Tivibu İnternet ağımı çökertti!
Selam arkadaşlar. Bugün tivibu ev montajımız yapıldı. Benim evimde fiber var. Ağ dizilimim şu şekilde:
Salonda eve ana internet girişi ve telekomun verdiği modemle gpon var. (ZTE Modem)
Ben odamda bridge(köprü) yaptığım Cisco WAG320 N adlı modemi kullanıyorum.
Bugün tivibucu geldi. Benim bridge olarak kullandığım modemin ethernet portuna cat6 ile tivibuyu bağladı ve arka odadaki tivibu kutusuna (o da Airties 7205) çekti. Haliyle benm odamdaki cisco modemin 4 te 3 ethernet portu dolmuş oldu. Biri salondaki modemden geliyor köprü görevinden ötürü. Diğeri benim kasama bağlı. Bugün itibariyla üçüncüsü de tivibu için bağlanıp benim odamdan arka odadaki Airties tivibu kutusuna çekildi. Odamdaki cisco modem bildiğiniz patlayacak gibi 40 derece sıcaklığa ulaştı. Uzun süre el değmiyor.
(Televizyonumuz philips 4k 55" yeni daha. )
İşler işte burada karıştı. Bağlandığından beri hem televizyonumda kanallar arasında çok fazla çözünürlük farkı var kötü anlamda. Hem de kablosuz ve kablolu internetim berbat oldu.
İnternet olayındaki sorun şu : örneğin web.whatsapp kullanıyorum orada attığım mesaj gitmiyor. Tek tik çift tik mevzusu değil tek tike bile gelmiyor. Gelecekse de oldukça geç geliyor. Haliyle f5 atamıyorum çünkü yolladığın mesaj henüz gitmedi silinir diye uyarı veriyor web whatsapp. İnstagram vb gibi sitelerde F5 attığımda sayfa yenilenmesi oldukça gecikti.
Kablosuz wifi senaryodaki sorunumda şu: Oynadığım bir oyuna girmeye çalıştığımda giriş yapamıyorum. Server'A bağlanmıyor. Bağlansa bile oldukça geç bağlanıyor. Kabul edilemeyecek kadar geç. Test etmek için oyunu arka plandan kapatıp mobil veriye geçtim. Tekrar denediğimde ışık hızıyla açıldı. Bir başka oyuna girdim. Orada da atıyorum kutu vs açmak için önden video izletiyor ya 15sn falan. VİDEO YÜKLENMİYOR. BAĞLANTINIZI KONTROL EDİN VİDEOYU YÜKLEYEMİYORUM" diye ingilizce mesaj verdi.
2 farklı sitede (speedof , speedtest) hız testi yaptım. İkisinde de hız normal çıktı.Speedof latency 53ms verdi. Hızım 50mpbs down 10mpbs up neredeyse kayıpsız olması gerektiği gibi.
Telekonu aradım. Görevli hattaki gürültü seviyesinin yüksek olduğunu ve bundan kaynaklı olabileceğini söyledi. Bir hız sorunu olmadığı için başka birşey yapamayacağını iletti.
Tivibu bölümüne bağladı. Oradaki görevli televizyondaki görüntü kalitesi düşüşü için ekrana sığdır>ekrana doldur gibi ayarlar yaptırttı ve nispeten düzelme oldu. Fakat kısa süre geçmeden sorun tekrarladı. Görüntü durmadan değişiyor. Stabillik yok. İlgili görevli televizyonun 4k tivibu'nun ise 1080p olduğu için cihazlar arası sürekli çekişme tarzı görüntü ayarı olduğunu bir süre sonra düzelebileceğini iletti. Fakat gözle görülen net bir düzeltme olmadı. Tivibu'nun bununla alakalı bir yapacağı yokmuş Philips ile görüşecekmişim.
.
Sonuç olarak ne öneriyorsunuz arkadaşlar. Hem internet hem tivibu ile alakalı bu sorunumu nasıl çözebilirim.
Hazır bağlantı yenirken 14 gün geçmeden ücretsiz iade edip internet ile olanı değil de uydu ile olanına mı geçmeli.
Yoksa bir çözüm öneriniz var mıdır?
not: internet altyapım ve bağlantılarım oldukça yeni.
Yeni Abonelik Sorunu/ Ev telefonu taşıma
Merhaba arkadaşlar. TTNET aboneliğim yakın zamanda sonlanacak. Fiyatların yüksekliği sebebiyle aboneliğim Türknete taşımak istiyorum. Bu yüzden müşteri hizmetleriyle görüştüm. Prosedürleri aldım.
Fakat bir sorun var. Görüştüğüm arkadaşa aynı zamanda ev telefonumu da taşımak istediğimi belirttim. Görüştüğüm arkadaş ev telefonunu bir sebebe bağlamaksızın taşıyamayacağını, ancak yeni numara tanımlayarak taşıma gerçekleştirebileceğini söyledi. 30 yıllık numaramı değiştirip üstüne de sıfırdan abonelik yapıyorum altında 99 lira kitlemek istiyorlar. Bunun üzerine hattımın alo kampanya(voip), yani internet ve ev telefonu birleşik tek fatura olduğu için ayırma işlemi ve sadece ev telefonu için yeni kampanya/sözleşme amacıyla telekom bölge müdürlüğüne gittim. Görüştüğüm şahıstan istediğim tarzda uygun fiyatlar alamadım haliyle. Fakat bu meseleyi ona biraz açtığımda "valla abi bizim tarafımızdan bir engelleme yok. sadece taşıma işlemi onlar için normalden biraz fazla zahmetli olduğu ve eğer yarın öbürgün numaranı oradan tekrar taşımak istersen onlara bir masraf çıkaracağı için bunu yapmak istemiyorlar" dedi.
Türknetin sitesine girdiğimde şöyle bir bilgi var (alttaki foto). Kurumsal aboneye taşıyorlar da bireysel abone mi zor? Müşteri hizmetleriyle görüştüğümde Fiber olduğum için bunu yapamayacağını belirtti. Sebebi nedir deyince de PROSEDÜR BU dedi. : Vdsl kullanan bir arkadaşım geçen yıl numarasını taşıdığını söylüyor. Ben gpon olduğum için olmuyormuş hesapta. O halde hattı sabit'e çekeyim. Yani voip şeklinde değil de kablo ile alalım dedim. Splitter vb gibi çözümlerle halledelim diye sordum. Yine olmaz, prosedür dedi.
Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar bana bir yol gösterebilir mi? Sırf bunların iş bilmezliği yüzünden ayda 45+ lira fazladan mı ödeyeceğim?
İnterneti Kısan Virüs?
|
Samsung Galaxy Tab A ÖLÜ PİKSEL?
ZTE Zxhn H298A Fiber Modem Hat Değeri
|
Son Giriş: 3 hafta önce
Son Mesaj Zamanı: 3 hafta
Mesaj Sayısı: 82
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 92
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 4.828 (Bu ay: 56)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 67 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Haberleşme ve Dijital Platformlar