Şimdi Ara

Porsche'dan anlayanlar, spor otomobil tecrübesi olanlar? (lütfen görüş bildiriniz)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
6.008
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar kardeşim için otm. vites 1998-1999 Porsche 911 ya da Boxster bakıyoruz.

    Alacak ve binebildiği kadar binecek. Satma derdi yok.
    Kardeşimin tek otomobil deneyimi 1998 Honda civic hb 1.4is otm. 90hp.

    Şahsen ben Hondacıyım. 5 yıl 94 model Civic Sİ kullandım, 5 yıldır 2001 Accord EX'im var. Arkadaşlarımın VTİ ve Type R'larını kısa mesafe de olsa kullandım. Az da olsa arkadan itişli e39 BMW 5.20i ve Alfa 75 2.0 kullandım, bindim.

    Malum, otomobil sevdası için yanlış ülkedeyiz. Ama aşk da mantık dinlemiyor. Eşekten inip kısrağa binmek, önden çekişten arkadan itişe geçiş, önce bi bmw deneseydi gibi fikirlerin tamamı büyük abisi olarak tarafımdan kullanıldı, yapacak bişey yok porsche alınacak ve binilecek. Derdimiz bu adamın bu sevdayı en az hasarla atlatması.

    Eğer kiralayan bir yer bulabilirsek güncel modellerden birinin bir hafta deneyip öyle almayı düşünüyoruz 15 yaşındaki bir porsche'yi. Bu konuda da bilenlerin yardımcı olmasını bekliyorum.

    911 için sorular şunlar :

    1. 996 kasa 1998-1999 Porsche 911'e ne kadar para verilmelidir (80-85'e var piyasada)?

    2. Boxer motor için 100 bin üzeri km.ler sıkıntı yaratır mı? Sıfırlanmış, revizyon görmüş motora sahip araç alınır mı?

    2. Hangi modeli revaçtadır (carrera2, 4, 4s) (3.4lt, 3.6lt)? Tiptronik otm. vitesi nasıldır, performansdan çok kısar mı?

    3. Cabrio'su hardtop'lı alınır mı, tente vs. başa bela olur mu?

    4. Yakıt tüketinin normal kullanımda 15lt civarı, devirli kullanımda 20+ lt olduğu bilgisi var çeşitli kaynaklarda. Ne derece doğrudur? Kullanan bilen var mı?

    5. Alsak nerede ekspertiz yaptırabiliriz? Kronik sorunları nelerdir? Almadan yapılacak kontroller neler olmalıdır?


    986 Kasa Boxster için sorular :

    1. Genelde malum sitede 40-45 aralığında bulunabiliyor bu kasa. Motorları nasıldır? 2.5lt.lik mi, yoksa biraz daha sıkıp 2000 model 2.7lt mi almalı? Piyasa spor arabalara madara olur mu?

    2. İdame edilebilirliği nasıldır? Piyasada nispeten ucuz olduğu için apaçilere düşmüş müdür? Tiptronik otm. vitesi nasıldır, performansdan çok kısar mı?

    3. Boxer motor için 100 bin üzeri km.ler sıkıntı yaratır mı? Sıfırlanmış, revizyon görmüş motora sahip araç alınır mı?

    4. Kaza durumunda japon araçlarına göre içinden canlı çıkma durumu nasıldır?

    5. Kullananlar sizce boxster ile porsche hastalığı atlatılabilir mi?







  • 996 almayı düşünüyorum ama 15 yaşına gelmiş oluşu, yıpranmış bir spor araç oluşu ve bakım masrafları, parça fiyatları, parçaların ne kadar süre gideceği merak konusu.baskı balata için bile birkaç bin tl yi gözden çıkarmak lazım sanıyorum.
  • Burada çok sağlıklı bilgi bulacağını sanmıyorum.
  • 90 beygir önden çekiş arabadan sonra porsche 911 bence pek iyi tercih olmaz

    150-160 hp civarı arkadan itiş bmw den sonra porsche ye geçmek daha sağlıklı

    2009 model e92 bmw 3.20 coupe tavsiye ederim öncelikle

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-e92-3.20ci-borusan-cikisli-163110966/detay
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    90 beygir önden çekiş arabadan sonra porsche 911 bence pek iyi tercih olmaz

    150-160 hp civarı arkadan itiş bmw den sonra porsche ye geçmek daha sağlıklı

    2009 model e92 bmw 3.20 coupe tavsiye ederim öncelikle

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-e92-3.20ci-borusan-cikisli-163110966/detay
    90 beygir önden çekiş arabadan sonra porsche 911 bence pek iyi tercih olmaz

    150-160 hp civarı arkadan itiş bmw den sonra porsche ye geçmek daha sağlıklı

    2009 model e92 bmw 3.20 coupe tavsiye ederim öncelikle

    http://www.sahibinden.c...cikisli-163110966/detay

    Ah be güzel kardeşim, yazdım zaten konuyu açarken bu geyiklerin tümünü, az çok biliyoruz biz de mevzuyu. Derdimiz bilen eden bulmak. Referans yol gösteren aramak. BMW tabii ki candır, ama gönül başka istiyor. Ben zaten 116d aldırmaya kasmadım mı sanıyorsun !




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nadir

    90 beygir önden çekiş arabadan sonra porsche 911 bence pek iyi tercih olmaz

    150-160 hp civarı arkadan itiş bmw den sonra porsche ye geçmek daha sağlıklı

    2009 model e92 bmw 3.20 coupe tavsiye ederim öncelikle

    http://www.sahibinden.c...cikisli-163110966/detay

    Ah be güzel kardeşim, yazdım zaten konuyu açarken bu geyiklerin tümünü, az çok biliyoruz biz de mevzuyu. Derdimiz bilen eden bulmak. Referans yol gösteren aramak. BMW tabii ki candır, ama gönül başka istiyor. Ben zaten 116d aldırmaya kasmadım mı sanıyorsun !

    Alıntıları Göster
    spor araç için soru sorana 3.20 önermek ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nadir

    90 beygir önden çekiş arabadan sonra porsche 911 bence pek iyi tercih olmaz

    150-160 hp civarı arkadan itiş bmw den sonra porsche ye geçmek daha sağlıklı

    2009 model e92 bmw 3.20 coupe tavsiye ederim öncelikle

    http://www.sahibinden.c...cikisli-163110966/detay

    Ah be güzel kardeşim, yazdım zaten konuyu açarken bu geyiklerin tümünü, az çok biliyoruz biz de mevzuyu. Derdimiz bilen eden bulmak. Referans yol gösteren aramak. BMW tabii ki candır, ama gönül başka istiyor. Ben zaten 116d aldırmaya kasmadım mı sanıyorsun !

    Benzer düşünceleri başkalarından da okusun diye yazdım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    quote:

    Orijinalden alıntı: nadir

    90 beygir önden çekiş arabadan sonra porsche 911 bence pek iyi tercih olmaz

    150-160 hp civarı arkadan itiş bmw den sonra porsche ye geçmek daha sağlıklı

    2009 model e92 bmw 3.20 coupe tavsiye ederim öncelikle

    http://www.sahibinden.c...cikisli-163110966/detay

    Ah be güzel kardeşim, yazdım zaten konuyu açarken bu geyiklerin tümünü, az çok biliyoruz biz de mevzuyu. Derdimiz bilen eden bulmak. Referans yol gösteren aramak. BMW tabii ki candır, ama gönül başka istiyor. Ben zaten 116d aldırmaya kasmadım mı sanıyorsun !

    Benzer düşünceleri başkalarından da okusun diye yazdım

    Alıntıları Göster
    İngilizce biliyorsanız, hiç vakit kaybetmeyin yurtdışı forumlarında nokta atışıyla her türlü bilgiyi bulabilirsiniz. İngilizce bilmiyorsanız, ama bilen samimi bir tanıdığınız varsa oturun onunla birkaç saat yurtdışı forumlarını inceleyin.

    Bizim Türk forumlarında fazla bilgi bulamazsınız, çünkü spor araca binebilmek çok zor ülkede. Binenlerin de çoğu girip forumlarda şöyle yaptım böyle oldu diye yazmaya uğraşmaz. Yani çare yabancı forumlara bakmak

    @akifsari

    Hocam araba kullanmayı Opel Corsa 1.2 ile öğrendim. Daha sonra Opel Astra 1.3 CDTI aldık ve onunla 10-15bin km yaptım. Bunun dışında 100km kadar arkadaşımın 3.20D'ini kullandım.

    Yaklaşık 1 sene önce Arabistan'a geldim ve ilk ayın sonunda V6 3.8 motor 306Hp gücünde araç aldım, ondan 8-9 ay sonra şimdi de I6 3.0 turbolu 300Hp araca biniyorum. Yani, araba kullanma usulüne uyacak insan her türlü alışabilir kısa sürede. Ama E-5'te makas atmaya çalışırsa zaten ilk ay içinde kazasını yapar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi X-GeN -- 4 Mayıs 2014; 16:40:38 >




  • X-GeN X kullanıcısına yanıt
    Yaş da çok önemli, sizin yaş 27-28 araba konusunda biz erkeklerin olgunlaşmaya başladığı(apaçi tayfa hariç) yaşlar. Direksiyon kabiliyeti hariç, olgunluk da o tarz araçları kullanmaya müsait. 19-20 yaşında 220hp araba kullanıyordum, yaptıklarımı düşününce saçma geliyor. Yaş oldu 31 500beygir yere yapışan araba olsa öyle sürmem.

    Konuyu açan arkadaşın kardeşinin yaşını bilmiyorum ama 20'li yaşların başındaysa almam, aldırmam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: X-GeN

    İngilizce biliyorsanız, hiç vakit kaybetmeyin yurtdışı forumlarında nokta atışıyla her türlü bilgiyi bulabilirsiniz. İngilizce bilmiyorsanız, ama bilen samimi bir tanıdığınız varsa oturun onunla birkaç saat yurtdışı forumlarını inceleyin.

    Bizim Türk forumlarında fazla bilgi bulamazsınız, çünkü spor araca binebilmek çok zor ülkede. Binenlerin de çoğu girip forumlarda şöyle yaptım böyle oldu diye yazmaya uğraşmaz. Yani çare yabancı forumlara bakmak

    @akifsari

    Hocam araba kullanmayı Opel Corsa 1.2 ile öğrendim. Daha sonra Opel Astra 1.3 CDTI aldık ve onunla 10-15bin km yaptım. Bunun dışında 100km kadar arkadaşımın 3.20D'ini kullandım.

    Yaklaşık 1 sene önce Arabistan'a geldim ve ilk ayın sonunda V6 3.8 motor 306Hp gücünde araç aldım, ondan 8-9 ay sonra şimdi de I6 3.0 turbolu 300Hp araca biniyorum. Yani, araba kullanma usulüne uyacak insan her türlü alışabilir kısa sürede. Ama E-5'te makas atmaya çalışırsa zaten ilk ay içinde kazasını yapar...
    Arkadaşlar ingilizce iyi seviyede, almanca temel seviyede biliyoruz. Almanya bağlantımız da var, yurt dışı bağlantımız kuvvetli, o konuda sıkıntı yok çok şükür.

    Ancak otomobile bir yerden bir yere ulaşım aracı yerine bir hobi, tarz olarak bakınca mevzu bir tecrübe, bir kültür, his meselesi haline geliyor. Ancak parayı borsadan, tanıdık ihalelerinden kazanmıyoruz. Mirasyedi de değiliz, tamamen alın teri.

    Keşke ülkemizin şartları farklı olsaydı da biz de b18c5'li integralara, 300zx'lere, r34 gt-r'lara, 3.20, accord turbolayıp binebilseydik, touge yarışları, drift specler hakkında konuşabilseydik. Adam gibi ileri sürücülük kursumuz bile yok. Keichi Tsushiya'yı tanıyan bilen yok.

