Kısa bir süre önce yaklaşık 1 yıldır devam eden hukuk sürecim sonuçlandı ve THH tarafından değişim kararı çıkarıldı (iade ve onarım özellikle istemediğimi belirtmem sebebiyle seçimlik hak yerine sadece değişim verildi). Bu konuda çok fazla yanlış bilgi ve yeterli deneyim olmamasından dolayı burada süreci paylaşmak istiyorum. Umarım bu süreç başkalarına da yardımcı olur. Yazı 2 parçadan oluşuyor. İlk parça geçmiş garanti süreçleri, ikinci parça şu anki devam eden süreç ve gelecekte olabilecek süreç.
- _________________________________________________________________________________
Öncelikle konu olan ürün Nvidia 4070 Ti Asus Tuf OC ekran kartı. Bu ekran kartını ikinci el almıştım. Ekran kartının garanti süresi bu konunun açılış tarihine takiben 3. yılında fakat THH kararına takip eden süreç 2. yılı içerisinde başlatıldı.
Alıntı
metni:İkinci el garantili ürün aldığınızda bu garantinin size geçebilmesi için satış sözleşmesi ile hakların beyan ile size geçişinin yapılması gerekiyor. Bu beyan belgesinde; satıcı ad soyad, satıcı tc.no, alıcı ad soyad, alıcı tc.no, ürün adı, satış fiyatı, satış yolu (elden, eft vb.), satıcı imzası ve son olarak ürüne dair tüm hakların alıcıya geçirildiğine dair beyan olması gerekiyor.
Alıntı
metni:İkinci el ürününüz birden fazla el değiştirdiyse, her bir el değiştirmesi için bu satış sözleşmesi beyanına ihtiyacınız var.
Benim ürünüm 2 kere el değiştirmişti. Bu sebeple öncelikle fatura üzerindeki kişiden 2. el aldığım kişiye bir satış sözleşmesi ardından satın aldığım kişiden bana bir satış sözleşmesi hazırlanarak garantinin geçişi yapıldı.
Alıntı
metni:Eğer garantili ikinci el ürününüzü satış sözleşmeleri olmadan THH'e vermeye kalkarsanız, fatura üzerindei isim uyuşmazlığından dolayı dosya düşürülür ve boşuna zaman kaybetmiş olursunuz. Dikkatsizlikten sizin lehinize karar çıksa dahi bu sözleşmenin eksikliğinden dolayı satıcı itiraz edebilir.
Gelelim sürece, öncelikle cihazımın hotspot ısınma sorunu olduğundan dolayı garantiye göndermiştim. Hotspot sıcaklığı 100 dereceyi geçiyor 105-110 üzerine çıkıyordu. İlk garanti servisinden kısa bir süre sonra geri döndü ve bakımı yapılmış sıcaklığı normal 70-75 arasına düşürülmüştü. Ancak ilk sürecim sırasında göndermiş olduğum kavucuk kutu gönderilen şekilde geri teslim edileceği garantisi Asus tarafından telefon üzerinden birden fazla kere verilmesine rağmen imha edilmişti. Aynı şekilde cihazım pahallı olması sebebiyle eski bir airtag de bu kavucuğa gizleyerek yerleştirmiştim. Airtag hediye olduğundan dolayı faturası yoktu ve imhası üzerine gitmem mümkün olmadı. Servis raporuna da ısı sorununa dair bir şey bulunamadığı belirtiliyordu.
Cihazı biraz daha incelediğimde vidalarının üzerinde çizik olduğunu da farkettim. Bu çizik önceden yoktu ve muhtemelen servis tarafından bırakılan bir hasardı. Bunun cihazın maddi değerine zarar verdiği konusunda itirazlar yapsam da ne yazık ki Asus yetkili servisi hiçbir konuda sorumluluk almayarak konuyu başlarından savdılar. Vida konusunda haftalarca şikayetlerin arından aynı vidaların gönderimini sağladılar ancak vidalara uyumlu bir tornavida gönderimi yapılmadığı gibi çizik konusunda hiçbir bilgi servis raporuna da girilmedi. Gönderi öncesi ve sonrası resimleri.


Alıntı
metni:Garanti servisi tarafından bir hata veya eksik varsa bunun tam olarak karşılığını istemelesiniz, örneğin servis tarafından çizilmiş bir vida varsa bu vidanın yenisi ile birlikte vidaya uyumlu tornavida gönderilmesi gerekir. Belki bunu abartı olarak görebilirsiniz ancak bir tüketici olarak hiçbir şirketin hatasını asla hafife almamalısınız, hafife alırsanız bunu size karşı kullanırlar.
Aradan 2 ay geçtikten sonra yeniden cihazın hotspot sıcaklığının 100 derece üzerine çıkmaya başladığını farkettim. Bunun üzerine takibini yapmaya başlayarak 3. ayda 110 derece üzerine çıkıyor olduğunu gözlemledim. Bu gözlemler sırasında tabii ki Furmark test sonuçlarını tarihlerini atarak belgeliyordum. Bunun üzerine tekrar garantiye ısı sorunundan dolayı gönderdim. Ancak geçmiş deneyimimden dolayı biraz da paranoyak davranarak garanti başvuru formuna iznim olmadan hiçbir işlem yapılmaması gerektiği ve aksi işlemde Asus'un sorumlu olacağına dair uzun bir dilekçe ve ön form girişine de kısa halini yazarak gönderdim. Asus bunu onaylarak garanti sevisi sürecini başlattı.
Alıntı
metni:Asus garanti servisi talepleri öncelikle Asus sitesinden garanti (RMA) süreci başlatarak yapılıyor. Bu sürecin başında bir form doldurmanız gerekiyor. Form üzerinde cihaz bilgileri ve fatura bilgileri ile birlikte kısa bir soruna dair açıklama yazmanız isteniyor. Dilekçenin kısa halini buraya yazdım. Form üzerine soruna dair dosyalar da eklenebiliyor, bu dosyalar içerisine dilekçenin tam halini koydum.
Cihazı garanti servisine kargoya vermeden önce her profilden resimlerini çekerek mail üzerinden Asus yetkili servislerine bu görselleri delil amaçlı gönderdim. Bu delil herhangi bir hasar oluşturulması durumunda göstermemi sağlayacaktı. Cihazımın bir Cuma günü 12 civarında kargodan servise teslim edildiğini gördüm. Bunu kargo takip numarası üzerinden kontrol ettim. Ancak cihazın servise girişi yapılmamıştı. Öğleden sonra 4 civarında servise girişi hala yapılmadığından dolayı Asus yetkili servislerini aradım ve kendilerine cihazımın servis girişini sorduğumda kendileri de sözlü bir şekilde cihazın henüz servise girişi yapılmadığı ancak gün içerisinde yapılacağı konusunda teminat verildi. Kendilerine iznim olmadan hiçbir işlem yapılmasını istemediğim bilgisi yer aldığını ilettiğimde bu konuda da istekleriniz doğrultusunda işlem yapılacaktır olarak teminat verildi. Bu ifadeler devamında oldukça önemli hale gelecekler.
Asus servis takibi üzerinden gece 11 civarında kontrol yaptığımda cihazın akşam 7 civarında servise girişinin yapıldığı ve 10 civarında ise servis işlemlerinin bitirildiği kayıtları girilmişti. Bunun ne önemi var diye sorarsanız, öncelikle Asus yetkili servisinin sözlü teminatları ve garanti talebi içerisindei şartlara aykırı olduğu gibi mesai saatleri dışında yani kendilerine ulaşmamın imkansız olduğu saatlerde işlem yapıldığı anlamına geliyor.
Bunun üzerine defalarca konu hakkında detaylı bilgi almak için eposta üzerinden ve aramalar yaparak kayıtlar bıraktım. Haftasonuna giriş yapılması sebebiyle ertesi Pazartesine kayıtların sonuçları geldi ve ilginç bir şekilde cihazın servis kayıtlarının Cuma öğlen 12:30 civarına güncellendiği görüntüleniyordu. Ancak bu yetkili servisin öğlen 4 civarında servise girişinin yapılmamış olduğu bilgisi ile çakışmaktaydı. Diğer bir değişle Asus şikayet kayıtları üzerine delil yok etmeye çalışıyordu. Bununla birlikte garanti talepleri ve şartlarım konusunda sorular yönelttiğimde her defasında önceki garanti sürecinde olduğu gibi yapabilecekleri hiçbir şey olmadığı konusunda cevap vermeye başladılar.
Cihazım kısa bir süre sonra yeniden teslim edildi ve servis raporunda yeniden ısı sorununa dair hiçbir bilgi yoktu. Fakat garanti formu doldururken yazmış olduğum dilekçenin kısa özeti otomatik sistemleri tarafından servis raporu üzerine girilmişti.
Bunun üzerine ısı sorununa dair ispatlı test sonuçları göstermeme rağmen servis raporuna girilmemesinden dolayı şikayet kayıtları oluşturmaya başladım. Bir noktadan sonra kendilerinden servis süreci hakkında şöyle bir bilgi aldım.
Alıntı
metni:Asus Yetkilisi: "Garanti servis sürecinde cihazınızın bakımı yapıldıktan sonra testlerden geçirilir ve rapor hazırlanır."
Bu Asus'un ekran kartları için yetkili servisinin öncelikle cihazın bakımını yaparak sorunu ortadan kaldırdığı ardından testleri yaparak sorun yokmuş gibi gösterdiği anlamına geliyor. Kendilerine aynen bunu ilettiğimde yapabilecekleri bir şey olmadığı konusunda tekrarlamaya başlayarak baştan savdılar.
Cihaz teslimi sonrası hotspot sıcaklıkları yeniden 70-75 derece normallerine inmişti. Ancak 1 ay sonra tekrar 90-95 derecelere yükselmeye, 2. ayda 100-105, 3. ayda ise yeniden 110 üzerine çıkmaya başladı. Bu sıcaklıklar tam performans yani 95% üzeri kullanım (utilization) olduğunda oluşuyordu. Bunun üzerine Asus yetkili servisi ile iki hafta boyunca mail üzerinden yazışmalar gerçekleştirip deliller ile ısı sorunu olduğunu ve hatalarını göstermeye çalıştım. Delil olmasına rağmen hiçbir hatayı kabul etmedikleri gibi bir noktada yetkili cihazın normal çalışma sıcaklığının 85-90 ve hotspot sıcaklığının da 95-100 olduğunu söyledi.
Alıntı
metni:4070ti Asus Tuf kartında ısıya karşı korumak için 84 derecede devreye giren throttling dediğimiz mekanik mevcut. Bu 84 dereceyi aştığında yani 85'e ulaştığında performansı düşürerek 84 derece altında kalmasını sağlıyor. Yani fiziksel ve teknik olarak 84-85 üzerine çıkmak, Asus teknik servisine göre 85-90 normal çalışma sıcaklığı imkansız. Bu ısı derecesi ile hotspot dereceleri farklı. Hotspot ramlerin ısı değerleri oluyor. Aynı şekilde hotspot ısı değerlerinin de testlerde 105 üzerine çıktığı çok açık görülmekte. Bu testlerden birkaçını sizlerle de altta paylaşacağım.
Sırasıyla garantiden teslim alınma sonrası ısı değeri, 1 ay sonra ısı değeri, 1 buçuk ay sonra ısı değeri, ve yaklaşık 3 ay sonra ısı değeri. Şu anda aynı testi yaptığımda 110 üzerinde seyretmekte.




Testler furmark açık iken fabrika ayarlarında hiçbir undervolt olmadan 1440p stres testi ile yapıldılar. Aynı zamanda bilgisayar kasamda da 7 fan olduğu gibi, CPU'ya bağlı sıvı soğutma var ve kasanın içini her ay temizliyorum. Son olarak ise son iki test kış aylarına denk geliyor. Bunları açıklamamın sebebi aynı mail görüşmeleri içerisinde Asus yetkili servisi hava koşulları ve kasa kirli oluşu gibi bahaneler üretmeye başladı. Kendisine kartın normal ısısının 84 üzerine çıkmasının imkansız olacağını belirttiğimde ise tüm söylediklerini değiştirmeye çalışarak yeni bir sıcaklık normalli söylemeye çalıştı. Olumlu bir sonuç alamayacağımı anladığımdan dolayı tüm mail görüşmesini yazdırarak THH dosyasına ekledim. Küçük bir ek olarak 1. servis gönderimi öncesi test sonuçları.

Bununla birlikte THH süreçlerim arasında ilginç bir araştırma yazısı yayınlandı.

Bu araştırma kapsamında bulunan sonuç 3. parti olan servislerin kalitesiz termal macun kullandığını gösteriyordu. Yani oldukça olası bir ihtimal ile Asus'un ekran kartı servisi olan şirket de aynı uygulamayı yapıyor ve bu sebeple termal macun çok kısa bir sürede etkisini yitiriyordu.
