HONDA CİVİC (fc5 kasa) 1.6 lpg, eco executive CVT şanzıman araç ile ilgili Uzun kullanım Testi
Araç : 2017 Model (fc5 kasa) Honda Civic Eco Executive LPG'li CVT şanzımanlı
Aldığım tarih ve km: ağustos 2020 - 32.000 km
Şu anki tarih ve km : 15.11.2024 - 198.000 km
Merhaba arkadaşlar, bugün sizlere dünyanın en sorunsuz ve sağlam aracı olarak bilinen Honda Civic modelinin uzun süreli kullanım sonucundaki izlenimlerimi aktarmaya çalışacağım, Öncelikle aracın özelliklerinden kısaca bahsetmek istiyorum. Araç 2017 model (Ekim 2017 çıkışlı) 1.6 atmosferik motorlu ve CVT şanzımana sahip olup araçta executive donanım paketi bulunmaktadır. Ben aracı aldığım zaman 32 bin km deydi. Şu an 198 bin kmye yaklaştı. Yani 166 bin km kullandım. Bu Aracı çoğunlukla küçük bir şehirde ve uzun yolda kullandım. Arabayı ben ve eşim dışında kullanan olmadı. Bundan önceki aracım Toyota Corollaydı. Toyotanın dizel motoru güçsüzdü. Yağ yakma problemi yaşıyordum ve donanımı zayıftı. Peki neden Honda Civici tercih ettim. Öncelikle şanzımanı en sağlam marka olarak biliniyordu. (bu husus tamamen algı, çünkü cvt şanzımanı en sorunlu şanzıman ve inanılmaz şikayetler var.) Ayrıca fabrika çıkışlı lpgli bir araçtı. Dolayısıyla daha az yakıt tüketecekti. Araç yakışıklı bir araçtı ve donanım olarak corollaya göre çok iyidi. Bunlardan dolayı bu aracı tercih ettim. Peki beklediğim gibi çıktı mı? Bu soruların cevabını aşağıda vermeye çalışacağım, bu araçta sırasıyla değineceğim hususları belirtmek gerekirse,
- konfor
-Motor performansı
-Multimode (yarı otomatik) şanzıman
-Yakıt tüketimi
-Servis
-Yaşadığım Sorunlar
-Sonuç
Konularını ele acağım.
KONFOR
İlk olarak aracın konforundan bahsetmek gerekirse, bu araç ilk başta değindiğim gibi executive donanıma sahip, araçta far, yağmur ve ön-arka park sensörleri, geri görüş kamerası, yokuş kalkış desteği, hız sabitleme ve sınırlama, elektronik park freni, ön koltuk ısıtma, bluetooth, dokunmatik ekran, çift yönlü dijital klima, ön ve arka kol dayama, deri koltuk, navigasyon bulunmaktadır. Araç her ne kadar C segmenti ise de, D segmentine yakın bir iç mekan genişliği var. Bagaj hacmi olarak ise standarta yakın. 500 Litreye yakın bir kapasitesi var. aracın sensörleri gayet iyi algılıyor. Geri görüş kamerası toyotaya göre biraz kötü. Corolla çok daha net gösteriyordu. araç hareket halinde iken bluetooth ayarlayamıyorsunuz. Navigasyona gelecek olursak ben kullanışlı buldum. ancak üç yıllık kullanım sonrası güncelleme için ücret istendi. donanım olarak standart bir donanıma sahip. Klasik japon aracı. Ne iyi ne kötü. Fakat artık bu teknoloji çağında insan şerit takip, kör nokta uyarı sistemi vs gibi özellikleri arıyor. ikinci olarak dokunmatik ekranı standart. kanal aramayı ekranda yapabiliyorsunuz. ama direksiyondan radyo kanalı araması yapmak tam bir işkence, sadece kayıtlı olanlar arasında gidip geliyor. fiziksel ses tuşunun olmaması can sıkıcı. Radyo kanalları iyi çekmiyor. Fiziksel antenin dışarda olmaması sebebiyle olduğunu düşünüyorum. anlık tüketimi lpg ile giderken göstermiyor. yol bilgisayarı yok gibi bir şey. Toyotada olduğu gibi yol sesini çok fazla içeriye alıyor. Uzun yolda insanı rahatsız ediyor. cam açma kilit tuşuna bastığınız zaman siz de ön yolcu ve arka camları çalıştıramıyorsunuz. Kliması harika ve çok çabuk soğutuyor. Ayrıca klima çalıştırırken motor performansı etkilenmiyor. Koltuklar deri ve rahat, koltuk ısıtma kışın iyi oluyor. aracın kokpiti fena değil ama önünüzü tam göremiyorsunuz. Koltuk ayarları manuel. şu hususu belirtmekte fayda Honda civic , araçlarda gaz pedalı biraz yukarıda bulunuyor. Bu yüzden uzun kullanımda ayağınız yoruluyor. Bunu neden böyle yapmışlar bilmiyorum ama insanız yoruyor. İkinci olarak Honda Civic yere yakın bir araç. tümseklerde hep çapraz girmek zorunda kalıyorsunuz. Bu kadar alçak olmasa sanki daha iyi olurdu. Can sıkıcı bir durum da lastik basıncı düştüğü zaman , uyarı ışığını ayarlar kısmına girip, uğraşıp kapatmanız lazım. yoksa uyarı ışığı hep yanıyor. kendi kendine sönmesi lazımdı.
MOTOR PERFORMANSI
Honda 1.6 atmosferik motora sahip. Toyota dizelden sonra bu araç çok daha performanslı geldi. Ayrıca lpg ile kullanımda güç azalmıyor. Lpgde kullandığınızı fark etmeniz bile zor. Fabrika çıkışlı lpgli olması ve motorun lpg ye uyumlu olması dolayısıyla bu araçta en sevdiğim şey motorun lpg ile uyumlu olması. Yiğidi öldür hakkını yeme. Hondanın motoru gerçekten sağlam ve beklentiyi karşılıyor. Lpg ve motor ile ilgili en ufak bir sıkıntı yaşamadım. Atmosferik ve lpgli bir motor için elinden gelenin en iyisini yapmış Honda.
YAKIT
Hondanın başarılı olduğu bir diğer alan da bence yakıt tüketimi. Ben aracı hep lpg ile kullanmaya çalıştım. Lpg ile anlık ve ortalama yakıt tüketimi ekranda gösterilmediği için ortalama ne kadar yaktığını hesaplamadım. Ancak lpg tamamen bittikten sonra yeniden doldurduğumda 35 litrelik lpg ile 350-400 km arasında yol gittiğini söyleyebilirim. Bir önceki aracım olan corolla dizel olmasına rağmen yakıt tüketimi olarak üzüyordu. Fakat Honda bence yakıt tüketimi olarak sizi üzmüyor. Sonuçta bu kadar ağır ve d segmentine yakın büyüklükte bir aracın lpg ile az yaktığını düşünüyorum. Honda bence bu konuda da başarılı.
ŞANZIMAN
Evet. Gelelim işin en can sıkıcı olan kısımlarından birine. ikincisini diğer başlıkta anlatacağım. Honda bu modelinde CVT şanzıman kullanıyor. Ben bu şanzımanı hiç beğenmedim. tepkileri geç alıyor. Araç sanki gaz almıyor gibi geliyor. Performans alamıyorsunuz. Kullanımınıza göre kendini ayarladığı söyleniyor ama bence hiç öyle bir durum yok. Gelelim en can sıkıcı duruma. Honda araçlarında CVT şanzımanlar oldukça problemli. Şikayetlere baktığınız zaman en çok şanzıman sorunundan bahsediliyor. Ben bütün şanzıman bakımlarını serviste yapmama rağmen 198.000 km ye gelmeden şanzıman bozuldu. Servistekiler CVT şanzımanın bu kilometrelerde bozulduğunu ve bu durumun yaygın olduğunu söyledi. Şanzıman değişim maliyetleri oldukça yüksek. 2024 yılı için bu araçta şanzıman değişimine 350.000 Tl talep edildi. O yüzden bu şanzıman beni hiç mutlu etmedi. Mutlu olan var mı pek sanmıyorum.
SERVİS
Gelelim servis konusuna. Yukarıda bahsettiğim ikinci en can sıkıcı durum servisleri. Honda bakım aralığı 10 bin km. Renaultda bu 20.000 KM. Bu zamana kadar ben dört beş farklı honda yetkili servise bakım ya da diğer onarımlar için gittim. Hepsinde şunu gördüm. İlgisiz, umursamaz bir tavırları var. Bir ay sonrasına bakım için gün veriyorlar. Cam değişimi derseniz aylar sonrası ancak dönüş oluyor. Servis personeli de bence o kadar iyi değil. Mesela aracı yetkili servise bakıma soktuğumda her şeyini kontrol ettiklerini söylüyorlardı. Ama mesela sensör arızası ya da patlayan farları hiç görmediler. Ayrıca servis sahipleri bence çok pintiler. Servislerinde bekleme yerlerinde ikram görmedim. Toyota bu konuda Hondaya göre çok iyi. Bakım maliyetleri oldukça pahalı. Para almaya gelince Mercedes bir araçmış gibi davranıyorlar. İlgili alaka ise en kötü özel servistekinden kötü. Bu konuda da çok şikayet forumlarda ve sitelerde var. 40 bin km de bir şanzıman yağı değişimi yapılıyor. Ben bu zamana kadar bütün normal ve ağır bakımları yetkili serviste yaptırdım. Şanzımanı ise süresinden önce servise götürüp yağ değişimi ve bakımını yaptırıyordum. En son 195 bin km'de normal bakım ve şanzıman bakımını ÇORLU'daki yetkili serviste yaptırdım. Şanzıman yağı, tapası vs değişti. Şanzıman ayarı da yapıldı. Fakat çok kısa bir süre sonra klima bozuldu. klima motoru ve ön radyatörü değiştirmek zorunda kaldım. bakımı yaptırdıktan sonra 3 bin km geçmeden şanzımanı bozuldu. Servise götürdüm. 350.000 TL bir maliyet çıkardılar. Bütün bakımlarını yetkili serviste yaptırmama rağmen, iyi niyet indirimi veya başkaca bir indirim yapmadılar. Genel merkeze şikayet bıraktım. Oralı bile olmadılar. japonyaya bile yazdım. Cevap bile vermediler. Dava açarsanız açın diyorlar. Sonrasında öğrendiğime göre servisler belli bir yıldan sonraki araçların bakımında çok dikkatsiz davranıyorlar. Keşke serviste bakım yaptırmasaydım. Hem çok para veriyordum. Hem ilgisiz davranıyorlardı. Hem de bir çok sorun yaşadım.
YAŞADIĞIM SORUNLAR.
Evet gelelim işin en önemli kısmına. Benim bu aracı almamdaki en büyük etken sağlamlığı ve sorunsuz şanzımanıydı. Fakat şunu kesinlikle söyleyebilirim. HONDA SORUNSUZ BİR ARAÇ KESİNLİKLE DEĞİL. BU TAMAMEN BİR ALGI. Aracın cam suyu motoru bozuldu değiştirdim. Klima motoru bozuldu değiştirdim. Radyatörü bile bozuldu değiştirmek zorunda kaldım. En sonunda daha 200.000 KM 'ye gelmeden şanzımanı bozuldu. Bunların hepsi de yaygın sorunlar. Özellikle şanzıman sorunu ise KRONİK. O kadar çok şikayet var ki inanamazsınız. Üstüne servisler ve honda hiç sorumluluk almıyor.
SONUÇ
Buraya kadar anlattıklarımdan yola çıkılacak olursak Honda her ne kadar sağlam bir motora ve nispeten düşük yakıt tüketimine sahip ise de, kronik şanzıman sorunu, yüksek servis maliyetleri, klima arızası ve diğer sebepler yüzünden sınıfta kaldı. Arka koltuk mesafesi iyi olsa da şaft tünelinin yüksekliği arkada üç kişinin seyahat etmesini zorlaştırıyor. Yol tutuşu ise standartların üzerinde. Daha önce izlediğim araç test sürüşleri bu konuda beni aydınlatmadığı için böyle bir paylaşımda bulunmaya kadar verdim. Umarım bu paylaşımım almayı düşünen arkadaşlara yol gösterici olur. Eksik ya da yanlış yazdığım yerler olabilir. Sonuçta amacım sadece tecrübelerimi paylaşmaktı. Bu araca karşılık alınabilecek araç bence Skoda Octavia. Bu arabayı kullananlardan olumlu yorumlar alıyorum. Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum.
EKŞİ SÖZLÜK İŞİ RANTA ÇEVİRDİ DİKKAT
Yaklaşık on yıldır Ekşi Sözlük yazarıydım. Deprem felaketi sonrası yazar arkadaşlarla beraber ahbap derneğine yardım kampanyası düzenlemiştik. Sonra bazı hesaplar bizi şikayet etti. Ekşi sözlük yönetimi akşama kalmadan hesabımızı kapattı. Gerekçe olarak reklam yasağı dediler. Ahbap derneğine yardımda bulunmayı teşvik eden diğer hesaplara da bunu yaptılar. Sonradan medyadan öğrendiğimize göre de birilerine hoş gözükmek için trol hesaplara yazarlık vermişler. Ekşi sözlük yazarları bilerek ya da bilmeyerek bu yanlışa hizmet etmeyin. Ekşi sözlük yönetiminin ne halde olduğunu görün ve eleştirin.
Benim hesabımı kapatmalarına sebep mesajımı paylaşıyor ve takdiri sizlere bırakıyorum:
"açıkçası ben de bu kampanyaya dahil oldum ve bağışta bulundum. Bu kişilerin yaptığı davranış çok takdire şayan bence. Ben gelişmelerden sizi haberdar edeceğim.
Bu arada arkadaşlar herhangi birinin hesabına değil doğrudan ahbap derneğine para gönderiyorsunuz.
... İsimli yazara şunu söylemek istiyorum. Ben bu kişileri tanımıyorum ama dediğin doğru değil. Çünkü doğrudan ahbap derneğine yardım gönderiyorsunuz. Bizzat ben yolladım bugün."
Yaptığım bağışa ilişkin dekont da ektedir.
TİVİBU ABONELERİ LÜTFEN DİKKAT EDİN
15.05.2018 tarihinden beri tivibu abonesiyim. Aboneliğimde 24 ay taahhüt verdim. Taahhüt süresi dolunca beni müşteri hizmetlerinden arayıp yeni bir kampanyalı fiyat teklif etmişlerdi. Ben de kabul ettim. 15.05.2020 tarihinden itibaren yeniden 24 ay süreyle aboneliğimi uzattım. Aradan yine iki yıl geçti. Sözleşme bitimi olan 15 Mayıs 2022 tarihinden çok kısa bir süre önce yeniden müşteri hizmetleri tarafından arandım. Bana yeni bir kampanya teklif ettiler. 29 TL gibi bir rakam karşılığında yeniden 24 ay süreyle taahhüt vererek aboneliğimi uzattım. Bu görüşmeyi yaptıktan sonra da 16.05.2022 tarihinde bana yeni kampanyaya dahi olduğuma dair mesaj geldi. Şimdi buraya kadar herşey normal. Fakat tivibu aboneleri için bundan sonrası çok önemli lütfen dikkatle okuyun.
Daha önce faturalarım 3 ayda bir toplu gönderiliyordu. Ben de otomatik ödeme vermiştim. Maalesef tivibuya güvendiğim için de çok dikkat etmemişim. Sonrasında baktığımda her ay 108 TL fatura kesildiğini farkettim. Yani Mayıs 2022'den sonra kampanyalı yerine kampanyasız yüksek fiyattan fatura kesilmiş. Önce online işlemlere girip konrol edeyim dedim. Burada maalesef hiç bir şekilde kampanya bilgilerine ulaşamadım. Sonrasında şikayet kaydı oluşturdum. Ayrıca müşteri hizmetlerini aradım. Müşteri hizmetleri kampanyamın olmadığını söyledi. Böyle bir aramanın da olmadığını söyledi. Ben de mesaj kayıtları durdurduğu için gönderdim. Kayıt oluşturdular. Daha sonra iptal etmek istediğimi söyledim. 20 dakika boyunca iptal işlemi için bekletilince kapattım. Sistem üzerinden iptal talebi yolladım.Kampanyalı fiyattan taahhütüm olduğu için 250 TL cezai şart ödeyeceğim şeklinde uyarı geldi. Yani hem kampanya yok diyorlar hem de tahhütü bozduğum için cezai şart uygulanacağını belirtiyorlar. Neyse bir kaç gün sonra tivibu müşteri hizmetleri tarafından arandım. Bana Mayıs 2022 tarihinde müşteri hizmetleri tarafından arandığıma dair bir kaydın olmadığını belirttiler. Bana mesaj geldiğini söylediğimde ise yanlışlıkla gönderilmiş olabileceğini söylediler. Düşünün kampanyaya dahil olduğuma dair mesajı da kabul etmediler. 250 tl cezai şartın ne olduğunu sorduğumda onu da dikkate almayın hataen olmuştur dediler. Ayrıca cihazı da süresinde teslim etmezsem 390 tl ceza ödeyeceğimi de belirttiler. Yani kurumsal olduğunu düşündüğümüz telekom ve tivibu ne halde görün ve dikkat edin. Ben sadece sizleri uyarmak istedim. Sözleşmelerinizi, aboneliklerinizi kontrol edin. Mesajlarınızı silmeyin. Arama kayıtlarınız varsa saklayın. Yarın aboneliğinizi iptal etmek istediğinizde hem muhatap bulamıyorsunuz. Hem sizi umursamıyorlar. Hem her şeye bir kılıf buluyorlar. Hem de fazladan ücret ödemek zorunda kalıyorsunuz. Aman dikkat.
