HONDA CİVİC (fc5 kasa) 1.6 lpg, eco executive CVT şanzıman araç ile ilgili Uzun kullanım Testi Araç : 2017 Model (fc5 kasa) Honda Civic Eco Executive LPG'li CVT şanzımanlı Aldığım tarih ve km: ağustos 2020 - 32.000 km Şu anki tarih ve km : 15.11.2024 - 198.000 km Merhaba arkadaşlar, bugün sizlere dünyanın en sorunsuz ve sağlam aracı olarak bilinen Honda Civic modelinin uzun süreli kullanım sonucundaki izlenimlerimi aktarmaya çalışacağım, Öncelikle aracın özelliklerinden kısaca bahsetmek istiyorum. Araç 2017 model (Ekim 2017 çıkışlı) 1.6 atmosferik motorlu ve CVT şanzımana sahip olup araçta executive donanım paketi bulunmaktadır. Ben aracı aldığım zaman 32 bin km deydi. Şu an 198 bin kmye yaklaştı. Yani 166 bin km kullandım. Bu Aracı çoğunlukla küçük bir şehirde ve uzun yolda kullandım. Arabayı ben ve eşim dışında kullanan olmadı. Bundan önceki aracım Toyota Corollaydı. Toyotanın dizel motoru güçsüzdü. Yağ yakma problemi yaşıyordum ve donanımı zayıftı. Peki neden Honda Civici tercih ettim. Öncelikle şanzımanı en sağlam marka olarak biliniyordu. (bu husus tamamen algı, çünkü cvt şanzımanı en sorunlu şanzıman ve inanılmaz şikayetler var.) Ayrıca fabrika çıkışlı lpgli bir araçtı. Dolayısıyla daha az yakıt tüketecekti. Araç yakışıklı bir araçtı ve donanım olarak corollaya göre çok iyidi. Bunlardan dolayı bu aracı tercih ettim. Peki beklediğim gibi çıktı mı? Bu soruların cevabını aşağıda vermeye çalışacağım, bu araçta sırasıyla değineceğim hususları belirtmek gerekirse, - konfor -Motor performansı -Multimode (yarı otomatik) şanzıman -Yakıt tüketimi -Servis -Yaşadığım Sorunlar -Sonuç Konularını ele acağım. KONFOR İlk olarak aracın konforundan bahsetmek gerekirse, bu araç ilk başta değindiğim gibi executive donanıma sahip, araçta far, yağmur ve ön-arka park sensörleri, geri görüş kamerası, yokuş kalkış desteği, hız sabitleme ve sınırlama, elektronik park freni, ön koltuk ısıtma, bluetooth, dokunmatik ekran, çift yönlü dijital klima, ön ve arka kol dayama, deri koltuk, navigasyon bulunmaktadır. Araç her ne kadar C segmenti ise de, D segmentine yakın bir iç mekan genişliği var. Bagaj hacmi olarak ise standarta yakın. 500 Litreye yakın bir kapasitesi var. aracın sensörleri gayet iyi algılıyor. Geri görüş kamerası toyotaya göre biraz kötü. Corolla çok daha net gösteriyordu. araç hareket halinde iken bluetooth ayarlayamıyorsunuz. Navigasyona gelecek olursak ben kullanışlı buldum. ancak üç yıllık kullanım sonrası güncelleme için ücret istendi. donanım olarak standart bir donanıma sahip. Klasik japon aracı. Ne iyi ne kötü. Fakat artık bu teknoloji çağında insan şerit takip, kör nokta uyarı sistemi vs gibi özellikleri arıyor. ikinci olarak dokunmatik ekranı standart. kanal aramayı ekranda yapabiliyorsunuz. ama direksiyondan radyo kanalı araması yapmak tam bir işkence, sadece kayıtlı olanlar arasında gidip geliyor. fiziksel ses tuşunun olmaması can sıkıcı. Radyo kanalları iyi çekmiyor. Fiziksel antenin dışarda olmaması sebebiyle olduğunu düşünüyorum. anlık tüketimi lpg ile giderken göstermiyor. yol bilgisayarı yok gibi bir şey. Toyotada olduğu gibi yol sesini çok fazla içeriye alıyor. Uzun yolda insanı rahatsız ediyor. cam açma kilit tuşuna bastığınız zaman siz de ön yolcu ve arka camları çalıştıramıyorsunuz. Kliması harika ve çok çabuk soğutuyor. Ayrıca klima çalıştırırken motor performansı etkilenmiyor. Koltuklar deri ve rahat, koltuk ısıtma kışın iyi oluyor. aracın kokpiti fena değil ama önünüzü tam göremiyorsunuz. Koltuk ayarları manuel. şu hususu belirtmekte fayda Honda civic , araçlarda gaz pedalı biraz yukarıda bulunuyor. Bu yüzden uzun kullanımda ayağınız yoruluyor. Bunu neden böyle yapmışlar bilmiyorum ama insanız yoruyor. İkinci olarak Honda Civic yere yakın bir araç. tümseklerde hep çapraz girmek zorunda kalıyorsunuz. Bu kadar alçak olmasa sanki daha iyi olurdu. Can sıkıcı bir durum da lastik basıncı düştüğü zaman , uyarı ışığını ayarlar kısmına girip, uğraşıp kapatmanız lazım. yoksa uyarı ışığı hep yanıyor. kendi kendine sönmesi lazımdı. MOTOR PERFORMANSI Honda 1.6 atmosferik motora sahip. Toyota dizelden sonra bu araç çok daha performanslı geldi. Ayrıca lpg ile kullanımda güç azalmıyor. Lpgde kullandığınızı fark etmeniz bile zor. Fabrika çıkışlı lpgli olması ve motorun lpg ye uyumlu olması dolayısıyla bu araçta en sevdiğim şey motorun lpg ile uyumlu olması. Yiğidi öldür hakkını yeme. Hondanın motoru gerçekten sağlam ve beklentiyi karşılıyor. Lpg ve motor ile ilgili en ufak bir sıkıntı yaşamadım. Atmosferik ve lpgli bir motor için elinden gelenin en iyisini yapmış Honda. YAKIT Hondanın başarılı olduğu bir diğer alan da bence yakıt tüketimi. Ben aracı hep lpg ile kullanmaya çalıştım. Lpg ile anlık ve ortalama yakıt tüketimi ekranda gösterilmediği için ortalama ne kadar yaktığını hesaplamadım. Ancak lpg tamamen bittikten sonra yeniden doldurduğumda 35 litrelik lpg ile 350-400 km arasında yol gittiğini söyleyebilirim. Bir önceki aracım olan corolla dizel olmasına rağmen yakıt tüketimi olarak üzüyordu. Fakat Honda bence yakıt tüketimi olarak sizi üzmüyor. Sonuçta bu kadar ağır ve d segmentine yakın büyüklükte bir aracın lpg ile az yaktığını düşünüyorum. Honda bence bu konuda da başarılı. ŞANZIMAN Evet. Gelelim işin en can sıkıcı olan kısımlarından birine. ikincisini diğer başlıkta anlatacağım. Honda bu modelinde CVT şanzıman kullanıyor. Ben bu şanzımanı hiç beğenmedim. tepkileri geç alıyor. Araç sanki gaz almıyor gibi geliyor. Performans alamıyorsunuz. Kullanımınıza göre kendini ayarladığı söyleniyor ama bence hiç öyle bir durum yok. Gelelim en can sıkıcı duruma. Honda araçlarında CVT şanzımanlar oldukça problemli. Şikayetlere baktığınız zaman en çok şanzıman sorunundan bahsediliyor. Ben bütün şanzıman bakımlarını serviste yapmama rağmen 198.000 km ye gelmeden şanzıman bozuldu. Servistekiler CVT şanzımanın bu kilometrelerde bozulduğunu ve bu durumun yaygın olduğunu söyledi. Şanzıman değişim maliyetleri oldukça yüksek. 2024 yılı için bu araçta şanzıman değişimine 350.000 Tl talep edildi. O yüzden bu şanzıman beni hiç mutlu etmedi. Mutlu olan var mı pek sanmıyorum. SERVİS Gelelim servis konusuna. Yukarıda bahsettiğim ikinci en can sıkıcı durum servisleri. Honda bakım aralığı 10 bin km. Renaultda bu 20.000 KM. Bu zamana kadar ben dört beş farklı honda yetkili servise bakım ya da diğer onarımlar için gittim. Hepsinde şunu gördüm. İlgisiz, umursamaz bir tavırları var. Bir ay sonrasına bakım için gün veriyorlar. Cam değişimi derseniz aylar sonrası ancak dönüş oluyor. Servis personeli de bence o kadar iyi değil. Mesela aracı yetkili servise bakıma soktuğumda her şeyini kontrol ettiklerini söylüyorlardı. Ama mesela sensör arızası ya da patlayan farları hiç görmediler. Ayrıca servis sahipleri bence çok pintiler. Servislerinde bekleme yerlerinde ikram görmedim. Toyota bu konuda Hondaya göre çok iyi. Bakım maliyetleri oldukça pahalı. Para almaya gelince Mercedes bir araçmış gibi davranıyorlar. İlgili alaka ise en kötü özel servistekinden kötü. Bu konuda da çok şikayet forumlarda ve sitelerde var. 40 bin km de bir şanzıman yağı değişimi yapılıyor. Ben bu zamana kadar bütün normal ve ağır bakımları yetkili serviste yaptırdım. Şanzımanı ise süresinden önce servise götürüp yağ değişimi ve bakımını yaptırıyordum. En son 195 bin km'de normal bakım ve şanzıman bakımını ÇORLU'daki yetkili serviste yaptırdım. Şanzıman yağı, tapası vs değişti. Şanzıman ayarı da yapıldı. Fakat çok kısa bir süre sonra klima bozuldu. klima motoru ve ön radyatörü değiştirmek zorunda kaldım. bakımı yaptırdıktan sonra 3 bin km geçmeden şanzımanı bozuldu. Servise götürdüm. 350.000 TL bir maliyet çıkardılar. Bütün bakımlarını yetkili serviste yaptırmama rağmen, iyi niyet indirimi veya başkaca bir indirim yapmadılar. Genel merkeze şikayet bıraktım. Oralı bile olmadılar. japonyaya bile yazdım. Cevap bile vermediler. Dava açarsanız açın diyorlar. Sonrasında öğrendiğime göre servisler belli bir yıldan sonraki araçların bakımında çok dikkatsiz davranıyorlar. Keşke serviste bakım yaptırmasaydım. Hem çok para veriyordum. Hem ilgisiz davranıyorlardı. Hem de bir çok sorun yaşadım. YAŞADIĞIM SORUNLAR. Evet gelelim işin en önemli kısmına. Benim bu aracı almamdaki en büyük etken sağlamlığı ve sorunsuz şanzımanıydı. Fakat şunu kesinlikle söyleyebilirim. HONDA SORUNSUZ BİR ARAÇ KESİNLİKLE DEĞİL. BU TAMAMEN BİR ALGI. Aracın cam suyu motoru bozuldu değiştirdim. Klima motoru bozuldu değiştirdim. Radyatörü bile bozuldu değiştirmek zorunda kaldım. En sonunda daha 200.000 KM 'ye gelmeden şanzımanı bozuldu. Bunların hepsi de yaygın sorunlar. Özellikle şanzıman sorunu ise KRONİK. O kadar çok şikayet var ki inanamazsınız. Üstüne servisler ve honda hiç sorumluluk almıyor. SONUÇ Buraya kadar anlattıklarımdan yola çıkılacak olursak Honda her ne kadar sağlam bir motora ve nispeten düşük yakıt tüketimine sahip ise de, kronik şanzıman sorunu, yüksek servis maliyetleri, klima arızası ve diğer sebepler yüzünden sınıfta kaldı. Arka koltuk mesafesi iyi olsa da şaft tünelinin yüksekliği arkada üç kişinin seyahat etmesini zorlaştırıyor. Yol tutuşu ise standartların üzerinde. Daha önce izlediğim araç test sürüşleri bu konuda beni aydınlatmadığı için böyle bir paylaşımda bulunmaya kadar verdim. Umarım bu paylaşımım almayı düşünen arkadaşlara yol gösterici olur. Eksik ya da yanlış yazdığım yerler olabilir. Sonuçta amacım sadece tecrübelerimi paylaşmaktı. Bu araca karşılık alınabilecek araç bence Skoda Octavia. Bu arabayı kullananlardan olumlu yorumlar alıyorum. Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum. |
2017 model HONDA CİVİC (FC5 KASA), CVT şanzıman araç ile ilgili Uzun kullanım Testi
-
-
Şanzıman ile ilgili problem için Honda Bar ile görüşün. Düzce'de de bayileri var ama asıl merkezleri Ankara. Kendilerinin güzel bir çözümü var o km'lere gelen ve şanzıman arızası olan araçlar için. Şanzımanda bir parça diş yemeye başlıyor serviste gördüğüm. Bunun için kendileri o dişlerden daha büyük yeni diş ve karşılık açıyorlar ve sorunu bu şekilde çözüyorlar. Daha uygun fiyatlı çözüm oluyor.
-
neresi d segmentine yakınsa. d segmentine yakın ama arkada klima üfleci bile yok. öndekiler üşürken arkadakiler sıcaktan bunalıyor bu yüzden. bir de o çağdışı motorun nesini övüyorsun anlamadım. 15-20 sene önce çağının ötesindeydi, çok özel bir motordu ama geçti o günler. atmosferik ve tüplü. bir de tüplü ve öfkeli çıkartması yapıştır tam olsun.
-
Honda servisleri çok adamı ilallah ettirmiştir. adam ölçüp biçerler, anlamayan bir tipe kanaat gelirse disk değişelim, balata değişelim, akü değişelim onu bunu değişelim sürekli bir upselling.
Yağ filtre değişimi için gider, 40binlik faturayla çıkıverirsin valla servisten.
eğer işten anlayan adamsan, konuşup sorguluyorsan zaten rahatsız olurlar, yüzüne bakılmaz.
Ancak kalite sorunlarınız biraz aracın ilk seri, 2017 model olması ile ilgili, biraz da aracın şekerpınar gibi otomosyon zayıf, el emeği yoğun bir fabrikada üretilmesinin de etkisi var. yerli civicler biraz cılız ve işçiliği vasat araçlar. ama altyapısı güzel araçtır. 1.6 vtec motoru da güzeldir, özellikle "çağdışı" olması çok güzel. yumuşacık çalışan, yüksek devirli ve en önemlisi günümüzün kronik sorunlarla yoğrulmuş emisyon takıntıları ile dizayn edilmiş makinalarının dünyasında müthiş sorunsuz, gerçek bir motor.
Cvt şanzıman ise otomobilin en zayıf noktası ve Honda'nın ucuza-kolaya kaçması. asla yakışmıyor.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X