Merhaba.
Kızım bir üniversitede 4 yıllık Lisans öğrencisi, örgün öğretim. 2nci sınıfta.
Bu sene kendini denemek için YKS ye girdi.
4 yıllık lisans programlarında İstediği bölümlere puanı yetmedi.
Fakat Açıköğretim imkanı bulunan Anadolu üniv., istanbul üniv. ve Atatürk üniv. nin bütün bölümlerine TYT puanı ile rahatlıkla girebiliyor.
Neden açıköğretim derseniz şuan öğrencisi olduğu ve okuduğu bölümden memnun. Ama 4 yıllık istediği bir bölüm (Tıp vs) gelseydi şuankini bırakacak yada donduracaktı.
İkinci bir diploma olsun diyerek TYT ile alan bölümlerin %90ına rahatlıkla girebiliyor. Ama örgün öğretim olmaması gerekiyor yani şuanki okulunu bırakmadan okumak istiyor. Bu durumda da geriye sadece açıköğretim seçeneği kalıyor.
Bilmediğimiz bir kaç soru var ve tam karşılığı cevapları internette veya üniversitelerin sitelerinde bulamadık.
Tercih yaptık ve TYT puanı çok yüksek olduğu için Açıköğretim kesin ve sorularımı bu doğrultuda soruyorum.
a- Şuan okuduğu üniversiteye devam ederken, Açıköğretim'den bir bölümü, ikisini aynı anda okuyabilirmi?
b- Açıköğretimde bir bölümü kazanması ve kayıt yaptırmasının, şu an okuduğu bölüme bir zararı varmı?
c- Açıköğretim deki kaydını dondurup seneye başlatabilirmi?
d- Açıköğretim'de online derslere girme zorunluluğu varmı yani sadece sınavlara girse olurmu?
e- Anadolu üniversitesi Açıköğretim bölümlerinin vize ve final sınavlarını Türkiyenin her ilinde belirlediği okullarda gerçekleştiriyor, doğrumu? Bu diğer 2 üniversite için de geçerlimi yoksa istanbul üniversitesi için sınava istanbula, Atatürk üniversitesi sınavları için Erzuruma mı gitmek gerekiyor?
f- Açık öğretim Kayıt dondurma işlemi nezaman ve nasıl yapılıyor? Önce kayıt yaptırıp sonra mı donduruluyor.?
g- Açıköğretimi dondursa bile her yıl eğitim, sınav, materyal ücreti ödeniyormu?
Tecrübeli arkadaşlar madde numaralarına göre bilgi verirse sevinirim.
Park halinde Aracın Altından gelen Uğultu sesi
Arkadaşlar merhaba
2013 model Hyundai i30 Elite, GDI motor benzin/LPG aracım var. Aracım 109binde.
3 ay önce satın aldım. Aldığım günden buyana tüpün düğmesine bile basmadım hep benzinle kullanıyorum.
Dün akşam eve gelip arabayı park ettiğimde stop etmeden önce bir uğultu sesi duydum. Aracın içinden değil dışından geliyordu. Ses sitemi var amfi olabilir diyerek kapattım ses kesilmedi. Xenon far var onun beyni yapıyordur diye düşündüm kapattım yine kesilmedi. Araba çalışırken aşağı indim dışarıdan gelen sesi dinlemeye başladım. Aracın sol arka tarafından tekerin oralardan bir yerden uğultu sesi geliyordu. Sağa geçip arkadan dinledim ses %50 daha az geliyordu. El freni otomatik benim araçta, ondan kaynaklı olabileceğini düşündüm indirdim kaldırdım ses kesilmedi.
Bu sesi nasıl tarif edeyim size; sanki bulunduğunuz parkettiğiniz sokakta yandaki evin birinde camlar açık ve evde elektrik süpürgesi çalışıyor, ses tam olarak birebir aynı. Elektrik süpürgesinin sesini uzaktan duyarsınız ya hah işte aynı o ses.
