lacetti Gaz Kelebeği Tamiri
s.a. arkadaşlar.
aracım röelantideyken, direksiyonu sonuna kadar çevirip frene basınca, klima açıkken vitesi boşa aldığımda, klima açıkken rölantide gaza basıp bırakınca stop ediyordu. bunu hem benzinde hem gazda yapıyordu.
elektrikçi klimacıya, klimacı motorcuya, motorcu lpg ciye, lpg ci elektrikçiye yolluyordu. en sonunda birisi rölanti adaptasyonu lazım falanca ustadan başkası yapamaz dedi. gittim.
bi cihaz bağladı tamamdır abi dedi. 3 tur attım sorun devam ediyor. bu sefer klima gazı fazla galiba dedi ona baktı tamam dedi, tur attık yine aynı. kelebek arızalı 1200 lira, yan sanayi 650, çıkma 450 ama tavsiye etmem dedi.
gaz kelebeğinin içeriğini araştırdım altı üstü birkaç kablo, dişli, motor ve potansiyometreden ibaret. tamirinin nesi olabilirki dedim.
meslek lisesi elektronik, yüksekokul endüstriyel otomasyon mezunuyum, 2 yıl sanko makina da iş makinası üretiminde, 3 yıl temsa otobüste otobüs üretiminde, 2 yıl kendi işyerim olan bilgisayar bakım onarım servisinde çalışan, aralarda elektrik elektronik tamir işleriyle uğraşan biri olarak, ben bunu yaparım dedim.
(ahmet isimli) bir arkadaşımla gaz kelebeğini sökerken sorunun soketten kaynaklandığı kanaatine vardık.
bismillah deyip kolları sıvadım.
soketin pinlerine zarar vermeden sökmeliydim zira soket bulamadım. soketin, kabloların girdiği kısmını kestim, sarı kablo içerden kopukmuş.
kelebeğin içinde dişliden dolayı lehimleri sökmem zordu. dişliyi sökmek için saatlerce uğraştım. bir rus sitesinde birisinin bu dişliyi söktüğü resmi gördüm ama ben sökemedim.
baktım olmayacak dişlinin üzerinde delik açtım en zor lehimin yapılması gereken noktaya.
kabloları renklerini not ettikten sonra lehimledim. power supply kablosu kullandım.
lehim işleri bitince siyah sıvı conta ile kelebeğin kablo giriş kısmını ve soketin kestiğim kısmını bol bol contaladım kurumasını bekledim ve taktım.
hamdolsun canavar gibi oldu.
rölanri motoru kelebeğin içinde olanlar, resimde gösterdiğim kısmıda kontrol etsinler ben motoru yerinden çıkarmaya çalışırken o metal kırıldı sonra lehimledim.
sanırım gaz kelebeği tamiri hakkında piyasada bilgi yok. umarım faydası olur.
bu arada konuda bana yardım eden ahmet ve mehmet kardeşlerime teşekkür ederim.
rölanti motorunun kömürleri bitmiş olabilir, kömüt rozundan dolayı temazsızlık olabilir, kablolarda yada lehimlerde temazsızlık olabilir. bunları kontrol edin.
hangi model olursa olsun pioneer oto teybi olup, direksiyon kumandası takmak isteyenler linkteki videomu izleyebilir ve kendiniz takabilirsiniz.
aracın orjinalinde direksiyon kumandası olanlarda direkisyonlarındaki kumandanın dirençlerini değiştirerek teyplerine uygun hale getirebilirler
pioneer oto teyp yazılım güncelleme
arkadaşlar kullandığım teyp pioneer mvh-s325bt modeli ve yazılım güncelleme ili ilgili videom aşağıdaki linkte. sizde teybinizin yazılımını güncellemek isterseniz modeli ne olursa olsun, aydınlatıcı olacağına inandığım için paylaşmak istedim. umarım faydası olur
|
|
|
|
boş vakitlerinde bazıları için kayda değer, bazıları için boş olarak adlandırılan işler yapan, kayda değer boş adam. youtube kanalıma davetlisiniz.https://www.youtube.com/channel/UC_iy1Km3DH538R4AGH1Gk0g/videos |
Son Giriş: 9 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 3 yıl
Mesaj Sayısı: 793
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 795
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 40.918 (Bu ay: 1.096)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 228 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Ev Elektroniği ve Elektrikli Ev Aletleri