16.05.2022 tarihinde kampanyaya dahil olduğuma dair mesaj. Paket Fiyatının yer aldığı sözleşmeyi de sildikleri için şimdi göremiyorum. tıkladığımda sayfa açılmıyor artık.
Bu da benim sözleşmenin başladığı 15.05.2018 tarihli sözleşmenin ilgili kısmı
Bu da son ay gelen fatura.
Xiaomi ikinci alan oneplusta var mı?
Arkadaşlar merhaba ben xiaomi kullanıcısıyım ama sırf ikincil alan için kullanıyorum. Xiaomi telefonlarda ikincil alan şöyle oluyor. İki farklı kullanıcı arasında depolama alanı, galeri, uygulamalar ve google hesabı dahil herşey farklı oluyor. Bir alandayken diğer alandaki resim müzik dosya uygulama, rehber, google hesabı vs hiçbirini göremezsiniz. Görmek için diğer alana geçmeniz gerekir.
Oneplus 9 pro almayı düşünüyorum ama böyle bir özellik oneplus telefonlarda var mı yok mu bilemedim o yüzden çok kararsız kaldım. Beni aydınlatacak var mı acaba? Daha önce xiaomi ikincil alan kullanan arkadaşlar beni daha iyi anlayacaklardır. Herkese teşekkür ederim
NETSPEED REZALETİ
Arkadaşlar bu netspeed firmasına bulaşmayın derim. Modemde sorun vardı. Kabul etmeleri için 3 ay uğraştırdılar. Sonraki 3 ayda da modem değişikliği için sözde birilerinin geleceğini söylediler. İnternet bağlantı zayıflığı ve hat kopması bir yana müşteri hizmetlerinin ilgisizliği insanı deli etmeye yetiyor sürekli kayıt oluşturup duruyorsunuz. Sorun çözülmediği halde çözülmüş gibi kaydı kapatıyorlar. Kurumsal olamadılar bir türlü. Kaç kez şikayet ettim sonuç yok. Sabah 8 aksam 7 çalışan birisiyim. En yakın boş zamanımda bunlardan kurtulacağım. Eşim zaten umudunu kesmiş internetten. Modem evde süs niyetine duruyor.
NETSPEEDE BULAŞMAYIN
İki yıldır aboneyim son aylarda illallah ettirdi. Modemleri sorunlu bağlantılarda kopma problemleri oluyor. Müşteri hizmetlerine 15 dakikada ulaşamıyorum. Arayınca altı iş günü içerisinde görevli gelecekler diye söyleniyor ama kimse gelmiyor. Wifi de sürekli kopma yaşanıyor çözüm bulmuyorlar. İş güçten fırsat bulsam hemen değiştireceğim. Sakın bulaşmayın. Teknik destek sıfır
Yaklaşık iki yıldır Netspeed abonesiyim. Her sene bir bahaneyle fiyatları arttırdılar. Yine modeme de her ay 8-9 TL para almaya başladılar. Ara sıra internet kesiliyordu ama artık bıktırma noktasına geldi. İnternet gün içinde gidiyor. Müşteri hizmetlerini arıyorum. Her aramada istisnasız en az 15 dakika telefonda ulaşmayı bekliyorum. Ulaşınca bir işlem yapıyorlar internet geri geliyor. Bir iki gün sonra tekrar gidiyor. Kendi İnternet sitelerine online destek yazıyorum. Duvara yazsam dışarıdaki adam daha çok ilgilenir. Müşteri hizmetleri sorun modemde olabilir ama biz servis gönderemiyoruz siz başka bir modemle deneyin sorun modemde olursa o zaman değiştiririz diyor. Ben boşuna mı her ay modeme kira veriyorum. Bir zahmet siz gelin kontrol edin. Kolay kolay şikayet etmem ama beni usandırdı artık. Daha kurumsal bir firmadan internet bağlatmadığıma pişmanım. Çünkü muhatap bulamıyorum, bulduklarım beni geçiştiriyor ve çözüm bulmuyorlar.
DELTA SERVİS GARANTİLİ CİHAZ ALMAYIN
|
|
imza |
Son Giriş: 22 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: geçen ay
Mesaj Sayısı: 104
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 140
İkinci El Bölümü Mesajları: 4
Konularının görüntülenme sayısı: 33.384 (Bu ay: 1.128)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 110 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası