Şimdi Ara

Radyator kapagi acik arac çalıştığında su atarsa conta yanikmidir? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
67.801
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samet0647

    quote:

    Orijinalden alıntı: CaNeRR


    quote:

    Orijinalden alıntı: samet0647

    quote:

    Orijinalden alıntı: CaNeRR


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Araçta LPG var mı? Eğer LPG varsa normaldir. Çünkü motor benzinde çalışırken daha az ısınır. LPG'de daha fazla ısınır. Birde buna yaz sıcakları eklenince sık sık fan açması normaldir.

    Evet dostum LPG var fan o kendim acsam bı problem olmsz galiba harici bı tuş ile

    fan açtıkdan sonra hararet yükselmeye devam ediyormu yoksa fan sogutup devreden cıkıyor.Isınınca Tekrar mı giriyor?

    Aciyo biraz düşüyor sonra yine yükseliyor dostum acaba müşür mü arızali dedim ama bilmiyorum

    95 i geçmiyorsa hiç bir sıkıntı yok sadece biraz fazla pinpiriklisin.Hiçbir değişiklik yapmana gerek yok bizim araçlarda böyle bide biraz sıkıştırıyorsan aracı normaldir.

    nerde dostum en sona kadar fullediği oluyo sonra düşüyor keşke 95 olsa nerde ya müşür arızalı yada bilmiyorum full cok gördüm ben




  • 120 ye dayandıysa çokdan yanmıştır conta kardeşim pas sıkıntısı olmadan bi baktır derim ben.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samet0647

    120 ye dayandıysa çokdan yanmıştır conta kardeşim pas sıkıntısı olmadan bi baktır derim ben.

    dostum ona bakılması için motorun açılması lazım adamlar açılsa 500 600 masraf çıkardı radyatörü açan su fırlattıran adam bende vermem o parayı dedim kaldı öyle aracı değiştiririm en güzeli yani
    bi düğme takılsa bence iyi olur diyorum ben
  • Radyatör temizliği yaptırın.
  • Radyatör kapağından su atacak tabi.. Gayet normal..
    Motor normal sıcaklıktayken (yani su kaynatmayacak kadar soğukken) genleşme bidonuna bakın, orada fokurdama varsa anca o zaman conta yanıktır..

    Kısacası motor soğuk olduğu halde su fokurdarsa conta yanık.. (Ama fokurdamaya radyatör kapağından bakılmaz.. )

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zrb

    Radyatör temizliği yaptırın.

    evet bunada baktırcam dostum radyatörden şüphelerim arttı onuda baktırayım olmadı yapılcak conta bir ton masraf of of napacam ben ya
  • İstanbul Dolapdere de TOYOTA plaza var. Onun tam arkasında bir benzinlik var. İşte o benzinliğin tam arkasında oralarda bir Ermeni vatandaşımız işinin erbabı radyatör tamircisi var..Dolapderedeki bütün tamirhaneler, kendilerine gelen arabaların radyatörlerini söküp getirip ona yaptırıp üzerine 50 Lira bindirip takıyorlar..Yazdığım benzinlikten sorun yerini gösterirler..
  • Bizim 307 de sürücü paspasının oraya akıtıyordu kuçuk bi conta degişimiyle hallettik. Sizinkindede o tarz birşeyler olabilir
  • devir daim çalışıp çalışmadığına bakmak için açıyorlar kapağı.devirdaim sağlam olduğuna göre diğer seçenekleri düşünmek gerekiyor.
  • radyatöre baktırcam çarşamba izinliyim inş ondandır yoksa cok kaçacak cok bu arada @taşkafa arkadaşım ankarada ikamet ediyorum malesef
    radyatör tıkalıdır inş
  • KARDEŞ öncelikle gecmis olsun bende era var aynı sorun bende de var 4 tane usta silindir gömleği catlak dedi.. bunun üzerine motoru komple kendi elimle indirdim conta ve üst kapagı 1 hafta önce degiştirdim..buna ragmen bu sorun vardı motoru indirdim ve baktım ki motor blogu taslanmadıgı icin conta tam basmamış pistonlar havayı itince conta kenarından su kanallarına hava verir ve radyatörden su atar bence senin sorun da aynı bendede yağa su karışmıyordu suyu radyatörden veya su haznesinden 10 km yolu 100 üstünde yapınca 1.5 litre suyu boşaltıyordu ve dikkat gaza basınca radyatör kapagı acıkken hava geliyordu bence sorun büyümeden conta ya baktır saygılar
  • Silindir kapak contası yanık olduğu zaman tek bir şekilde anlaşılmaz arkadaşlar, araçta ;

