Şimdi Ara

Citroen Saxo 1.5d Dizel Araç Fren Sertleşmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
710
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, 2001 model Saxo 1.5d aracımda motor ısındığı zaman, özellikle şehir içinde ışıklarda ve vites boşta iken fren pedalı sertleşiyor. Aynı şekilde Motor soğuk iken hiç bir sorun yok. Bu durumda silindir kapağının yanındaki fren vakum pompasına odaklandım. Araç sıcak iken vakumun borusunu çıkardığımda, yeteri kadar hava çekmediğini farkettim. Araç soğuk iken bariz daha fazla vakumlama yapıyor. Aracı yeni aldığım için önceki sahibi ile görüştüm, o da aynı sorundan ötürü fren vakum pompasını değiştirmiş. Değiştirilen pompanın arızalı olabileceğini düşünerek ben de tekrar değiştirdim. Sonuç değişmedi. Ustama ya da frenciye sorduğumda düz mantık fren vakum pompası arızalı diyorlar. fakat 3 fren vakum pompasının da arızalı olmayacağını düşünüyorum.


    Kendi mantığım ile teknik olarak şunların olabileceğini düşündüm. Araçta hararet göstergesi bulunmuyor. motorun ne kadar ısındığını göremiyorum. Sıcakken sorun olduğundan motor yağı olması gerekenden fazla ısınıpta fren vakum pompasına yeterli yağlamayı yapamıyor olabilir mi? Araçta iki tane sıcaklık müşürü var. bunlar yan yana duruyor. Soldaki mavi ve onun yanındaki şekil soketli. Bunlardan hangisi Ecuya sıcaklık bilgisi veren ve hangisi hararet göstergesine sinyal gönderen müşür ayırt edemedim. Eğer Bu müşürlerde sorun var ise, araç çok sıcak hissediyor ya da aşırı ısındığını hissetmiyor ise yağda incelme olabilir mi? Çalışması ise şu şekilde; Motor sogukken devir 900 civarı, sıcak 950 civarı. Normalinde sogukken 900 ise sıcakken yine 900 ya da 850 olması gerekmiyor mu?


    Benzer sorun yaşayan ya da aynı aracı kullanan yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.








  • Merhaba


    Aynı aracın 2000 modeline sahip eskiden sahip olmuş biri olarak. 2 kere bende değiştirdim.Sonuç aynı frenin nerde sertleşeceğini tahmin edemiyorsunuz.Ben vakum hortumu ve çekvalflerinide değiştirdim sonuç değişmemişti.

    fren pedalı bazen sertleşiyordu özellik rölantiye yakın devirlerde.Aracın egr valfinin kontrolü vakum ile yapılıyor ve vakum pompası kullanılıyor.Ben bu vakum borusunu iptal etmiştim fren azda olsa daha iyi olmuştu isterseniz denersiniz.

    Kesin çözüm elektrikle çalışan farklı bir vakum pompası takmak gibi görünüyor.


    Mavi sensör göstergeye diğeri ecuya iletiyor diye hatırlıyorum.Ama vakum pompasının yağ incelmesi ile hissdilecek kadar verim kaybedeceğini düşünmüyorum.Motor sıcakken egr yi de aktif hale getirdiği ve bunu çalıştırmak için belli vakumu buraya yönlendirtdiği için kaybediyor olabilirsiniz.Eğer yağdan şüpeleniyorsanız daha kalın bir yağ ile değişim yapabilirsiniz.Ben aracımda 10w40 ve 5w30 kullandım frende farklılık hissetmemiştim.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: DMC-12

    Merhaba


    Aynı aracın 2000 modeline sahip eskiden sahip olmuş biri olarak. 2 kere bende değiştirdim.Sonuç aynı frenin nerde sertleşeceğini tahmin edemiyorsunuz.Ben vakum hortumu ve çekvalflerinide değiştirdim sonuç değişmemişti.

    fren pedalı bazen sertleşiyordu özellik rölantiye yakın devirlerde.Aracın egr valfinin kontrolü vakum ile yapılıyor ve vakum pompası kullanılıyor.Ben bu vakum borusunu iptal etmiştim fren azda olsa daha iyi olmuştu isterseniz denersiniz.

    Kesin çözüm elektrikle çalışan farklı bir vakum pompası takmak gibi görünüyor.


    Mavi sensör göstergeye diğeri ecuya iletiyor diye hatırlıyorum.Ama vakum pompasının yağ incelmesi ile hissdilecek kadar verim kaybedeceğini düşünmüyorum.Motor sıcakken egr yi de aktif hale getirdiği ve bunu çalıştırmak için belli vakumu buraya yönlendirtdiği için kaybediyor olabilirsiniz.Eğer yağdan şüpeleniyorsanız daha kalın bir yağ ile değişim yapabilirsiniz.Ben aracımda 10w40 ve 5w30 kullandım frende farklılık hissetmemiştim.

    Yanıt/Yardım için teşekkürler. Egr ihtimalini de düşündüm. Bu durumda Egr valfini de incelemek lazım. İptal ya da tıkalı mı bir yerde sistemi bozuyor olabilir mi diye.

    Öncelikle dediğim gibi aracın sensorlerinin doğru bir şekilde çalıştığını. Ve sonrasında Vakum pompasının gerçekten doğru çalıştığına emin olmalıyım diye düşünüyorum. Motor iyice ısınınca vakum pompası az mı vakum yapmalı. Çünkü motor sogukken parmağımı tıkadığımda neredeyse yapıştırıyor.


    Veya vakum hortumunda çatlak var ise, arac sıcakken genleşip hava kaçırıyor. Bu da vakum pompası etkiliyor olabilir.


    Ne yapacağımı bilemedim. Bu şekilde aracı kullanabilirim, vitesteyken zaten sorun yok. Yada hafif gaz verince hemen düzeliyor. Ama kafaya taktım çözmek istiyorum





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zibidi Gonzales

    Bu mesaj silindi.

      

  • Can sıkıcı ve tehlike arz edebilecek bir konuda yardım beklerken, espriler de inanılmaz yaratıcıymış sağolun.

  • Fren hidrolik sıvısını değiştirmiş miydiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crssover

    Fren hidrolik sıvısını değiştirmiş miydiniz?

    hayır değiştirmedim

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zibidi Gonzales

    Bu mesaj silindi.
    😂
  • Merhabalar yeni aldığım 2003 Saxo da da aynı problem mevcut hatanın ne olduğunu cozebildinizmi acaba
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.