Şimdi Ara

RaceChip Chiptuning box (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
3
Favori
51.551
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolly

    Bu chip tuning tarzı şeyler turbosuz araçlara uygulanmıyor değil mi??


    Uygulanıyor da pek bir işe yaramıyor.Alınan güçlere değmez.

    Hep arabaya özel yazılım yapın derler pek bu tarz box uygulamaları tavsiye etmezler.Boxların güzelliği de istendiği zaman takılıp çıkarılabilmesi.Yazılım yaptılar mı servise gideceğin zaman yine yaptırdığın yere gideceksin de resetleyecekler...Aslında bu konuda da farklı fikirleri olanlar var, bazıları servisin yazılımı göremediğini söylüyor bazıları yazılımı fark ettiklerini garantiyi bozduğunu.

    Bu tarz uygulamalar motor ömründen yiyor bence ama yaptırıp memnun olan da çok internette okuduğum kadarıyla.(yazılım için söylüyorum)Kesin birşeyler söyleyecek biri olsa çok iyi olur.




  • bence en güzeli araç garanti süresini doldurduktan sonra kaliteli bir chip uygulaması yapmak. bu tarz box ürünlerle güzel performans artışı saglanabiliyor fakat ben bunların daha zararlı oldugunu düşünüyorum. sonucta aracın sensör bilgileri yanlış okutulup ona göre hava-yakıt karışımı yapılıyor temel mantığı bu. uzun vadede problem cıkarması muhtemel bir sistem. ben kendi aracıma superchips yazılım yaptırdım ve kesinlikle verdiğim paraya değdi. yazılım attırmak daha uygun bence. serviste beyin resetlenirse ki bu cok nadir olan bir durum ücretsiz olarak aynı yazılım tekrar yükleniyor ekstra ücret talep edilmiyor.
  • arkadaşlar ben aracıma race chip pro taktım(chavrolet captiva) araç kalkışlarda ve hızlanmalarda hantaldı ve fazla yakıt harcıyordu (10,11)litre gibi bu chipi taktıktan sonra aracın kalkışı ve hızlanması süper oldu ve yakıtta süper düştü tabi kullanış tarzına göre değişir ben ekonomik kullanırım yukarıda belirttiğim sarfiyat o kullanış şeklime göre idi bu kiti taktıktan sonra yakı 100km 8 lt lere düştü yani hem güç arttı hem yakıt düştü tabi bu veri şehir içi kullanımı şehirler arası dahada düşecek ben bu veriyi şehirler arası kullanımda görememiştim ama şimdi şehir içinde yakaladım.tabi fazla gaza yüklenmemek şertı ile.ben almanyadan getirtmiştim burdaki bayiden alsaydım daha iyiydi gümrüğü falan aynı parayı buluyor birde uğraşıyon ama burdan alınırsa ertesigün kapına kargo getiriyor.ve burdaki bayii işi iyi biliyor.bana çok yardımcı oldu(murat bey) ona çok teşekkür ediyorum buradan.yani bu chipi almadan internetten çok araştırdım herkes bir şey yazıyor ama bir kullanıcı olarak sizlere gerçek tecrübeyi aktarmak istedim.sakın yazılm atmaya bedava para vermeyin.bu chip aynı yazılımın yaptığını yapıyor ve elinizde somut bir cihaz var istediğin zaman tak istediğin zaman çıkar başka araca tak. aracın orjinali 150 hp 320 tork idi şimdi 175 hp 350civarı tork oldu bunu ayarını dahada yükseltebiliyorsun sizin elinizde internet adresi dizeltuning.com




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasko64

    arkadaşlar ben aracıma race chip pro taktım(chavrolet captiva) araç kalkışlarda ve hızlanmalarda hantaldı ve fazla yakıt harcıyordu (10,11)litre gibi bu chipi taktıktan sonra aracın kalkışı ve hızlanması süper oldu ve yakıtta süper düştü tabi kullanış tarzına göre değişir ben ekonomik kullanırım yukarıda belirttiğim sarfiyat o kullanış şeklime göre idi bu kiti taktıktan sonra yakı 100km 8 lt lere düştü yani hem güç arttı hem yakıt düştü tabi bu veri şehir içi kullanımı şehirler arası dahada düşecek ben bu veriyi şehirler arası kullanımda görememiştim ama şimdi şehir içinde yakaladım.tabi fazla gaza yüklenmemek şertı ile.ben almanyadan getirtmiştim burdaki bayiden alsaydım daha iyiydi gümrüğü falan aynı parayı buluyor birde uğraşıyon ama burdan alınırsa ertesigün kapına kargo getiriyor.ve burdaki bayii işi iyi biliyor.bana çok yardımcı oldu(murat bey) ona çok teşekkür ediyorum buradan.yani bu chipi almadan internetten çok araştırdım herkes bir şey yazıyor ama bir kullanıcı olarak sizlere gerçek tecrübeyi aktarmak istedim.sakın yazılm atmaya bedava para vermeyin.bu chip aynı yazılımın yaptığını yapıyor ve elinizde somut bir cihaz var istediğin zaman tak istediğin zaman çıkar başka araca tak. aracın orjinali 150 hp 320 tork idi şimdi 175 hp 350civarı tork oldu bunu ayarını dahada yükseltebiliyorsun sizin elinizde internet adresi dizeltuning.com

    öncelikle selamlar arkadaşım bendede chevrolet epica var aracımınzn motorları aynı tam otomatik 6 ileri benim aracım bende bu aletten alıcaktım ama chip yapan uzmanlara sordum alma dediler arada kaldım neden diye sordum yalnıtma yöntemiyle mi çalışıyormuş ve sistemi bozuyormuş arada kaldım sen biraz kullan bakalım ben yaza kadar olmadı memnum kalıp sorun çıkarmazsa bende yaza gelirken alıcam burdan msn yada facebopk varmı görüşebilir myiiz?




  • slm arkadaşlar ben nerede chip topici görsem artık atlıyorum, çünkü soruma bir türlü cvap alamıyorum..2004 vectra elegance benzinli 100HP aracıma chip taktırmak istiyorum..Ordu ilindeyim, nerede ne kadara yaptırırım, ne gibibir sonuç alabilirim..lütfen cevap verin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot-406
    slm arkadaşlar ben nerede chip topici görsem artık atlıyorum, çünkü soruma bir türlü cvap alamıyorum..2004 vectra elegance benzinli 100HP aracıma chip taktırmak istiyorum..Ordu ilindeyim, nerede ne kadara yaptırırım, ne gibibir sonuç alabilirim..lütfen cevap verin..

    benim eski aracim bende hic memnun degildin arac kalkmiyir gitmiyor surf bu yuzdrn saatip epica aldim simdi cok memnunum chip konusuna gelince o aracta turbo yok bosuna yaptirma bi farki olmaz paran varsa sat yeni arac al 2.0 olsun dizel olsun sen o zaman gor arac nasil cekiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi troy -- 30 Ocak 2011; 12:01:04 >
  • Merhaba Arkadaşlar,

    RaceChip'in resmi ithalatçısıyız. Bugune kadar 350 kadar araca uygulama yapıldı. Bu konuda oldukça deneyim kazandığımızı söylemeliyim. Ürünle ilgili sorularınız varsa cevaplamaktan memnun oluruz,

    Herkese İyi Günler,

    Motovizyon

    Murat
  • güncel



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yasaluyari -- 31 Ocak 2011; 12:38:38 >
  • Merhaba arkadaşlar, ürünü Opel Astra 1.3 cdti aracıma uygulamayı düşünüyorum. Ancak, arıza çıkartır mı, motor ömrü yer mi gibi sorulardan hala kendimi alamıyorum. Almanya'dayım ve TR'ye dönüşümde buradan alıp götürmek istiyorum. Racechip'i aracına uygulatmış/uygulamış olan arkadaşlar paylaşımda bulunurlarsa çok makbule geçer

    İyi forumlar...
  • Web sitesinde suzuki grand vitara 1.9 ddis için hem normal hem pro ürün var. mail attım ürünlerinin uygun olduğunu yazdılar. Ancak Türkiye genel bayi motvizyonu aradım sizin araçlarda problem yaşadık. Sorun oldu. Onedenle takmıyoruz cevabıı aldım. Öncelikler kendilerine bu dürüst yaklaşımlarından dolayı teşekkür ederim. Ancak bu duruma kafamı karıştı. Bende yurtdışı forumlara baktım. pro sürümünü kullanan ve çok menun olanlar var. Yinede denemek için yurtdışında getirteyim desem pro sürümü 15o euro yu geçtiğinden gümrüğe takılır. Nomal racechip hakkında uygum olup olmadığı konusunda bilgim yok. Yani ugun fiyatl digital box olsa takacam bu markanın var ondada farklı fikirler var.
  • Merhaba,

    Grand Vitara 1.9 a daha önce deneme yaptık, sorun var derken aldığımız güç artışı bizi pek memnun etmedi. İsterseniz merkezimizde ücretsiz deneyebilirsiniz,

    teşekkürler,
  • Çook teşekkür ederim. pro versiyonunumu normal versiyonunumu denemiştiniz? İzmirde deneyebileceğim bir yer var mı?
    http://www.suzuki-forums.com/2g-2006-grand-vitara/42364-racechip-2.html
  • Biz teşekkür ederiz, İzmir Bayimiz Kaluç otomotivde deneyebilirsiniz. Pro chip şu an stoklarımızda kalmadı, önümüzdeki ay elimizde olucak. Bayi bilgileri içinwww.dizeltuning.com a bakabilirsiniz,
  • 2008 model bir Mitsubishi L200 sahibiyim iki farklı box firmasını denedim ilki drakebox idi yaklaşık 10 ay boyunca kullandım ama yüksek devirlerde kesilmeler aracın stop etmesi arıza ışığı yakması ve ani hızlanmalarda yoğun siyah duman şikayetlerinden sonra artık dayanamadım söktüm, ardından racechip'i araştırdım uzun süreler.
    oldukça güvenilir ve almanyada üretim yapan birçok memnun kullanıcısı olan bir firma, ve dolayısıyla sipariş ettim 1 hafta önce elime ulaştı,
    Başka bir başlıkta yazdığım deneyimlerimi buraya da kopyalamak istiyorum.
    Racechipi taktığım gibi E-5 karayoluna çıktım ara sokaklarda düşük devirlerde aracı ısıttıktan sonra, sabırsızlıkla ne olacağını gaza yüklenince nasıl tepki vereceğini merak ederek.
    ara sokaklarda ilk gözüme çarpan şey aracın inanılmaz istikrarlı ve yağ gibi çalışması oldu, sürüş dinamikleri tamamen değişmişti, drakebox varken gaza dokunur dokunmaz araba bi öne doğru şahlanıyor aman fazla geldi diyip ayağınızı gazdan çekincede kompresöre yatıp bi böyle öne doğru selam veriyordu, bu ortadan kalktı, düşük devirlerdeki silkeleme ve sanki eski karbüratörlü arabalardaki gaz yemezmiş gibi lökürdeme olayı son buldu, araç ilk günki gibi sanki hiç box yokmuş gibi sakin davranıyordu, ulan dedim işte adamların farkı nası yağ gibi kayıyo araba.
    Neyse uzatmıyım E-5e çıktım 1, 2, 3, 4, derken bi baktım 140 a gelmek üzereyim, eskiden 100-110 km de bi zorlanma hissediyodum kadranda 130 u gördükten sonra farkettim ki 1 vitesim daha var.
    Ancak anlayamadığım şekilde güç sanki Drakeboxta olduğu gibi hırçın ve farkedilir değildi, çok şaşırdım hatta dedim boşa mı para verdik acaba, tabi aylardır drakebox kullanmaktan aracın ne şekilde ivmelendiğini bilir hale gelmişim ve açıkçası daha fazlasını beklerken daha düşük bi performansla karşılaşmak beni hayal kırıklığına uğrattı.
    Şimdi gelelim sonrasına, cihazın kullanma kılavuzunda sıkça sorulan srular diye bir bölüm var burada aracımda beklediğim gücü hissedemedim nedendir diye bir soru var, cevap olarak ise her araç kendine has sürüş dinamiklerine sahiptir bu nedenle çipten araca farklı güç aktarımı gerçekleşebilir, bu nedendendir ki Racechip in içine ayar podları yerleştirdik şeklinde bir cevap vardı.
    Hemen ilgili sayfayı açıp hangi pod un ne işe yaradığına baktım. ancak yeteri kadar açıklayıcı bilgi yoktu, daha sonra hemen google amcaya başvurdum ve Taylandda bir araba markasının funclub forumundaki bir başlığa denk geldim
    http://www.santafeclubph.com/forums/index.php?topic=871.0
    Bu başlık söylenene göre dünyadaki en kapsamlı racechip kullanıcıları başlığıymış aralık 2009 da başlatılmış konu ve toplam 855 mesaj yazılmış.
    Buradan chip hakkında yeni şeyler öğrendim;
    Chipte iki tane pod var, 1. pod güç ve torku, 2.pod ise racechip in devreye giriş çıkış aralığını ve yoğunluğunu ayarlıyormuş.
    Kullanıcılar çeşitli farklı marka ve model arabalarda ayarları ve pod kombinasyonlarını değiştirerek sürekli denemeler yapıyorlar, ve ilginçtir ki yaptıkları ayarların hiç birinde benzin sarfiyatı öyle aman aman değişmiyor.
    Ayar podunun üzerinde harf ve numaralar var
    Sırasıyla:
    1. Pod: 8 9 A B C D E F 0 1 2 3 4 5 6 7
    2. Pod: 8 9 A B C D E F 0 1 2 3 4 5 6 7
    şeklinde işaretlenmiş
    8 numara en düşük 7 numara ise en yüksek değer, neden böyle karmaşık bir işaretleme yöntemi yapmışlar bilmiyorum.
    ve içlerinde bir 2.5 L200 Kullanıcısı var ve 1. güç podunu en yüksek güç ve tork değeri olan 7'de 2. devir podunu ise 8 de kullanıyormuş yukardaki linkin 9. sayfasında mesajını görebilirsiniz.
    Söylediğine göre litrede 10 ila 15 km arası yol gidiyormuş kullanımına göre bu setingde, bana ilginç geldi.
    Neyse bu forumun 20 25 sayfasını okuduktan sonra aşağı inip ayarlarla oynıyım dedim, forumda ve kullanma kılavuzunda kademe kademe gücün artırılması gerektiğini önemle belirtmişler.
    Box'ı açtım bide ne göriyim birinci (güç&tork) podu 9da (8 en düşük ayar) ikinci rpm(!) podu ise B de duruyor, Bunu görünce neden araçta Drakebox gibi güç olmadığını anlamış oldum.
    hemen aşağı indim güç podunu 2 kademe yükseltip B ye rpm podunu ise 2 kademe düşürüp 9 a getirdim arabayı çalıştırdım ve sürmeye başladım işte şimdi gücü hissedebiliyordum. araba yukarda anlattığım güzel sürüş dinamiğinden birşey kaybetmeden güçlenmişti, tabi şeytan dürttü adal 2.5 L200de 7 de kullanıyosa daha o güce 11 kademe var dedim içimden ve 2 kademe daha yükselttim güç podunuve D ye getirdim, aracı çalıştırdım gitmeye başladım ve aman allahım resmen sırtımda koltuğu hisseder oldum Drakebox,ın 3. settingini çoktan geride bırakmıştı performansı. en son olarak geçen hafta 1. podu F ikinci podu ise B ye getirdim ve ciddi manada çok belirgin değişiklikler alıyorum.
    Şu an daha fazla yükseltme yapmadım çünkü bu ayarda bile araç oldukça yüksek bir akselerasyona sahip araç resmen dizelden benzinliye dönüştü. devirlenme inanılmaz hızlı gerçekleşiyor 1.5 saniye içinde 4000 devirdesiniz. eskiden 4000 devirde gaz kesen araba 5500 deviri gördü halada gidiyodu kırmızıya geçti diye ben gazdan çektim ayağımı, ani gazda kök gazda ne yüksek ne düşük devirlerde gram siyah duman atma yok.

    ayrıca chiple beraber birde kontrol ünitesi geliyor bu üniteyi isterseniz by-pass ünitesi olarak kullanıp kablonun ucundaki çipi söküp onu takıp chipi iptal edebiliyorsunuz.
    Şimdilik değerlendirmeler bunlar, devamı gelecek...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ProntoBasso -- 2 Temmuz 2011; 1:34:29 >




  • Kalkışlarda Farkkettiriyormu acaba.. chip takıpta Bayır yukarı kalkışları deneyen birileri varsa ... bilgiler bekliyoruz lütfen...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ProntoBasso

    2008 model bir Mitsubishi L200 sahibiyim iki farklı box firmasını denedim ilki drakebox idi yaklaşık 10 ay boyunca kullandım ama yüksek devirlerde kesilmeler aracın stop etmesi arıza ışığı yakması ve ani hızlanmalarda yoğun siyah duman şikayetlerinden sonra artık dayanamadım söktüm, ardından racechip'i araştırdım uzun süreler.
    oldukça güvenilir ve almanyada üretim yapan birçok memnun kullanıcısı olan bir firma, ve dolayısıyla sipariş ettim 1 hafta önce elime ulaştı,
    Başka bir başlıkta yazdığım deneyimlerimi buraya da kopyalamak istiyorum.
    Racechipi taktığım gibi E-5 karayoluna çıktım ara sokaklarda düşük devirlerde aracı ısıttıktan sonra, sabırsızlıkla ne olacağını gaza yüklenince nasıl tepki vereceğini merak ederek.
    ara sokaklarda ilk gözüme çarpan şey aracın inanılmaz istikrarlı ve yağ gibi çalışması oldu, sürüş dinamikleri tamamen değişmişti, drakebox varken gaza dokunur dokunmaz araba bi öne doğru şahlanıyor aman fazla geldi diyip ayağınızı gazdan çekincede kompresöre yatıp bi böyle öne doğru selam veriyordu, bu ortadan kalktı, düşük devirlerdeki silkeleme ve sanki eski karbüratörlü arabalardaki gaz yemezmiş gibi lökürdeme olayı son buldu, araç ilk günki gibi sanki hiç box yokmuş gibi sakin davranıyordu, ulan dedim işte adamların farkı nası yağ gibi kayıyo araba.
    Neyse uzatmıyım E-5e çıktım 1, 2, 3, 4, derken bi baktım 140 a gelmek üzereyim, eskiden 100-110 km de bi zorlanma hissediyodum kadranda 130 u gördükten sonra farkettim ki 1 vitesim daha var.
    Ancak anlayamadığım şekilde güç sanki Drakeboxta olduğu gibi hırçın ve farkedilir değildi, çok şaşırdım hatta dedim boşa mı para verdik acaba, tabi aylardır drakebox kullanmaktan aracın ne şekilde ivmelendiğini bilir hale gelmişim ve açıkçası daha fazlasını beklerken daha düşük bi performansla karşılaşmak beni hayal kırıklığına uğrattı.
    Şimdi gelelim sonrasına, cihazın kullanma kılavuzunda sıkça sorulan srular diye bir bölüm var burada aracımda beklediğim gücü hissedemedim nedendir diye bir soru var, cevap olarak ise her araç kendine has sürüş dinamiklerine sahiptir bu nedenle çipten araca farklı güç aktarımı gerçekleşebilir, bu nedendendir ki Racechip in içine ayar podları yerleştirdik şeklinde bir cevap vardı.
    Hemen ilgili sayfayı açıp hangi pod un ne işe yaradığına baktım. ancak yeteri kadar açıklayıcı bilgi yoktu, daha sonra hemen google amcaya başvurdum ve Taylandda bir araba markasının funclub forumundaki bir başlığa denk geldim
    http://www.santafeclubph.com/forums/index.php?topic=871.0
    Bu başlık söylenene göre dünyadaki en kapsamlı racechip kullanıcıları başlığıymış aralık 2009 da başlatılmış konu ve toplam 855 mesaj yazılmış.
    Buradan chip hakkında yeni şeyler öğrendim;
    Chipte iki tane pod var, 1. pod güç ve torku, 2.pod ise racechip in devreye giriş çıkış aralığını ve yoğunluğunu ayarlıyormuş.
    Kullanıcılar çeşitli farklı marka ve model arabalarda ayarları ve pod kombinasyonlarını değiştirerek sürekli denemeler yapıyorlar, ve ilginçtir ki yaptıkları ayarların hiç birinde benzin sarfiyatı öyle aman aman değişmiyor.
    Ayar podunun üzerinde harf ve numaralar var
    Sırasıyla:
    1. Pod: 8 9 A B C D E F 0 1 2 3 4 5 6 7
    2. Pod: 8 9 A B C D E F 0 1 2 3 4 5 6 7
    şeklinde işaretlenmiş
    8 numara en düşük 7 numara ise en yüksek değer, neden böyle karmaşık bir işaretleme yöntemi yapmışlar bilmiyorum.
    ve içlerinde bir 2.5 L200 Kullanıcısı var ve 1. güç podunu en yüksek güç ve tork değeri olan 7'de 2. devir podunu ise 8 de kullanıyormuş yukardaki linkin 9. sayfasında mesajını görebilirsiniz.
    Söylediğine göre litrede 10 ila 15 km arası yol gidiyormuş kullanımına göre bu setingde, bana ilginç geldi.
    Neyse bu forumun 20 25 sayfasını okuduktan sonra aşağı inip ayarlarla oynıyım dedim, forumda ve kullanma kılavuzunda kademe kademe gücün artırılması gerektiğini önemle belirtmişler.
    Box'ı açtım bide ne göriyim birinci (güç&tork) podu 9da (8 en düşük ayar) ikinci rpm(!) podu ise B de duruyor, Bunu görünce neden araçta Drakebox gibi güç olmadığını anlamış oldum.
    hemen aşağı indim güç podunu 2 kademe yükseltip B ye rpm podunu ise 2 kademe düşürüp 9 a getirdim arabayı çalıştırdım ve sürmeye başladım işte şimdi gücü hissedebiliyordum. araba yukarda anlattığım güzel sürüş dinamiğinden birşey kaybetmeden güçlenmişti, tabi şeytan dürttü adal 2.5 L200de 7 de kullanıyosa daha o güce 11 kademe var dedim içimden ve 2 kademe daha yükselttim güç podunuve D ye getirdim, aracı çalıştırdım gitmeye başladım ve aman allahım resmen sırtımda koltuğu hisseder oldum Drakebox,ın 3. settingini çoktan geride bırakmıştı performansı. en son olarak geçen hafta 1. podu F ikinci podu ise B ye getirdim ve ciddi manada çok belirgin değişiklikler alıyorum.
    Şu an daha fazla yükseltme yapmadım çünkü bu ayarda bile araç oldukça yüksek bir akselerasyona sahip araç resmen dizelden benzinliye dönüştü. devirlenme inanılmaz hızlı gerçekleşiyor 1.5 saniye içinde 4000 devirdesiniz. eskiden 4000 devirde gaz kesen araba 5500 deviri gördü halada gidiyodu kırmızıya geçti diye ben gazdan çektim ayağımı, ani gazda kök gazda ne yüksek ne düşük devirlerde gram siyah duman atma yok.

    ayrıca chiple beraber birde kontrol ünitesi geliyor bu üniteyi isterseniz by-pass ünitesi olarak kullanıp kablonun ucundaki çipi söküp onu takıp chipi iptal edebiliyorsunuz.
    Şimdilik değerlendirmeler bunlar, devamı gelecek...


    ürünü nerden kaça temin ettin




  • Bende prosu satilik 300 euro
  • quote:

    Orijinalden alıntı: troy

    Bende prosu satilik 300 euro


    babasının en akıllı çoçuğuda geldi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NeMoNoMaNi


    quote:

    Orijinalden alıntı: troy

    Bende prosu satilik 300 euro


    babasının en akıllı çoçuğuda geldi

    Ne alaka anlayamadim??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: troy


    quote:

    Orijinalden alıntı: NeMoNoMaNi


    quote:

    Orijinalden alıntı: troy

    Bende prosu satilik 300 euro


    babasının en akıllı çoçuğuda geldi

    Ne alaka anlayamadim??


    Muhtemelen ergen.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.