    * Yağa su karıştırma,
    * Suya yağ karıştırma,
    * Hararet yapma vb. gibi durumlarda oluyor.

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    conta yanması durumunu anlamak için bir kaç kontrol noktası var :

    1) genleşme kabı : genleşme kabındaki suya bakılır. bu suda yarı sarımtırak rengi dönme ve köpüklenme belirtileri varsa conta motor yağını soğutma suyuna kaçırıyor yani conta yanmış demektir.

    2) motor yağı : yağ kontrol çubuğu çekilip, ucundaki yağ iki parmak arasına alınıp parmaklar birbirine sürülerek akışkanlık kontrol edilir. eğer bu yağ olması gerektiği gibi akışkan değilse ve su karışmış gibi bir his uyandırıyorsa conta soğutma suyunu yağ haznesine kaçırıyor demektir.

    3) egsozt çıkışı : egzost çıkışından normal hava sıcaklığında yani kışın soğuk havada ısınan motordan gözlemlenecek nem yoğunlaşması harici, beyaz duman çıkışı veya su damlaması görünüyorsa, conta hasarlı, soğutma suyu yanma odalarına gidip ordan egzostan atılıyor demektir.

    4) silindir kompresyonları / karter havalandırması : silindirlerin kompresyonları sıkıştırma değerleri) bir manometre ile ölçülüp, basınç düşüşü var mı diye kontrol edilir. yine karterin havalandırma hortumuna bakılıp üfleme tabir edilen yüksek oranlı hava çıkışı gözleniyorsa contadan sıkıştırma basıncı kartere kaçıyor olabilir. ancak bu son madde tek başına contaya bağlı olmayabilir, segmanların eksimiş olmasından da kaynaklı olabilir ki bununla birlikte hafiften yağ yakma da gözlenebilir.

    tüm bu kontrol noktaları tek başına değil, hepsi birarada kontrol edilip ondan sonra değerlendirilerek bir kanıya varmak en doğrusudur.

    contası yanık araçta çekişten düşme yani güç kaybı, sürekli yüksek hararet yapması ve hararetin kontrol altında tutulamaması, yoğun miktarda yağ eksilmesi ve yine soğutma suyu kaybı da gözlenir.

    bu durumda kullanılırsa ne olur ? :

    1) yağa karışan su, yağın akışkanlığını ve yağlayıcılığını bozacağından, yağlama ihtiyacı duyulan bölgelerde hatalı yağlama ve buna bağlı olarak ilerleyen zamanlarda yataklarda, subap bölgelerinde, iticilerde, subaplarda hasarlara yol açabilir.

    2) hararete bağlı üst kapak gönyesinin iyice bozulması ve taşlama gerektirmesi durumları söz konusu olabilir.

    3) daha da ileride aracın çalışamaması gibi sorunlar meydana gelebilir.

    conta yanması ciddi bir durumdur ve ihmal edilmeden ve bu vaziyette uzun süre kullanılmadan hemen düzeltilmesi gerekir... yani bu bir hastalıktır ve tedavi gerektirir...



    Gene forumdan bir arkadaşın yaptığı açıklamalardakiler de doğrudur.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.