Şimdi Ara

RACE CHIP (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.210
Cevap
26
Favori
294.950
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: e d d a i

    Sayın Hattori,

    Laguna 3 1.5 dCİ aracıma taktığım Race Chip Pro'yu aracımda memnuniyetle bu ürünü kullanıyorum,derdime deva oldu diyebilirim.Yalnız özellikle rampalarda ve gazı köklediğimde "enjeksiyon arızası" alıyorum.Motoru durdurup yeniden çalıştırdığımda uyarı gidiyor.

    Ayarlarım 5-D şeklinde.Bana önerebileceğiniz bir ayar var mıdır?

    1.5 dCI için önerebileceğim en iyi ayar 3-3 dür
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaTToRi

    quote:

    Orijinalden alıntı: e d d a i

    Sayın Hattori,

    Laguna 3 1.5 dCİ aracıma taktığım Race Chip Pro'yu aracımda memnuniyetle bu ürünü kullanıyorum,derdime deva oldu diyebilirim.Yalnız özellikle rampalarda ve gazı köklediğimde "enjeksiyon arızası" alıyorum.Motoru durdurup yeniden çalıştırdığımda uyarı gidiyor.

    Ayarlarım 5-D şeklinde.Bana önerebileceğiniz bir ayar var mıdır?

    1.5 dCI için önerebileceğim en iyi ayar 3-3 dür

    Peki bu "enjeksiyon arızası" uyarısı daha çok devir ayarı ile mi,yoksa güç ayarı ile mi ilgili ?

    En iyisi deneyerek bulmak herhalde..

    Cevabınız için teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: e d d a i

    quote:

    Orijinalden alıntı: HaTToRi

    quote:

    Orijinalden alıntı: e d d a i

    Sayın Hattori,

    Laguna 3 1.5 dCİ aracıma taktığım Race Chip Pro'yu aracımda memnuniyetle bu ürünü kullanıyorum,derdime deva oldu diyebilirim.Yalnız özellikle rampalarda ve gazı köklediğimde "enjeksiyon arızası" alıyorum.Motoru durdurup yeniden çalıştırdığımda uyarı gidiyor.

    Ayarlarım 5-D şeklinde.Bana önerebileceğiniz bir ayar var mıdır?

    1.5 dCI için önerebileceğim en iyi ayar 3-3 dür

    Peki bu "enjeksiyon arızası" uyarısı daha çok devir ayarı ile mi,yoksa güç ayarı ile mi ilgili ?

    En iyisi deneyerek bulmak herhalde..

    Cevabınız için teşekkürler.

    enjeksiyon arızanız 1. güç podu ile alakalı, 3-3 de arızasız ve daha verimli kullanabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaTToRi


    Bu arada arkadaşlar ben bu bilgileri verirken deneyimlerime dayanarak değil, racechipin çalışma mantığını bildiğim üzere veriyorum. Chiptuning işi ile de uğraştığımızdan dolayı şunu söylemek istiyorum, burada yapacağınız ayarlamalar sonucunda alınacak performans aracınızın sağlığı 1:1 orantılıdır, dolayısıyla aracınızı tanıdığınız kadar güclendirin ve ayar verin. Oluşabilecek hasarlardan hiç bir mesuliyet kabul etmediğimi bildirmek isterim.


    oluşabilecek hasarlardan niye mesuliyet kabul etmiyorsunuz, insanlara şu ayarı şöyle böyle yap deyip, sorumluluk kabul etmiyorum demek, pek güven vermedi bana, ayrıca; ben bu cihazı daha önce kendi aracımda kullandim 2-3 ay kadar, beklentiniz yakıt ekonomisi ise sakın bulaşmayın, daha fazla yakıt yaktırıyor. eğer istediğiniz güç artışı ise koskoca aracınızı yapan fabrika kıytırık racachip gibi bir program yapmayı beceremezmi sizce,demekki zararı yararından daha çok, bana göre bu tür performans yükseltme işlerine bulaşmayın. eğer performans istiyorsanız, aracınızı satın alırken bunu düşünerek yüksek tork ve beygir güçlü arabalardan alın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi airporter -- 3 Ocak 2012; 11:35:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: airporter

    quote:

    Orijinalden alıntı: HaTToRi


    Bu arada arkadaşlar ben bu bilgileri verirken deneyimlerime dayanarak değil, racechipin çalışma mantığını bildiğim üzere veriyorum. Chiptuning işi ile de uğraştığımızdan dolayı şunu söylemek istiyorum, burada yapacağınız ayarlamalar sonucunda alınacak performans aracınızın sağlığı 1:1 orantılıdır, dolayısıyla aracınızı tanıdığınız kadar güclendirin ve ayar verin. Oluşabilecek hasarlardan hiç bir mesuliyet kabul etmediğimi bildirmek isterim.


    oluşabilecek hasarlardan niye mesuliyet kabul etmiyorsunuz, insanlara şu ayarı şöyle böyle yap deyip, sorumluluk kabul etmiyorum demek, pek güven vermedi bana, ayrıca; ben bu cihazı daha önce kendi aracımda kullandim 2-3 ay kadar, beklentiniz yakıt ekonomisi ise sakın bulaşmayın, daha fazla yakıt yaktırıyor. eğer istediğiniz güç artışı ise koskoca aracınızı yapan fabrika kıytırık racachip gibi bir program yapmayı beceremezmi sizce,demekki zararı yararından daha çok, bana göre bu tür performans yükseltme işlerine bulaşmayın. eğer performans istiyorsanız, aracınızı satın alırken bunu düşünerek yüksek tork ve beygir güçlü arabalardan alın.

    Race chip pro versiyonunu kendi aracımda (bmw 320d LCI) 3 aydır kullanıyorum, aracımı benden başka hiç kimse kullanmaz, önceleri 7,7lt yakan aracım şu anda 7,0lt yakıyor yolda aynı yol sürücüde aynı sürücü, ayrıca işyerimde dynamometrem var 217HP ölçüm sonucunu gönderebilirim. Bence Dimsport Rapid den sonraki gördüğün en başarılı box. Race chipi mutlu mesut bir şekilde dünyada onbinlerce belkide daha fazla kullanan var, elbette memnun olmayanlarda vardır. Race chip ve diğer tüm boxlar her marka araçda aynı stabiliteyi ve memnuniyeti sağlayamıyor ya fazla yakıyor yada az performans alınabiliyor aracın motor kalitesiyle ve çalışma prensibiyle alakalı bir durum. Mesuliyet kabul etmeme kısmını şöyle izah edeyim, önceki aracım 2008 model ford focus 1.6 tdci'da yine box kullanıyordum oda markasız bir box, hiç bir sıkıntı olmadan tam 15.000km kullandım, sonra 2. el dimsport rapid buldum onu aldım taktım, çıkardığım markasız olan boxuda aynı marka model arabası olan arkadaşıma taktık 100-200 km kullandıkdan sonra basınç sensörünü patlattı. Şimdi burada boxmu hatalı? Arabamı hatalı? yoksa sürücümü? Kimsenin sürüş grafiğini bilmediğimden dolayı mesuliyet kabul etmedim. Şunuda belirtmeyim araç üreticileride (vw-audi-skoda-bmw-mistubishi aklıma ilk gelenler) bu tür ürünleri kullanıyor biraz araştırın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaTToRi

    quote:

    Orijinalden alıntı: troy

    quote:

    Orijinalden alıntı: HaTToRi

    Racechip ADANA bayiisiyiz. Montaj ve destek veriyoruz, Adanada olan arkadaşları bekleriz...

    su 2. podun tam olarak ne ise yaradigini soyleyebilir misiniz?

    2. POD boxun ne zaman devreye girip, ne zaman çıkacağını ayarlamaya yarıyor, ne kadar fazla açarsanız o kadar erken devreye girer ve o kadar geç devreden çıkar. Basitce tarif edeyim. Standart gelen ayarda Racechip aracınısın turbosunun devreye girmesi ile birlikte çalışıyor ve 4000 devirde turbo basıncının düşmesi ile birlikte devreden çıkıyor.

    Ayar tablosu şu şekilde ;

    2. POD 1 de 2000 / 4000
    2 de 1900 / 4100
    3 de 1800 / 4200
    4 de 1700 / 4300
    5 de 1600 / 4400
    6 da 1500 / 4500
    7 de 1400 / 4600

    Tablo bu, sizin yapmanız gereken ayarı çok fazla açmadan, aracınızın turbosunun devreye girdiği devir bandına göre ayarlamanız. Bunu anlamak için en üst vitesde saatde 90km hızla giderken devir saatinizin gösterdiği devri baz alabilirsiniz. Umarım açıklayıcı olmuştur.


    Sn Hattori merhaba,

    Verilen cevap çok güzel olmuş ama kafama takılan bir kaç soru var.Cevaplayabilirseniz sevinirim;

    1-2011 Astra H 1.3 90 bg HB kullanıcısı olarak,diğer mesajları da takip ettiğim kadarıyla; gelen kutu orjinalin de 2-2 olarak gelmiş.ancak bendeki kutu aşağıdaki resimde de görüldüğü üzere B-1 olarak geldi.Bu durum sıkıntı doğurur mu?(farklı bir araca ait olabilir mi?)
    2-leigh_hunt arkadaşıma verdiğiniz öneride 2-4 hatta sıkıntı olmazsa 5-4 e kadar denemesini tavsiye etmişsiniz. ilk montajda direk 2-4 kullanılır mı yoksa üstünde gelen ayar ( B-1) takılıp yavaş yavaş mı değiştirilir? Yani kısaca direk 2-4 olarak ilk montajı yapmak sıkıntı yaratır mı?
    3-Resime göre ortadaki pod deviri ayarladığına göre (yanlışsam lütfen düzeltin) yukarıda verdiğiniz bilgiye göre;

    1 de 2000 / 4000
    2 de 1900 / 4100
    3 de 1800 / 4200
    4 de 1700 / 4300
    5 de 1600 / 4400
    6 da 1500 / 4500
    7 de 1400 / 4600

    devir ise geri kalan harf ve sayıların ( 8-9-A-B-C-D-E-F-0) karşılığı yok mu? varsa biliyormusunuz? Mümkün olduğunca düşük devirde devreye girmesini istiyorum.Mesela 7 de 1400-4600 arası olanı seçsem yada 8 de 1300-4700 devir diyelim,bu aralıklar aracın box'tan faydalanması için daha iyi bir aralık değil mi? Yoksa devir aralığı arttıkça güç hissi daha mı azalır?Yada ne yaparsam yapayım kedi sitesinde verilen dyno grafik eğrisini bozamıyormuyum? Teşekkürler..

     RACE CHIP


     RACE CHIP




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RS182

    quote:

    Orijinalden alıntı: HaTToRi

    quote:

    Orijinalden alıntı: troy

    quote:

    Orijinalden alıntı: HaTToRi

    Racechip ADANA bayiisiyiz. Montaj ve destek veriyoruz, Adanada olan arkadaşları bekleriz...

    su 2. podun tam olarak ne ise yaradigini soyleyebilir misiniz?

    2. POD boxun ne zaman devreye girip, ne zaman çıkacağını ayarlamaya yarıyor, ne kadar fazla açarsanız o kadar erken devreye girer ve o kadar geç devreden çıkar. Basitce tarif edeyim. Standart gelen ayarda Racechip aracınısın turbosunun devreye girmesi ile birlikte çalışıyor ve 4000 devirde turbo basıncının düşmesi ile birlikte devreden çıkıyor.

    Ayar tablosu şu şekilde ;

    2. POD 1 de 2000 / 4000
    2 de 1900 / 4100
    3 de 1800 / 4200
    4 de 1700 / 4300
    5 de 1600 / 4400
    6 da 1500 / 4500
    7 de 1400 / 4600

    Tablo bu, sizin yapmanız gereken ayarı çok fazla açmadan, aracınızın turbosunun devreye girdiği devir bandına göre ayarlamanız. Bunu anlamak için en üst vitesde saatde 90km hızla giderken devir saatinizin gösterdiği devri baz alabilirsiniz. Umarım açıklayıcı olmuştur.


