TürkNet ve Türk Telekom’un beni internetsiz bırakması
TürkNet’den hizmet almaktayım. Bildiğiniz gibi altyapı sahibi Türk Telekom.
Öncelikle bütün olaylardan önceki hat değerlerimi atayım:
Gördüğünüz gibi dünyanın en iyi hat değerleri değil, fakat bu hat değerleri stabildi ve ben internetimi sorunsuz kullanıyordum.
21 Şubat 2024 gününe kadar her şey güzeldi. O gün saat 15 sıraları internetim gitti. Gelen seslerden fark ettim ki telefon kutusuna birileri bir şeyler yapıyor. Evden çıktım, Türk Telekom saha ekiplerini kapıma merdiven dayamış şekilde buldum.
“Ne yapıyorsunuz, benim internetim gitti sizin yüzünüzden” dedim. Ekipler de komşuma internet için hat çektiklerini ve benim hattıma bir şey yapmadıklarını söyledi. Anlamsız bir 15-20 dk tartışmanın ardından internetim geri geldi, fakat hat değerlerim kötüleşti, hatta tanımlı hızım 100 mbps yerine 80 mbps oldu:
Ekipler de benim tesisatımın kötü olduğunu, onların yapabileceği bir şey olmadığını söyledi ve gittiler.
Düşünün, yarım saat öncesine kadar sorunsuz olan internetim şu an kötüleşti ama benim tesisatım kötü o yüzden :D Hat değerlerim daha da kötüleşmeye devam etti:
Bunun üzerine TürkNet’e destek kaydı açtım, arayan temsilci hattımdaki düşmeyi gördüğünü ve bunun için kendi taraflarından bir işlem yapacağını, bir ihtimal hat değerlerinin düzelebileceğini söyledi. Hızım düşmeyecek di mi diye sordum hayır düşmeyecek dedi. Yaptığı işlemden sonra hat değerlerim:
Daha sonra TürkNet’deki temsilci hattımda sorun olduğunu, Türk Telekom’a arıza kaydı açacağını ve onların bakması gerektiğini söyledi.
Ertesi gün (22 Şubat 2024) oldu, dün gelen Türk Telekom saha ekibi (aynı personel) hattımda bir problem olmadığını, hattıma tanımlı olan 80 mbps’in tamamını alabildiğimi söyledi. Ben de düne kadar 100/20 kullandığımı söyledim. Binamda bulunan telefon ankastresinde kabloların yerini değiştirdi. Bunu kendi söyledi hatta, “senin hattını 3 numaraya aldım” diye. O işlemlerini bitirdikten sonra internet geldi, speedtest yaptım hatta personelin yanında. Modem hat değerlerime baktım, tanımlı olan 100/20, fakat download maksimum kapasite değeri de 100 sınırlarındaydı, snr margin değeri eski stabil haline göre çok kötü durumdaydı (Bu hat değerlerinin fotoğrafı yok o anda ekiplerle konuşurken aklıma gelmedi)
Saha personeli bu hat değerlerinin iyi olduğunu, maksimum kapasite değerinin aldığım pakete göre değişeceğini (inanırsanız :)), snr margin değerinin önemli olmadığını söyledi. Bu internet bu değerlerle kopma yapmaz, koparsa tekrar arıza kaydı açarsın geliriz dedi. Ben de bunun üzerine tamam dedim, arıza kaydımı olumlu sonuçlandırıp gittiler.
Ekip gittikten birkaç dakika sonra DSL ışığım komple gitti. 22 Şubat 2024 Perşembe günü akşam saat 17 sıralarında internetim gitti. An itibariyle hala internetim yok.
Hemen TürkNet’de mevcutta açık olan arıza kaydıma yazdım durumu. “İncelemelerimiz hala devam ediyor, modeminizi lütfen açık tutun” tarzı mesaj gönderip sorunumu dikkate almadılar.
23 Şubat 2024 Cuma günü sabahı, hala internetim yok. TürkNet destek aradı ve modemimde arıza olabileceğini söyledi. Olmadığını söyledim (çünkü modeme dokunmadım, ayrıca başka modemle de kurulum yapıp denedim DSL sinyali gelmiyordu). Bunun üzerine Türk Telekom’a yeni bir arıza kaydı iletti. 23 Şubat günü hiçkimse gelmedi, internet de gelmedi.
24 Şubat 2024 Cumartesi, internet hala yok, gelen giden de yok.
25 Şubat 2024 Pazar, internet hala yok, gelen giden de yok.
26 Şubat 2024 Pazartesi (konuyu açtığım gün), TürkNet destek ekibi aradı. Kablo arızasının olduğunu, tahmini onarım tarihinin 10.03.2024 olduğunu söyledi. Bunun bir şaka olup olmadığını sordum. Geçen gün yan komşuma bağlanan internet (benim binama bağlı olan aynı telefon kutusunda bağlı onun hattı da) hala çalışıyor, onun internetinde arıza yok, benim hattımda arıza var ve 2 hafta sonra giderilecek. İnanabilirseniz inanın…
Bunların yanı sıra BTK şikayet sistemi üzerinden hem TürkNet’e hem Türk Telekom’a şikayet kaydı açtım. Türk Telekom anında şikayeti başından savdı, “başka sağlayıcıdan hizmet aldığınız için ona ulaşın” tarzı bir mesajla. Şikayeti de çözümlendi olarak işaretlemişler :D İtiraz ettim, tekrar aynı mesajı yazarak şikayeti çözümlendi olarak işaretlediler. Tekrar itiraz ettim, şu anda beklemede. TürkNet’e açtığım BTK şikayetini de bu sabaha kadar güncellemeleri yazıyorlardı, bu sabah itibariyle “arıza vardır ve 10.03.2024 tarihinde giderilecektir” yazıp onlar da sorunu çözümlendi olarak işaretlemiş :D
Gördüğünüz üzere günlerdir internetsizim, 2 firma da elini taşın altına koymuyor ve 2024 senesinde günlerce, haftalarca internetsiz bırakabiliyorlar insanları. Mevcut durumda ne yapmam gerektiğini düşünüyorum, bir yanım kapattır interneti uyduyla bozuk internet al devam et diyor. Önerisi olan varsa duymak isterim. Teşekkürler.
Türknet/Türk Telekom kaynaklı arıza
Bursa Orhangazi ilçesinde Türknetten hizmet alıyorum. 11 ocağa kadar tek tük problem dışında bir sorun yaşamadım. 11 ocak akşam saat 6 civarı internet kesildi. Online işlemlerden baktım telekom arızası olduğu yazıyordu. Ama bu arıza bitmek bilmedi. Günlerdir internet gelip gidiyor ve her internet kesildiğinde online işlemlerde yine telekom arızası olduğu yazıyor. Destek kayıtlarıma cevap olarak arızanın yasal giderilme süresi 48 saat, bu süre dolmadan bir şey yapamayız diyorlar. Ama bu süre her defasında değişiyor online işlemlerden gördüğüm kadarıyla. @TurkNetDestek dilerseniz size özelden müşteri numaramı vs. ileteyim bir kontrol edin çünkü telekom arızasıysa bu problem 4 gündür nasıl giderilemedi bilmiyorum. İşin komiği destek kaydıma yanıt olarak dün, arıza giderildi ama siz hala internetten kopuyorsunuz eve telekom ekiplerini yönlendireceğiz kontrol etsinler dediler. Ama hala online işlemlerde telekom arızası bildirimi var. Yıl 2022 olmuş evden çalışmaya çalışıyorum ve 4 gündür internetim bir var bir yok. Bir var bir yok dediğime bakmayın bi kaç saat internet varsa misliyle kesinti oluyor. Ekte online işlemlere girip çektiğim ekran görüntülerini ekleyeceğim. Giderilemeyen "türk telekom" arızasının bildirimlerini.
(Çözüldü) Abonelik sahibi vefatı ve abonelik aktarma
Yıllardır kendi evimde de babamın evinde de TürkNet kullanıyoruz. Birkaç gün önce babam vefat etti. Babamın aboneliğini iptal etmeden kendi adıma taşımak istediğim için Twitter'dan TurkNetDestek hesabına dm'den yazdım. İşlem için durumu anlatan bir dilekçe, ölüm belgesi, veraset ilanı ve kimlik fotokopim ile türknet numarasına FAKS çekmem gerektiğini söylediler. Ben de faks için bir email adresinin olduğunu hatırladım, hala kullanılıp kullanılmadığını sordum. O email adresinin sadece iptal işlemleri için kullanıldığını, benim durumum için sadece faks ile ilerlenebildiğini söylediler. Sevgili @TurkNetDestek, anlattığım durumu 2021 Türkiyesinde faks dışında çözmenin bir yolu yok mu? Twitterdan söylediğinize göre yok. Babamın vefatı gereği zaten binbir tane evrak işiyle uğraşmam gerekiyor, böyle bir konu için de faks çekecek yer aramak istemiyorum. Söz konusu şey internet ve siz hala insanlardan faks çekmesini istiyorsunuz. Eğer faks dışında bir yol yoksa babamın adına olan abonelik için iptal başvurusunda bulunacağım. Nasılsa iptal için faks dışında birsürü yol var. Niye iptal ediyorsun diye de aradığınızda durumu anlatırım, hala faks çekmemi söylerseniz de maalesef iptal ederim. Yıllardır müşteriniz olan 2 aboneyi birden kaybetmenizi ben de istemiyorum, lütfen yardımcı olun.
(Düzeltildi) TürkNet Çanakkale 200+ ping ve 1mbps sorunu
|
(Sorun Çözüldü) Bir nakil işlemi bu kadar uzun sürmemeli
|
Son Giriş: 13 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 4 hafta
Mesaj Sayısı: 50
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 50
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 2.269 (Bu ay: 54)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 21 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: İnternet Servis Sağlayıcılar