Anakart Sisteme Darboğaz Yaşatır mı?
Arkadaşlar selamlar. Elimde MSI h610M-e model anakart var. Bu anakarta 14600kf ve 4070 ti super ile bir sistem kurmak istiyorum. Anakartım giriş seviyesi olduğu için sisteme darboğaz yaşatıp yaşatmayacağı konusunda kararsızım. Çok fazla bütçem yok ancak toplayacağım sistemden tam performans alamyacaksam kendimi zorlayıp anakart değişimi yapabilirim.
Elimde tüm ürünler mevcut olup işlemcide değişiklik yapamamaktayım.
Win11 Masaüstünde Yavaşlama
Selam arkadaşlar. Kısa bir süre önce sistemimi değiştirdim. Haliyle temiz bir şekilde Win11 kurdum OEM Key ile. Format attıktan sonra masaüstünde bellirli bir kullanım süresi sonrasında pencere arası geçişlerde hissedilir şekilde yavaşlama ve kekeleme hissetmeye başlıyorum. Mevcut işlemcim 11900, ekran kartım 4060ti, ram boyutu 32 GB. 1 tane 5120 x 1440, 1 tane de 3440 x 1440 olmak üzere toplam 2 adet monitörle çalışıyorum. Ağır programlar kullanmıyorum. Genelde word, excel ve 15-20 tane chrome sekmesi açık oluyor, aynı zamanda whatsapp masaüstü uygulaması açık oluyor bunlarla birlikte. Soğutmada problem yok.
KLİMA TEMİZLİĞİ
Arkadaşlar selamlar. 2 yıldır kullandığım bir klima var. Geçtiğimiz günler evi taşıdığım için klima sökülürken temizletim dedim klimayı, söken arkadaşlar klimayı söktükten sonra götürerek temizlendiğini söyleyip geri getirdiler. Klima geldiğinde leş gibi görünüyordu her yeri. Bu durumun normal olduğunu hareket ettiği için içinde kalan son çamurların dışarıya doğru aktığını söylediler. Bana bu söyledikleri çok saçma geldiğinden ödemelerini bekletiyorum. Aşağıda klimanın iç ünitesinin mevcut halini paylaşıyorum. Bu durum normal mi sizce?
Aşağıdaki linkte yer alan ana konu içeriğinde konu sahibi 'firma yöneticisi' ve ekibi tarafından konu sürekli manipüle ediliyor. Sürekli Gigabyte markasının güzellemeleri yapılıyor ve insanlar Gigabyte marka kartlara yönlendiriliyor. Özellikle PALİT marka almak isteyen insanları günlük kullanıcıyı hiç alakadar etmeyen bir takım teknik verilerle bir şekilde vazgeçiriyorlar. Yaptıkları saçmalıklara cevap veren biri olduğunda attığınız mesaj anında konudan siliniyor ve forum yöneticileri duruma şu ana kadar sessiz kaldı.
https://forum.donanimhaber.com/nvidia-geforce-rtx-40-serisi-ana-konu--153655610-250#154775390
MSI SuprimX RTX3090
|
İlginç Bağlantı Problemi!
Selamlar. Asus Z490-F Rog Strix anakartla yeni bir sistem topladım. Sistemi kurup ethernet kablosunu taktığımda bilgisayara internet gelmediğini gördüm. Arka portlara baktığımda ethernet yuvasının ışığı da yanmıyordu. Daha sonra internette gezinirken ağ ayarlarında Speed&duplex ayarında değişiklik yapınca bu durumun düzeldiğini gördüm. Denedim, işe yaradı. Ancak şimdi de elektrikler kesildiğinde veya bazen bilgisayarı ilk çalıştırdığımda da aynı sorun oluyor. Mevcut işlemi tekrar yaptığımda ise düzeliyor. Ethernet kablosunun mesafesi yaklaşık 10 metre. Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
İlk Vektörel Portremi Yorumlar mısınız?
Selamlar. Hobi amaçlı İllustrator öğrenmeye çalışıyorum. İnternetten öğrendiğim teknikler kadarıyla kendi çapımda ilk portre çalışmamı yaptım. Deneyimli arkadaşların yapıcı eleştiri ve tavsiyelerini duymaktan memnun olurum. Saygılarımla.
LG LED TV MAVİ EKRAN SORUNU
Arkadaşlar selamlar. Bir süredir salonumda kullandığım televizyonumun rengi maviye çalmaya başladı. Ayrıca beyaz arka planda belli olan bulutlanmalar oluştu. Bu sorunların hiçbiri eskiden yoktu. Muhtemelen kendi müdahalemle çözemeyeceğim bir sorun ama yine de bir danışmak istedim. Fotolarda olduğundan daha mavi görünüyor ekran, normalde bu kadar rahatsız edici değil durum.
34' ULTRAWIDE VESA UYUMU
Arkadaşlar selamlar. 34 monitörümü mevcut vesa apartım olan Dark VM 100 ile duvara sabitlemek istiyorum. Ancak monitör 11 KG, kullandığım aparatın maks taşıma kapasitesi ise 8 KG. Aslında duvarda sağlam duruyor, taşıyabilir cihazı ancak vesanın amortisörü tartmıyor. Monitörü astığımda amortisör direk aşağıya salıyor kendini. Herhangi bir şekilde amortisörü devre dışı bırakıp sabitleme imkanım var mıdır bunu?
Olumsuz senaryo ihtimalini göz önünde bulundurarak konuyu öne çıkarmanızı rica ediyorum.
Selamlar. Az önce samsung internet mağazası üzerinden aldığım G9 Odyssey monitörüm elime ulaştı. Kutuyu açıp kurulumu yaptım, jelatinleri son ana kadar sökmedim. Monitörü kutudan çıkardığımda ekranda bazı çizgiler farkettim fakat bunun jelatin olduğunu düşündüm ve kurulumu tammaladıktan sonra sökerim diye düşündüm. Çervçevelerden başlayarak jelatinleri sökmeye başladım. Ekranda leke olmaması adına üzerinde jelatin olduğunu düşündüğüm ekranı sona bıraktım. Nihayet ekran üzerindeki jelatini sökmeye sıra geldiğinde o da nesi? Ekranda jelatin felan yok. Monitöre güç verdiğimde ta taaaaaam sürpriz. Sonuç fotoğraflardaki gibi. Samsung çağrı merkezini arayarak kayıt oluşturdum. Gelişmeleri ilk mesajı editleyerek paylaşacağım. @Samsung
Edit: Samsung çağrı merkezini aradığımda yetkili bana ürünün muhtemelen kargo sırasında kırıldığını, bu monitörü iade edip tarafıma yenisinin yollanacağını söyledi ancak bu arkadaş yalnızca kayıt oluşturdu. Herhangi bir geri gönderim/iade kodu yollanmadı. Mutemelen kesin sonucu beni arayacak ilgili departman verecektir.
Edit 2: Samsung çağrı merkezinin yönlendirdiği servis monitörle ilgilenmediğini söyledi. Tekrar çağrı merkezini aradım servis kaydı açtılar.
Edit 3: 08.11.2020 tarihinde tarafıma teslim edilen ve paneli kutusundan kırık çıkan monitörü güç bela servise teslim ettim. Servislerin genel tutumu çok amatörce ve gerçekten deneyimsizler. Öncelikle Samsung Çağrı Merkezi'nden beni yönlendirdikleri servise götürdüm cihazı. İlgili servis kendilerinin monitörlere bakmadıklarını yalnızca mobil ürünlere servis hizmeti verdiklerini söyledi ve monitörü teslim almadı. Hatta Samsun'da monitörle ilgilenecek servis bulunmadığını ve monitörün İstanbul'a gitmesi gerektiğini söyledi. Kendi çabalarımla aynı servisin başka bir ilçede şubesinin daha bulunduğunu ve bu şubenin monitör ve televizyon servisi sağladığını öğrendim. Adamlara bakar mısınız? Kendi çalıştığı firmayla ilgili hiçbir detay bilmiyor. Akabinde ilgili servis şubesine doğru yola koyuldum. Önce bir servis çalışanı bunu gelip servisin kurması gerektiğini, bu şekilde kullanıcı hatası olarak kabul edileceğini söyledi. Daha sonra itirazlarım üzerine başka bir çalışan monitörlerde kurulum hizmeti/zorunluluğu bulunmadığını isteğe bağlı parayla kurulum talep edebileceğimi belirtti. Daha sonra faturayı ibraz ettim ve servis çalışanı bana faturadaki ticari ünvanı göstererek bunu samsungdan almamışsın. DRK Aksesuar ve İletişim Hizmetleri Pazarlama Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi nden almışsın dedi. Ona bunun Samsung Türkiye'nin ticari ünvanı olduğunu anlatabilene kadar göbeğim çatladı. Nihayet ikna edebildim. Neyse ilgilendiler, form doldurduk ve genel merkeze sunacaklarını ilettiler. Kabul etmeleri halinde değişim veya ücretsiz tamirat olabileceğini, kötü senaryoda ise ücretli panel değişimi yapılabileceğini ve bunun da ücretinin 5.600,-TL olduğunu söyledi. Ücretli/ücretsiz tamirat kabul etmediğimi, ücretsiz dahi olsa sıfır aldığım bir ürünün panelinin değişip geri verilmesini reddeceğimi belirttim. Şimdilik bekliyorum. Şu ana kadarki süreçte şunu anladım. Aslında en büyük sorun iletişimsizlik yetersiz vasıftaki personel istihdamı. Hakikaten gerek serviste gerek çağrı merkezinde derdinizi anlatana kadar göbeğiniz çatlıyor. Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğim.
Edit 4: 17.11.2020 tarihinde servisle yaptığım görüşmede iade/değişim talebimin onaylandığı, Samsung tarafından aranacığım belirtildi. Bekliyorum.
Edit 5: Samsung Genel Merkez stoklarında aynı üründen olmadığı için para iadesi yapılacağı belirtildi ve 19.11.2020 tarihi itibariyle iadem gerçekleşti. Geçmiş olsun dileğinde bulunan tüm arkadaşlara teşekkür ederim :)
Edit 6: Amazon TR üzerinden vermiş olduğum sipariş elime ulaştı. Monitörde 1 adet beyaz renklerde beliren kırmızı renkli takılı pixel var ancak dert etmiyorum onu. Eskiden kullandığım bir monitörde daha vardı ve kendiliğinden düzelmiştir. Onun dışında internet ortamında bahsedilen sorunların çoğu son firmware güncellemesiyle çözülmüş durumda. 5120 x 1440 çözünürlükte, 240 HZ de kullanabiliyorum. 2.monitörümle birlikte sorunsuz çalışıyor.
İşlemci : i9-9900K | Ekran Kartı : Palit RTX 3080 OC Gamepro | Monitör : Samsung Odyssey G9 49' - Xiaomi 34' Ultrawide | Anakart : Asus Rog Maximus X Hero | Ram : Gskill Trident Z 32 gb(2x16GB) 3600 MHZ CL16 | SSD : Samsung 970 Evo 250 GB - Samsung 860 Evo 1 TB - Samsung 860 Evo 500 GB | Kasa : Phanteks Evolv ATX | Sıvı Soğutma : NZXT Kraken X62 | PSU : Corsair HX1000i 80+ Platinium | Kulaklık : Logitech G635 Dolby 7.1 | Klavye : Asus ROG Claymore | Mouse : Logitech G900 - Logitech G502 | |
İşlemci : i9-9900K | Ekran Kartı : Palit RTX 3080 OC Gamepro | Monitör : Samsung Odyssey G9 49' - Xiaomi 34' Ultrawide | Anakart : Asus Rog Maximus X Hero | Ram : Gskill Trident Z 32 gb(2x16GB) 3600 MHZ CL16 | SSD : Samsung 970 Evo 250 GB - Samsung 860 Evo 1 TB - Samsung 860 Evo 500 GB | Kasa : Phanteks Evolv ATX | Sıvı Soğutma : NZXT Kraken X62 | PSU : Corsair HX1000i 80+ Platinium | Kulaklık : Logitech G635 Dolby 7.1 | Klavye : Asus ROG Claymore | Mouse : Logitech G900 - Logitech G502 | |
Son Giriş: 4 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 3 gün
Mesaj Sayısı: 1.799
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 2.640
İkinci El Bölümü Mesajları: 409
Konularının görüntülenme sayısı: 71.489 (Bu ay: 595)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 2.467 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Donanım / Hardware