Şimdi Ara

PSA (Citroen-Peugeot S.A.)'nın BMW, Volvo ve Ford'a motor satması iyi firma olduğunun kanıtı mıdır ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
11.991
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • İçerdemisin
  • Yeter şu Psa haberlerinden gına geldi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gitmiş ayıptır sölemesi dandik c4 almıssın acısını neden forumdan çıkarıyorsun
  • Bizim insanlar hala otomobil kavramını tek parça bir şey gibi ele alıyorlar ya, işin komik yanı bu. Bir firmanın iyi motorlar üretmesi, kaliteli araçlar üretebileceği anlamında gelmez. Tam tersi de geçerlidir. PSA grubu halihazırda verimli, dayanıklı ve güçlü motorlar üreten bir grup, ama bu durum aynı grubun bütün araçlarının über-süper-ultra kaliteli olduğu anlamına gelmiyor maalesef.
  • Teşekkürler PSA.Olmasaydın uygun fiyatlı ve donanımlı araçları göremeyecektik.
  • Sen burda citroeni ovdugunumu saniyorsun?



    Citroeni peugeot yu bentley rolls royce ile maybach la falan kiyaslaman lazim.
  • Konuyu tamamen yanlış değerlendiriyorsunuz. PSAnın BMW ye motor vermesi BMW nin bir motor yapamayacak kadar aciz olduğu anlamına gelmez. Sadece o dizel motorla satacağı arabadan gelecek kar başka hiç bir arabasında kullanamayacağı o motoru geliştirme maliyetinden az olacağı için dışarıdan almayı mantıklı bulmuştur. Sizin mantığınıza göre Çinliler Apple dan iyi . Çünkü Iphone Çinde üretiliyor.

    Ford PSA konusunda ise tamamen bir yanlış anlama var. Şöyle ki

    FIAT common rail sistemini icat etmesine rağmen kötü günler geçirir batmak yerine CR patentini satar ve gelen parayla kurtarırlar. (Eğer birine hayran olacaksanız FIATa olun çünkü bizlerin bindiği ECU ile çalıştırılan intercoolerlu falan dizeller İtalyan FIAT icadı). O zaman endüstri krizdedir, kimse buna para yatırmak istemez. Bunu alabilecek tek üretici VW grubudur onlar da kendi pompa meme teknolojisinde direnmektedir. O zaman para Boschta vardır ve CR patentini saygıdeğer Bosch alır.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail

    Neyse uzatmayayım o zaman avrupada en çok dizel otomobil satan PSA- bu pazarda gelecek gören Ford ortak olurlar ve BOSCH patenti ile ortak dizel motor üretimine karar verirler. O yıllarda fordun elinde aston-jag-range-volvo ve mazda da bulunduğundan özellikle jag ve range de büyük hacim dizellere ihtiyaç olduğundan; halk arabası PSAya sadece küçük hacim dizel yettiğinden ; küçük hacim dizellerin yarısı PSA tarafından yarısı FORD tarafından üretilmesine karar verilir.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_DLD_engine

    Ancak ford daha fazla sattığı için kendi ürettiği dizeller yetmediğinden PSAdan da alır. Hatta ford ilk dizel araçları fransaya en yakın almanya bölgesi olan saarlouis de üretir. Sonuç olarak donanımhaber kafasına göre PSA fabrikasından forda dizel geldiği için ford dizel yapamıyor da parasını verip PSAdan satın alıyor, PSA çok büyük bir üretici gibi imaj oluşturuldu . Oysa PSA o motorların sadece taşeronudur, icatçısı İtalyada Fiat , patenti ise Boschtadır. Ford aynı motoru kendi de üretmekte yetmeyeni PSAdan almaktadır. Eu6 ya geçildiğinde Ford 1.5 tdci çıkarmasına rağmen çok üstün üretici PSA bir süre Eu6 motor çıkaramadı. Hatta aramızda kalsın FOrda 1.5 u ortak üretme teklif etti ancak ford önerilen parayı beğenmediğinden anlaşma bitti.




  • Artık sadece motorlarına bakmaya gerek yok araçlarıda gayet iyi seviyede
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.