Araç alım - satımı sırasında expertiz yaptırınca , satıcının dedigi gibi çıkmazsa , yada mekanik kısımda ilave bir şeyler çıkınca alıcı expertiz parasını satıcıya yüklüyor, yada kusurlardan dolayı yüksek fiyat kırıyor.
Boya degişen, ve motor konusunda satıcı arabasını bilecek ona göre ilana koyacak, alıcıda buna güvenerek bir sürü masraf ederek yol gelecek , expertize ücret ödeyecek. Satıcının dedigi gibi çıkmazsa alıcının ücretini karşılayacak.
Bu konuda herkes hem alıcı , daha sonra da satıcı olacak yani ikisinde yaşayacak.
Expertiz ücreti , kusurlardan fiyat kırma konusunda belli bir standart belirleyip ona göre anlaşmak gerekir diye düşünüyorum.
Beni kafamda tasarladıgım taslak şöyle ;
Kaporta , motor , airbag, şanzıman, turbo, enjektör konusunda aracın durumunu bileceksin alıcıya bunu söyleyeceksin , expertiz raporunu ekleyeceksin . Dedigim gibi çıkmazsa alıcının masrafını karşılayacaksın. Yada tam tersi alıcı oldugum zaman bu konuda eksik, yanlış bilgi verilmişse masrafımı isterim.
Üste saydıgım konular konusunda dışında 2. el arabada çıkabilecek tamir, kontrol gerektirecek şeylerde fiyat kırma baştan konuşulacak. Satıcı tamiri için masraf gerektirecek şeylerde ( Akü, kayış , lastik vs bir sürü şey) pazarlık yaparken bu masraflara razı olacaksın şeklinde bir anlaşma yapılabilir. Ya da çıkan masraflar ustaya gösterilerek tutan masraflar fiyattan düşülecek şeklinde bir anlaşma da olabilir.
Expertizler Kaporta , motor , airbag, şanzıman, turbo, enjektör, tramer , km konusunda dogru sonuçlar verecek şeyler söylüyorlar, fakat mekanik kısmını yüzeysel inceledikleri için , araçla ilgili her türlü ihtimali risk almamak için rapora yazıyorlar. Bu durumda alıcıyı kıllandırıyor, anlaşmazlık çıkıyor. Bu yüzden araç satarken yada alırken bu konu konuşup açıklığa kavuşturulup anlaşmak gerekiyor. Bu da baştan belirlenmelidir bence.
İnsanın araç pazarlık yaparken ki psikolojisi ile, araç başındaki psikolojisi farklı oluyor. Herkes tek taraflı menfaatini düşünüyor. Bir de günümüzde insanlar çok bozuldu güven olmuyor, verilen sözler tutulmuyor, yalan söylüyorlar. Hatta bu iş kavgaya, küfürleşmeye, karakola bile gidebilecek bir duruma dönüşebilir.
Sırf bu sorunları yaşamamak için başta her şeyi konuşup anlaşmak gerekiyor. Bunun için başta nasıl bir anlaşma tasarlanmalı bunu tespit etmeye çalışıyorum.
Bu hafta araç satışı sırasında bizzat yaşadım. 2016 model manuel golf aracımı satışa çıkardım. Tek motor kaputu boyalı , ilanada bunu yazdım, yine aynı şekilde yaptırdıgım expertiz raporunuda ilana ekledim. Araç ta ugultu sesi vardı , bunun farkındaydım, tamiri lazımdı. Bunu yaptırma fırsatı bulmadan alıcı arabaya bakmak istedi , bende bu kusuruda söyledim, pazarlık sırasındada 5000 tl gibi bir rakamı bunun için düştüm. Alıcı geldi arabayı direkt expertize soktu, en full paketi seçti 5000 tl ödedi araç incelenmeye başlandı.
Rapor çıktı. Motor kaputu boyalı , kaput orjinal , sökülüp takılmış ,
Ugultu sesinden dolayı V kayışı , gergi bilyası degişmeli ,
Enjektörler sesli çalışıyor kontrol edilmeli diye rapor çıktı.
Tüm kusurlar bunlar , başka hiç bir sorun yok. Araç daha 85 binde.
Alıcı raporu görünce sök takı bana söylemedin, bilsem gelmezdim, expertiz parasını vermiyorum dedi. Enjektörü söylemedin 30 bin masrafı olur dedi. Sök tak 50 bin degerini düşürür dedi alamam dedi vazgeçti. Ugultu sesiyle ilgili şey senin dedigin gibi dedi ona birşey diyemem dedi. Bende dedimki burada yazılan şeyler ilandaki expertiz raporundada yazıyor dedim. İlandaki expertiz raporunu , oradaki expertiz yapan ustaya gösterdim. Motor kaput vidalarına anahtar değmiştir, parça orjinaldir, kaput boyalıdır diye yazıyor, işaretlenmiş. Experde abi yazıyor dedi. Sonra adam expertiz parasını ödedi gitti. Sök tak mevzusunu ilk defa duydum. Benim bildigim, bir boya , birde degişen var.
Ertesi gün sanayinin yolunu tuttum, usta ugultu sesiyle ilgili baktı. Ne V kayışında, nede gergi bilyasında sorun varmış ( Expertiz yanlış bilmiş) , sorun klimanın bilyasındaymış, 1500 tl verip onu yaptırdım , ugultu sesi gitti , Enjektörleri gerekli ustasına gösterdim, bunda bir şey yok , seside çalışmasıda normal dedi.
İki sorunuda tecrübe etmiş oldum. Alıcıyla expertiz konusunda anlaşamama , expertizin uzmanı olmadıgı şeyleri rapora yanlış yazması nedeniyle fiyat kırma konusunu .
Sizlerin bu konuda tecrübe ve önerileriniz nelerdir.
3-4 yıldır enflasyon , döviz kaynaklı çok arttı. Önümüzdeki yıl bu trend devam etmez mi sizce
Yıllardır türk telekom kullanırım. Pek bir sorunda yaşamadım . Fakat fiyatları çok fazla geliyor. 2 ayım kaldı. 2 ay sonra başka firmalara geçiş yapabilirim. Türk telekom 300 tl 24 ay teklif etse kabulüm. Fakat 1 ekim zammı ile ortalama aylık 400 tl ye gelecek. Bende başka firmaya tahatütsüz geçeyim diyorum.
İlim Aksaray, Apartmanın alt yapısı 49 mb hızı destekliyor. . Hangisini tavsiye edersiniz
Esnaf 1.500.000 işletme kredisi
Babam nakliyeci esnafı. Bu krediden faydalanmak istiyoruz, ofis yada dükkan almak istiyoruz. Bu amaçla faydalanabilirmiyiz.
1 km yi 3 mola ile 20 dk yürüyebiliyorum
40 yaş, alkol , sigara yok, belirli bir hastalığımda yok. Hayatımda. spor , hareket namına hiç birşey yok. 90 kg, 180 boy var. Tek hareket namına 1km lik işe gidip gelme var, onun dışında her yere araba ile gidiyorum. Akciger ve kalp. Temiz çıktı, damarlardada bir şey yok. Günlerim pc başında geçiyor .
80 lik ihtiyarlar gibi. 300 mt gidince yoruluyorum, nefes nefese kalıyorum, terliyorum. Son 20 yılda böyle 5-6 defa yıl boyu böyle geçti. 5 sene öncede böyle olmuştum 1 sene böyle oldu, sonra biraz harekeli yaşama dönünce düzeldim. 5 yıl aradan sonra tekrar başladı 3 aydır böyleyim, kaç ay sürecek bilmiyorum.
Taksitli Nakit Avans
Kredi karrtından çekilen Taksitli Nakit Avansın 1 yıl içinde kaç defa çekebiliriz bir sınırı varmı acaba.
Dacia lody hatasız araça aldım. 300 bin verdim. 1 sene sonra bunun fiyatı 400 bine çıkarmı sizce. Yatırım için değilde kredi, sigorta , kasko masrafları işin girince 100 bin tl masfarım oldu aracım maliyeti 400 bine çıktı.
2. el Doblo Kargoyu şahış adına alınca
Doblo cargo yu hususi olarak satın alabilirmiyim. 2 el satılan doblo kargolarda hususi kullanım olarak satılıyormu. İşin aslı doblo alıp mini karavana çevirmek istiyorum. araç 1+1 olsa yeterlidir. Sonnradan koltuğa felan gerek yok. Doblo kargolar hem hesaplı, hemde modelli fiyatları. Fakat bun 2. el satılan cargo modelleri hususi olarak ruhsatta satın albilirmiyim. Dediğim gibi hususiye çevirip koltuk felan ekleme yaptırmayacagım. Sadece resmi işlemlerler, sigorta, vergi konusunda kamyonet hususi doblo gibi muamele olmak istiyoum.
Yııln 10 ayı şehir içi, yaz aylarında gezi seyahat amaçlı içinde yatak serip kullanabileceğim araç tavsiyesi istiyorum. Genelde mpw ve sw tarzı arabalar bu tarife uyuyor. Yılın 10 ayı bayan kullanacagı için biraz görünüşü bayan uygun olması daha iyidir.
Bütcem 300 civarı kafamdaki modeller clio 5 sport touer, 2012 civarı menane sw , c4 pisacco, c4 grand picasso, ford c max modeli aklımdakiler
Dediğim tarife uyan hangi modelleri tavsiye edersiniz.
Evimiz 5 yıllık aldıgımızda mütahit sıfırdan yalıtımlı sattı. Fakat bodrumun tavanı ve çatının zeminine yalıtım yapmamışlar. Zemin ve çatı katında oturan 4 daire yalıtım yapılım , tüm apartman ödesin diyorlar. Buralardaki yerlerde ortak giderdir diyorlar. 2,3,4,5 katta yani ara katta oturan daireler karşı çıkıyor.
Sonradan zemine yada çatıya yalıtım yaptırmak ortak gidere girermi. Herkes ödemek zorundamı
Son Giriş: 2 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 6 ay
Mesaj Sayısı: 578
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 776
İkinci El Bölümü Mesajları: 5
Konularının görüntülenme sayısı: 112.590 (Bu ay: 2.125)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 74 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası