Şimdi Ara

pro827 cargo3230

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
2.142
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • öncelikle yasım yuksek degıl ama kamyonlar ve tırlarla cok alakalı oldugum ıcın belkıde son 2 senedır asırı derece araştırmalar yaptım ve kamyonları cok sevıyorum ustune bınıp surmek harıc dıger butun seylerı okudum arastırdım surenlerın agzından yorumları dınledım yanı cok ılgılıyım ve aklıma takılan soruları sorayım dedım

    sorum pro 827 270 beygır cargo ıse 300 beygır dıyor okudugum forumlarda tartısmalarda 827 cargodan daha ıyı cekıs dıyorlar nedenı nedır sonucta 30 beygırlık bır fark var az gorulebılır ama performansda cıddı degısıklıkler yaratacagını dusunuyorum ama pro cekıste nasıl daha yuksek bır cekıse sahıp oluyor yoksa cargolar daha mı ıyı cekıste cunku bazı forumlarda ıse cargo yokus yukarı gectı ben ıse ınıste(pronun frenlerı cok ıyı oldugunu duydum) buda aklımı karıstırdı cevaplarınızı beklıyorum



  • forum ölü sanırım
  • Dişli oranları meselesi.

    Eğer araç daha güçlüyse fakat daha uzun dişli oranları varsa,
    Düz yolda önde olacaktır.(Daha hızlı gidecektir.)Fakat dişli oranları uzun olduğu için rampalarda daha fazla vites düşürmesi gerekecektir.

    Eğer araç daha güçsüzse fakat daha kısa dişli oranlarına sahipse,
    Düz yolda maksimum hızda geride olacaktır.Fakat rampada diğer araçtan daha performanslı olacaktır.


    Hayırlı akşamlar,
    Emre.
  • anladım kucuk dıslı buyuk dıslı yanı prolar kucuk dıslı cargolar ıse buyuk mu

    duzde gıtmesı arabaya daha az yaktırır sanırım degıl mı bırde kucuk dıslı buyuk dıslı serı felan cok kafamı karıstırmıstır :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.erkan

    anladım kucuk dıslı buyuk dıslı yanı prolar kucuk dıslı cargolar ıse buyuk mu

    duzde gıtmesı arabaya daha az yaktırır sanırım degıl mı bırde kucuk dıslı buyuk dıslı serı felan cok kafamı karıstırmıstır :))

    Düz yolda yüksek hızda seyrederken(eşit hacimli motorlarda) vites oranları daha uzun olan araç daha ekonomik olacaktır.

    Örneğin;

    İki araç da maksimum torkunu 1300 devirde vermeye başlasın.

    x aracı 90 km/h hızda 2000 devirde gidiyor.
    y aracı 90 km/h hızda 1400 devirde gidiyor.

    Bu durumda y aracı daha az yakıt harcar çünkü sabit bir hızda daha az devir çevirerek daha az yakıt harcar.

    Fakat şöyle bir durumda var;

    Eğer şanzıman dişli oranları biraz daha uzun olsaydı ve

    y aracı 90 km/h hızda 1000 devirde gitseydi,turbo yeterli basıncı üretemeyecek kadar düşük devirde olduğu için araç daha da zorlanacak ve x aracı kadar (hatta daha fazla) yakıt harcayacaktır.

    Yani,

    Aracın özelliklerini (maks. torku hangi devirde vermeye başladığı,motor vs.) bilmek gereklidir.

    Zaten kamyonlarda genellikle devir saatinde bir yeşil renkli bölge vardır.Devri o aralıkta tutarsanız daha az yakıt harcamış olursunuz.

    Hangi aracın vites dişlisinin uzun hangisinin kısa olduğunu anlamak için;

    -Ya aracın vites dişli oranlarını bilmek gerekir.(Büyük rakam kısadır.)
    -Ya da sabit bir hızda (85 km/h civarı) her iki aracın da çevirdiği devir sayısına göre anlaşılabilir.(Son dişli oranı da önemlidir.)


    Umarım yanlış bir bilgi vermemişimdir.

    @BmCpRo827 @Reiss5050

    Yazdıklarımda bir yanlışlık var mıdır? Siz daha iyi bilirsiniz.

    @mr.erkan Umarım açıklayabilmişimdir.

    Hayırlı geceler,
    Emre.




  • Emre selamlar,
    Yakıt olayı bambaşka bir boyut aslında. O kadar çok etken var ki, ama söylediklerin yüzeyselde olsa doğru. Lastik ebatları, aracın rüzgar direnci, ağırlığı, enjektörlerde, bujilerde kullanılan marka bile yakıt tüketimini belirleyen faktörlerdendir. Bu konuya girersek inan bana çıkamayız :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    Emre selamlar,
    Yakıt olayı bambaşka bir boyut aslında. O kadar çok etken var ki, ama söylediklerin yüzeyselde olsa doğru. Lastik ebatları, aracın rüzgar direnci, ağırlığı, enjektörlerde, bujilerde kullanılan marka bile yakıt tüketimini belirleyen faktörlerdendir. Bu konuya girersek inan bana çıkamayız :)

    Ben kısaca anlatmaya çalıştım.Yoksa dediğin gibi başlarsak bize ayrı bir forum lazım
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Jameson js1990
    3 ay önce açıldı
    EPICA
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre Guven

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.erkan

    anladım kucuk dıslı buyuk dıslı yanı prolar kucuk dıslı cargolar ıse buyuk mu

    duzde gıtmesı arabaya daha az yaktırır sanırım degıl mı bırde kucuk dıslı buyuk dıslı serı felan cok kafamı karıstırmıstır :))

    Düz yolda yüksek hızda seyrederken(eşit hacimli motorlarda) vites oranları daha uzun olan araç daha ekonomik olacaktır.

    Örneğin;

    İki araç da maksimum torkunu 1300 devirde vermeye başlasın.

    x aracı 90 km/h hızda 2000 devirde gidiyor.
    y aracı 90 km/h hızda 1400 devirde gidiyor.

    Bu durumda y aracı daha az yakıt harcar çünkü sabit bir hızda daha az devir çevirerek daha az yakıt harcar.

    Fakat şöyle bir durumda var;

    Eğer şanzıman dişli oranları biraz daha uzun olsaydı ve

    y aracı 90 km/h hızda 1000 devirde gitseydi,turbo yeterli basıncı üretemeyecek kadar düşük devirde olduğu için araç daha da zorlanacak ve x aracı kadar (hatta daha fazla) yakıt harcayacaktır.

    Yani,

    Aracın özelliklerini (maks. torku hangi devirde vermeye başladığı,motor vs.) bilmek gereklidir.

    Zaten kamyonlarda genellikle devir saatinde bir yeşil renkli bölge vardır.Devri o aralıkta tutarsanız daha az yakıt harcamış olursunuz.

    Hangi aracın vites dişlisinin uzun hangisinin kısa olduğunu anlamak için;

    -Ya aracın vites dişli oranlarını bilmek gerekir.(Büyük rakam kısadır.)
    -Ya da sabit bir hızda (85 km/h civarı) her iki aracın da çevirdiği devir sayısına göre anlaşılabilir.(Son dişli oranı da önemlidir.)


    Umarım yanlış bir bilgi vermemişimdir.

    @BmCpRo827 @Reiss5050

    Yazdıklarımda bir yanlışlık var mıdır? Siz daha iyi bilirsiniz.

    @mr.erkan Umarım açıklayabilmişimdir.

    Hayırlı geceler,
    Emre.


    anlatmaya çalıstıgın ıcın tekekkur ederım bu anlattıklarının cogunu bılıyorum arastırdım sordugum soruda dıslılerı hıc dusunmemıstım ama artık bılıyorum tesekkur ederım

    2.attıgım cevapta buyuk dıslı kucuk dıslı hangısı serı neden bunlar bıraz kafamı karıstırıyor bunu acıklayabılırsenız sevınırım :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.erkan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre Guven

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.erkan

    anladım kucuk dıslı buyuk dıslı yanı prolar kucuk dıslı cargolar ıse buyuk mu

    duzde gıtmesı arabaya daha az yaktırır sanırım degıl mı bırde kucuk dıslı buyuk dıslı serı felan cok kafamı karıstırmıstır :))

    Düz yolda yüksek hızda seyrederken(eşit hacimli motorlarda) vites oranları daha uzun olan araç daha ekonomik olacaktır.

    Örneğin;

    İki araç da maksimum torkunu 1300 devirde vermeye başlasın.

    x aracı 90 km/h hızda 2000 devirde gidiyor.
    y aracı 90 km/h hızda 1400 devirde gidiyor.

    Bu durumda y aracı daha az yakıt harcar çünkü sabit bir hızda daha az devir çevirerek daha az yakıt harcar.

    Fakat şöyle bir durumda var;

    Eğer şanzıman dişli oranları biraz daha uzun olsaydı ve

    y aracı 90 km/h hızda 1000 devirde gitseydi,turbo yeterli basıncı üretemeyecek kadar düşük devirde olduğu için araç daha da zorlanacak ve x aracı kadar (hatta daha fazla) yakıt harcayacaktır.

    Yani,

    Aracın özelliklerini (maks. torku hangi devirde vermeye başladığı,motor vs.) bilmek gereklidir.

    Zaten kamyonlarda genellikle devir saatinde bir yeşil renkli bölge vardır.Devri o aralıkta tutarsanız daha az yakıt harcamış olursunuz.

    Hangi aracın vites dişlisinin uzun hangisinin kısa olduğunu anlamak için;

    -Ya aracın vites dişli oranlarını bilmek gerekir.(Büyük rakam kısadır.)
    -Ya da sabit bir hızda (85 km/h civarı) her iki aracın da çevirdiği devir sayısına göre anlaşılabilir.(Son dişli oranı da önemlidir.)


    Umarım yanlış bir bilgi vermemişimdir.

    @BmCpRo827 @Reiss5050

    Yazdıklarımda bir yanlışlık var mıdır? Siz daha iyi bilirsiniz.

    @mr.erkan Umarım açıklayabilmişimdir.

    Hayırlı geceler,
    Emre.


    anlatmaya çalıstıgın ıcın tekekkur ederım bu anlattıklarının cogunu bılıyorum arastırdım sordugum soruda dıslılerı hıc dusunmemıstım ama artık bılıyorum tesekkur ederım

    2.attıgım cevapta buyuk dıslı kucuk dıslı hangısı serı neden bunlar bıraz kafamı karıstırıyor bunu acıklayabılırsenız sevınırım :)

    Pro'da yanılmıyorsam 4. vitesten sonrası seriye geçiyor.Bir de göstergede bir ışık yanıyor.

    Scania'dan örnek vereyim;

    8 vitesli araçlarında ilk dört vitesi Low Range (Ağır),son dört vitesi ise High Range (seri) olarak ayarlanmıştır.


    İsterseniz size PDF dosyalarını atayım,daha detaylı incelersiniz.

    Hayırlı günler,
    Emre.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.erkan

    öncelikle yasım yuksek degıl ama kamyonlar ve tırlarla cok alakalı oldugum ıcın belkıde son 2 senedır asırı derece araştırmalar yaptım ve kamyonları cok sevıyorum ustune bınıp surmek harıc dıger butun seylerı okudum arastırdım surenlerın agzından yorumları dınledım yanı cok ılgılıyım ve aklıma takılan soruları sorayım dedım

    sorum pro 827 270 beygır cargo ıse 300 beygır dıyor okudugum forumlarda tartısmalarda 827 cargodan daha ıyı cekıs dıyorlar nedenı nedır sonucta 30 beygırlık bır fark var az gorulebılır ama performansda cıddı degısıklıkler yaratacagını dusunuyorum ama pro cekıste nasıl daha yuksek bır cekıse sahıp oluyor yoksa cargolar daha mı ıyı cekıste cunku bazı forumlarda ıse cargo yokus yukarı gectı ben ıse ınıste(pronun frenlerı cok ıyı oldugunu duydum) buda aklımı karıstırdı cevaplarınızı beklıyorum

    827'nin 3230'u geçmesi biraz şehir efsanesidir.

    3230 nizami tonajda belirgin şekilde daha güçlü 827'den. ha sen yüklersen tonajı asılırsan pozantıya 827 daha iyi soğutma, daha kısa vites oranlarıyla bir ihtimal geçebilir 3230'u başka türlü mümkün değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Platinium

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.erkan

    öncelikle yasım yuksek degıl ama kamyonlar ve tırlarla cok alakalı oldugum ıcın belkıde son 2 senedır asırı derece araştırmalar yaptım ve kamyonları cok sevıyorum ustune bınıp surmek harıc dıger butun seylerı okudum arastırdım surenlerın agzından yorumları dınledım yanı cok ılgılıyım ve aklıma takılan soruları sorayım dedım

    sorum pro 827 270 beygır cargo ıse 300 beygır dıyor okudugum forumlarda tartısmalarda 827 cargodan daha ıyı cekıs dıyorlar nedenı nedır sonucta 30 beygırlık bır fark var az gorulebılır ama performansda cıddı degısıklıkler yaratacagını dusunuyorum ama pro cekıste nasıl daha yuksek bır cekıse sahıp oluyor yoksa cargolar daha mı ıyı cekıste cunku bazı forumlarda ıse cargo yokus yukarı gectı ben ıse ınıste(pronun frenlerı cok ıyı oldugunu duydum) buda aklımı karıstırdı cevaplarınızı beklıyorum

    827'nin 3230'u geçmesi biraz şehir efsanesidir.

    3230 nizami tonajda belirgin şekilde daha güçlü 827'den. ha sen yüklersen tonajı asılırsan pozantıya 827 daha iyi soğutma, daha kısa vites oranlarıyla bir ihtimal geçebilir 3230'u başka türlü mümkün değil.

    anlıyorum benım bıldıgımde 3230 daha guclu ama bazı yerlerde gormus oldugum 827 daha ıyı yokusta vs gıbı aklım karısmıstı cunku hıc bılmesek 30 beygırlık bı guc uretım farkı var tabı kullanmadım ama sızın gıbı kullananlara veya kesın bılgı sahıbı olanlara sormak lazımdı




  • Bırak kardeş şu proları cargoları üstünde konuşmaya değmez o arabalarda çalışan şofore acırım vallahi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tassa

    Bırak kardeş şu proları cargoları üstünde konuşmaya değmez o arabalarda çalışan şofore acırım vallahi.

    kardeşim soyle r500 scanıa kırkayagı kım ıstemez ama maddı durumlar
    cargo pro yakın araclar ucuz oldugu ıcın bu ıkı arac sureklı tartısma ıcerısınde malesef :)

    ama cargolar rahat degıl mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.erkan

    quote:

    Orijinalden alıntı: tassa

    Bırak kardeş şu proları cargoları üstünde konuşmaya değmez o arabalarda çalışan şofore acırım vallahi.

    kardeşim soyle r500 scanıa kırkayagı kım ıstemez ama maddı durumlar
    cargo pro yakın araclar ucuz oldugu ıcın bu ıkı arac sureklı tartısma ıcerısınde malesef :)

    ama cargolar rahat degıl mı?

    proya bakarak daha iyidir cargo
  • zaten onceden bmc turk arabası bılıyordum motorun cummıns motordan alındıgı vs. sonra ısmının acılımı bıle yabancı yıne aynı yabancı ortaklar ıle yapılıyormus buna cok uzulmustum ama yerlı malı degıl yanı mercedeste aynı mantık o zaman :)):))


    @tassa
  • Mercedes de güzel. 1840 çok tutuluyor. 3240'tı galiba o da çoğalmaya başladı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre Guven

    Mercedes de güzel. 1840 çok tutuluyor. 3240'tı galiba o da çoğalmaya başladı.

    axor 1840 cerez gıbı satılıyor parca ucuz yakıt makbul sıfır fıyatı scanıadan ucuz cok tutuluyor

    3240da performansta cok ıyı oldugu soylenıyor ve tutulmaya basladı

    kamyon pıyasasının cok buyuk kısmı mercedes elınde tutuyor kamyonların lıderı mercedes (satıs olarak)

    ama antalya cubuk bılen varsa gordugum bı 1840 cıkmakta zorlanıyordu baya bı bu normal mı yoksa adam mı rampayı saramamıstır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.erkan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre Guven

    Mercedes de güzel. 1840 çok tutuluyor. 3240'tı galiba o da çoğalmaya başladı.

    axor 1840 cerez gıbı satılıyor parca ucuz yakıt makbul sıfır fıyatı scanıadan ucuz cok tutuluyor

    3240da performansta cok ıyı oldugu soylenıyor ve tutulmaya basladı

    kamyon pıyasasının cok buyuk kısmı mercedes elınde tutuyor kamyonların lıderı mercedes (satıs olarak)

    ama antalya cubuk bılen varsa gordugum bı 1840 cıkmakta zorlanıyordu baya bı bu normal mı yoksa adam mı rampayı saramamıstır

    Tam vitesi ayarlayamadıysa(rampadan önce vites düşürmek yerine,tam rampanın ortasında vitesi düşürmeye başladıysa) çıkamamıştır belki.Yoksa 1840'la yeterli çekişten fazlasını sunuyor 400 Hp motorları var.




  • Emre Guven kullanıcısına yanıt
    evet bende oyle dusunuyorum 25 tonla(toplam) bır 200 beygır kamyon yokus cıkıyorsa onlar haylı haylı cıkmalı :)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.