    Sn Hattori merhaba,

    Verilen cevap çok güzel olmuş ama kafama takılan bir kaç soru var.Cevaplayabilirseniz sevinirim;

    1-2011 Astra H 1.3 90 bg HB kullanıcısı olarak,diğer mesajları da takip ettiğim kadarıyla; gelen kutu orjinalin de 2-2 olarak gelmiş.ancak bendeki kutu aşağıdaki resimde de görüldüğü üzere B-1 olarak geldi.Bu durum sıkıntı doğurur mu?(farklı bir araca ait olabilir mi?)
    2-leigh_hunt arkadaşıma verdiğiniz öneride 2-4 hatta sıkıntı olmazsa 5-4 e kadar denemesini tavsiye etmişsiniz. ilk montajda direk 2-4 kullanılır mı yoksa üstünde gelen ayar ( B-1) takılıp yavaş yavaş mı değiştirilir? Yani kısaca direk 2-4 olarak ilk montajı yapmak sıkıntı yaratır mı?
    3-Resime göre ortadaki pod deviri ayarladığına göre (yanlışsam lütfen düzeltin) yukarıda verdiğiniz bilgiye göre;

    1 de 2000 / 4000
    2 de 1900 / 4100
    3 de 1800 / 4200
    4 de 1700 / 4300
    5 de 1600 / 4400
    6 da 1500 / 4500
    7 de 1400 / 4600

    devir ise geri kalan harf ve sayıların ( 8-9-A-B-C-D-E-F-0) karşılığı yok mu? varsa biliyormusunuz? Mümkün olduğunca düşük devirde devreye girmesini istiyorum.Mesela 7 de 1400-4600 arası olanı seçsem yada 8 de 1300-4700 devir diyelim,bu aralıklar aracın box'tan faydalanması için daha iyi bir aralık değil mi? Yoksa devir aralığı arttıkça güç hissi daha mı azalır?Yada ne yaparsam yapayım kedi sitesinde verilen dyno grafik eğrisini bozamıyormuyum? Teşekkürler..

     RACE CHIP


     RACE CHIP


    Aslında denenerekde bulunabilir E-2 olarak kullanın ilk başta, sonra ufak ufak arttırabilirsiniz. Daha düşük devirlere arıza ışığı yanabilir, turbonun devreye girdiği ayardan daha aşağısına ayarlamayın maximum ayarınız budur, hatta bazı araçlar bunuda kabul etmeyip, turbo devreye girdiği devirin 200 - 300 daha üzerini isteyebiliyor. Örnek benim aracım Normalde devir podunu 4 yapmam lazımken (turbo 1700 de açıyor) hafif sesli çalıştığını farkettim, şu anda devir podunu 1 e aldım ve daha stabil çalıştığını gördüm. 4-1 , 5-1 e kadar yolu var ama 3-1 de performans %65 - yakıt tasarruf %35 gibi tahminen


    Tablonun devamını anlaşılacağı için yazmamıştım, tam olarak şu şekilde ;

    8 de 2700 / 3100
    9 da 2600 / 3200
    A da 2500 / 3300
    B de 2400 / 3400
    C de 2300 / 3500
    D de 2200 / 3600
    E de 2300 / 3700
    F de 2200 / 3800
    0 da 2100 / 3900
    1 de 2000 / 4000
    2 de 1900 / 4100
    3 de 1800 / 4200
    4 de 1700 / 4300
    5 de 1600 / 4400
    6 da 1500 / 4500
    7 de 1400 / 4600




  • bu aleti kullanlarin %90 i o araliklari bilmiyor bende yeni ogrendim 2 senedir kullaniyorum chipi
  • O zaman şöyle toparlarsak;

    1. pod yani resmin dış tarafında kalan bg gücünü ayarladığımız (Astra H 90 bg 1.3'e göre yazılmıştır) ; Kendi aracınızın bg gücünü 8. kademeye yazarak üstüne 1,5 bg ekleyerek her kademedeki gücü bulabilirsiniz.

    en düşük kademe "8" en yüksek kademede "7" ise

    8 de 90 bg
    9 da 91,5 bg
    A da 93 bg
    B de 94,5 bg
    C de 96 bg
    D de 97,5 bg
    E de 99 bg
    F de 100,5 bg
    0 da 103 bg
    1 de 104,5 bg
    2 de 106 bg
    3 de 107,5 bg
    4 de 109 bg
    5 de 110,5 bg
    6 da 112 bg
    7 de 113,5 bg



    2. pod yani resimin ortasında kalan deviri ayarladığımızın kademeleri;

    8 de 2700 / 3100
    9 da 2600 / 3200
    A da 2500 / 3300
    B de 2400 / 3400
    C de 2300 / 3500
    D de 2200 / 3600
    E de 2300 / 3700
    F de 2200 / 3800
    0 da 2100 / 3900
    1 de 2000 / 4000
    2 de 1900 / 4100
    3 de 1800 / 4200
    4 de 1700 / 4300
    5 de 1600 / 4400
    6 da 1500 / 4500
    7 de 1400 / 4600

    Kutuda gelen sıfır ürünün fabrika ayarı B-1

    Montaj videosu da bu diyebiliriz ;)



    Not= Üstadlarım yanlışım varsa düzeltiniz lütfen..




  • aynen öyle
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaTToRi

    quote:

    Orijinalden alıntı: airporter

    quote:

    Orijinalden alıntı: HaTToRi


    Bu arada arkadaşlar ben bu bilgileri verirken deneyimlerime dayanarak değil, racechipin çalışma mantığını bildiğim üzere veriyorum. Chiptuning işi ile de uğraştığımızdan dolayı şunu söylemek istiyorum, burada yapacağınız ayarlamalar sonucunda alınacak performans aracınızın sağlığı 1:1 orantılıdır, dolayısıyla aracınızı tanıdığınız kadar güclendirin ve ayar verin. Oluşabilecek hasarlardan hiç bir mesuliyet kabul etmediğimi bildirmek isterim.


    oluşabilecek hasarlardan niye mesuliyet kabul etmiyorsunuz, insanlara şu ayarı şöyle böyle yap deyip, sorumluluk kabul etmiyorum demek, pek güven vermedi bana, ayrıca; ben bu cihazı daha önce kendi aracımda kullandim 2-3 ay kadar, beklentiniz yakıt ekonomisi ise sakın bulaşmayın, daha fazla yakıt yaktırıyor. eğer istediğiniz güç artışı ise koskoca aracınızı yapan fabrika kıytırık racachip gibi bir program yapmayı beceremezmi sizce,demekki zararı yararından daha çok, bana göre bu tür performans yükseltme işlerine bulaşmayın. eğer performans istiyorsanız, aracınızı satın alırken bunu düşünerek yüksek tork ve beygir güçlü arabalardan alın.