Alıntı
metni:Kaliteli termal macunlar kısa sürede etkisini yitirmezler. Bu etkileri konusunda üreticileri çeşitli garantiler sunmakta. Bu garantiler en az 1 yıl olmakla beraber, honeywell ptm7950 gibi endüstri standardı olan fakat tüketicilere direkt satışının olmadığı macunlarda 3-4 yıla kadar çıkabiliyor. Yani 2-3 ay içerisinde kaliteli bir macunun etkisini bu kadar hızlı yitirdiğini görmeniz mümkün değil. Bu sadece kalitesiz macun kullanımı, cihazın ramlerinden kaynaklı bir problem ya da yanlış macun uygulaması yani yeniden kalitesiz macun kullanımından dolayı olabilen bir durum.
2. __________________________________________________________________________________________________
THH dosyasına gelince, ilk dosyamı satış sözleşmeleri olmadan Asus Türkiye'ye yönelterek açtım. Faturadaki isim uyuşmazlığından dolayı dosya tüketici hakem heyeti başkanı tarafından aranarak düşürüldü. İkinci dosyamı satış sözleşmelerini hazırlayarak Asus Türkiye'ye yönelterek açtım. Ancak Asus Türkiye satıcı, ithalatçı veya üretici olmaması sebebiyle dosya düşürüldü ve satıcı veya ithalatçıya yöneltmem gerektiği belirtildi. Üçüncü dosyamı faturada satıcı görünen İncehesap'a yönelterek açtım. Dosya içerisine tüm delilleri, ısı testlerini süreçleri, Asus'un delil yok etme çalışmaları, servis tarafından uygulanan kanunsuz garanti servisi süreçlerini, izinsiz cihaza mudahele edildiği, yayınlanan araştırma yazısını ve cihaza verilen hasarı belirttim. Aynı zamanda dilekçe talebine aynı marka ve model muadili olması şartıyla değişim ifadesi ekleyerek sadece Asus Tuf OC bir kart ile değiştirilmesi amacıyla dosyamı sundum. Sonucunda birkaç gün önce haklı bulunarak tarafıma iade/muadili ile değişim/onarım kararı çıkarıldı.
Bu kararı İncehesap'a yönelttim ve kendileri cihazı kargo ile göndermem için bilgileri paylaştılar. Ancak muadili olarak tekliflerini sorduğunda hiçbir bilgi vermeyi kabul etmediler. Bu sebeple olası cihazım gönderdiğimde bunun rehin tutulması durumu ile karşı karşıyayım. Aynı zamanda cihazın Asus servisine gönderilerek yeniden yalan bilgiler çıkarılmaya çalışılması da mümkün. Bu sebeple cihazımı kargo ile gönderim yapmadan önce İncehesap teknik servisine "konu olan cihaz ile ilgili hiçbir bakım/onarım/modifikasyon yapılmasına onay vermiyor sadece İncehesap tarafından ve üçüncü bir kişi veya şirket olmaksızın kontrolünün yapılmasına onay veriyorum" ifadesini gönderdim. Bunu yazılı olması sebebiyle olası bir soruna karşı delil olarak kullanacağım. Aynı şekilde cihazın yeniden fotoğraflarını da belgeleyerek gönderim öncesi testlerini yapacağım.
Bu noktada nasıl bir süreç işleyebilir?
Öncelikle şu ana kadar hiçbir şirketin THH ile değişim sürecini kolay bir şekilde muadilini değiştirelim dediğini görmedim. Ekran kartlarını takip ediyorsanız 4000 serisi kartların satışları ve üretimi de neredeyse tamamen durdu. İncehesap internet sitesine baktığınızda şu anda performans ve teknik özellik olarak muadili olan kart 5070 Ti Asus Tuf OC. Stok durumunu kontrol etmeye çalıştığımda (bunu çoğu zaman sepete ekleyebildiğiniz kadar ekleyerek yapabilirsiniz), stoklarında eklenmiş olarak 13 adete kadar sepete konmaya izin verildiği görünüyor. Bu da yüksek ihtimalle 13 adet stoklarının olduğunu gösteriyor. Ancak burada bir çok garanti konusu olan yazılarda gördüğüm fiyat farkı sorunundan dolayı iade alırsın gibi yazılar mevcut.
Öncelikle şunu belirtmem gerekiyor.
Alıntı
metni:Seçimlik hakkınız tanımlanırsa, iade, değişim veya onarım tamamen size kalmış bir karar. Satıcı sizin yerinize karar veremez. Satıcı sizi kandırmaya çalışarak iade hakkını kullandırmaya çalışacaktır. Bu stokta yok veya biz yapamayız ithalatçıya gitmeniz gerekiyor gibi bahanelerle olabilir. THH dosyanızı kime karşı açtıysanız karar ona karşı uygulanır. Satıcının ürünü nasıl temin edeceği sizi ilgilendirmiyor. Eğer satışını güncel olarak yapmaya devam ediyorsa yani stokları görünüyor satın alabiliyorsanız imkanı var demektir.
İkinci olarak örneğin cihazınızın faturası 15000 TL fakat aynı ürün satılmıyor ve muadili olan bir üst ürünün şu anki fiyatı 45000 TL. İlk başta şunu göz önünde bulundurmalısınız. Cihazınınz Türkiye'de üretilen bir ürün değil ise, gerçek fiyatı 15000 TL değil, alınan tarihin ithalat değeri yani $ değeri gerçek fiyatıdır. Örneğin şu anda konusu olan cihzımın faturası 21000 TL. Muadili olan 5070Ti Asus Tuf OC kartın fiyatı ise 53000 TL. Ancak bu cihaz ilk çıktığında çıkış fiyatı ile alınmış. Çıkış fiyatına baktığınızda 4070 Ti için çıkış fiyatı 800$ olarak görünmekte. 5070 Ti için ise 750$ görünmekte. Bu fiyatlara vergiler ve mağazaların kar marjinleri dahil değil. Bu şekilde baktığınızda fiyat farkının aslında olmadığı ve ortada bir imkansızlık oluşmadığını göreceksiniz. Aynı zamanda cihazınızın garanti süresinin cihazınızın sorunsuz çalışma süresini garantileyerek dolaylı olarak parasal değerini de koruyor olduğunu unutmamalısınız.
Tabii bunu savunma konusuna gelince işiniz biraz daha zor olacaktır. Bu sebeple çeşitli deliller ararken karşıma tamamen şans eseri eminim herkesin işine yarayacak Mesut Çevik'in bir videosu çıktı. Videoyu sonuna kadar izlemenizi tavsiye ediyorum.

Kısaca anlatmak gerekirse Mesut Çevik İzmir Tüketici Mahkemesi'nde benzer bir olay karşısında alınan emsalllaşmış bir karardan bahsetmekte. Mahkeme tüketcinin ürün fatura fiyatının 5 katı olmasına rağmen satıcıya enflasyon ülkesi olması sebebiyle ürünün muadili ile değişim yapması kararını veriyor.
Bu emsal karar oldukça önemli. Konu olan değişim sürecime gelirsek, İncehesap'ın muadil olarak düşük bir kart teklif etmesi veya fiyat farkı istemesi gibi durumlarda bu emsal karar ile Tüketici Mahkemesinde dava açacağım.
Alıntı
metni:Fiyat farkı ile değişim bir çok THH süreci başlıklı konularda geçmekte olan bir deneyim. Bu tür bir fiyat farkı istenmesi durumunda birden fazla seçeneğiniz mevcut. İlk başta THH kararının hiçbir bedel ödenmeksizin muadili ile değişim olduğunu unutmamalısınız. Ancak süreci hızlandırmak istiyor ve imkanınız var ise, bu fiyat farkını ödemeyi kabul ederek gerçek muadili olan bir ürün ile değişim yapabilir bu ödemeyi EFT ile gönderirken EFT içerisine "Bedel ödenmeksizin muadil değişim ücreti" gibi bir ifade yazmalısınız. Bu EFT dekontunuzu ifadesi görünür bir şekilde Tüketici Mahkemesi'ne dava açarak "en yüksek ticari faiz" ifadesi ile yeterli olmasa da kur karşısında biraz olsun korunmuş olarak geri talep edebilirsiniz. Bir diğer yol ise Mesut Çevik'in anlatıyor olduğu emsal kararda olduğu gibi bu görüşmenizi yazılı yaparak belgeleyip Tüketici mahkemesi yolu ile hukuksuz fiyat farkı istenmesinden dolayı görüşmenizi delil göstererek muadil değişim sağlatabilirsiniz.
Alıntı
metni:Tüketici Mahkemesi ile gerçekleştireceğiniz lehinize kararlar emsal karar niteliği taşır. Bunları mümkün olduğunda forumlarda paylaşmaya çalışın. Emsal kararlar başkalarının benzer olaylar karşısında referans göstermelerini ve aynı kararı uygulatmalarını kolaylaştıran kararlardır.
__________________________________________________________________________________________________
Süreç ilerledikçe hem ana konunun 2. bölümüne hem de önemli gelişmelerde yeni bir mesaj olarak da güncellemeleri ekleyeceğim. Görüşleriniz ve yaşadığınız benzer durumlar varsa lütfen paylaşın, belki bana olmasa da aynı süreçten geçenler için yardımcı olacaktır. Eğer süreç Tüketici Mahkemesi'ne taşımaya uzarsa lehime sonuçlanması durumunda aynı şekilde buradan da emsal karar olarak kullanılması için paylaşacağım.
Güncelleme : 14/03/2025
Cihazı orijinal pakedi içerisinde görsellerini çekerek kargoya teslimini sağladım. Aynı zamanda İncehesap müşteri temsilcilerinden ek bilgi almak için görüşmemde muadili ile değişim sürecinde değişim sonrasında imhaya gönderildikleri bilgisini verdiler. Ancak bazı durumda muadilde anlaşmaya varmadan önce imha edilebildiği ve imha edilmesini istemediğimi belirtmem gerekebileceğini söylediler. Mail aracılığı ile cihazın kargo gönderimini bildiren ve muadil cihaza karar süreci bitmeden cihazın imha edilmemesi, özellikle de Asus veya Asus teknik servisine gönderilmemesi bilgisini girdim.
Güncelleme : 17/03/2025
İncehesap Cihazın Asus'a gönderilerek muadili önerisi yapılacağını belirtti. Kendilerine teyit amaçlı Asus tarafından cihazın açılıp bakım gibi bir işlemden geçmeyeceği konusunda onay da aldım. Fakat bu onaya Asus servisi ile yaşamış olduğum süreçten dolayı hiçbir güvenim yok açıkçası. Aynı zamanda İncehesap temsilcisi kendilerine THH karar belgesinin kopyasının gelmediğini belirttiler fakat karar 12/03/2025'de gönderilip 17/03/2025 14:20'de tebliğ edildi. Temsilci ile görüşme saatim ise bu saatin ilerisindeydi.
Güncelleme : 18/03/2025
Akşam 17:52 saatinde tekrar İncehesap'ı aradım. Yeniden son yapılan 17/03/2025 16:00 civarı temsilci kontrolüne göre THH kararı kopyasının kendilerine ulaşmasını bekledikleri yanıtını verdiler. Buna UYAP sisteminde tebliği görünebildiğinin itirazında bulunsam da mesai saati dışı olduğundan dolayı geri dönüş alamadılar ve süreç ertesine güne kaldı.
Güncelleme: 19/03/2025 -1-
9:34 saatinde İncehesap'ı aradım ancak 9:30'da açılması gerekmesine rağmen müşteri hizmetleri kapalı anonsu geçilerek konuşma otomatik sonlandı. 9:42 saatinde tekrar aradıktan sonra temsilciye bağlanarak sürecin durumunu sordum. Bu sefer ilgili birimleri hem benden hem de THH tarafından kararın kopyasına sahip olduklarını belirttiler. 18/03/2025 tarihinde cihazın ASUS'a sevkiyat edilmiş olduğu ve bugün içerisinde kendilerinden onay verildikten sonra tarafıma cihaz ile ilgili geri dönüş yapılacağı belirtildi.
ASUS tarafından onay verilmemesinin mümkün olup olmadığını kendilerine sorduğumda İncehesap temsilcisi THH kararı olması sebebiyle onay verileceğini temin etti. Onay verildikten sonra stok durumuna göre aynı ürün bulunmaması durumunda benzer ürün teklifleri verileceğini belirtti. Stok durumu konusunda ASUS'un değil İncehesap'ın stoklarına bakılacağı konusunda da bilgi verdi.
Güncelleme: 19/03/2025 -2-
Tahmin ettiğim gibi temsilcinin verdiği teminler doğru çıkmadı ve gün içerisinde bana hiç ulaşım sağlanmadı. 14:57 saatinde ve 17:31 saatlerinde İncehesap temsilcilerine ulaşarak süreç bilgileri almaya çalıştım. İlkinde cihazın ilgili firmaya gönderildiği bilgisini vererek ASUS'tan yanıt beklendiğini belirttiler. Sürecin bu hafta içerisinde sonuçlanacağından bahsettiler.
İkinci aramamda 19/03/2025 tarihinde cihazın karşı tarafa ulaşmış olduğunu onaylayarak saat görüntüleyemediklerinden dolayı sadece ulaşmış olduğunu gün olarak belirttiler. Hangi firmaya ulaştığı bilgisini sorduğumda başta ASUS Türkiye'ye gönderildiği belirtildi. Detaylı bilgi almak istediğimden temsilcinin de tam bilgisi olmaması sebebiyle Penta veya SMS Infocom'un bu konuda yetkili firmalar olduğunun bilgisini verdi. Kendilerinden teslimi ile ilgili takip amaçlı detayları öğrendikten sonra mesai saati geçmiş olduğundan dolayı ertesi gün her iki firmadan da sürecin takibini yapmaya çalışacağım.
Güncelleme: 20/03/2025
Penta Teknoloji ve SMS Infocom her ikisi de ekran kartlarından sorumlu olmadıklarını belirttiler ve Asus'u aramam gerektiği belirtildi. Asus'a ulaştığımda kendilerine THH belgesinin fiziki gelmesini beklediklerini söylediler. İtiraz ederek dijital olarak gelmiş olduğunu belirtsem de süreç kapsamında belgenin geldikten sonra onaylanıp tekrar İncehesap'a gönderileceği ve ürünün muadili ile değişimi için teklifler sunulacağı belirtildi. Bunun için tarih veremeseler de bir hafta daha sürecek gibi görünüyor.
Ayrıca İncehesap'ın bana Asus'tan muadil ürün teklifi bekliyoruz bilgisini Asus'a ilettiğimde kendilerinin muadil ürün teklifi konusunda hiçbir hükümleri olmadığını ve bunun tamamen ben ve İncehesap arasında anlaşmaya gidilerek gerçekleşeceği bilgisi verildi.
Alıntı
metni:Özet: Netspeed "bakım" sonrası internet hızlarını kendi taraflarından kısıtlayarak bakım devam ediyor diyerek geçiştiriyor. Bunu kanıtlamama rağmen sorumluluk almıyor.
Netspeed kullanıcısı iseniz kısa bir süre önce bazı bölgelere yapılacak "iyileştirme çalışması" adı altında şu şekilde bir mesaj gönderildi.

Ancak eğer sizler de benim ve bir çok kişi gibi aynı durumla karşılaştıysanız bu iyileştirme çalışmasının ardından hızınızda problem yaşamaya başladığınızı farketmiş olabilirsiniz. Kendim için konuşursak internet paketim 200/30 iken bu çalışma sonrasında bir çok bağlantıda 10/5'e ve diğerlerinde ise 80/30 olarak kısıtlanmaya başladı. Bu konuda test yaparken speedtest.net ile yapmamaya çalışın. Bu websitesi populer olduğundan dolayı bir çok internet sağlayıcısı port açarak herhangi bir hız kısıtlaması varsa kaldırıyorlar ve hızlarında problem yokmuş gibi göstermeye çalışıyorlar. Bu arada bu bahsettiğim değerleri kablolu ve kablosuz testler sonucunda gözlemledim. Kablosuz 5G bağlantı ve CAT6 kablosu ile bağlantı testlerini yaptım.
Bu sorun devam ederken bir çok kez şikayet kayıdı bıraktım ve tesadüfen bir gün VPN açıkken tekrar hız testi yapmak istedim ve hız değerlerimin olması gerektiği gibi olduğunu gözlemledim. Doğal olarak VPN'in tek başına internet hızını birden bire 10 kat hızlandıramayacağından dolayı biraz araştırma sonucunda VPN'in eğer internet sağlayıcısı hızlarınızı "throttle" dediğimiz olay ile kısıtlıyorsa bunun etrafından dolaşarak internete bağlanmanızı sağlayabildiğini öğrendim.
Yani diğer bir deyişle Netspeed'in bilerek internet hızını bu bakımdan sonra kısıtladığını öğrenmiş oldum.


Bunun ardından Şikayetvar'a da yazarken benzer şikayetleri olan insanları da gördükten sonra bunları tek tek kendilerinden de izinler alarak dilekçe için belgeleyeme başladım. Bunlardan bazıları;
Tüm bu sorunların kaynağı aynı sebepten olduğu görünüyor ve sorun ise aradan 1 hafta geçmesine rağmen hala devam ediyor.


Başlarda hiçbir telafi yapılmayacağı konusunda ısrar ederlerken yaklaşık 4 şikayet kayıdı sonrasında sorun çözümlendiğinde indirim tanımlamak için kendilerine ulaşabileceğimi belirttiler, fakat kesinlikle buna güvenmiyorum. Bundan 3 ay öncesinde müşteri temsilcilerinin verdiği bilginin aksine fatura tam ücret olarak kesildi ve önceki müşteri temsilcisinin ne dediğinin bir önemi yok denilerek hiçbir sorumluluk almayı kabul etmediler. Bununla ilgili Tüketici Hakem Heyeti davam devam ediyor. Bu nedenle hem belirtilen hız değerleri verilmediğinden dolayı sözleşme ihlali yapılıyor olduğu hem de bu süre içerisinde yetersiz upload hızından dolayı çalışamadığım için bunun zararını kendilerinden manevi tazminat ile almayı düşünüyorum. Aynı zamanda Netspeed'e geçmek isteyecek kişilerin de bir kere daha düşünmesi için bu belgeleri paylaşmak istedim.
Bu konuda yardımcı olabileceğiniz önerilere açığım, DH'de Netspeed yetkilisi bulunuyor mu bilmiyorum ama eğer varsa özelden ulaşabilirsiniz.
Edit: 7/12/2023 tarihiyle sorunu çözdüler. Tam olarak 12 gün 10/5 hız ile throttle yaptıklarından sonra. Ancak henüz hiçbir telafi sunmadılar. Telafi amaçlı yapacakları işlemi de buraya ekleyecem.
Monster Bilgisayar Tüketici Hakem Heyeti Dosyası
Merhaba,
Belki bazılarınız ana sayfada Monster Bilgisayar ile devam eden uğraşımı görmüş olabilir.
https://forum.donanimhaber.com/monster-laptop-almadan-once-mutlaka-okuyun--150743835
- Fakat görmeyenler için birden fazla noktada tüketici hakkı ihlali yaptıklarından ve şahsıma ait olan cihazı (ram/bellek) geri göndermeyip el koyduklarından dolayı kendilerine maddi ve manevi tazminatları içeren bir Tüketici Hakem Heyeti dilekçesi hazırlıyorum.
- İlk başta garanti servisinde 10 iş günü geçirdğinden dolayı yedek cihaz gönderme talebimi yerine getirmediklerinden dolayı bunu ayıplı hizmet kapsamında manevi tazminat olarak eklemek istiyorum.
- İkinci ise şahsıma ait bir cihazı servisde geçirdiği süre içerisinde benden izin almadan değiştirildiğinden dolayı bu nedenle de ikinci bir manevi tazminat talebinde bulunmak istiyorum.
- Aynı şekilde cihazımı bana ulaştırmadıklarından dolayı (amazon.uk'den almış olduğum) cihazımın faturasını ve bunun yabancı kur (pound) olduğundan dolayı kararın verildiği günün kuru baz alınarak ve en yüksek ticari avans faizi uygulanarak para iadesinin maddi tazminat ile yapılması talebinde bulunacağım.
Sorunuma gelecek olursak, manevi tazminatlar ile ilgili tutarını nasıl belirlemem konusunda yeterli kaynak bulamadım. Anladığım kadarıyla çok fazla istemem durumunda daha az miktarda tazminat öngörülürse fiilen bu davamı kaybetmiş sayılıyorum ve buna itiraz edilip benden tazminat geri alınabiliyor. Cihazımın faturasının tutarı 6852tl, bu nedenle uyuşmazlık olarak bu miktarı gireceğim fakat iadesinin en yüksek ticari avans faizi ile yapılmasını isteyeceğim için bu daha yüksek olacak.
Ek olarak da manevi tazminatı gerektiren konular hakkında mail ile yazılı delil niteliği taşıyacak Monster Servisi ile yaptığım görüşmeler var. Bana ait cihazın değiştirildiği ile ilgili cihazımın tamiri sonrası parçalarının seri numaraları bulunuyor. Aynı şekilde yedek cihaz talebimi de birden fazla kez telefon görüşmesi ile ve kayıt altına alabilmek için mail ile de yaptım.
Uyuşmazlık miktarı göz önüne alındığında manevi tazminat miktarının ne kadar belirlenmesi gerektiği ile ilgili bilgisi olan avukat arkadaşlarım var ise paylaşırsa bu konuda gerçekten minnettar olurum. Kendim de avukat arkadaşlarıma danıştığım gibi ne kadar geniş bir bilgi toplayabilirsem o kadar yararlı olacağı yönünde düşünüyorum.
-------------------------
Bilgi karmaşasını önlemek adına lütfen sadece bu konuda bilgili avukat arkadaşlar veya tüketici hakem heyetinde manevi ve maddi tazminat ile para iadesi almış olan arkadaşlarımız yazarsa buna sevinirim. Aynı zamanda benden başka manevi tazminat ile uğraşanlar için de bu bilgi karmaşası olmaması yararlı olacaktır.
Monster Laptop Almadan Önce Mutlaka Okuyun
Monster Laptop almayı düşünüyorsanız, neredeyse 2 yıldır Monster laptop kullanan birisi olarak hala devam etmekte olan Monster ile yaşadığım sorunları, Monster servisin ilgisizliği ve Monster'ın tüketici haklarınızı kullanmamanız için uygulayabileceği bazı olayları sizlerle paylaşmak istiyorum. Bunu anlatırken ayrıca sahip olduğunuz bazı tüketici haklarından da bahsedeceğim. Bunlar sadece Monster için değil garanti kapsamında olan her türlü elektronik cihazınız için geçerli haklarınız olacaklar.
----------------------
Özet:
- Aldığım Monster laptopda hayalet ekran sorunu var diye garantiye gönderdim. Garantiden geldiğinde LCD ekran değişimi yapıldı fakat sorun daha da kötüleşmişti. Ayrıca temizliği yapıldı denmesine rağmen kirliydi. Tekrar garantiye gönderdim, sorun devam ediyor diye cihaz değişimi hakkımı kullandım. Cihaz değişimi sonrası değişen cihazın teknik özelliklerini ve parçalarının seri numaralarını istedim. Tekrar göndermeden önce parçaların seri numralarını değiştirdiklerinden emin olmak için not almıştım. Bilgileri eksik verdiler ve haberim olmadan bana ait olan ram (bellek)i değiştirdiler. Bu süreçte 10 iş günü dolduğu için yedek cihaz istedim. 3 ile 5 gün içerisinde göndeririz dediler fakat göndermediler. Monster'a konuyla ilgili sayısız mail ve kayıt oluşturdum. Aynı cevabı kopyala yapıştır yaptılar defalarca. 20 iş günü geçtiği için yapacağım işlemlere yönelik kendilerine uzlaşma teklifinde bulundum. Kimse geri dönmedi. Şikayetvar'a yazdım oradan döndüklerinde Monster yetkilisi garanti haklarım yokmuş gibi davranıp istediğimi yetkililere bildireceğini belirtti. Pazartesine (bugün) kadar dönülmesi gerekiyordu fakat geri dönüş yapan olmadı. İlgisizliklerini detaylı bir şekilde aşağıda açıklıyorum.
-------------------------
Uzun hali:
- Öncelikle Son 2 ay içerisinde Monster laptopumun LCD'sinde hayalet ekran dediğimiz sorunun varlığını farkettim. Bu sorun kısaca açıklamak gerekirse ekranda görünen şeylerin hareket ettiklerinde arkalarında bir süre ekranda kalan iz bırakmaları demek oluyor. Bunu farkettikten sonra cihazımın garantisine yaklaşık 1 ay kaldığından dolayı servise gönderme kararı aldım. Tabii göndermeden önce kendim almış olduğum Sata diske bilgilerin çoğunu yedekleyip bunu laptoptan çıkardım. Fakat içerisine yine benim amazon.uk'den aldığım 8gb ram'i çıkarma gereği duymamıştım, Monster'a güvendiğimden dolayı.
- Cihazımın tamirinin tamamlanması 14 iş gününü buldu. Tabii ben bu süre içerisinde 10. iş günü olduğunda Garanti Belgesi Yönetmeliğince verilen yedek cihaz talebi hakkımı Monster yetkili servisine hem telefon üzerinden hem de mail yoluyla ilettim. Şaşırtıcı bir şekilde bununla ilgili işlemler sürekli geciktirilmiş ve işleme alınmamıştı.
Garanti Belgesi Yönetmeliği ile bahsettiğim konu için bu yönetmeliğin üçüncü maddesini inceleyebilirsiniz. Burada cihazın "azami tamir süresi 10 iş gününü geçmesi durumunda yedek cihaz talep edilebilir" ibresi geçtiğinden her türlü elektronik cihazın garanti servisi tamiri süresince bu hakka sahip olduğunuz her zaman aklınızda bulunsun. Bununla birlikte, Cumartesi günlerinin de hukukta iş günü sayıldığını unutmayın. Bu cihazınızın tamiri süresince gönderdiğiniz servis Cumartesi çalışmıyor olsa bile o günün iş gününden sayılmasını sağlar. Yani 10 iş gününü doldurması için cihazınızın sadece 2 hafta geçirmesi yeterli oluyor.
- Gelelim cihazımın tamiri sonrasında bana geri gönderilmesine. Monster'i aradığımda servis raporuna göre batarya şiştiğinden dolayı değiştirildiğini ve LCD'deki hayalet ekrandan dolayı LCD değişimi yapıldığını belirttiler. Bununla beraber cihazımın tamamen temizlenmiş olduğunu da söylediler. Batarya'nın şişmiş olması 2 yıl boyunca kullanıyor olduğumdan dolayı oldukça doğal, bunu görüp de değiştirmelerine sevindim açıkçası. Ancak cihazımı teslim aldığımda ilk farkettiğim şey cihazın heryerinde talaşımsı toz parçalarının olmasıydı. Cihazı açtığımda da tabii ki ikinci farkettiğim şey hayalet ekran sorununun devam ediyor olması hatta daha da kötüleşmiş olmasıydı.
- Resimde görmek biraz zor fakat yaklaştırırsanız sarı talaşımsı tozları görebilirsiniz. Bu cihazı ilk geldiği kutudan çıkardığım an çektiğim resim.

- Hemen tabii ki Monster servisini yeniden arayıp sorunla ilgili kayıt açtım ve bana geri dönüş yapılacağı söylendi. İşte sorunlar tam da bu anda belirmeye başladılar. Cihazı 6 Eylül'de teslim alsam da çıkışı 3 Eylül'de yapılmıştı. Bu konuda bilmeniz gereken önemli nokta cihazınız garanti servisinden çıkarılıp kargoya verildiği an garanti süresi işlemeye başlıyor.
- Daha iyi açıklayabilmek için cihazımın normalde garanti süresi 2 Eylül'de bitmesi gerekiyordu. Ama ben 18 Ağustos'da kargoya verip 19 Ağustos'da servise kayıdı yapıldı. Yani Monster servise giriş yaptığında yanlış değilse hesabım 15 gün garantisi kalmıştı. Bana geri gönderilirken 3 gün garantisi daha gitti ve 12 gün garantisi kaldı. Elektronik cihazlarınızın garanti servislerinde geçirdiği süre garanti sürenize ekleniyor. Tabii ben sorunu gördüğüm gibi yeniden kargoya verdiğim için 4 Eylül'de servislerine girişi tekrardan yapıldı yani 11 gün garanti süresi hala devam ediyor. Bunu belirtmemin sebebi kendileri ile konuştuğum ileriki haftalarda birden fazla kez Monster müşteri hizmetleri cihazımın garanti süresi bitmiş olduğunu bana söylediler. Ancak servis süresinden bahsettiğimde bitmemiş olduğunun doğru olduğunu belirttiler.
Monster'in almaya başladığı tutumlar bu tarihten itibaren daha net olmaya başladı. Öncelikle cihaz tekrardan arızalandığı için Garanti Belgesi Yönetmeliği size 3 yeni hak tanıyor. Üçüncü bölümündeki 9. maddeye göre cihazınızın yeniden arızalanması durumunda;
1. arıza bedelinin iadesinin yapılması,
2. cihazın iade yapıp tüm bedelinin iadesinin yapılması ve,
3. cihazın aynı özelliklere sahip veya en yakın üstü özelliklere sahip yeni bir sorunsuz misliyle (yani yeni bir cihaz ile) değiştirilmesi haklarından birine sahip oluyorsunuz.
- Tabii ki ben 3. seçeneği talep ettim. Monster bu talebimi işleme aldıktan sonra yeni cihaz ile değiştirildiğini söylediler. Fakat ben yeni cihaz olduğunu onaylayabilmek için yeni cihazdaki tüm parçaların özelliklerini, model isim ve numaralarını, ve de en önemlisi seri numalarını kendilerinden istedim. Bunu istememin sebebi önceki cihazımın seri numaralarını not etmiş olmamdı. Yeni parça diye eski parçaları yeniden takmalarını önleme amaçlı kendimce böyle bir önlem aldım.
- Bu talebimin ardından 3 gün geri dönüş almadım. Mail yoluyla ile de ardı ardına konuya ilişkin Monster yetkili servisine kayıtlar açtım. Hatta maillerin ekran görüntüsünü de sizinle paylaşayim. Bu noktada sabrımın yavaşça tükendiğini de uslübumdan biraz görebiliyorsunuz.

- En sonunda Monster şöyle bir mail gönderdi.

- Teknik açıdan yeterli bilginiz yok ise buradaki sorunu hemen farkedemeyebilirsiniz. Öncelikle Monster yetkili servisinin sadece yeni cihazdaki 4 parçanın seri numaraları benimle paylaşıldığı gibi model numarası ve teknik özelliklerine dönük hiçbir bilgi yoktu. Ama bu mail ile birlikte gözüme çarpan bir şey oldu. Ramlerin yani belleklerin bir tanesi bana ait olmasına rağmen her ikisi de onayım alınmadan kendilerine ait bir parça gibi değiştirilmişti. Bu yüzden tekrardan kayıt açtım (sanırım 17. kayıdım oluyor)
- Aradan 10 iş günü geçtiği gibi yeniden garanti yönetmeliği kapsamında yedek cihaz gönderilmesi hakkımı yazılı ve telefon üzerinden Monster'a belirttim. Tabii bu talebim tekrar geciştirilmeye çalışılarak ancak 3 iş günü sonra yanıt alabildim. Verdikleri yanıt ise 3 ile 5 iş günü içerisinde size kargo ile döküman gönderileceği ve bunu imzalayıp bize göndermeniz gerektiğiydi. Aradan bu süre geçti hatta 20. iş günü oldu. Tabii bu noktadan sonra 20. iş gününü doldurması sebebiyle Garanti Belgesi Yönetmeliğince bana yeniden 3 haktan birisi tanınmış oldu.
- Ben de kendilerine uzunca hukuki dille yazmaya çalışarak şöyle bir mail attım.

- Türkçe'de bazı yerlerde tuhaf gelen yerler olabilir fazla Türkçe kullanmadığım için biraz körelebiliyor zaman zaman onu affedin. Ayrıca zamanı yanlış hesapladığım için aslında 20. iş günü 24 değil neyseki tam denk geldiğinden o dilekçemi bozmadı.
- Herneyse gördüğünüz gibi Monster tüketici haklarımı ihlal etmekle yetinmediği gibi iletişim kurmayı da bir noktadan sonra bıraktı. Zaten şikayetvar a girerseniz oraya da ilettim bu şikayetimi ve bir sürü buna benzer şikayetler gördüm. Bu şikayetlere de yorum olarak şikayette bulunanların yapabilecekleri işlemleri ve sahip olduğu hakları yazmaya çalışacağım. İlginç bir şekilde Şikayetvar'dan aynı gün dönüş yaptılar. Ama asıl skandal olaylardan birisi de tam burda oldu.
- Geri dönen Monster yetkilisi işlemlerin umduğum gibi gitmeyeceğine yönelik beni yönlendirmeye çalıştı. Ayrıca Monster'in kendi sunduğu garanti haklarından bahsederek benim mailde belirttiğim haklar geçersizmiş gibi bir izlenim çıkarmaya çalıştı. En saçma olay ise Monster'ın ilk 6 ay içerisinde ürünlerin bozulması durumunda "kendi insiyatifleri" ile ürünü tamir ettiklerini söyledi.
Tüketici Haklarınıza göre satın almış aldığınız ürün ilk 6 ay içerisinde bozulursa bu ürün satın aldığınız tarihte de ayıplıydı olarak sayılır. Sonucunda ise size öncesinde bahsettiğim 3 hak tanınmış olur. Yani bu Monster'in sağladığı özel bir hak filan değil tamamen yalan söyledi bu yetkili. Diğer bir değişle aslında haklarınız çok daha geniş çünkü ürünü iade edebilir tam paranızı iade alabilirsiniz (hatta fazlasını bile alabilirsiniz "en yüksek ticari avans faizi ile" ibresini eklerseniz)
- Bahsettiğim görüşmeyi konuşma başında "görüşmemizin kayıt altına alındığını bilginize sunmak isterim" dediğimden dolayı kayıt ettim ve gerekirse sizlerle de paylaşabilirim. Henüz Monster ile işlemlerim geri dönmeseler bile devam ettiğinden dolayı herşeyi paylaşmıyorum fakat zaman içerisinde muhtemelen paylaşacam.
- Yani Monster laptop almadan önce mutlaka bunları aklınızda bulundurun. Ben almayın şeklinde bir anlam çıkartmaya çalışmıyorum (yasal sebeplerden dolayı) ama bunlarla uğraşma riskini alacağınız gibi bu tür sorunlarla karşılaşma ihtimaliniz oldukça yüksek.
Bu arada firmalar ile sorun yaşadığınızda eğer itibarını korumaya çalışan bir firma ise Şikayetvar'a yazdığınızda size aynı gün içinde dönüp müşteri hizmetlerinden daha hızlı yanıt veriyorlar.
İlgili işlemler devam ettikçe sizleri de konu ile ilgili güncellemeye çalışacağım. Buna Tüketici Hakem Heyeti ile işlemleri başlattıktan sonra yargı kararı da dahil.
----------------------
Eğer başından sonuna kadar okuduysanız sizdem ricam bu konuyu öne çıkararak daha fazla kişinin görmesini sağlamanız. Farklı platformlarda da konunun kaynağını burası olarak göstererek paylaşabilirsiniz. Bu hem başka Monster laptop almak isteyenlere yardımcı olacaktır hem de bu gibi şirketlerin tüketicileri yani bizleri yok yerine koymasını azaltacaktır.
----------------------
Bununla birlikte eğer tüketici hakları konusunda bir sorununuz var ise yorumlarda cevaplayıp yardımcı olmaya çalışacağım. Bu sadece Monster için değil her türlü elektronik cihaz ile ilgili garanti sorunu yaşıyorsanız olabilir.
------------------------
6.10.2021 Güncelleme
- Bugün teknik yönetim biriminden bir yetkili arayıp konuyla ilgili benimle görüşmek istedi. Görüşmenin detaylarını konuşmayı kayıt etmemi kabul etmediğinden dolayı sizinle paylaşamıyorum. Fakat sorunun hızlıca çözülüp cihazın bana gönderimini yaptıracağını ve paylaşamayacağım detay olan bir konuda hizmet verileceği garantisini hem sözlü hem de mail yoluyla vereceğini belirterek anlaşmaya vardık.
Güncelleme2: Sözlü olarak yaptığımız anlaşmamızın kayıda alınmasını kabul etmediğinden dolayı bende de bulunması için şahsıma mail ile yazılı olarak göndermesini istemiştim. Fakat gönderilen mailde anlaşmamızın içerisindeki (detayını sizlerle paylaşamadığım) sağlanacak hizmetin içeriği yazmıyordu ve bu nedenle Monster bunun kapsamını değiştirme hakkını saklı tutuyordu. Yeniden mail atıp bu hizmetin detaylı ifade edilmesini kendisinden istedim. Yanıt gelmesi durumunda sizle yasal sebeplerden dolayı üstü kapalı olsa da paylaşacağım.
Güncelleme3: Yetkili kişi yeniden dönüş yaparak görüşmemizde anlaştığımız durumu detaylı bir şekilde bana mail yoluyla aktardı.
- Bu süreç içerisinde Şikayetvar'a, Monster Servis'ine ve de bazı arkadaşların tavsiye etmesi üzerinde Monster Bilgisayar CEO'su İlhan Yılmaz'a LinkedIn üzerinden konuyu taşıdım. Eğer paylaşabileceğim önemli bir gelişme olursa sizle yine paylaşacağım. Bununla birlikte Tüketici Hakkı ihlali konusunda herhangi bir uzlaşmaya gidilmediğinden dolayı, Tüketici Hakları ihlali olarak ayıplı hizmet sayılan yedek cihaz gönderme talebimin yerine getirilmedği gerekçesiyle elimdeki belgelerle manevi tazminatta bulunmaya devam edeceğimi sizlere haber vermek istedim.
Son Giriş: 13 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 4 gün
Mesaj Sayısı: 33
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 51
İkinci El Bölümü Mesajları: 5
Konularının görüntülenme sayısı: 25.383 (Bu ay: 243)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 268 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Hukuk Bölümü