    Bu ülkede ileri sürücülük konusunda e-5'de birbirimize makas atmak seviyesinde kalmamızın nedeni çok daha derin bir konu. Ne yazık ki hala bir sanayi ülkesi değiliz, kendimize ait gurur duyabileceğimiz bir markamız bile yok. İnşallah gelecek nesiller daha şanslı olacak bu konular da. Umutsuzluğa da yer yok.

    Neyse malum sitede baktığım güncel ilanlar da bakımlı bir 98 carrera'nın normal kullanımda 10-13lt yaktığını yazmışlar. Ekşi sözlüğü falan taradım, diğer forumlara baktım yok adam gibi bişey.Yok mu bilen eden kullanan?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: neilblack

    Yaş da çok önemli, sizin yaş 27-28 araba konusunda biz erkeklerin olgunlaşmaya başladığı(apaçi tayfa hariç) yaşlar. Direksiyon kabiliyeti hariç, olgunluk da o tarz araçları kullanmaya müsait. 19-20 yaşında 220hp araba kullanıyordum, yaptıklarımı düşününce saçma geliyor. Yaş oldu 31 500beygir yere yapışan araba olsa öyle sürmem.

    Konuyu açan arkadaşın kardeşinin yaşını bilmiyorum ama 20'li yaşların başındaysa almam, aldırmam.
    Yaş 39, kullanacak adam da 1983'lü, yani neyin ne olduğunu bilecek yaşta. Çoluğa çocuğa karışmadan, kendi çocukluk hayalini gerçekleştirme peşinde adam.

    Ha bu mevzu nerden çıktı? Yıl 2000, mart ayları Need for Speed-4 yeni çıkmış, bizim ufaklık yeni topladığımız 32mb tnt-2 vga'lı ilk pc.mizde bu oyunu oynar ve ben porsche alacağım mutlaka ileride diye kafasına koyar. Bugünlere geldik, Allah yardım etti, kendisi de çok çalıştı sebat etti ve gerekli parayı topladı. Durum bu.




  • nadir N kullanıcısına yanıt
    Hocam tamam da, yine söylemek istediğimi tekrarlayacağım (yanlış anlamayın).
    Bizim ülkede olanaklardan ötürü spor araca binen çok az insan var, o sebeple bilgiye ulaşmak çok zor. Dil var demişsiniz, o sebeple en kolayı yurtdışı forumlarında araştırın ve herşeye kolayca ulaşabilirsiniz. Burada ancak vakit kaybedersiniz. Ben her zaman detaylı ve teknik konuları o şekilde araştırıyorum ve birkaç dakikada istediğim herşeye ulaşıyorum.

    Bu arada ben de Arabistan'ı bir fırsat diye düşünüp varımı yoğumu yatırdım arabaya, zaten 1-2 sene çalışıp döneceğim diye. Hevesimi alayım, sonra TR'ye döndüğümde 1.3 CDTI yada 1.6'larla devam edecek hayat...

    Bu arada az çok kulaktan dolma da olsa ben de birşey paylaşayım madem, birkaç kez duydum bunu. Porsche motorları için çok dayanıklı olduğu söylenir. Yani 100.000km'ye gelip de hemen biteceğini düşünmüyorum. Ama elbet değişmesi gereken parçalar oldu mu da maliyetli olacağı kesin. Az kalsın ben de bir 2008 Cayman S alacaktım son aracımı araştırırken, ama sırf kapalı otoparkım olmadığı için vazgeçtim. Malum kıskanıp arabayı boydan boya çizerler diye...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: X-GeN

    Hocam tamam da, yine söylemek istediğimi tekrarlayacağım (yanlış anlamayın).
    Bizim ülkede olanaklardan ötürü spor araca binen çok az insan var, o sebeple bilgiye ulaşmak çok zor. Dil var demişsiniz, o sebeple en kolayı yurtdışı forumlarında araştırın ve herşeye kolayca ulaşabilirsiniz. Burada ancak vakit kaybedersiniz. Ben her zaman detaylı ve teknik konuları o şekilde araştırıyorum ve birkaç dakikada istediğim herşeye ulaşıyorum.

