Şimdi Ara

Sıfır araç motor bloğu çatlaması Honda CRV

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
1
Favori
2.179
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,
    2013 Aralık'ta 0 km aldığım Honda CRV 1.6 Dizel Elegance aracı 10 bin KM'de servise soktuğumda bir durumdan şüphelendiler, yapılan incelemede motor bloğu çatlaması tespit edildi. Aracın herhangi bir kazası, problemi yok. Servis parçanın olmadığını ve yurt dışından sipariş edildiğini söyledi. Geldiğinde garantiden değişecek. Şimdi bekliyorum ama kafamda soru işaretleri var. Motor bloğu denilen şeyin çatlaması nasıl olabilir ki? Böyle bir durumda ne yapılması gerekir, bilgisi olan var mı? Sıfır aldığım kazasız araca şimdi değişen parça kaydı mı girilecek? Kafam karıştı, yardımlarınızı bekliyorum.
    Saygılar.

     Sıfır araç motor bloğu çatlaması Honda CRV







  • quote:

    Orijinalden alıntı: NightShadow

    Merhabalar,
    2013 Aralık'ta 0 km aldığım Honda CRV 1.6 Dizel Elegance aracı 10 bin KM'de servise soktuğumda bir durumdan şüphelendiler, yapılan incelemede motor bloğu çatlaması tespit edildi. Aracın herhangi bir kazası, problemi yok. Servis parçanın olmadığını ve yurt dışından sipariş edildiğini söyledi. Geldiğinde garantiden değişecek. Şimdi bekliyorum ama kafamda soru işaretleri var. Motor bloğu denilen şeyin çatlaması nasıl olabilir ki? Böyle bir durumda ne yapılması gerekir, bilgisi olan var mı? Sıfır aldığım kazasız araca şimdi değişen parça kaydı mı girilecek? Kafam karıştı, yardımlarınızı bekliyorum.
    Saygılar.

     Sıfır araç motor bloğu çatlaması Honda CRV


    Seni mağdur etmeden değişim yapıyorlar ise yapılacak hiç birşey yok fabrikasyon hatalı sanırım motor değiştirsinler en azından sıfır motorlu aracın olur. Motorda yapılan değişiklikler değişen olarak geçmez. geçmiş olsun




  • sıfır sandık motor gelecek mi sonradan sorun yaşatmaz inş. arabanın sıfırını istemek hakkı değil mi ?
  • öncelikle geçmiş olsun.

    motor blogu dökülürken sıvı metalin kontrollü bir şekilde soğuması gerekir. günümüzde her ne kadar bu hesaplar çok çok daha ayrıntılı bir şekilde mühendisler tarafından yapılabilyorsada bazen düküm kısımlarda zayıf noktalar oluşabilmekte ve birazcık zorlama durumunda çatlayarak açığa çıkabilmektedir.

    buna en güzel örnek olarak bigben saat kulesini verebiliriz. ilk döküldüğünde sorun olmamasına rağmen daha sonra çatlamış, daha küçük çekiçler kullanılarak durum bir miktar kurtarılmıştır.

    daha yakından alakalı bir örnek ise bmw nin zamanında f1 kullandığı 1.5 m12 turbo motorları. motor toplamda 1000 hp nin üzerinde olacağı için döküm aşamasında yapılan en küçük bir hatanın toleransı olmuyordu. bu sebepten dolayı bmw en az 100000 km ve 2 yıl kullanılmış yol otomobillerini aldı, ve bunların motor bloklarını kullandı. burada temel mantık döküm sırasında oluşacak bir hatanın bu süre veya km zarfında mutlaka ortaya çıkacağı gerçeği idi.

    toparlarsak ne yazık ki sizin başınızada böyle bir durum gelmiş. krank mili kesen mercedes biliyorum, her markada olabilecek istisnai durumlar. sıkıntı yapmayın, garanti sütecinde olduğunuzdan motor blogunuz değişecek. parça muhtemelen ingiltereden gelecek. tahmini olarak 2 haftayı bulur diyorum.

    ileriye yönelik bir sıkıntı olmaz merak etmeyin. servis sorgusunda çıksa bile garantiden değişen parça olduğu için sorun olmaz




  • Geçmiş olsun. Garantiden değişeceği için yapılacak bir şey yok.

    Motor bloğu aluminyum dökümdür. Pistonların çalıştığı kısımda ise çelik gömlek geçirilmiştir.
    Aluminyum ve çelik farklı ısıl genleşme katsayılarında olduğu için ani sıcaklık değişimlerinde farklı oranlarda genleşirler.
    Herşeyin normal olduğu durumda ve normal çalışma şartlarında bu genleşme farklılıkları bir sorun teşkil etmeyecektir.
    Ancak çatlak motor bloğunda ise muhtemelen bir döküm kusuru nedeniyle bu ısıl genleşmelerinde etkisi sonucu bir çatlak meydana gelmiş.

    Sevindirici taraf bunun garanti sürecinde fark edilmesi ve değişimin garanti kapsamında yapılmasıdır.
  • Fabrika hatasi disinda catlamasi icin aracin hararet yapmasi lazim hemde epey yapmasi.lazim oyle pat dye catlama olmaz..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Blok değişimi derken motoru parçalayıp kam milleri,piston,sekmanlar,krank yatak kepleri vs.parçaları söküp yeni bloğamı aktaracaklar? yani sadece bloğumu değiştirecekler yoksa komple sandık motor getirip direkt onu mu takacaklar bu ayrıntı çok önemli eğer motoru dağıtmaya kalkarlarsa kesinlikle karşı çıkın orijinal gibi toplayacaklarına kanaat getirmiyorum ama komple sandık motor getirilip araca monte edilecekse olabilir,aslında onun bile montajında hata yapabilirler ama başka çarenizde yok gibi.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Ford focus motor sistem arızası
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • extrem_015 kullanıcısına yanıt
    Yorumlarınız için teşekkürler. Montajın nasıl yapılacağı konusunda bilgim yok. Aracın periyodik bakımları neticesinde Çiftkurtlar bir durumdan şüphelendi, aracı bir kaç gün test için istediler. Bıraktığımda aracın yağ kaçırdığını ve motor bloğunun değişeceğini söylediler. Parça geldikten sonra gittiğimde nasıl bir işlem yapacaklarını soracağım. Motoru dağıttırma diyorsunuz yani..
  • sökülen bişey eski halini alamıyor nedense bu sebepten dolayı insan endişelenebiliyor.
  • Hocam biraz baskı yapın değişmişken tüm değiştirebilirsen daha iyi olur . Arada böyle fabrikasyon hatası çıkabilir oda size denk gelmiş . Eğer 3-4 kişi de daha bu sorun olursa işte o zaman sıkıntı isyan etopluca isyan etmeniz lazım . Kullanıcı hatası demeyip garanti kapsamında değiştirmeleri de günümüz piyasasında takdire şayan .
  • Dökümde hata olmuş veya dökümün yaşlandırılması iyi olmamış. Bu yaşlandırma işi önemli tüm hava şartlarında blok tutuluyo ve motor genleşip tekrar büzültüğü için artık kendini salmıyo ama bu işlem hızlandırılırsa böyle çatlamalar filan olabiliyor.
  • NightShadow kullanıcısına yanıt
    Zaten montajın nasıl yapılacağını sormadım sadece blok mu değişecek yani çatlak bloktaki parçalar yeni bloğamı aktarılacak yoksa sfıır içi dolu yani çalışacak şekildeki blok mu takılacak bunu öğrenin dedim,çatlak bloktaki parçaları yeni bloğa taşıyıp motoru dağıtacaklarsa kesinlikle buna karşı çıkın şimdi uzunca yazamam ama motor toplamak gerçekten feza bir teknoloji büyük ustalık ve alet edavat ister,o serviste motoru baştan fabrikada yapıldığı gibi yapmaları imkansız diyebilirim,tr de yapılan işçilikleri iyi analiz etmiş biri olarak söylüyorum bunu sakın böyle bişeye yanaşmayın.

    Aynen sonda dediğiniz anlatmak istediğim o motoru parçalarına ayırıp yeni bloğa tekrar takmasınlar diyorum değişecekse komple çalışabilir halde blok gelmeli daha rahat anlamanız için fotoğraflarda paylaşayım yani değişim bu ilk fotoraftaki içi dolu bloğun araca montajından ibaret olmalı ona bile güvenmem ama başka çarenizde yok gibio yüzden en iyi yol komple dolu blok değişimi.