    Race chip pro versiyonunu kendi aracımda (bmw 320d LCI) 3 aydır kullanıyorum, aracımı benden başka hiç kimse kullanmaz, önceleri 7,7lt yakan aracım şu anda 7,0lt yakıyor yolda aynı yol sürücüde aynı sürücü, ayrıca işyerimde dynamometrem var 217HP ölçüm sonucunu gönderebilirim. Bence Dimsport Rapid den sonraki gördüğün en başarılı box. Race chipi mutlu mesut bir şekilde dünyada onbinlerce belkide daha fazla kullanan var, elbette memnun olmayanlarda vardır. Race chip ve diğer tüm boxlar her marka araçda aynı stabiliteyi ve memnuniyeti sağlayamıyor ya fazla yakıyor yada az performans alınabiliyor aracın motor kalitesiyle ve çalışma prensibiyle alakalı bir durum. Mesuliyet kabul etmeme kısmını şöyle izah edeyim, önceki aracım 2008 model ford focus 1.6 tdci'da yine box kullanıyordum oda markasız bir box, hiç bir sıkıntı olmadan tam 15.000km kullandım, sonra 2. el dimsport rapid buldum onu aldım taktım, çıkardığım markasız olan boxuda aynı marka model arabası olan arkadaşıma taktık 100-200 km kullandıkdan sonra basınç sensörünü patlattı. Şimdi burada boxmu hatalı? Arabamı hatalı? yoksa sürücümü? Kimsenin sürüş grafiğini bilmediğimden dolayı mesuliyet kabul etmedim. Şunuda belirtmeyim araç üreticileride (vw-audi-skoda-bmw-mistubishi aklıma ilk gelenler) bu tür ürünleri kullanıyor biraz araştırın...

    hocam; kusura bakmayın ama bu söylediğinize inanmıyorum. hem beygir gücünü hatırı sayılır derecede arttıracaksınız, hemde %10 yakıt tasarrufu yapacaksınız. yani şimdi BMW, AUDİ,MERCEDES,RENAULT,FİAT vesaire şirketler değil %10, % 1-2 lik tasarruf sağlatabilmek için ne taklalar atıyorlar, ne kadar büyük paraları ARGE çalışmalarına ayırıyorlar, biliyormusunuz. ayrıca ben aracıma takmadan önce almanya daki racecip merkezinin sitesini inceledim. orada tasarruf yapar falan diye bir şey söylememişler özellikle, çünki; bu aletle tasarruf edemezsiniz, onlarda biliyor bunu, asıl amaçları güç artışı sağlamak, eee tabi adamlar almanya da üretim yapıyor, sıkıysa şu kadar tasarruf ediyo falan yazsınlarda ,alet tasarruf etmesin, alman makamları anında kilidi vurur kapıya ve analarından emdiği sütüde burunlarından getirir.çünki, bu dolandırıcılığa girer, ama malesef benim güzel memleketimde heryerde dolandırıcılar cirit atıyor, şimdi hangi racechip yada bilmemnechip satıcısına gitseniz, tabi efendim yüzde bilmem ne kadara kadar tasarruf sağlıyo der, cihazın üretim sebebinin tasarruf olmadığını biliebile. bu tür cihazlardan tasarruf medeti umarak araştırma yapan arkadaşlar! tasarruf etmek istiyorsanız ,aracınızı sakin kullanın, gereksiz ani hızlanmalardan ve ani fren yapmalardan kaçının ve uzun yoldada pencerelerinizi kapalı tutun, benden size garanti % 10-15 çivarı tasarruf, hem ben size bir kutu verip paranızıda almıyacağım. emniyetli sürüşler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: airporter

    quote:

    Orijinalden alıntı: HaTToRi

    quote:

    Orijinalden alıntı: airporter

    quote:

    Orijinalden alıntı: HaTToRi


    Bu arada arkadaşlar ben bu bilgileri verirken deneyimlerime dayanarak değil, racechipin çalışma mantığını bildiğim üzere veriyorum. Chiptuning işi ile de uğraştığımızdan dolayı şunu söylemek istiyorum, burada yapacağınız ayarlamalar sonucunda alınacak performans aracınızın sağlığı 1:1 orantılıdır, dolayısıyla aracınızı tanıdığınız kadar güclendirin ve ayar verin. Oluşabilecek hasarlardan hiç bir mesuliyet kabul etmediğimi bildirmek isterim.


    oluşabilecek hasarlardan niye mesuliyet kabul etmiyorsunuz, insanlara şu ayarı şöyle böyle yap deyip, sorumluluk kabul etmiyorum demek, pek güven vermedi bana, ayrıca; ben bu cihazı daha önce kendi aracımda kullandim 2-3 ay kadar, beklentiniz yakıt ekonomisi ise sakın bulaşmayın, daha fazla yakıt yaktırıyor. eğer istediğiniz güç artışı ise koskoca aracınızı yapan fabrika kıytırık racachip gibi bir program yapmayı beceremezmi sizce,demekki zararı yararından daha çok, bana göre bu tür performans yükseltme işlerine bulaşmayın. eğer performans istiyorsanız, aracınızı satın alırken bunu düşünerek yüksek tork ve beygir güçlü arabalardan alın.

    Race chip pro versiyonunu kendi aracımda (bmw 320d LCI) 3 aydır kullanıyorum, aracımı benden başka hiç kimse kullanmaz, önceleri 7,7lt yakan aracım şu anda 7,0lt yakıyor yolda aynı yol sürücüde aynı sürücü, ayrıca işyerimde dynamometrem var 217HP ölçüm sonucunu gönderebilirim. Bence Dimsport Rapid den sonraki gördüğün en başarılı box. Race chipi mutlu mesut bir şekilde dünyada onbinlerce belkide daha fazla kullanan var, elbette memnun olmayanlarda vardır. Race chip ve diğer tüm boxlar her marka araçda aynı stabiliteyi ve memnuniyeti sağlayamıyor ya fazla yakıyor yada az performans alınabiliyor aracın motor kalitesiyle ve çalışma prensibiyle alakalı bir durum. Mesuliyet kabul etmeme kısmını şöyle izah edeyim, önceki aracım 2008 model ford focus 1.6 tdci'da yine box kullanıyordum oda markasız bir box, hiç bir sıkıntı olmadan tam 15.000km kullandım, sonra 2. el dimsport rapid buldum onu aldım taktım, çıkardığım markasız olan boxuda aynı marka model arabası olan arkadaşıma taktık 100-200 km kullandıkdan sonra basınç sensörünü patlattı. Şimdi burada boxmu hatalı? Arabamı hatalı? yoksa sürücümü? Kimsenin sürüş grafiğini bilmediğimden dolayı mesuliyet kabul etmedim. Şunuda belirtmeyim araç üreticileride (vw-audi-skoda-bmw-mistubishi aklıma ilk gelenler) bu tür ürünleri kullanıyor biraz araştırın...

    hocam; kusura bakmayın ama bu söylediğinize inanmıyorum. hem beygir gücünü hatırı sayılır derecede arttıracaksınız, hemde %10 yakıt tasarrufu yapacaksınız. yani şimdi BMW, AUDİ,MERCEDES,RENAULT,FİAT vesaire şirketler değil %10, % 1-2 lik tasarruf sağlatabilmek için ne taklalar atıyorlar, ne kadar büyük paraları ARGE çalışmalarına ayırıyorlar, biliyormusunuz. ayrıca ben aracıma takmadan önce almanya daki racecip merkezinin sitesini inceledim. orada tasarruf yapar falan diye bir şey söylememişler özellikle, çünki; bu aletle tasarruf edemezsiniz, onlarda biliyor bunu, asıl amaçları güç artışı sağlamak, eee tabi adamlar almanya da üretim yapıyor, sıkıysa şu kadar tasarruf ediyo falan yazsınlarda ,alet tasarruf etmesin, alman makamları anında kilidi vurur kapıya ve analarından emdiği sütüde burunlarından getirir.çünki, bu dolandırıcılığa girer, ama malesef benim güzel memleketimde heryerde dolandırıcılar cirit atıyor, şimdi hangi racechip yada bilmemnechip satıcısına gitseniz, tabi efendim yüzde bilmem ne kadara kadar tasarruf sağlıyo der, cihazın üretim sebebinin tasarruf olmadığını biliebile. bu tür cihazlardan tasarruf medeti umarak araştırma yapan arkadaşlar! tasarruf etmek istiyorsanız ,aracınızı sakin kullanın, gereksiz ani hızlanmalardan ve ani fren yapmalardan kaçının ve uzun yoldada pencerelerinizi kapalı tutun, benden size garanti % 10-15 çivarı tasarruf, hem ben size bir kutu verip paranızıda almıyacağım. emniyetli sürüşler...

    racechip.de den alinti

    Yükselen performansa rağmen ek yakıt tasarrufu sağlayabilir miyim? – Bunu nasıl yapabilirim?

    Sürüş tarzınız RaceChip’i takmadan öncekiyle aynı kalırsa, fazladan tüketiminiz olmayacak ve Tuning’i yine de açıkça hissedeceksiniz. Montajdan sonra yakıt tüketiminde belirgin bir düşüş hissetmeniz gerekir. Birçok memnun müşteri 100 km’de 1,5 litreye varan tüketim düşüşü olduğunu bildiriyor. Bu durum, fabrika ayarlarında olan aracınızda vites düşürmenizi gerektirirken, Tuning sonrası artırılan devir momenti nedeniyle hala yüksek viteste gidebilmenizden kaynaklanmaktadır. Ancak bu durum modelden modele ve araç sürücüsünün sürüş tarzına bağlı olarak değişiyor.


    Tüm avantajlara genel bakış:
    Dijital fonksiyon
    Dijital referans alan uyarlaması (saniyede 100000 kereye kadar)
    %25’a varan performans artışı
    ( RaceChip PRO ile %30’a kadar )
    %20’ye varan daha fazla devir momenti
    100 km’de 1,5 litreye kadar yakıt tasarrufu
    Kaliteli alüminyum gövde
    Çok sağlam ve sarsıntıya dayanıklı
    Kolay ve hızlı montaj
    Montaj için özel alet gerekmez
    Aynı egzoz değeri ve aynı zararlı madde sınıfı
    Su sıçramasına karşı korumalı
    Otomatik ve düz vites
    Tüm püskürtmeli dizel araçlara uygun
    Fişli kablo demeti
    Bireysel olarak ayarlanabilir
    Araç teşhise uygun halde kalıyor
    Motor kumanda cihazına müdahale etmez
    İz bırakmadan eski haline getirilebilir
    Alman malı
    İs partikülü filtresi olan araçlara uygundur
    2 yıl tam garanti
    Uzun süreli testten geçirildi
    Motor ömrü fabrika çıkışındakiyle aynıdır
    Ek masraf gerektirmez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: airporter

    quote:

    Orijinalden alıntı: HaTToRi

    quote:

    Orijinalden alıntı: airporter

    quote:

    Orijinalden alıntı: HaTToRi


    Bu arada arkadaşlar ben bu bilgileri verirken deneyimlerime dayanarak değil, racechipin çalışma mantığını bildiğim üzere veriyorum. Chiptuning işi ile de uğraştığımızdan dolayı şunu söylemek istiyorum, burada yapacağınız ayarlamalar sonucunda alınacak performans aracınızın sağlığı 1:1 orantılıdır, dolayısıyla aracınızı tanıdığınız kadar güclendirin ve ayar verin. Oluşabilecek hasarlardan hiç bir mesuliyet kabul etmediğimi bildirmek isterim.


    oluşabilecek hasarlardan niye mesuliyet kabul etmiyorsunuz, insanlara şu ayarı şöyle böyle yap deyip, sorumluluk kabul etmiyorum demek, pek güven vermedi bana, ayrıca; ben bu cihazı daha önce kendi aracımda kullandim 2-3 ay kadar, beklentiniz yakıt ekonomisi ise sakın bulaşmayın, daha fazla yakıt yaktırıyor. eğer istediğiniz güç artışı ise koskoca aracınızı yapan fabrika kıytırık racachip gibi bir program yapmayı beceremezmi sizce,demekki zararı yararından daha çok, bana göre bu tür performans yükseltme işlerine bulaşmayın. eğer performans istiyorsanız, aracınızı satın alırken bunu düşünerek yüksek tork ve beygir güçlü arabalardan alın.

    Race chip pro versiyonunu kendi aracımda (bmw 320d LCI) 3 aydır kullanıyorum, aracımı benden başka hiç kimse kullanmaz, önceleri 7,7lt yakan aracım şu anda 7,0lt yakıyor yolda aynı yol sürücüde aynı sürücü, ayrıca işyerimde dynamometrem var 217HP ölçüm sonucunu gönderebilirim. Bence Dimsport Rapid den sonraki gördüğün en başarılı box. Race chipi mutlu mesut bir şekilde dünyada onbinlerce belkide daha fazla kullanan var, elbette memnun olmayanlarda vardır. Race chip ve diğer tüm boxlar her marka araçda aynı stabiliteyi ve memnuniyeti sağlayamıyor ya fazla yakıyor yada az performans alınabiliyor aracın motor kalitesiyle ve çalışma prensibiyle alakalı bir durum. Mesuliyet kabul etmeme kısmını şöyle izah edeyim, önceki aracım 2008 model ford focus 1.6 tdci'da yine box kullanıyordum oda markasız bir box, hiç bir sıkıntı olmadan tam 15.000km kullandım, sonra 2. el dimsport rapid buldum onu aldım taktım, çıkardığım markasız olan boxuda aynı marka model arabası olan arkadaşıma taktık 100-200 km kullandıkdan sonra basınç sensörünü patlattı. Şimdi burada boxmu hatalı? Arabamı hatalı? yoksa sürücümü? Kimsenin sürüş grafiğini bilmediğimden dolayı mesuliyet kabul etmedim. Şunuda belirtmeyim araç üreticileride (vw-audi-skoda-bmw-mistubishi aklıma ilk gelenler) bu tür ürünleri kullanıyor biraz araştırın...

    hocam; kusura bakmayın ama bu söylediğinize inanmıyorum. hem beygir gücünü hatırı sayılır derecede arttıracaksınız, hemde %10 yakıt tasarrufu yapacaksınız. yani şimdi BMW, AUDİ,MERCEDES,RENAULT,FİAT vesaire şirketler değil %10, % 1-2 lik tasarruf sağlatabilmek için ne taklalar atıyorlar, ne kadar büyük paraları ARGE çalışmalarına ayırıyorlar, biliyormusunuz. ayrıca ben aracıma takmadan önce almanya daki racecip merkezinin sitesini inceledim. orada tasarruf yapar falan diye bir şey söylememişler özellikle, çünki; bu aletle tasarruf edemezsiniz, onlarda biliyor bunu, asıl amaçları güç artışı sağlamak, eee tabi adamlar almanya da üretim yapıyor, sıkıysa şu kadar tasarruf ediyo falan yazsınlarda ,alet tasarruf etmesin, alman makamları anında kilidi vurur kapıya ve analarından emdiği sütüde burunlarından getirir.çünki, bu dolandırıcılığa girer, ama malesef benim güzel memleketimde heryerde dolandırıcılar cirit atıyor, şimdi hangi racechip yada bilmemnechip satıcısına gitseniz, tabi efendim yüzde bilmem ne kadara kadar tasarruf sağlıyo der, cihazın üretim sebebinin tasarruf olmadığını biliebile. bu tür cihazlardan tasarruf medeti umarak araştırma yapan arkadaşlar! tasarruf etmek istiyorsanız ,aracınızı sakin kullanın, gereksiz ani hızlanmalardan ve ani fren yapmalardan kaçının ve uzun yoldada pencerelerinizi kapalı tutun, benden size garanti % 10-15 çivarı tasarruf, hem ben size bir kutu verip paranızıda almıyacağım. emniyetli sürüşler...

    arkadaşım ezbere konuşma... yarın ara bmw yi performans kiti hakkında bilgi al, ardından vw i ara aracımın beygir gücünü arttırmak istiyorum ne yapabilirim de 2000€ bayılmanı isteyecekler, yaptıkları işlemin mantığı 1:1 aynı. Baştada dediğim gibi araştırmadan etmeden yalancı dolandırıcı diye itham etme kimseye...

    incele burayı tasarruf hakkında yazılanlar gözünden kaçmış herhalde...

    http://www.racechip.de/RaceChip-teknik-12i.html

    Daha başka birşey yazmayacağım sana, internette işine gelenleri okumak yerine Onno ustanın bu tür uygulamalar ile ilgili yazdığı yazılara bir bak... Kendisi Dimsport Rapid box hakkında baya bilgiye sahiptir...




  • hocam sende tasarruf anlamında bir işe yaramadığını biliyosun da ,hadi neyse ekmek parası deyip, kulağının altına yatıyosun gibi geliyor bana.
    racechip sayfasının ''1,5 lt ye kadar az yakıt sarf ettirir'' demişler, neye göre 1,5 lt 5000 cc bir araç içinmi? yoksa 1200cc bir arac için mi? kelime oyunu var burada, sadece kullanıcı görüşleri adı altında (ki büyük kısmının kendi adamlarına yazdırdıklarını düşünüyorum, malum bizim alış veriş sitelerinin kendilerini övmek için, müşteri adı altında memnuniyet belirten yazıları gibi.) ben 1 lt , yok ben 1,5 lt yok ben 2 lt ye yakın tasarruf ettim diyen sözde müşteri görüşleri var.racechip tarafından site içinde deklere edilmiş net olarak yakıt tasarrufu yaparsınız diye bir ibare yok ''daha az yakabilirsiniz'', neden yok sizce; ben değil %10 --% 2-3 bile kesin tasarruf yapan bir cihaz yapsam bas bas bağırarak sitenin heryerinde bunu öne çıkardım. dediğim gibi avrupa da kafana göre kesin olmayan, gerçek şartlarda test kuruluşlarına test ve deneme yaptırıp resmi onay almadan size şu kadar tasarruf ettiririm yazarsan ve bu tasarrufu sattığın müşteriler göremezlerse, avrupa devlet kurumları adamı gererler, ve öyle bir cezaya tabii tutulurlarki, yaptıkları sahtekarlıktan kazanacaklarından kat be kat fazla zarara uğratılırlar, avrupalı insanda bildiği için ve zaten kültüründe üç kağıt,alavere ,dalavere olmadığı için işini düzgün yapar. ayrıca ben racechip bir işe yaramıyor demiyorum. süper güç artışı sağlıyor.allahı var, ama bu arada da motor,şanzuman,turbo gibi pahalı parçaların ömürlerinide hatırı sayılır dercede düşürüp bakım maliyetini arttırıyor.
    neden bu kadar net ve keskin konuşuyorum; önceki sayfaları belki okuyamayan arkadaşlar vardır, ben aracıma pro olan serisini taktım ve 2 aydan fazla bir süre ve yaklaşık 4000 km. civarı her türlü sürüş şartlarında kullandım. hatta ilk depoyu doldurup ölçüm yaptığımda, sarfiyatın aşırı fazla olmasından dolayı, racechip merkeziyle mail yoluyla benim araca ve tasarruf beklentilerime uygun ayarlar hakkında bayağı bi yazıştık. ama sonuçta 4000 km ve yaklaşık 3 aylık kullanım tecrübelerim sonucunda bu aletin tasarrufla uzaktan yakından ilgisi olmadığını, sadece güç artışı için kullanılabileceğini ve eğer çok fazla güç artışı sağlamak için ayarlar üst limitlere çıkarılır ise, aracın ya turbo yada benzer sistemlerinde külliyatlı paralar sarf edilecek arızalar çıkardığını öğrendim ve özellikle tasarruf amaçlı düşünen arkadaşların paralarını çar cur etmemelerini salık vererek vatandaşlık görevimi yerine getiriyorum, yoksa amacım kimsenin ekmek parasıyla oynamak değil, tabii helal kazanmak isteyenlerin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi airporter -- 6 Ocak 2012; 0:15:26 >




  • unuttuğum bir şeyide eklemek istedim. haklısınız bazı servisler bu tür cihazlar takılmasına ön ayak olabiliyor. ancak; onlarda sizin dediğiniz gibi çikacak arızalardan hiç bir mesuliyet kabul etmeyerek, yani aracın garantisi falan varsa garanti kapsamından düşürerek yapıyolar bu işi. yanlışım varsa düzeltin lütfen.
  • @airporter

    Laguna 3 aracimda cihazi yaklasik 3-4 aydir kullaniyorum.Daha onceki mesajlarimda da var,acik acik yazmistim.Kullanima bagli olarak,yakit tasarrufu sagladigi kesin..Km basina 0,25 kr dan 0,18 lere dustugunun belgesi benim kardesim.

    Eger sen pro modelini takip da,gaza abaniyorsan,elbette sarfiyat artacaktir.Bir yandan onemli oranda guc elde ederken ote yandan maliyet artar.

    Isin sirri surda bence,aracini sakin kullanan kisilerde box'un devreye erken girmesinden dolayi onemli bir oranda guc kazanimi var.Biz bunu kullandigimiz icin,pedala daha fazla yuklenmiyoruz,bu da bize kazanc olarak geri donuyor.

    Su an sehir ici olcumum devam ediyor,lakin tahminim odur ki sehir icinde daha verimli olacaktir bu cihaz.

    Bir urun hakkinda en iyi yorumu onu kullananlar yapar,baskasina ihtiyac kalmaz.Sen de Allah razi olsun uyarmak istiyorsun.Ama bu konuda hatalisin kardesim,genelleme yapmadan konusmak en dogrusu bence.Sonucta bu cihaz da kul yapisidir,herkeste ayni tatmini vermeyebilir,lakin memnuniyer oranina bakmak lazim.

    Cok uzattim ama,benim de suphelerim yok degil,cihazdan cok memnunum su an.Ancak uzun kullanimda durum nasil olacak meraklardayim?

    Selametle...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: airporter

    unuttuğum bir şeyide eklemek istedim. haklısınız bazı servisler bu tür cihazlar takılmasına ön ayak olabiliyor. ancak; onlarda sizin dediğiniz gibi çikacak arızalardan hiç bir mesuliyet kabul etmeyerek, yani aracın garantisi falan varsa garanti kapsamından düşürerek yapıyolar bu işi. yanlışım varsa düzeltin lütfen.

    önceki postumda demiştimki "ezbere konuşma" hala ezberden devam ediyorsun, işine gelen bilgileri okuyorsun görüyorsun ve kafandan cevaplar uyduruyorsun. Servisi arayıp bilgi almanı tavsiye ettim ama aramamışsın, servisler dışardan hiç bir parçaya ön ayak olmaz çünkü kendileri bizzat yapıyor bu işlemi ve garantinide bozmuyorlar. Öneride bulunmadan önce bilgi sahibi olman lazım, sorumlu vatandaş!!!

    Madem haramı helali iyi biliyorsun, bana itham ettiğin sözlerden dolayı sana hakkımı helal etmiyorum, şuraya yazdığım yazıların hiçbirinde 1 gram yalan dolan yok...




  • Bu tür ürünler genelde (% 99.9) aracın performansı artsın diye alınır ve takılır.Performanslı yada devirsiz kullandığınız sürece her zaman; ister stock ister chipli yakıtınız artar.Ancak, aracınızı stock halinde en ekonomik nasıl kullanıyorsanız aynı şekilde chipli-box'lı kullanımda yakıtınızın bir nebze düşmesi gerektiği mantıklı.Kendi aracımda; atıyorum 5. vites 90 ile 2000 devirde stabil bir şekilde hareket ederken anlık yakıtım 3,5-5,5 lt görürken 1900 düştüğümde hemen 7-8 lt leri gösteriyordu.Şimdi bu stabil sürümü box'lı olarak gene 5. viteste 1800 devirde bile bulabiliyorum.Devirdeki torkum arttığından motora binen yük daha düşük oluyor ve araç daha rahat hareket ederek daha fazla yakıta ihtiyaç duymadan ekonomi sağlıyor. Haa ben 5. viteste 3000 devir üstüne çıkar hatta 4-5 binleri görürsem anlık yakıtım 15-20lt'leri görebiliyor yada yüksek vites düşük devirde gidersemde gene artıyor yakıt ;)

    Race chip'in motora ekstra ivme kazandırdığı bir gerçek.Sitesinde sadece 2010 yılında 25,000 satış rakamına ulaştığından bahsetmiş,birşeyleri gerçekleştirmese bu kadar nasıl satılırdı?

    Ancak 100 km'de 1,5 lt de çok iyi bir rakam ben fabrika verilerine göre 1 depoyla 1000 km gidiyorsam (ki araç yeni olduğu için 700-800km üstünü göremedim henüz) şimdi yazılana göre 1000/100km=10 10x1,5lt=15 lt (çeyrek depodan 2,5lt fazla) fabrika verim 4 lt ise 15/4=375 km daha fazla gitmem gerek.yani toplamda 1375 km,şu anki halimle en az 1100km görmem gerekiyor.Bu benim için müthiş birşey Umarım denildiği gibi yakıtım düşüp menzilim artar..Genelde uzun yolda 5. vites 2000 devir 90-95km/h (kaça denk geliyorsa) ve hız sabitleyicide kullanırım.İlk denememde yakıtı paylaşacağım ;)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RS182

    Bu tür ürünler genelde (% 99.9) aracın performansı artsın diye alınır ve takılır.Performanslı yada devirsiz kullandığınız sürece her zaman; ister stock ister chipli yakıtınız artar.Ancak, aracınızı stock halinde en ekonomik nasıl kullanıyorsanız aynı şekilde chipli-box'lı kullanımda yakıtınızın bir nebze düşmesi gerektiği mantıklı.Kendi aracımda; atıyorum 5. vites 90 ile 2000 devirde stabil bir şekilde hareket ederken anlık yakıtım 3,5-5,5 lt görürken 1900 düştüğümde hemen 7-8 lt leri gösteriyordu.Şimdi bu stabil sürümü box'lı olarak gene 5. viteste 1800 devirde bile bulabiliyorum.Devirdeki torkum arttığından motora binen yük daha düşük oluyor ve araç daha rahat hareket ederek daha fazla yakıta ihtiyaç duymadan ekonomi sağlıyor. Haa ben 5. viteste 3000 devir üstüne çıkar hatta 4-5 binleri görürsem anlık yakıtım 15-20lt'leri görebiliyor yada yüksek vites düşük devirde gidersemde gene artıyor yakıt ;)

    Race chip'in motora ekstra ivme kazandırdığı bir gerçek.Sitesinde sadece 2010 yılında 25,000 satış rakamına ulaştığından bahsetmiş,birşeyleri gerçekleştirmese bu kadar nasıl satılırdı?

    Ancak 100 km'de 1,5 lt de çok iyi bir rakam ben fabrika verilerine göre 1 depoyla 1000 km gidiyorsam (ki araç yeni olduğu için 700-800km üstünü göremedim henüz) şimdi yazılana göre 1000/100km=10 10x1,5lt=15 lt (çeyrek depodan 2,5lt fazla) fabrika verim 4 lt ise 15/4=375 km daha fazla gitmem gerek.yani toplamda 1375 km,şu anki halimle en az 1100km görmem gerekiyor.Bu benim için müthiş birşey Umarım denildiği gibi yakıtım düşüp menzilim artar..Genelde uzun yolda 5. vites 2000 devir 90-95km/h (kaça denk geliyorsa) ve hız sabitleyicide kullanırım.İlk denememde yakıtı paylaşacağım ;)

    "100 km’de 1,5 litreye kadar yakıt tasarrufu"

    Aracdan araca ve kullanima gore degisen bir deger, benim aracimda sehir icinde 0,5-0,7 lt arasinda yakit tasarrufum. Windbooster ile kullanmama ragmen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RS182

    Bu tür ürünler genelde (% 99.9) aracın performansı artsın diye alınır ve takılır.Performanslı yada devirsiz kullandığınız sürece her zaman; ister stock ister chipli yakıtınız artar.Ancak, aracınızı stock halinde en ekonomik nasıl kullanıyorsanız aynı şekilde chipli-box'lı kullanımda yakıtınızın bir nebze düşmesi gerektiği mantıklı.Kendi aracımda; atıyorum 5. vites 90 ile 2000 devirde stabil bir şekilde hareket ederken anlık yakıtım 3,5-5,5 lt görürken 1900 düştüğümde hemen 7-8 lt leri gösteriyordu.Şimdi bu stabil sürümü box'lı olarak gene 5. viteste 1800 devirde bile bulabiliyorum.Devirdeki torkum arttığından motora binen yük daha düşük oluyor ve araç daha rahat hareket ederek daha fazla yakıta ihtiyaç duymadan ekonomi sağlıyor. Haa ben 5. viteste 3000 devir üstüne çıkar hatta 4-5 binleri görürsem anlık yakıtım 15-20lt'leri görebiliyor yada yüksek vites düşük devirde gidersemde gene artıyor yakıt ;)

    Race chip'in motora ekstra ivme kazandırdığı bir gerçek.Sitesinde sadece 2010 yılında 25,000 satış rakamına ulaştığından bahsetmiş,birşeyleri gerçekleştirmese bu kadar nasıl satılırdı?

    Ancak 100 km'de 1,5 lt de çok iyi bir rakam ben fabrika verilerine göre 1 depoyla 1000 km gidiyorsam (ki araç yeni olduğu için 700-800km üstünü göremedim henüz) şimdi yazılana göre 1000/100km=10 10x1,5lt=15 lt (çeyrek depodan 2,5lt fazla) fabrika verim 4 lt ise 15/4=375 km daha fazla gitmem gerek.yani toplamda 1375 km,şu anki halimle en az 1100km görmem gerekiyor.Bu benim için müthiş birşey Umarım denildiği gibi yakıtım düşüp menzilim artar..Genelde uzun yolda 5. vites 2000 devir 90-95km/h (kaça denk geliyorsa) ve hız sabitleyicide kullanırım.İlk denememde yakıtı paylaşacağım ;)

    ''Bu tür ürünler genelde (% 99.9) aracın performansı artsın diye alınır ve takılır,'' teşekkür ederim, bak ne güzel sizde söylemişsiniz. işte benimde değindiğim nokta bu, malesef bunun satışını yapan arkadaşlar, hep performans artışının yanına tasarrufta edersiniz diye eklemeler yaptığı için rahatsızım ben, ayrıca belirttiğiniz gibi doğrudur aracın torku arttığında vites küçültme ihtiyacı azaltığından, araç chipsiz iken vies küçüktmek zorunda kalınan yokuşlarda düşük devirdede olsa vites küçültmeden devam edebiliyor. bende ankara -istanbul arası ilk denememde bunu çok olumlu bulmuş ve ciddi bir yakıt tassarrufu edeceğimi sanmıştım. ama depoyu doldurunca,değil tasarruf % 10 ve üzerinde fazla yakıt harcamış olduğumu gördüm. ve bende bütün denemelerimi cruze control kullanarak yaptığımdan, kullanım tarzım falan da değişmemişti. ne oluyor biliyormusunuz, aracın torkunun yüksek tutulması için racecip yakıt pompa basıncını arttırıyor ve gereginden fazla yakıt gidiyor silindirlere , ee sizde devri düşük vitesi yüksek görünce oooo iyi ya ne kadar güçlü bir tork var hemde devir düşük diyosunuz, (tabii bu arada da yol bilgisayarında gerçekle uzaktan yakından alakası olmayan acaip düşük yakıt sarfiyatı görüyosunuz.)ama pompaya yanaşıp depoyu doldurduğunuzda ak koyun kara koyun çıkıyor meydana,
    sizinde dediğiniz gibi bu aleti taktıracaklar yakıt sarfiyatı maksadıyla taktırmasınlar, güç artışı isterim sarfiyat önemli değil diyenlerin kendi bileceği iş.




  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.