    Bu arada ben de Arabistan'ı bir fırsat diye düşünüp varımı yoğumu yatırdım arabaya, zaten 1-2 sene çalışıp döneceğim diye. Hevesimi alayım, sonra TR'ye döndüğümde 1.3 CDTI yada 1.6'larla devam edecek hayat...

    Bu arada az çok kulaktan dolma da olsa ben de birşey paylaşayım madem, birkaç kez duydum bunu. Porsche motorları için çok dayanıklı olduğu söylenir. Yani 100.000km'ye gelip de hemen biteceğini düşünmüyorum. Ama elbet değişmesi gereken parçalar oldu mu da maliyetli olacağı kesin. Az kalsın ben de bir 2008 Cayman S alacaktım son aracımı araştırırken, ama sırf kapalı otoparkım olmadığı için vazgeçtim. Malum kıskanıp arabayı boydan boya çizerler diye...
    2002'den beri forum üyesiyim. Bu forumda oldukça nitelikli ve tecrübeli adamlar da var hala, biliyorum (her ne kadar son yıllarda yaş ortalaması hayli küçülmüş olsa da).

    Amerikalıya soruyorum: sustainability, efficiency, fun ratio, DIY capability? diye. Anlamıyor adamlar, arabanın idamesi vs. gibi bi dertleri yok.
    Hollanda da bu arabalar 12000-16000euro. Bulgaristan'da bile para değil araba, adamların kıçına giyecek donu yok Audi S8'le rahat rahat dolaşabiliyor.
    BMW X5 kiraladık komik paralara.

    Yazık bize yazık.




  • Kızacaksınız ama 17-18 yaşında araç alacaksınız anlayan usta da olmayacak doğru dürüst servis de olmayacak servise gideceksiniz adam araç kadar fiyat çıkaracak kaldı ki zaten millet servise 2014 modeliyle gelecek büyük ihtimal ilgilenen bile olmayacak her parça için belki aylarca bekleyeceksiniz.Ben böyle bir durumda BMW z4 falan bakardım belki mazda rx8 bakardım, porsche gerçekten müthiş bir araç olabilir ama hal böyle illa Porsche diyorsanız 25 yaş üzeri araçlar klasik muamelesi görüyor yurt dışından 70-80 model bir 911 getirebilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nadir

    2002'den beri forum üyesiyim. Bu forumda oldukça nitelikli ve tecrübeli adamlar da var hala, biliyorum (her ne kadar son yıllarda yaş ortalaması hayli küçülmüş olsa da).

    Amerikalıya soruyorum: sustainability, efficiency, fun ratio, DIY capability? diye. Anlamıyor adamlar, arabanın idamesi vs. gibi bi dertleri yok.
    Hollanda da bu arabalar 12000-16000euro. Bulgaristan'da bile para değil araba, adamların kıçına giyecek donu yok Audi S8'le rahat rahat dolaşabiliyor.
    BMW X5 kiraladık komik paralara.

    Yazık bize yazık.

    Alıntıları Göster
    bence yanlış adrestesiniz, techturkey'e bakın derim.




  • ATTRACTION olsaydı yardımcı olurdu.
  • Ben kendim kullanmadim ama bir boxster la otobanda denk geldik 2-3 gün once. Son gaz makas halinde gidiyordu yol tutusu falan iyiydi gordugum kadariyla tabi suspansiyonlar stock mudur bilemem. Bir gazlayayim dedim arkasindan yetisecek gibi oldum he yetisirmiydim zor ama aracim yazilimli olsa rahat yetisirdim. Performans olarak izlenimim bu. Parca fiyati vb sorunlar olmasa banada hos gelen araclardandir boxster. Performansi abarti değil ama sonucta bir cabrio, fazla fazla tatmin eder bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogameci

    ATTRACTION olsaydı yardımcı olurdu.


