Şimdi Ara

Power shift şanzıman nasıldır? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
1
Favori
14.216
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • DSG nin yanında sorunsuz bence.
    Islak tipli oldugu için dsg ye göre daha az sorun çıkarır.
  • Araç durduktan sonra freni bırakmadan n ye alırım. Freni bırakmadan el frenini çekerim sonra n ye alırım. aracın yükünü el frenine bıraktıktan Sonra p ye alırım. Direk p ye alınca hafif bir yaslama yaptığını farkedersiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suti0

    Araç durduktan sonra freni bırakmadan n ye alırım. Freni bırakmadan el frenini çekerim sonra n ye alırım. aracın yükünü el frenine bıraktıktan Sonra p ye alırım. Direk p ye alınca hafif bir yaslama yaptığını farkedersiniz

    hocam bizzat bu cevabınızı bekliyordum.daha oncede bu yontem forumda tartısıldı.ben aracımı servise goturdugumde bizzat vw yetili servis mudurune sormustum yontemi.!bana direk nerden duydunuz bunu dedi.forumlardan paylaşıyorlar dedim.adam resmen azarladi beni.ya abicim boyle kulaktan uydurma boyle garip yontemleri araclarınızda kullanmayin.aracınıza ozman zarar verirsiniz dedi.ilk defa duyuyorum boyle şeyleri dedi. ve forumlardaki paylaşımları arac hakkındaki bilgileri hicbirisini uygulamayin bizim en buyuk dusmanimiz orada paylaşılan bilgiler dedi.
    soylediginiz şey gercekten cok mantıksız. otomatik vitesin seriligi nerde kalıyor ozman?ben bu işlemleri yapacaksam frene bas once n ye al sonra p ye cek sonra bilmem ne yap.gider manuel alirim ozman?




  • Islak powershiftler sıkıntısız ama kurular aynı dsg gibi erken kavrama değişimi istiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vw yetkili servisleri otomatik vites konusunda referans alınacak son kişilerdir. Önce kendi otomatiklerini adam etsinler sonra millete akıl verirler. İkinci olarak dediğim yöntemi forumdan öğrenmedim. Üçüncüsü de otomatik vitesin seriliği yolda giderken belli olur. Durduğum yerde seri olmaya ihtiyaç duymadım hiç. Benim işlem sıralamam 1 saniye sürüyor zaten. Okurken size uzun gelmiş olmalı. Son olarak da para senin ister düz vites al ister otobüse bin. Ben size otomatik vites tavsiyesinde bulunmuyorum zaten. Saygılar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeTalliCaLi kullanıcısına yanıt
    Üslubunu beğenmedim. Dediklerinde haklılık payı bile olsa tanımadığın birine böyle kes rezil olma diye hitap edersen seni ciddiye almam. Bu senin ne kadar aciz olduğunu gösterir. Konuya gelirsek ben powershifti zaten pohpohlamadım. Memnun olduğumu belirttim. 2 teknik bilgi verdin diye başımıza elon musk kesilme dahi çocuk.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araci n de birakip stop etsek ,el freni ceksek.bu sekilde sorun olurmu?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suti0

    Otomatik kullanmayı bilmiyoruz ülke olarak. Araç tam durmadan d veya r ye takarsanız, önce p ye alıp el frenini sonra çekerseniz, hareket halinde boşa atarsanız, dur kalk trafikte gaza köklerseniz tabiki bozulur.

    Söylediklerinizin hepsini yapıyorum ve acaba şanzımanım bozulur mu diye aklımın ucundan bile geçmiyor. Anladığım kadarıyla şanzıman arıza yapar korkusu ile diken üzerinde araç kullanıyorsunuz. Bu korku ile yaşanmaz gelin benim kullandığım gibi tork konvertörlü ya da cvt şanzımanlara geçin kafanız rahat olsun.

    Ülke olarak otomatik vites kullanmayı gayet iyi biliyoruz fakat robotize şanzımanlar ne yaparsanız yapın arıza yapıyor. Siz ne yaparsanız yapın robotize şanzıman eninde sonunda arıza yapacak. Sürekli dur kalk yapılması gerekmeyen bir yerde kullanıyorsanız arıza yapma süresini biraz ertelemiş olursunuz hepsi o kadar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Öyle bir korku veya paranoya yapmıyorum tabiki ama şanzımana da hor davranmamak lazım. Sonuçta o benim değil ben onun sahibiyim. Benimkisi uzun ömürlü olması için yaptığım bir çaba. Birgün mutlaka arıza çıkaracak tabiki. Diğer yandan da cvt kötü bir şanzıman değil ilerde onu da denemek isterim. Ancak Ford cvt li focus satmadı geçen sene.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suti0 S kullanıcısına yanıt
    Fordun bir dönem sattığı Focus dizel otomatik cvt'lerde de sorun vardı. Ford olmaz başka bir marka olur. Sağlam şanzımanı olmayan herhangi bir markadan uzak durmakta yarar var diye düşünüyorum. Şahsen arabayı ne kadar beğenirsem beğeneyim şanzımanı sorunlu bir araç almam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeTalliCaLi

    Powershifti pof poflayan arkadaşlara söylüyorum; o aracın şanzımanındaki sıkıntıyı servisteki usta bile dile getirmişken siz hala neyi savunuyorsunuz? 2 arabaya binmeyle zaten hepiniz usta sayılıyorsunuz. Sıkışık trafikte aşırı dur kalk şanzıman kavramasına baskı uyguluyor. Oda dişlilere zarar veriyor, tabi bu sırada aşırı ısınmada söz konusu oluyor. Isınma o kadar çok ki bir miktar yağ vardır(1,7 – 1,9 litre arasında) içerisinde o bile keçeler ısıya dayanamadığından, keçe arasından sızdırıyor. Şimdi buradaki cahil kesim ne yağı felan dicek ama buyursunlar 6dct250 teknik bilgileri:http://www.getrag.com/media/products/powershift/6dct250/6DCT250.pdf artık savunmayı kesinde daha fazla rezil olmayın.!!

    Ayrıca; son çıkan dizel otomatikte soğutma sistemi olarak tamamen yağ kullanılıyor. Yanlış hatırlamıyorsam volvoda da o var. O ne kadar dayanıklı, o da tartışılır. Geçtiğimiz yaz Hyundai bile yağlı çift kavramaya geçeceğini söylemişti. Siz hala kuru sıkı atın durun

    Not: Eski bir araba fabrikası çalışanı :)

    1.5 dizel focuslardaki şanzuman farklı diye biliyorum?

    6DCT450 olması lazım.. 450 nm tork kapasitesi var

    (C Max - Mondeo - Kuga- S Max- Megane - Talisman ve Volvoda bu şanzuman kullanılıyor.)


    ama sorun çıkarma istatistiklerini bilemiyoruz kullanıcı yorumları bilinmeli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suti0

    Araç durduktan sonra freni bırakmadan n ye alırım. Freni bırakmadan el frenini çekerim sonra n ye alırım. aracın yükünü el frenine bıraktıktan Sonra p ye alırım. Direk p ye alınca hafif bir yaslama yaptığını farkedersiniz

    Kesinlikle doğru olan bu. Hatta düz vits araçlarda bile yükü önce el frenine ve daha sonra şanzımana bindirmek doğrudur. Söylediğiniz gibi otomatik araçlarda d'den direk p'ye alınca hala şanzımanda bir miktar basınç kalıyor ve ayağınızı frenden çektiğinizde hafiften bi zıplıyor. Önce n'ye almak en doğrusu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • texmo kullanıcısına yanıt
    N de motoru durdurursunuz ancak p ye almadığınız için anahtar kontaktan çıkmaz. Kastettiğiniz bu değilse de hemen hemen aynı kapıya çıkıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Powershift sorunsuz şanzımandır
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.