Araba park halinde ve rölantide Motor kaputunu açtım sesi dinledim motorda uğultu sesi sıfır yani yok. Arabanın içine bindim kapıyı ve camları kapadım. İçeride ses yok. Motoru kapadım. Tekrar çalıştırdım ses kesildi. Gaza milimetrik dokunmam ile tekrar ses başladı. Tesadüftür dedim. Motoru tekrar kapadım, kapatırken aynı yerden sol arkadan tık diye ses geldi. Tekrar çalıştırdım. Gaza dokunmadım. Rölantide bekledim 2 3 dakika uğultu sesi yoktu. Tekrar gaza dokunmamla yeniden başladı. Kapattım eve çıktım.
Bugün Sabah motor soğukken ses olmadı. Yaklaşık 5 km gittim. hala ses yok. Benzin istasyonuna girdim. Araç 2 gün sonra muayeneye gireceği için LPG sızdırmazlık testi yapacakları için lpg alayım dedim.
O sıra farkettim ki 3 ay önce arabayı alırken lpg seviyesi tek lamba yeşil yanıyordu, çok eminim. Baktım seviyede ışık hiç yok. 3 ay aracı hiç lpg ye almadım. düğmesine bile basmadım, denemedim.
Tüvtürk muayenede lpg sızdırmazlık testini yapabilsin diye 100 tl yeter diyerek 100 liralık gaz aldım. Sol alt arka tamponun altından taktı ve bastı gazı. yani tam da sesi duyduğum yerden.
Bu arada hala dün akşamki uğultu sesi yok. Pompacı gazı bastıktan sonra çalıştırdım arabayı motor sıcak zaten, lpg düğmesine bastım bi süre yandı söndü sonra lpg ye geçti anında araç stop etti. Tekrar denedim yine aynı stop etti. LPG gaz seviyesi hala sıfırda hiç yeşil yanmadı.
Hareket edip bir 5 km daha gittim benzindeyim. Cam açık sğrekli dinliyorum ses gelecekmi diye. Varacağım yere 300 metre kala uğultu sesi başladı. Parkettim akşamki sesin aynısı.
Dedim tüpe geçmeyi bir daha deneyim. baktım ki düğmede 1 diş yeşil LPG seviyesi yanıyor. Bastım düğmeye, 10 saniye sonra geçti ve tüpe. Araç stop etmedi. Park halindeyim, gaz verdim biraz ufaktan bir iki defa. sorun olmadı. ama o uğultu sesi hala devam.
Geri benzine geçtim. araba çalışıyor, arka koltuğua bindim kapıları ve camları kapadım. arka koltuğa eğildim oturma kısmına kulağımı yaslayıp dinledim her yerinden. Ses yok. Yani uğultu kaynağı benzin pompası değil.
Sorum şunlar:
Belliki tankta tüp sıfırdı. Sabah pompada tüp bastırdığımda içinde hiç yoktu demekki ve o nedenle stop etti ilkten. Peki ben arabayı 3 ay önce aldığımda 1 diş lpg seviyesi varken expertiz deneme yaptığında gaz vardı eminim. Ben hiç gazda kullanmamışken nasıl olurda tüp biter. Ses tanktaki bir kaçaktan ve gaz basılan vanadan vs geliyor desek 10 km kadar kullandım durdum kalktım stop ettim çalıştırdım hiç ses yoktu. Aracın benzinde iken çekişinde gözle görülür bir problem de yok. Lpg konusuna çok uzağım. Bu Uğultu sesi için de iyiden iyiye LPG (tank şamandıra valf vs) sisteminden şüphelenmeye başladım.
Tamirciye götüreceğim tabiiki ama bilinçli götürmek istedim. "Tampon çizilmiş abi, motor inecek" mantığı çok hakim yaşadığım yerin sanayisinde.
Az çok arabadan motordan anlarım. Ses kesinlikle motordan gelmiyor. Katalizör olabilirmi, LPG sistemi tankı vs vs midir.
İnternette çok fazla kirli bilgi var. Ve tam cevap yok. Aranızda bu sorunu yaşamış kimse varmı. Sorun ne olabilir.
Şimdiden teşekkürler.
CRZ kullanıcıları varsa tecrübe lazım
Merhaba arkadaşlar. Eski bir üyeyim, uzun bir süredir buradan uzak kaldım. Vakti zamanında 10 12 yıl süre zarfında, 2 crx, 1 Civic ef ve 1 Civic Ek kasa tecrübelerim oldu. Sonrasında kısmet.. çoğu yine tek kapı başka markalarda araçlarım oldu. 49 yaşıma rağmen hala genç ruhumun olması
ve Tekrar özüme dönme zamanımın geldiğini düşünmem ilk çıktığı günden bu yana hayran oldum crz'ye yönelmeme neden oldu.
Geride kalan hayatım boyunca Honda'dan aldığım zevki hiçbir arabadan alamadım.. crz leri ilk çıktığı zamandan beri beğeniyorum ve nickimden de anlaşılacağı üzere efsanevi crx lerin yerini doldurmayacağını düşünsem de çok hoşuma gidiyor bu crz ler. Öncelikle söyleyeyim spor ve tek kapı araba hayranıyım. Eğer buradalarsa çok Eskilerden bazı arkadaşlar beni tanırlar. Bu nedenle bu başlıkta başka model araç önermenizi istemiyorum. Konu açma ihtiyacı hissetmemdeki neden Crz kullanan arkadaşların, 11-12 yıllık bir geçmişi olan bu modeldeki araç hakkındaki tecrübelerine ihtiyaç duymam. Genel geçer sorular değil kafama takılanlar. yok ne kadar yakıt yakar yok hızlanması nedir elektrik motoru ne zaman devreye girer bunları sormayacağım. Hepsini biliyorum. Merak ettiğim ve burası dahil internette hiçbir bilgi bulamadığım, sadece tecrübeye dayanan yanıtlar arıyorum. Genel kanı ve duyumlardan çok Crz kullanmış bu konuda tecrübe edinmiş arkadaşların yanıt vermesini tercih ederim.
Anlayacağınız üzere şu sıralar güzel bir CRZ bakınıyorum ve kısmetse en geç bir ay içerisinde almış olacağım. İhtiyacım olan bilgiler ise şunlar.
- Hibrit sistemi sorunlu veya pillerin öbürü bitmiş Bir crz araçta, trafikte ilerlerken düşük veya yüksek hızlarda motor geçişlerinde devir Yükselmelerinde bir sendeleme boğulma kasma gibi durumlar yaşanır mı?
- pil ömrü bitmiş ise pillerin değişimi için güncel fiyat bilen arkadaş var mı?
- IMA sisteme sahip bu motorun benzin ile çalışan donanımında herhangi bir arıza olması durumunda, tamir onarım yaptırırken, standart benzinli Honda araçları yapan özel servisler bu motoruda tamir edebilir mi yoksa IMA sistemin olması benzinli çalışan donanıma ulaşmayı tamir etmeyi engeller mi özel servisler bu işe yanaşıyor mu. Bunu şunun için soruyorum crz satın alırsam sadece Honda yetkili servisine mi mahkumum.
- yedek parçaları mekanik yürüyen vs aynı model örneğin yılı aralığındaki diğer Honda veya civic'lere nispeten daha mı pahalı yoksa hemen hemen aynı mı.
- Hibrid sistemi devre dışı ise araç benzinde çalışırken spesifik veya kronik bir dezavantajı var mı? Tork ve beygir düşüşü dışında spesifik bir şey var mı diye merak ediyorum?
- benzinli motor kısmı, aynı yıl civarında üretilmiş başka bir model Honda ile aynı motora mı sahip. Evet ise hangi model?
- son olarak bir crz kullanıcısının tecrübeleri ile sabitlenmiş, kullanımında sürüşünde tamiratında vs herhangi konularda sadece bu araca özgün trick'ler var mı?
Şimdiden teşekkürler.
Kedim 5-6 gündür ishal
|
Hostta PHP Neden Çalışmaz.
|
1 btwin mi yoksa 2 gomax mı
|
Eşantiyon Gelen Flash Bellek Formatlama Yardım?
|
Biri bana şu kontör TL olayını açıklayabilirmi Allah aşkına!
|
Müşteri Yönetim Panelli Hosting Arıyorum (Teklif alınır)
|
Bu Nasıl çıkacak !!
|
İmza mimza yok.. Barmahh bassam olurmu.. |
Son Giriş: 6 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 6 ay
Mesaj Sayısı: 824
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 2.200
İkinci El Bölümü Mesajları: 503
Konularının görüntülenme sayısı: 35.485 (Bu ay: 567)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 27 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Konu Dışı / Off Topic