Merhaba, 2001 model Saxo 1.5d aracımda motor ısındığı zaman, özellikle şehir içinde ışıklarda ve vites boşta iken fren pedalı sertleşiyor. Aynı şekilde Motor soğuk iken hiç bir sorun yok. Bu durumda silindir kapağının yanındaki fren vakum pompasına odaklandım. Araç sıcak iken vakumun borusunu çıkardığımda, yeteri kadar hava çekmediğini farkettim. Araç soğuk iken bariz daha fazla vakumlama yapıyor. Aracı yeni aldığım için önceki sahibi ile görüştüm, o da aynı sorundan ötürü fren vakum pompasını değiştirmiş. Değiştirilen pompanın arızalı olabileceğini düşünerek ben de tekrar değiştirdim. Sonuç değişmedi. Ustama ya da frenciye sorduğumda düz mantık fren vakum pompası arızalı diyorlar. fakat 3 fren vakum pompasının da arızalı olmayacağını düşünüyorum.
Kendi mantığım ile teknik olarak şunların olabileceğini düşündüm. Araçta hararet göstergesi bulunmuyor. motorun ne kadar ısındığını göremiyorum. Sıcakken sorun olduğundan motor yağı olması gerekenden fazla ısınıpta fren vakum pompasına yeterli yağlamayı yapamıyor olabilir mi? Araçta iki tane sıcaklık müşürü var. bunlar yan yana duruyor. Soldaki mavi ve onun yanındaki şekil soketli. Bunlardan hangisi Ecuya sıcaklık bilgisi veren ve hangisi hararet göstergesine sinyal gönderen müşür ayırt edemedim. Eğer Bu müşürlerde sorun var ise, araç çok sıcak hissediyor ya da aşırı ısındığını hissetmiyor ise yağda incelme olabilir mi? Çalışması ise şu şekilde; Motor sogukken devir 900 civarı, sıcak 950 civarı. Normalinde sogukken 900 ise sıcakken yine 900 ya da 850 olması gerekmiyor mu?
Benzer sorun yaşayan ya da aynı aracı kullanan yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
106 hidrolik direksiyon sorunu
|
Son Giriş: 2 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 3 yıl
Mesaj Sayısı: 17
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 18
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 1.814 (Bu ay: 22)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 1 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası