Merhaba,
3 ay önce Millenicom üzerinden sıfır bir binaya yeni kurulum ile 1000 MBPS Fiber internet bağlantısı yaptırdım. Malum Türk Telekom altyapısı ile hizmet sağlandı. 3 gündür Milleni'de yaşanan kesintiler ve 3 gündür interneti kullanamıyor oluşumuz üzerine TurkNet'e internetimi taşımak istedim.
xDSL numaram 178 ile başladığı için TurkNet bakır altyapı üzerinden hizmet alıyorsunuz VDSL kullanıcısısınız adresinizde Fiber var bu xDSL ile geçiş yapamayız 0'dan kurulum yapılması gerekiyor diyor. Bir diğer aktardıkları bilgi ise maksimum 75 Mbps internet alabiliyor olacağım yönünde mevcut durumda fakat ben 900+ hızlarda (en azından yurt içi, yurt dışında 200'ün üzerini asla ve asla görmüyor) hizmet alıyorum.
Milleni tarafıyla görüştüğümde ise xDSL numarasının ne ile başladığının hiçbir önemi olmadığını, Fiber kullanıcısı olduğumu görüştüğüm diğer firmayı bu şekilde bilgilendirmemi söylüyor yani TurkNet'i. TurkNet ise Milleni ile görüşün hizmet numaranızı güncellesinler madem Fiber kullanıcısısınız Fiber kullanıcıları için tanımlanması gereken xDSL tanımlansın diyor.
Bu konu hakkında bilgisi olan var mı? xDSL numarası 178 ile başlıyorsa bakır hizmettir gibi bununla ilgili resmi bilgiye nereden ulaşabilirim eğer öyleyse Milleni'den konuyla ilgili şikayetçi olacağım eğer böyle bir şey yoksa Millenicom'un temsilcilerinin dediği gibi TurkNet neden böyle diyor ısrarla?
Ek olarak sabah görüştüğüm @TurkNetDestek satış ekibinden bir arkadaş Milleni'nin kendi altyapısını kullandığını belirtti teyit etmek için tekrar sordum açık bir şekilde evet onların kendi altyapısı var diye tekrar belirtti. Milleni'nin kendi altyapısı olduğunu bilmiyordum açıkçası, varsa neden Türk Telekom ekipleri geldi kuruluma onuda anlamadım.
Şu an ortalığın karışma nedeni benim tekrardan kurulum ücreti ödemek istemiyor olmam Aynı kabloyu kullanacaklar hiçbir şey değişmeyecek yalandan birileri eve gelip mevcut modemi alacak (ki ben iptal ettirirsem, yoksa Milleni tarafıda aktif bir şekilde devam edecekmiş TurkNet'in verdiği bilgiden anladığım kadarıyla. Evde tek fiber kablo geliyor 2 ayrı bağlantı yapabileceğim onunla garip. Aynı dairede 2 Türk Telekom altyapısıyla hizmet alacağım yani.)
Selam,
Çarşamba geceye kadar yıllardır (3+) aktif olarak kullandığım hizmete Keenetic Modem ile artık bağlanamıyorum.
VLAN ID bu süreçte hep 1692 olarak kullandım ve sorunsuz olarak çalışıyordu. Bağlantı sorununun ardından 35 olarak güncelledim fakat yine olmadı. Bu alanı boş bıraktığımda IP adresi almayı başardım ama internet bağlantısı gelmedi.
Türk Telekom'un verdiği modemin MAC adresini kopyalamayı denedim fakat bu da fayda etmedi. Bu modemin kendisini kullanmayı denediğimde internet geliyor.
Bu sorunla karşılaşan oldu mu? Çözüm önerisi sunabilecekler var mı?
Güncelleme: Şu anda hatayı kendi kendime çözdüm. Türk Telekom en azından benim bulunduğum bölgede VLAN ID için değeri 911 ve MAC adresi zorunluluğu getirmiş gibi görünüyor. Ayarları bu şekilde güncelledikten sonra şu anda internete erişebiliyorum.
Meslek: Business Intelligence and Data Analytics
Son Giriş: 3 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 17 sa.
Mesaj Sayısı: 24
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 54
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 423 (Bu ay: 88)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 61 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Bankalar, Kredi Kartları, Krediler