Şimdi Ara

Portrait of a Lady on Fire (2019) 6 Aralık vizyon | Adéle Haenel, Noémie Merlant, dir.Celine Sciamma

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
398
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Cannes’da çok beğenilen ve çokça konuşulan, eleştirmenlerce “Birinci sınıf bir başyapıt… Bu yıl prömiyerini yapan en kusursuz eser.” sözleriyle övülen film 18. yüzyılda, bir ressamın modeliyle aşkını anlatıyor.

    72. Cannes Film Festivali - En İyi Senaryo
    72. Cannes Film Festivali - Queer Palm

    ödüllerini elde etmiş bir film ayrıca.


    Portrait of a Lady on Fire (2019) 6 Aralık vizyon | Adéle Haenel, Noémie Merlant, dir.Celine Sciamma




    ______________________________________

    Kişisel görüşüm: Takip ettiğim eleştirmenler tarafından yılın en iyi filmlerinde muhakkak kendisine ilk 5'te yer bulmasından dolayı merakla beklediğim bir filmdi ve en azından tatmin olmuş bir şekilde (8.5 ya da 9 puanı hakkedecek) salondan ayrılırım ümidiyle vizyona girdiği gibi izledim ancak aradığımı bulamadım. Oyunculuk, yönetmenlik, çekimler gibi teknik detaylarda sonuna kadar hakkını vermek gerekse de bariz bir tempo sorunu var maalesef. Şahsi notum 6,5/10



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Andy Selva -- 11 Aralık 2019; 14:21:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Başka Sinema’nın getirdiği filmlere verilen küçük salonların dahi dolmamasına birçok kez şahit oldum ve bazı zamanlar erkenden vizyondan kaldırılmayla sonuçlandı bu durum.

    Konunun da ilgi görmemesine şaşırmamak gerekir. Tek sefere mahsus up’lamak amacıyla bu mesajı atıyorum, belki bu tarz filmlerden hoşlanan ama konuyu farketmemiş kişilerin ilgisini çeker.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Filme yorum yapmayı çok isterdim. Zira henüz izleyemediğim için bir şey diyemiyorum. Ancak hem dönem olarak hem de konu olarak ilgi çekici. Yönetmenin daha önce Tomboy filmini izlemiştim. Şöyle bir baktım; Céline Sciamma ve Adele Haenel eski sevgililermiş. Film biraz da yönetmenin kendine bakışını, imzasını içeriyor. Bu yüzdendir ki eleştirmenler tarafından çok sevilmiş. Fellini bunu çok uygulardı.

    İzledikten sonra editlerim mutlaka.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ed Wood kullanıcısına yanıt
    Evet hocam kendinden esinlendiği bir senaryo var gibi duruyor ancak filmdeki işleyiş bir türlü içine çekmedi beni, bazı şeylere ikna edemedi. Siz izledikten sonra spoiler’lı bir şekilde üzerine konuşursak daha net açıklayabilirim sanırım.

    Aslında filmde çok hoş imgeler de vardı, zannediyorum bunlar çok beğenildi ve bazı kusurları görmezden geldi eleştirmenler/sinefiller.

    Yorumunuzu da bekliyorum mutlaka, uzun ve nitelikli yazılarınızı okuması çok keyifli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hiç mi hiç beğenemedim filmi. Az da olsa duygu geçmedi açıkçası. Yorumlar beklentiyi çok yükseltmiş sanırım bende. 7/10'u zar zor veriyorum. Görsellik, müzik, kostüm, mekan ve finaldeki müzik hatrına.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • BoJack Horseman kullanıcısına yanıt
    Yorumunuza katılıyorum, hiç bizim gibi düşünene rastlamadım daha ya, çok ilginç geliyor bana tek ben mi odunum diyordum, sevindim şimdi

    Ben de puanımı sonu için verdim aslında, hem müzik hem sahne çok etkileyiciydi.

