Golf 4 (00268 Selenoid Valf 6) N93 Arızası
Herkese merhaba,
yaklaşık 4 aylık bir süreçte uğraştığım bir arızayı yazmak istiyorum. Çok şükür ben sorunun çözümünü buldum, zorla da olsa ustama sadece aşağıdaki işlemleri yaptırmak istediğimi söyledim. Aracımı şu an aktif kullanıyorum ve sorun yok :) Konunun devamını okuyacaklar için güzel bir haberim var. Bu arıza kesinlikle bir mekanik şanzıman arızası değil. Dolayısıyla masrafınız da epey bir düşecektir.
Gelelim sorunumuza; Aracım 2001 model otomatik golf 4 comforline. Aracı aldığımda bir sorun yoktu fakat sonradan bir arıza oluşmaya başladı. Aracım şehir içi - şehirler arası yol ve hız fark etmeksizin bazen kendisini 3. vitese atıyor. Ve araç 3. viteste takılı kalıyordu. Yani 100 km ile giderken çok bağırıyor, vitesi 4'e atmıyordu. Aynı şekilde şehir içi kullanımda ve dur kalklarda da 3. viteste kalkmaya çalıştığı için araba yığılıyor ve gitmiyordu.
Epey bir usta dolaştım, fakat herkes aracımda şanzıman arızası olduğunu ve şanzıman revizesi yapılması gerektiğini söyledi. Bulunduğum şehirde şanzıman ustası çok az, genelde Ankara'ya gönderiyorlarmış. Ustalara sorunu anlattığımda direk şanzıman inecek dedikleri için aracı kullanmaya devam ettim. Verdikleri fiyatlar 2022 Aralık Ayında (12.000 TL - 27.000 TL) arasındaydı.
Aracı bilgisayara bağladığımızda aldığımız tek hata aşağıdaki gibiydi.
Sonrasında ben bu konuyu ve hata kodlarını araştırmaya başladım, videolar izledim ve yabancı forumlarda yazılan yazıları okudum. Maalesef Türkçe bir kaynak bulamadım. Okuduğum yabancı forumlarda da kimisi şanzımandan bahsederken kimisi de bunun şanzımandaki elektronik arızası olduğundan bahsediyordu. Ben de şanzımanın elektriksel bir arızası olduğuna inanıyordum çünkü aracım bu arızayı bazen yaparken bazen de hiç yapmıyordu. Arıza oluştuğu zaman aracımı stop edip tekrar çalıştırdığımda arıza gidiyordu. Bir süre sonra da tekrar ediyor veya hiç etmiyordu. Yani kendi kendime düşündüm, mekanik bir arıza olsa bu durum aracı stop edip tekrar çalıştırdığımda kesinlikle düzelmezdi.
Anlayacağınız çok ustaya gittim, çok elektrik ustası ile görüştüm fakat hepsi aynı şekilde beni şanzıman ustasına yönlendirip durdu. Şanzıman ustaları da afaki rakamlar talep etti.
Sorunumun detayını ve çözümünü anlatmak gerekirse zamanla aşınan selenoid valf şeridi kısa devre yapıyor. Galiba bu vitesin 3. viteste takılı kalma durumu volkswagen araçların çoğunda var. Yani araçta bir arıza varsa vites kendini 3. vitese sabitliyor / korumaya alıyor, 3. vitesten ne yukarı ne aşağı vites atmıyor.
Aşağıda resimlerini ekledim, aracımdaki selenoid valf şeridi değişti. Burada aynı zamanda çok ciddi bir şekilde oksitlenme de vardı. Soketlerde ve kablo uçları oksitten görünmüyordu. Soketler değiştirildi. Aracı topladıktan sonra 40 km test ettik. Biraz yorduk, biraz sakin kullandık ve tekrar getirip bilgisayara bağladık. Bunun resmini çekmemişim ama Sistem sorunsuz mesajını gördük, hata kodu yoktu çok şükür. 00268 Selenoid Valf 6 Sorunu yaşayan arkadaşlar umarım bundan faydalanır ve fazlaca bir maddi yükün altına girmek zorunda kalmaz. Selenoid valf şeridi internette 1.100 TL gibi rakamlara bulunabiliyor. İşciliğe vereceğiniz ücret ustanız ile aranızdaki bir mevzu, aracın şanzımanı inmiyor, direk lift üzerinde işlem yapılıyor. 1 - 1.5 litre kadar şanzıman yağı değişiyor.
Sorusu olan arkadaşlarımız varsa cevaplamaktan mutluluk duyarım.
|
|
Kümes - Yumurta Takip Programı
|
Css hakkında bir soru
Codeigniter hakkında bilgi
|
Çarpma işlemi
|
Yardım edebilir misiniz?
|
Mysql hakkında yardım
|
Mobil Uyum?
|
Meslek: Front-end Developer
İlgi Alanları: After Effects, Objective-C, Photoshop, Corel Draw, Php, Asp, .Net, Mssql
Son Giriş: geçen yıl
Son Mesaj Zamanı: 2 yıl
Mesaj Sayısı: 48
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 52
İkinci El Bölümü Mesajları: 1
Konularının görüntülenme sayısı: 4.706 (Bu ay: 162)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 1 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Web Tasarım - Programlama