Bildirim
PWM kontrolcüsü
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
-
Tl494 pwm 20 amper. Aratırsan çıkar. Yaptım çalışıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi porsche911turbo -- 25 Mayıs 2014; 0:49:35 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam sağol, güzel devre, bunu yapabilirim ama yukardaki ile ilgilenmemin sebebi çok minik olması, bir projem için çok uygun, bununla mosfeti nasıl kontrol edebilirim ? irf530 var mesela elimde -
quote:
Orijinalden alıntı: porsche911turbo
Tl494 pwm 20 amper. Aratırsan çıkar. Yaptım çalışıyor.
Merhaba.
Sistemi calistirdiginizi belirtmissiniz forum u okuduğumda malzemelerin bazilarindan kaynakli problemleri yazmislar. Sizin tecrübeleriniz nelerdir sistemle alakali, paylasirsaniz sevinirim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Public_Enemy
Hocam sağol, güzel devre, bunu yapabilirim ama yukardaki ile ilgilenmemin sebebi çok minik olması, bir projem için çok uygun, bununla mosfeti nasıl kontrol edebilirim ? irf530 var mesela elimde
Hocam bu konuda yeteri kadar bilgim yok henüz, araştırıyorum, ama şuan yanlış yönlendirmek istemiyorum hobi amaçlı bilgi sahibiyim sadece.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Şuanda kırmızı boya yok kısa devrelere yol açtı.silip tekrar monte ettim. Whatapptan video atabilirim. Pmden tel atınız.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi porsche911turbo -- 25 Mayıs 2014; 8:04:59 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: porsche911turbo
Şuanda kırmızı boya yok kısa devrelere yol açtı.silip tekrar monte ettim. Whatapptan video atabilirim. Pmden tel atınız.
Öncelikle cevap için tesekkur ederim.
Malesef whatsapp kullanmiyorum şuan.
Onun yerine videoyu upload edip yollarsaniz sevinirim.
Sistemle ilgili dosyalari indirdim, harici pot için 100k'lik un bacaklarini kesmemiş gerekiyor çünkü paralel oluyormuş.
Onun disinda diğer trimpotlar ile neler ayarliyoruz TP cikislarindan ayarlanmasi gereken değerler nedir acaba.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Videosunu akşam atayım. Vr1 hız ayarı 10k pot ile, dahili yerine takmadığım için kesmeye gerek kalmadı. Vr3 frekans ayarı 100hz ile 1khz arası olabiliyor. Vr2 ve vr4 ince ayarlar için mesela motor en düşük kademede dönsünmü dursun mu onu ayarlıyor. Tp kontrol nokta voltaj değerleri şemada mevcut ama onlara bakarak ayar yapmadım kabaca bi ayar yaptım. Malzemeleri bluemaviden aldım. Dirençleri metal film kullan. devrede tolerans %1 tavsiye edilmiş.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi porsche911turbo -- 25 Mayıs 2014; 15:08:51 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Public_Enemy
Hocam sağol, güzel devre, bunu yapabilirim ama yukardaki ile ilgilenmemin sebebi çok minik olması, bir projem için çok uygun, bununla mosfeti nasıl kontrol edebilirim ? irf530 var mesela elimde
Devrenin out kısmının pozitif ucunu mosfetin gate ine Batarya(-) source e Motor(-) drain e (+) ucu motora direk verceksiniz.Eğer kontrol etmek istediğiniz motor 80w ın üzerinde değilse size daha basit olan lm338 entregresini önerebilirim 2 direnç bir pot ile halledebilirsiniz.
-
youtube
hız kontrol videosu linkte 12v motor 15 v girince haliyle ses oluştu.devreden kaynaklı değil.
sorun yaşayanlara yardımcı olmaya çalışırım... -
quote:
Orijinalden alıntı: porsche911turbo
youtube
hız kontrol videosu linkte 12v motor 15 v girince haliyle ses oluştu.devreden kaynaklı değil.
sorun yaşayanlara yardımcı olmaya çalışırım...
Eline sağlık kardeşim güzel olmuş,video içinde teşekkür ederim.
Birkaç tavsiyem ve sorum olacak.
Motor 12V kaç Amper acaba?
Bir diğeri de o vınıltı bazı endüstriyel kullanımlarda motorlar yanlış hatırlamıyorsam 1Khz altında anahtarlama yapılıyor.(NOT: Frekans bilgisi'den tam emin değilim hatırladığım kadarıyla belirttim)
Yani sürücü kısmındaki frekansı deneme yanılma yöntemi ile değiştirip gözlemleme sonucu en ideal frekans'a ayarlaman olacaktır,eminim o vınıltıda kesilecektir.
Yanlış biliyorsam arkadaşlar düzeltir zaten. Denemekte fayda var.
-
Rica ederim hocam, motor yüksüz 2-3a civarı çekiyor. Bu motor voltaj yüksek olduğundan direk sürülünce de ötme yapıyor. Aslında vidalama motoru, akü de 14.4v ama 15.6v full şarjda, 12v verince ses yapmıyor.aslında oto cam kriko motoruyla kalibre etmiştim, onda tam durup durduktan sonra hız verince kalkış yapabiliyor., motor 10a civarıdır, vr2 ve vr4 ile
sorunsuz kalibre oluyor, frekans ayarı ile oynarken yarıdan sonra sargılardan hoş bir vınlama geliyor, videoda o ses hiç yok, olan ses dediğim gibi fırçalardan geliyor.videodaki motoru hiç kalibre etmedim aceleye geldi biraz.zaten eski kayıttan.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi porsche911turbo -- 25 Mayıs 2014; 22:24:17 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
vınlama sesi anahtarlama frekansıyla alakalı sanırım. videoyu izlemedim. bunun önüne geçmek istiyorsanız eğer, anahtarlama frekansını yükseltmeniz gerekir. 20 khz üstüne çıkarsanız zaten duymazsınız. pwm sürme tekniklerinde, eğer yükünüz endüktif ise bu frekansı ya bobini rezonansa sokarak engellersiniz, ya da en basitinden frekansı yükseltirsiniz. sg3525 devresindeki deşarj bacağına bağlanan kondansatörü 10n değil 1n yapın, frekans on katına çıkacaktır, bu işinizi görür.
İkinci olarak demek istediğim; motorları kaldırmak güçtür. lineer olarak kalkmıyorlar. Bobinin belirli bir doyma oranına ulaştırmak gerekiyor. Bu yüzden motorlar ilk anda kalkış için daha fazla akım ister. başlangıç pwm yüzdesini yükseltmek gerekir, daha sonrasında bu yüzdenin otomatik olarak düşürülmesi gerekir. Oldukça zahmetli bir devre ister. Bu yüzden fazla yormayın kendinizi. endüktif yüklerde birde şu mesele vardır; siz düşük devirde başlatırsınız motoru, ama zamanla motor kendiliğinden hızlanır. Belirli bir süre sonra sabit kalır. Bunun sebebi yine bobinin doymasından kaynaklanır.
-
hocam bu devrede tl494 kullanılmış ct si 100nf rt si 2.2k. devrenin ana sitesi 100hz ile 1.1k frekans aralığı vermiş.bi 10 nf ile denemek lazım veya daha azı ile.bu haliyle bile orta ihtiyaçları karşılıyor.ben aslında gaz pedallı akülü araba projesi düşünüp devreyi yapmıştım,şuan beklemede gaz pedalı yerine lineer potans düşünüyorum.
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X