    Olması gereken bu;
     Sıfır araç motor bloğu çatlaması Honda CRV


    İçi boş blok dediğimde şu;

     Sıfır araç motor bloğu çatlaması Honda CRV

    Aslında en iyisi komple araç değişimi ama %99 size sorun çıkarırlar olmaz derler o yüzden en az zararla kurtulabileceğiniz yöntem ilk fotoğraftaki gibi sıfır sandıktan blok çıkacak aracınıza monte edilecek herkes yoluna bakacak.




  • extrem_015 teşekkür ederim şimdi anladım ne demek istediğini. Çağırdıklarında aynen dediğin gibi talepte bulunacağım. Aracı değiştirmezler bende sanmıyorum o olasılığı zaten pas geçtim ama en az sorunla çıkalım işin içinden bari.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NightShadow -- 6 Mayıs 2015; 19:57:55 >
  • Çağırdıklarında araç hala sizde ise ve blok değişimi için sadece blok getirtmişler ise yine boşa bekleme sürecine girersiniz. Sizin yerinizde olsam şimdiden gider konuşurum. Aracı eğer bıraktıysanız sizi aradıklarında değişimi yapmış olurlar.
  • Ne demek dostum önemli değil sana tavsiyem servislere hiç güvenme ne halt yiyecekleri belli olmaz,bu devirde herşeyi kendin bileceksin yoksa madrabazların oyuncağı olman an mesalesi,inşallah geç kalmamışsındır en kısa sürede servise git böyle böyle tamir istiyorum de,işin ayrıntısını mutlaka öğren gerekirse aracın başında dur sana sıfır sandık blok taktık deyip dalavere yapabilirler,aracın başında durmana izin vermezlersede bir bahane ile git motor üzerindeki bir kaç parçaya atıyorum yağ soğutucuya,çubuğuna vsvs. gözüne kestirdiğin bir kaç parçaya keçeli kalemle kendi anlayacağın şekilde çok göze batmayan işaretler koy aracı teslim ettiklerinde o işaretler duruyorsa bil ki yeni sıfır sandık blok takmamışlar aklına takılan bişey olursa çekinden sorabilirsin,kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi extrem_015 -- 7 Mayıs 2015; 0:46:08 >
  • Tekrar selam arkadaşlar, son durumu belirtmek istedim. Komple yeni motor bloğu geldi Japonya'dan. Honda araca görüntülü ses sistemi taktı, pasta cila boya koruma ve seramik kaplama da yapacaklar...
  • konuyu takipteydim, merak ediyordum. Hayırlı olsun hocam:) Senden iyisi yok şu an. Güle güle bin. Extralar da bonus olmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NightShadow

    Merhabalar,
    2013 Aralık'ta 0 km aldığım Honda CRV 1.6 Dizel Elegance aracı 10 bin KM'de servise soktuğumda bir durumdan şüphelendiler, yapılan incelemede motor bloğu çatlaması tespit edildi. Aracın herhangi bir kazası, problemi yok. Servis parçanın olmadığını ve yurt dışından sipariş edildiğini söyledi. Geldiğinde garantiden değişecek. Şimdi bekliyorum ama kafamda soru işaretleri var. Motor bloğu denilen şeyin çatlaması nasıl olabilir ki? Böyle bir durumda ne yapılması gerekir, bilgisi olan var mı? Sıfır aldığım kazasız araca şimdi değişen parça kaydı mı girilecek? Kafam karıştı, yardımlarınızı bekliyorum.
    Saygılar.

     Sıfır araç motor bloğu çatlaması Honda CRV


    evet Honda servis kaydında motorblogu catlağı vede değişimi görünecek ben servisten sorguladığımda almam böğle bir aracı sahibi hor kullanmış demekki diyen olacaktır derdinizi anlatamazsınız

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mağdur etmediklerine sevindim hocam, fabrika hatası olduğu apaçıktı zaten.
  • Honda da 6 yıl garanti olması gerçekten ciddi avantaj...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.