Araç alım - satımı sırasında expertiz yaptırınca , satıcının dedigi gibi çıkmazsa , yada mekanik kısımda ilave bir şeyler çıkınca alıcı expertiz parasını satıcıya yüklüyor, yada kusurlardan dolayı yüksek fiyat kırıyor. Boya degişen, ve motor konusunda satıcı arabasını bilecek ona göre ilana koyacak, alıcıda buna güvenerek bir sürü masraf ederek yol gelecek , expertize ücret ödeyecek. Satıcının dedigi gibi çıkmazsa alıcının ücretini karşılayacak. Bu konuda herkes hem alıcı , daha sonra da satıcı olacak yani ikisinde yaşayacak. Expertiz ücreti , kusurlardan fiyat kırma konusunda belli bir standart belirleyip ona göre anlaşmak gerekir diye düşünüyorum. Beni kafamda tasarladıgım taslak şöyle ; Kaporta , motor , airbag, şanzıman, turbo, enjektör konusunda aracın durumunu bileceksin alıcıya bunu söyleyeceksin , expertiz raporunu ekleyeceksin . Dedigim gibi çıkmazsa alıcının masrafını karşılayacaksın. Yada tam tersi alıcı oldugum zaman bu konuda eksik, yanlış bilgi verilmişse masrafımı isterim. Üste saydıgım konular konusunda dışında 2. el arabada çıkabilecek tamir, kontrol gerektirecek şeylerde fiyat kırma baştan konuşulacak. Satıcı tamiri için masraf gerektirecek şeylerde ( Akü, kayış , lastik vs bir sürü şey) pazarlık yaparken bu masraflara razı olacaksın şeklinde bir anlaşma yapılabilir. Ya da çıkan masraflar ustaya gösterilerek tutan masraflar fiyattan düşülecek şeklinde bir anlaşma da olabilir. Expertizler Kaporta , motor , airbag, şanzıman, turbo, enjektör, tramer , km konusunda dogru sonuçlar verecek şeyler söylüyorlar, fakat mekanik kısmını yüzeysel inceledikleri için , araçla ilgili her türlü ihtimali risk almamak için rapora yazıyorlar. Bu durumda alıcıyı kıllandırıyor, anlaşmazlık çıkıyor. Bu yüzden araç satarken yada alırken bu konu konuşup açıklığa kavuşturulup anlaşmak gerekiyor. Bu da baştan belirlenmelidir bence. İnsanın araç pazarlık yaparken ki psikolojisi ile, araç başındaki psikolojisi farklı oluyor. Herkes tek taraflı menfaatini düşünüyor. Bir de günümüzde insanlar çok bozuldu güven olmuyor, verilen sözler tutulmuyor, yalan söylüyorlar. Hatta bu iş kavgaya, küfürleşmeye, karakola bile gidebilecek bir duruma dönüşebilir. Sırf bu sorunları yaşamamak için başta her şeyi konuşup anlaşmak gerekiyor. Bunun için başta nasıl bir anlaşma tasarlanmalı bunu tespit etmeye çalışıyorum. Bu hafta araç satışı sırasında bizzat yaşadım. 2016 model manuel golf aracımı satışa çıkardım. Tek motor kaputu boyalı , ilanada bunu yazdım, yine aynı şekilde yaptırdıgım expertiz raporunuda ilana ekledim. Araç ta ugultu sesi vardı , bunun farkındaydım, tamiri lazımdı. Bunu yaptırma fırsatı bulmadan alıcı arabaya bakmak istedi , bende bu kusuruda söyledim, pazarlık sırasındada 5000 tl gibi bir rakamı bunun için düştüm. Alıcı geldi arabayı direkt expertize soktu, en full paketi seçti 5000 tl ödedi araç incelenmeye başlandı. Rapor çıktı. Motor kaputu boyalı , kaput orjinal , sökülüp takılmış , Ugultu sesinden dolayı V kayışı , gergi bilyası degişmeli , Enjektörler sesli çalışıyor kontrol edilmeli diye rapor çıktı. Tüm kusurlar bunlar , başka hiç bir sorun yok. Araç daha 85 