![er](/Static/forum/img/rozet/tegmen.png)
Arkadaşlar selam. Dün aracımı servisten aldım. Yolda bir süre kullandıktan sonra sırası ile ilk önce sol ön cam otomatiğim gitti cam açılıyor ancak otomatik özelliği devre dışı kaldı. Daha sonra airbag ikaz ışığım yandı ve araba birden daha üst devirlere çıkmaya başladı. Obd ile kontrol yaparken birden 4. Silindirim devre dışı kaldı ve 2. Silindirimde yüksek basınç hatası aldım. Daha sonra araba birden kapandı ve start stop özelliği devre dışı lütfen anahtar ile manuel çalıştırın uyarısı verdi. Aracı tekrar çalıştırdım yaklaşık 5 dakika kadar ilerledikten sonra araç içi ışıkları dalgalanmaya başladı ve araba yağ basıncı düşük lütfen motoru durdurun uyarısı verdi ve sanırım yağ basıncı düşüklüğünden dolayı motordan tak tak sesler geldi. Arabayı durdurdum ve birdaha çalışmadı. Ekranda akü voltajı düşük lütfen motoru çalıştırın uyarısı verdi ama nafile araba hiç çalışmadı. Daha önceden cam açma düğmesine bastığım zaman araç içi ışıkları ve farlar dalgalanma yapıyordu. Sizce sorunun kaynağı şarj dinamosu olabilirimi. Bu arada aküm fabrika çıkış aküsü aracım 2014 model Audi Q5 2.0 TFSI quattro cncd motor kodlu. Araç dün servisten çıktı tam şey olarak contaları değişti su pompası değişti. Servisten aldıktan sonra şehir içinde ufak ufak yaklaşık 2 saat kada kullandım. Uzun yola çıktıktan sonra 45 dakika içerisinde bu problemler boy gösterdi.
Hararet Problemi
|
Audi Q5 EPC ışığı
Arkadaşlar selam, 2014 model Audi Q5 2.0 TFSI Quattro aracım gaza yüklenince epc lambası yakıyor ve direkt start stop devreden çıkıyor bununla beraber hemen hararet te 0 a düşüyor ve sanki araba 130 dereceye gelmiş gibi fan açıyor. Kontağı kapatıp açınca düzeliyor. Birde led farlar ilk çalıştırmada sarı ve sönük görünüyorken 15-20 dakika sonra tam beyaza dönüyor ve yavaş yavaş aydınlatması artıyor Farkettiğim bir şey arabayı rölantide bırakıp 65-70 derecelere gelmesini bekleyip devam edersem yine çok ani yüklenme olmassa bir sıkıntı olmadan start stop farlar vs. düzgün çalışıyor. Araba yüklendiğim zaman teklemeye başlıyor ve devir saati sürekli oynuyor sanki aküden gelen güç enjektöre yetmediği için araba enjektör kapatıyor gibi düşünüyorum. Birde bazen ilk çalıştırmada araba çalışmıyor ve aynı anda elektronik park freni ve direksiyon hatası veriyor biraz bekleyip kontağı açıp kapatınca bu sorunda kendi kendine gidiyor. Bulnduğum ülkede hava şartları bi hayli zor ve soğuk havalar soğudukça problemler daha çok arttı ve tahminim olan aküye götürüyor.
Ayrıca arabanın üstünde ki akü 92 lik ve kendi orjinal fabrika çıkış aküsü. Sizce sorun aküden mi yoksa başka bir problem varmıdır. Dipnot Kazakistanın taraz şehrinde yaşıyorum ve Türkiye de ki ustaların gözünün yağını yiyeyim. Burada birşeyi sökemedikleri zaman genelde kırıp çıkartıyorlar.
Son Giriş: 2 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 2 ay
Mesaj Sayısı: 10
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 10
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 616 (Bu ay: 31)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 2 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
![](/static/forum/img/yukleniyor.gif)
![](/static/forum/img/yukleniyor.gif)