    Ancak filmin genelinde hakim olan duygusuzluk yüzünden film vermesi gereken hissiyatı bana da geçirmedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Andy Selva kullanıcısına yanıt
    Sinefil tayfadan falan az da olsa birkaç kişi de beğenmedi hocam yalnız değiliz Tabi şu da var, ev ortamında izlemenin hissiyatı başka sinemada izlemenin hissiyatı başka. Kendimi çok o noktada görmesem de belki bu filmi sinemada izlesem en azından biraz bir şeyler hissederdim diye kendi adıma açık kapı bırakabilirim. Fakat şu izlediğim haliyle dümdüz gerçekten.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Dostlar açıkçası ben filme bayıldım. Pek de abartıldığını düşünmüyorum.




    Tarım toplumlarından beri tarih içerisinde kadın figürü belli kontürlerle çevrelenir. Günümüzde bazı coğrafyalarda halen bu durum değişmedi. Olması gerekenle olanın arasında büyük bir fark var. Sadece doğurganlığı simgeleyen kadın imgesi zamanla toplumsal bir tabuya dönüştü. Erken modern dönemi bırakalım, 1960'lı yılların Amerika'sında bile toplumda kadının yeri sınırlıydı.


    18. yüzyılın ikinci yarısında geçen hikayemizde de bunu net şekilde görüyoruz. Heloise, Sophie'nin söylediğine göre Benediktin'den gelir. Filmden bahsedilmez ancak Benediktin Tarikatı diye araştırırsanız önünüze birçok sonuç çıkacaktır. Saint Scholastica Manastırı'nda hala aktif şekilde hizmet verirler.

    Portrait of a Lady on Fire (2019) 6 Aralık vizyon | Adéle Haenel, Noémie Merlant, dir.Celine Sciamma


    Konumuna dikkat edersek toplumdan son derece izole olmuş yerlerde böyle manastırlar. Çünkü dini öğretilerin rahatça verilebilmesi ve öğrencilerin dikkatini dağıtacak şeylerin olmasını istemezler. Bu yüzdendir ki Heleoise karakteri müziğe son derece aç, kitap okumaya susamış ve yüzme bilip bilmediğini bile henüz bilmeyen, uçuruma koştuğunda hepimiz atlayacak diye düşünürken o koşmayı özleyen bir yapıda.

    Filmdeki anne figürüne iyi odaklanmak gerek. Kendi portresiyle övünen, kızına sanki onun evcil hayvanıymış gibi kurallar koyan bir karakter. Heloise bu yüzdendir ki henüz manastırdan tam anlamıyla kopamaz. Anne, burada hala karakterlerimize ket vuran ve sınırları ifade eden kuralcı bir burjuva. Heloise hala son derece öfkeli, yüzü hiç gülmezken; Marianne henüz onun yüzünün güzelliğini yani aslında ben kişiliğini tanımlamış değil. Aynaya nefretle bakıyor.

    Portrait of a Lady on Fire (2019) 6 Aralık vizyon | Adéle Haenel, Noémie Merlant, dir.Celine Sciamma


    Filmdeki hikayeye dikkat edersek annenin adadan beş günlüğüne ayrıldığı ana kadar henüz bir şeyleri aşamıyoruz. Karakterlerle birlikte seyirciyi de rutinin içine hapseden engel var.

    Marianne'nin, Heloise'in portresini yapma zorunluluğu vardır. Heloise poz vermeyi reddettiği için birlikte geziye çıktıkları anları fırsat bilerek ressam karakterimiz onun eskizlerini çıkarır, çalışmaya başlar. Yeşil elbiseyi ilk olarak kendi üzerinde dener.

    Portrait of a Lady on Fire (2019) 6 Aralık vizyon | Adéle Haenel, Noémie Merlant, dir.Celine Sciamma


    Sonrasında Sophie ile tekrar dener.

    Portrait of a Lady on Fire (2019) 6 Aralık vizyon | Adéle Haenel, Noémie Merlant, dir.Celine Sciamma


    Fakat hem Heloise'nin güzelliğini tam tanımlayamaması (aralarındaki sınırlar) hem de ona yalan söylediği düşüncesiyle portrenin yüzünü bocalar. Böylece ikinci defa tamamlanmamış olur tablo. Fakat bundan sonra Heloise poz vermeyi kabul eder. Ve anne ayrılır...

    Filmin kitap gibi açıldığı kısım tam da bundan sonrası. İlk sahnesiyle kendini belli ediyor. Çoğu erkek birgün şikayet etse bile kendi babasına dönüşeceği gibi, kadınlar da annelerinin kopyasıdır. Heloise ve annesi karşı karşıya geldiklerindeki sahne adeta Heloise'nin yıllar sonraki görüntüsü gibidir.

    Portrait of a Lady on Fire (2019) 6 Aralık vizyon | Adéle Haenel, Noémie Merlant, dir.Celine Sciamma


    Kıyafet artık gerçek sahibine geçer, sahibi ise gülümser, öfkesinden eser kalmaz.

    Portrait of a Lady on Fire (2019) 6 Aralık vizyon | Adéle Haenel, Noémie Merlant, dir.Celine Sciamma


    Adayı terk eden kuralcılıktan sonra kadın sancıları karşımıza çıkar. Marianne adet sancısı yaşar, Sophie'nin hamilelik konusu onların da konusu olur. Bebeğin düşmesi için çaba sarfederler. Henüz daha hamile olduğu için çiçekler diri şekilde karşısında durmaktadır.

    Portrait of a Lady on Fire (2019) 6 Aralık vizyon | Adéle Haenel, Noémie Merlant, dir.Celine Sciamma


    Rahminde henüz canlı bir cenin yatar. Bebeğinin alındığı o sahnede aynı yatakta bir bebeğin parmaklarından kavraması da belki de en acıklı sahnelerdendi. Sophie'nin bebeği düştükten sonra önündeki çiçekler artık ölüdür.

    Portrait of a Lady on Fire (2019) 6 Aralık vizyon | Adéle Haenel, Noémie Merlant, dir.Celine Sciamma


    Rahminde artık bir can yoktur. Fakat o, işini bitirmiş bir kadındır artık. Bu vurgu ana karakterler üzerinden de yapılıyor. Marianne, partnerinin rahim bölgesine yerleştirdiği aynayla] kendi kadınlığı üzerinden doğurganlığa atıfta bulunuyor.

    Portrait of a Lady on Fire (2019) 6 Aralık vizyon | Adéle Haenel, Noémie Merlant, dir.Celine Sciamma


    İlk verdiğimiz ayna öfkesinden eser yok.

    Portrait of a Lady on Fire (2019) 6 Aralık vizyon | Adéle Haenel, Noémie Merlant, dir.Celine Sciamma


    Dikkat edersek dönemle ilgili hayli referans alabiliriz. Kıyafetlerden dekorasyonlara, Sophie'nin yaptığı işe kadar özellikle barok anlatısı içerisinde birçok eser mevcuttur.

    Portrait of a Lady on Fire (2019) 6 Aralık vizyon | Adéle Haenel, Noémie Merlant, dir.Celine Sciamma

    Portrait of a Lady on Fire (2019) 6 Aralık vizyon | Adéle Haenel, Noémie Merlant, dir.Celine Sciamma


    Hikayenin odağında olan Orpheus ve Eurydice mitini, filmde harika işliyor yönetmen. Orpheus arkasını dönerek onu tehlikeye mi attı yoksa Eurydice ona arkasını dönmesini söyleyerek ölümü göze mi aldı? Film kendi cevabını aslında kadınların gücüne ve cesaretine vurgu yaparak veriyor net şekilde. Orpheus yayıyla, filmde Marianne ve onun paletini tanımlar. Bu hikaye okumasından sonra Marianne'nin, Heloise'yi beyaz içinde görmesi bundan dolayı.

    Portrait of a Lady on Fire (2019) 6 Aralık vizyon | Adéle Haenel, Noémie Merlant, dir.Celine Sciamma


    Portrait of a Lady on Fire (2019) 6 Aralık vizyon | Adéle Haenel, Noémie Merlant, dir.Celine Sciamma


    Resimlerde çoğu kez Eurdyice beyaz resmedilir.

    Portrait of a Lady on Fire (2019) 6 Aralık vizyon | Adéle Haenel, Noémie Merlant, dir.Celine Sciamma


    Orpheus- Marianne atfı. Tabloya, renklere ve kıyafetlere dikkat, bir veda.

    [simage]Portrait of a Lady on Fire (2019) 6 Aralık vizyon | Adéle Haenel, Noémie Merlant, dir.Celine Sciamma[/simage]


    28 mesajı da bir ustalık. Sanatçılar çizdikleri eserlerde el yazmalarında ya da kitaplarda gösterdikleri ince detaylarda alt metin iletirler. Seçtiği 28. sayfa ile Heloise, aşkına çok net bir mesaj veriyordu. Eseri görenlere ise bunu yorumlaması gereken bir giz bırakarak.

    Portrait of a Lady on Fire (2019) 6 Aralık vizyon | Adéle Haenel, Noémie Merlant, dir.Celine Sciamma


    Portrait of a Lady on Fire (2019) 6 Aralık vizyon | Adéle Haenel, Noémie Merlant, dir.Celine Sciamma


    Portrait of a Lady on Fire (2019) 6 Aralık vizyon | Adéle Haenel, Noémie Merlant, dir.Celine Sciamma


    Portrait of a Lady on Fire (2019) 6 Aralık vizyon | Adéle Haenel, Noémie Merlant, dir.Celine Sciamma


    Elçiler Tablosu'nda Holbein'ın verdiği detaylar ya da Marat'ın Ölümü'nde olduğu gibi.

    Bulundukları bölgede erkekler ismen bile anılmıyor. Sophie'yi hamile bırakan adam, Milano'lu koca adayı ya da Marianne'nin babası... Hangisi olursa olsun tartışma unsuru bile değil. Heloise'nin eteğinin yandığı sahne öncesi hep bir ağızdan şarkı söyler kadınlar;



    Jeanne d'Arc ile ilk kez ataerkil düzene başkaldıranlar, Delacroix'nun, Halka Yol Gösteren Özgürlük adlı eserinde tüm erkeklerin tepesinde olan kadın ile yeniden hayat bulur.

    Portrait of a Lady on Fire (2019) 6 Aralık vizyon | Adéle Haenel, Noémie Merlant, dir.Celine Sciamma


    Daha sonrasında gelen, erkeklerin ekonomik düzenine baş kaldırarak kendi eşcinsel ilişkilerini yaşamaya çalışan Boston evliliklerine de doğru giden yolu da aydınlatıyor yapım.

    Film boyunca kıyıya vuran dalgaların tempoyu yükselttiğini söylemek mümkün. Onların öfkelerini temsil ediyor. Ending kısmında müziğin temposu aslında Heloise'nin içinde kopan fırtınaları gösterir.



    Tıpkı, The Godfather filminde karakterimizin tuvalete gidip silahı alırken kalbinin atış hızının, tren sesinin gümbürtüsüyle verilmesi gibi. Sondaki gözyaşları ise net şekilde Call Me by Your Name'de, karakterin şömine önünde gözyaşı dökmesine benzer.



    Call Me by Your Name ve La vie d'Adèle filmleriyle alamadığım her şeyi bir çırpıda vermiş aslında Celine Sciamma. Sanat yönetimi ise kusursuz denecek kadar yükseklerdeydi.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.