    Evet ATTRACTION anlıyor biliyor bu işleri, çevresi de var. Ama bayaadır göremedim forumda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaaaan_95

    Kızacaksınız ama 17-18 yaşında araç alacaksınız anlayan usta da olmayacak doğru dürüst servis de olmayacak servise gideceksiniz adam araç kadar fiyat çıkaracak kaldı ki zaten millet servise 2014 modeliyle gelecek büyük ihtimal ilgilenen bile olmayacak her parça için belki aylarca bekleyeceksiniz.Ben böyle bir durumda BMW z4 falan bakardım belki mazda rx8 bakardım, porsche gerçekten müthiş bir araç olabilir ama hal böyle illa Porsche diyorsanız 25 yaş üzeri araçlar klasik muamelesi görüyor yurt dışından 70-80 model bir 911 getirebilirsiniz.

    Evet, yazdıklarında haklısın büyük oranda. Ancak bu risklerin çoğunu aracı alırken ince eleyip sık dokumak suretiyle elemek niyetindeyiz. İyi bir analiz ve araç geçmişi araştırmasıyla şeceresi çıkarılır bu tür araçların.

    911 65 modelden beri nerdeyse aynı kasa, boxster da 550 spyder'ın devamı niteliğinde. Dolayısıyla kıyas kabul etmez diğer modern spor araçlarla.

    Ne gti'lar, type-r'lar, bmw'ler,c-70 convertible'lar, rx-7/8'ler gösterdim. Bocanegro, Leon FR, Scirocco'ya falan bakmıyor bile, heyecan vermiyor.

    Yoksa bana kalsa WRX STI yada EVO.




  • nadir N kullanıcısına yanıt
    1998 Porsche Carrera sahibi olarak sorularınıza cevap verebilirim sanırım.

    1) Ben aracımı 2012 yılında 33.000 EUR'ya almıştım. Dediğiniz gibi ucuz sayılabilecek fiyatlara (türkiye şartlarında) çeşitli araçlar mevcut ancak durumları nedir bir yorum yapamam. Ancak şu ana kadar senelik 7-8000 TL gibi bir masrafım oldu (Parçaları benim bulmama rağmen) çünkü bu araçların belirli sürelerde değişecek parçaları var o yüzden yağını suyunu koy devam et pek mümkün değil.

    2) Yine kendi aracım 136 bin küsür kilometrede ve herhangi bir motor sıkıntım (şimdilik) yok. 996 için bazı ölümcül motor problemleri mevcut (IMS) ve başınıza gelirse duruma göre yeni sandık motor almanız gerekebilir tabi bildiğim kadarıyla artık yeni motoruda üretilmiyor yani fabrika çıkışı motorlar bile yeniden yapılmış versiyonlar ve 30 küsür bin EUR fiyatları mevcut. Ayrıca yine 996 motorları için az kilometre yapmış olmak kronik sorunlara daha fazla denk gelme ihtimali anlamına geliyor.

    3) Model sizin keyfinize kalmış, benim aracım giriş Carrera ve ben performansından fazlasıyla memnunum. Yine aracım tiptronik ve performans anlamında manuelden bir farkı olduğunu sanmıyorum. Ayrıca otomatik viteste redline'a girme gibi bir sıkıntı olmuyor, tüm kadranı rahatça çevirebiliyorsunuz ;).

    4) Ben coupe kullanıyorum ama cabrio'da da bildiğim özel bir sıkıntı yok.

    5) Yakıt bilgisi doğrudur.

    6) Hangi şehirde ikamet ediyorsunuz bilmiyorum ama ben İstanbul Maslak'ta Segment otomotiv'de bütün bakım ve onarım işlerini yaptırıyorum, oldukçada memnunum.

    Son olarak ucuz porsche diye birşey olmadığını farzetmeniz gerektiğini düşünüyorum. Bahsettiğiniz fiyatlar evet mevcut ancak bütün parçalar daha yeni porsche model fiyatları ile paralel. Ayrıca kasko yaptırmayıda pek düşünmeyin çünkü bana 25.000 TL fiyat verilmişti ve 2 senedir bu opsiyonu göz ardı ederek olası bir pert durumunda avucumu yalamayı göze almış bulunmaktayım :).

    Başka sorunuz olursa cevaplamaya çalışabilirim...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.