayrıca araştırma ve emekle yarattıkları inanılmaz bir deneyim ve know-how akışı vardır, esas katkıları budur.
güvenlik için sınırlandırılan motordan her geçen gün daha iyi sonuç alınmaktadır ayrıca beygir güçleri yerinde saymaz. sana şöyle söyleyeyim, geçen sene v10 motorlu 3 litrelik f1 arabalarının verdiği perfomansı artık bugünün v8 2.5 litrelik f1 motorları verebiliyor. yani yapılan kural değişikliği 10 ay gibi bir süre içinde teknoloji tarafından yenildi.
ayrıca amgnin şunun bunun yaptıkları işin pratiğe dökülüp uygulanmasıdır daha çok. ağır motorsporları bu işin laboratuvadır, modifiye ile falan böyle bir üretim süreci değil daha çok uygulama ve tüketim sürecine girersin.
modifiye yapılan araçların ek parçaları, milletin tuning dükkanına gidip yaptıkları hep önce f1 ve ralli mutfağından geçip sonra kitleler tarafından ulaşılır olmuştur. arada böyle bir ayrım var.
bunlar da benim düşüncelerim. yazın için teşekkürler.
BIRDAHA kı yazımı daha anlaşılır yazmaya çalısacağım okudugun için saol bende hıc kımse okumayacak sanmıstım ya nese bunları gecelım. fı de nos kullanılmazkı mesela ayrıca f1 arabaları senın benım kullandıgım arabalardan farklı ...MOTOR larına gelınce v10 3 litrelık motorla FAZLA GÜÇ ALDIĞINDAN BAHSETMİŞSİN AMA OLAYI TAM ÇÖZEMEMİŞSİN cünkü o motorların gunumuz trafık otolarıyla alakası yok kimsenın aile arabası veya spor arabası istısnalar harıc v10 degıl ve ayrıca f1 in motorlarının okadar guc uretmesının nedenı dakıkada 18000 devır yapabılmesı yada bunun için dızayn edılmesı sende bılıyosun bız en fazla 6000ila 8500 DEVIR yaparıs araçlarımısda.VE BURASI ONEMLI BU ORJINALDEN ALINTIDIR (Satın aldığımız otomobilin periyodik bakımlarını zamanında yaptığımızda bize 200.000 km hizmet etmesini isteriz, oysa ki bir Formula 1 motoru sadece 400-500 km ömürlüdür.) anladınmı yararsız bı gelişme yada F1 için yararlı ancak şuanda bizim işimize yaramıyo nebız otur bı motor kullanıyoruz ne cc hacmının kısıtlılıgı gıbı bı zorunlulugumuz var (cc hacmı nekadar fazla olursa torq artar ayrıca.FI dekı veya rallıdekı gıbı bır hacımden maxımum guc alma uğraşına girmeyıs bune gerek yok zaten) ANCAK BUNA KARSILIK PIST YARISLARINA MALZEME SAĞLAYAN VE BU YARISLARDAN FARKLI BIRCOK AKSESUAR URETEN ŞİRKETLER SAYESINDE KENDI YARIŞ ARABANI YARATA BILIRSIN DRAG DA PIST YARISLARINDAN BIRISIDIRR.. 1.6L Standart Formula 1 Görünüş : 4 tekerlekli, Bir kişilik, açık kokpit, açık tekerlekler, far yok
Görünüş : 4 tekerlekli, 5 kişilik, 4-5 kapılı, iki farlı
Motor : 1.600 cc, sıralı 4 silindir
Güç : 105 hp @ 6.000 d/d
Güç/Litre : 65
Boş Ağırlık : 1150 kg
Güç/Ağırlık : 0,06hp/kg
0-100 km/s : 9,0 s
Yakıt Tüketimi : Ortalama 8 litre/100 km
Fiyat : 22.000$ KARSILASTIRMA BURDA KARSILASTIRMA SONUCUNDA HICBISEYIN BENZERLIK GOSTERMEDIGINI VE HERSEYIN BAMBASKA OLDUĞUNU BILEN BILMEYEN FARK EDECEKTIR SAYGILAR....
Driverwrx, bana ufak basit şeyleri öğretme çabası içinde olma ve ilkokul öğrencisi muamelesi yapma. Ben elbette f1 aracıyla kullandığım aracın dünyalar kadar farklı olduğunu bilen birisiyim. Bana bu arabaları anlatmana gerek yok.
Formula 1 arabası isterse tekerleksiz olsun, ralli arabası isterse uçan bir taşıt olsun bunların üretimi tasarlanması bizim günlük hayatta kullandığımız arabalar üzerinde etkisini bulmuştur. Sen olaya somut bakıyorsun büyük yanlış yapıyorsun. Sadece beygir gücü ve motor olarak alma. Formula1 arabasının bize kazandırdığı şey işe gidip gelirken kullandığımız 500 beygirlik araba olmayacaktır. Bize kompozit maddeler, metalurji, ileri sürüş dinamikleri, aktarma organları, fren sistemleri, aerodinamik tasarım konusunda yardımcı olur.
quote:
anladınmı yararsız bı gelişme yada F1 için yararlı ancak şuanda bizim işimize yaramıyo nebız otur bı motor kullanıyoruz ne cc hacmının kısıtlılıgı gıbı bı zorunlulugumuz var (cc hacmı nekadar fazla olursa torq artar ayrıca.FI dekı veya rallıdekı gıbı bır hacımden maxımum guc alma uğraşına girmeyıs bune gerek yok zaten)
sen çok yanlış anlamışsın. Biz asla v10 motor kullanıp litre başına 250 beygir güç üreten motoru günlük yaşantımızda kullanmayız ama formula 1 teknolojisinin her ilerleyişinde bizim arabalarımıza da yansır zamanla. senin arabanda kullandığın motor yağı, tekerleklerindeki lastikler, motor bloğunun dökümü gibi şeyler muhtemelen 5-10 sene önce formula 1 ya da ralli gibi benzer sporlar sayesinde olgunluğa ulaşmış teknolojilerdir (aracın markasına bağlı elbette)
Bak tekrar edeyim, formula 1 ya da wrc ayarındaki sporlar bu işin "laboratuvarı". senin arabanla uzaktan yakından ilgisi olmasa da bu sporlarda senin arabanda sonraki yıllarda kullanılacak teknikler ve teknolojiler geliştirilip deneniyor.
quote:
MOTOR larına gelınce v10 3 litrelık motorla FAZLA GÜÇ ALDIĞINDAN BAHSETMİŞSİN AMA OLAYI TAM ÇÖZEMEMİŞSİN
sen benim ne dediğimi bile anlamamışsın. ben dedim ki, bu sene başında kurallar yüzünden v8 2.5litre motor kullanılmaya başlandı ve motor gücü düşürüldü (Geçen sene 3 litre v10 motorlar vardı). ancak 8 ay gibi bir süre içinde bu yeni kurallara rağmen geçen seneki güçlü v10 3 litre motorların güç seviyesine yeniden ulaşıldı
yani 8 ayda teknoloji sayesinde 2 silindir ve 0.5 litrelik bu kayıp ortadan kaldırıldı ve motorlar güçlendi. işte bu ilerlemedir, yeniliktir.
ya tamam anlıyorumda lıtre başına guc artışının senın standart aracında veya baska bırının aracında ne farklılık yapar aktarmaları sayma bıle o aktarmaların bırebır olarak hıcbırı satandart araclara uygulanmıyo gerekte yok cunku yurur aksamı benzer koşullarda zorlaya bılecek bır motor gucu yook ortada bunedenle yıllardır standart bırbırıne benzeyen yada benzerlım gosteren yay sıstemlerı kullanılıyo.... burdakı gelısmeler ancak ust duzey yarıs otoları için gecerlı olabılır yanı corvette lamborgını vs.cunku onlar performans hedeflıyo standart araclarda ise performans 2, planda kalmıyomu genelde ekonomı kullanıslılık dayanıklılık on planda zaten hıc bır standart aracı fazla zorlayamassınmodofıye yapmadan modıfıyeyıde pıst yarısları için uretılen parcalarla yaparsın bana wrc de kullanılan egzantrık mılını ver dıyemessın veya f1 dekı pıston kolunu işin şakası tabı ben senın bılgını farkedıyorum böbürlenmene gerek yok ben belkı bırılerı ya bunlar ne yazıyo boyle kıtap yazargıbı dıyebılır konunun içerıgı bakımından bır bılgı olsun dıye yasdım veya bılgısı olupta baştan berı olayın ne olduğunu takıp etmeyenler vardır.... PEKI F1 DE KULLANILAN VE DAHA SONRA BIR AİLE ARABASINA UYDURULMUŞ 5 PARÇA YAZABILIRMISIN AMA DIREK DEGISIME UĞRAMADAN UFAK OYNAMALARLA MONTE EDILMIS PARÇALAR OLSUN DİKKAT AILE ARABASI DIYORUM..
sadece görünen kısmı bis.
quote:
PEKI F1 DE KULLANILAN VE DAHA SONRA BIR AİLE ARABASINA UYDURULMUŞ 5 PARÇA YAZABILIRMISIN AMA DIREK DEGISIME UĞRAMADAN UFAK OYNAMALARLA MONTE EDILMIS PARÇALAR OLSUN DİKKAT AILE ARABASI DIYORUM..
arkadaşım ben zaten ne diyorum sana? bu değişiklikleri direk alınan takılan parçalar olarak algılama diye yazdım bas bas yukarıda. tam tersini diyorum, alınan takılan somut bir parçadansa öğrenilen tecrübe kazanılan deneyim yaratılan "know how" dedim sen bana geldin 5 parça say dedin.
litre başına güç artışı ne farklılık yapar demişsin. yapar dedim işte yukarıdaki paragrafı bir daha oku. hatta bunun etkisi litre başına güç artışı olarak değil sadece kalite dayanıklılık olarak da dönebilir işi biraz daha geniş ve derin düşünmen lazım, yüzeysel bazı parçalara ve sonuçlara takılıp kalma.
quote:
Orjinalden alıntı: deloreantm
quote:
PEKI F1 DE KULLANILAN VE DAHA SONRA BIR AİLE ARABASINA UYDURULMUŞ 5 PARÇA YAZABILIRMISIN AMA DIREK DEGISIME UĞRAMADAN UFAK OYNAMALARLA MONTE EDILMIS PARÇALAR OLSUN DİKKAT AILE ARABASI DIYORUM..
arkadaşım ben zaten ne diyorum sana? bu değişiklikleri direk alınan takılan parçalar olarak algılama diye yazdım bas bas yukarıda. tam tersini diyorum, alınan takılan somut bir parçadansa öğrenilen tecrübe kazanılan deneyim yaratılan "know how" dedim sen bana geldin 5 parça say dedin.
litre başına güç artışı ne farklılık yapar demişsin. yapar dedim işte yukarıdaki paragrafı bir daha oku. hatta bunun etkisi litre başına güç artışı olarak değil sadece kalite dayanıklılık olarak da dönebilir işi biraz daha geniş ve derin düşünmen lazım, yüzeysel bazı parçalara ve sonuçlara takılıp kalma.
NEYSE DOSTM BIZ BU İŞDE ANLASAMICAZ SAĞLIK OLSUN dayanıklılık dadesen hıc bı fırma f1 dekullanlınaln parcalarındakı deneyımını kendı aıle otolarına kullanmaz cunku ordakı parcalar dayanıklıdegıl bence yarışı tamamlamaları için performansı yuksek olan ve sadece yarısı bıtırmesı onemlı olan parcalar var sonra her fırma f1 de yarısmıyokı deneyımı olsun demı?neyse bunları bosverelım gereksıız uzuyyo konunun dısına cıkıyorus
dragda kimin geçeceği belli olmuyor ..araçta küçük olunca fırlıyor gidiyor roket gibi
şahin impreza meselesi şimdide biss porshe gerekli arkadaşlara duyrulur
quote:
Orjinalden alıntı: japon dostu
şahin impreza meselesi şimdide biss porshe gerekli arkadaşlara duyrulur
++++
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme