Kredi Kartı magduriyeti ve tarafların kayıtsızlığı
14 Nisan 2024 tarihinde saat telefonuma Yurtiçi Kargo'dan siparişimin depoya ulaştığına ve adres değişikliği yapmam gerektiğine dair bir SMS aldım. Gerçekten taşınmış olduğum ve bekledigim siparisler de oldugu için gelen bağlantıya tıkladım. Açılan sayfada adres bilgilerimi girdim. Ürünü yeni adrese gönderme işlemi icin hizmet bedeli olarak 7,82 TL ücreti olduğu belirtilmisti. Tutari odemek icin acilan ekrana kart bilgilerimi girdim. Ardından Garanti Bankası'ndan 3D Secure kodu aldım. Telefonlarda bu onay mesajı direk ekrana dusuyor ve bende o anlik dalginlikla tekrar sms' e gidip okumadan asagida acilan kodu onayladim. Onay verdigim anda kartımdan 7.82 TL yerine 31.895,78 TL tutarında bir tutar cekildigini farkettim. Hemen bankayı arayarak kartımı iptal ettim ve ödeme itirazinda bulundum. Banka odeme 3d sifre ile yapildigi icin itirazimin kabul etmedi.
Kartımdan çekilen tutar 2 gün gibi bir sure provizyonda bekledi. Bankanın kendi sitesinde bile provizyonda tutulan ödemelerin güvenlik nedeniyle ve supheli islemleri onlemek amaciyla bekletildiği belirtilmiş. Yanlışlıkla ödemeyi yaptığım an bankaya haber verdiğim ve kartımı iptal ettirdiğim halde Garanti Bankası bu duruma kayıtsız kaldı. Ödeme itirazımı kabul etmedi.
Şubeye gittiğimde ise sizin gibi çok mağdur var. Yapacak bir şey yok denildi. Böyle bir şeyin nasıl olabildiğini anlayamıyorum. Paranın gittiği yer belli. Hizmet alınmadığı ve bir mağduriyet yaşandığı belli.
Kartimdan usulsuz olarak cekilen tutar Agoda.com adli tatil hizmeti veren bir sirkete yapilmis. Agoda.com' la defalarca yazisarak bu hizmeti benim almadigimi ve usulsuz bir sekilde satin alindigini ve boyle bir hizmet talebim de olmadigini ilettim. Bana israrla bankamla muhatap olmam gerektigini belirttiler. Ayrica islemi incelediklerini bu islemi kimin ve hangi hizmet karsilikinda satin aldigini tespit ettiklerini ama bunu gizlilik politikalari geregi bana soyleyemeyeceklerini bildirdiler. Yani hersey acik secik ortadayken neden hic bir sey yapilamiyor?
Savciliga dilekce verdim. Tuketici hakem heyetine basvurdum. BDDK ve sikayetvar vs bildigim ve aklima gelen her yere basvurdum. Ancak hic bir yerden sonuc alamiyorum.
Bir anlik dalginlikla yapilan bir hatadan nasil olur da geri donulemedigini ve odemenin karsi tarafa yapiliverdigini anlamak istemiyorum. Bir hizmet almadigim ortada. Bankaya anında bildirdigim halde odemeyi iptal etmemeleri hukuka uygun mu? Agoda.com 'un durumu bilmesine ragmen geriodemeyi yapmamasi hukuka uygun mu?
Yardimci olabilirseniz cok sevinirim.
Simdiden tesekkurler
|
Son Giriş: 8 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 8 ay
Mesaj Sayısı: 3
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 8
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 806 (Bu ay: 10)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 1 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Finans Forumları