binde. Alıcı raporu görünce sök takı bana söylemedin, bilsem gelmezdim, expertiz parasını vermiyorum dedi. Enjektörü söylemedin 30 bin masrafı olur dedi. Sök tak 50 bin degerini düşürür dedi alamam dedi vazgeçti. Ugultu sesiyle ilgili şey senin dedigin gibi dedi ona birşey diyemem dedi. Bende dedimki burada yazılan şeyler ilandaki expertiz raporundada yazıyor dedim. İlandaki expertiz raporunu , oradaki expertiz yapan ustaya gösterdim. Motor kaput vidalarına anahtar değmiştir, parça orjinaldir, kaput boyalıdır diye yazıyor, işaretlenmiş. Experde abi yazıyor dedi. Sonra adam expertiz parasını ödedi gitti. Sök tak mevzusunu ilk defa duydum. Benim bildigim, bir boya , birde degişen var. Ertesi gün sanayinin yolunu tuttum, usta ugultu sesiyle ilgili baktı. Ne V kayışında, nede gergi bilyasında sorun varmış ( Expertiz yanlış bilmiş) , sorun klimanın bilyasındaymış, 1500 tl verip onu yaptırdım , ugultu sesi gitti , Enjektörleri gerekli ustasına gösterdim, bunda bir şey yok , seside çalışmasıda normal dedi. İki sorunuda tecrübe etmiş oldum. Alıcıyla expertiz konusunda anlaşamama , expertizin uzmanı olmadıgı şeyleri rapora yanlış yazması nedeniyle fiyat kırma konusunu . Sizlerin bu konuda tecrübe ve önerileriniz nelerdir. |
Araç alım-satım sırasında Expertiz ücreti , kusurlardan fiyat kırma konusu hakkında.
-
-
Hatta bazı expertiz raporlarına sök- takı degişen olarak yazanlar bile varmış.
-
Çok düşünmüşsün uzatmaya gerek yok arabanın son expertiz raporu esastır .Diyelim ki son expertiz raporu yok veya çok uzun süre geçti o zaman ilk gelen müşteriyle en kötü ihtimal yarı yarıya expertiz yaptırırsın raporuda yanına alırsın artık raporun olur. Yakın tarihli expertiz raporunun üstüne expertiz isteyen alıcı expertizi öder.
Raporuna göre de fiyat çıkarırsın.Kendine satmak istediğin tavan ve taban fiyatı belirlersin bu kadar. -
EXPERTİZ VE YOL MASRAFI KONUSUNDA KONUSUNDA SÖZLEŞME.
1.Kaporta , motor , airbag, şanzıman, turbo, enjektör konusunda bir sıkıntı varsa yol ve expertiz masrafını satıcı karşılar. Yol masrafı 1 kişilik otobüs gidiş-dönüş ücretidir.
2. Üste saydığım konular konusunda dışında 2. el arabada her zaman çıkabilen masrafa neden olabilecek, zamanla ömrü tükenebilecek akü, lastik, silecek, amörtisör , zincir, kayış, balata gibi vs bütün malzemelerdeki konulardan dolayı alıcı almaktan vazgeçerse alıcının masrafı , expertiz ücreti alıcıya aittir. Bu kusurlardan oluşacak tamir ücreti alıcıya aittir, bu sebeplerden dolayı fiyat düşmesi yapılmayacaktır.
3- Araçta 50 000 tl ve üzeri bir masrafa neden olacak bir kusur varsa yol ve expertiz masrafını satıcı karşılar.
4- 1. maddeki konularda alıcı - satıcı Expertiz raporlarındaki usta yorum farklılıklarından çıkan anlaşmazlık yaşanırsa taraflar hakem olarak sanayi ustasından görüş isteyebilir. Böyle bir durumda expertiz ücreti ortak ödenir. Sanayide ustanın görüşüne göre taraflar yarı expertiz ücretini iade eder. ( Boyaya değişen diyen, yada sök-taka değişen olarak işaretleyen, tam parça boyaya, lokal boya diyen farklı exper usta görüşleri ortaya çıkabilmektedir.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X