Şimdi Ara

Radyatör su eksiltmesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
1
Favori
84.924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marlbor0

    Şöyle bir gelişme oldu,

    Bahsettiğim gibi aracımdaki tüm suyu boşaltıp yerine kırmızı antifiriz koydum. ki kaçağın yerini daha iyi tespit edeyim diye.
    4-5 gündür düşük devirde kullanıyorum hiçbir sıkıntı yoktu ama içim hiç rahat etmiyordu.
    Bugün araçla çıktım ve aracı biraz sıkıştırdım yüksek devirde kullandım 2-3 dakika boyunca.
    Sonra baktım hararet ibresi yükselmeye başlıyor. Hemen anladım ve aracı sağa çekip istop ettim.

    Kaputu açtım ki ne göreyim; motorun üstü altı sol tarafı arka taraflar komple kıpkırmızı antifiriz.
    Dikkatli baktığım zaman sol alt kısım devirdaim hortumunun oralardan bi yerden fıçkırttığı belli oluyor. Araçtaki antifirizin %70 ini püskürtmüş.
    Yarın ilk işim ustaya gidip hortumları kontrol ettirmek olacak.

    kesin çözüm için motoru güvenli bir şekilde yıkatıp güzelce kuruduktan sonra tekrar kırmızı antifiriz koyarak motoru kaput açık vaziyette çalıştırıp deviri yavaş yavaş yükseltseniz suyu nereden attığını göreceksiniz. usta değilim ama hortum değil de motor bloğu contası özelliğini kaybetmiş gibi bir durum var sanki. düşük devirde sorun yaşamamanızın sebebi de bu olabilir. bu sadece bir fikir, forumdaki ustalar kesinlikle benden daha iyi bilirler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marlbor0

    Merhaba arkadaşlar,

    Aracımla ilgili bir sıkıntım var. 5 farklı ustaya götürdüm fakat hiçbiri kesin bi kanı koyamadı. Birde aramızdaki tecrübeli arkadaşlara danışmak istedim.
    Problemimi kısaca anlatayım;


    Araç 2005 model honda civic


    Aracım yüksek devirlerde su eksiltiyor ve hararet yükseliyor. Artık bu duruma alıştığım için gözüm sürekli hararet çubuğunda. Olması gerekenden fazla ısındığı zaman aracımı sağa çekip su ilavesi yapıyorum. Motorun üzerinde yeşil antifiriz izleri mevcut.
    Aracı sıkıştırmadan düşük devirlerde kullandığım zaman hiçbir sıkıntı yok su eksiltmesi yada hararet gibi bir sorun yok.
    Araç lpg li.
    Çekişte hiçbir düşüş yok.
    Egsozdan duman atmıyor.
    Yağ durumu normal.

    Bu şartlar altında gösterdiğim farklı ustalar kesin bir kanı koyamadı. Hepsi üst kapak contası yakmışsın değişmesi gerek diyip geçiştiriyor.
    Tamam üstü kapak contası yakmış olabilirim fakat üst kapak contası yakmış araba bu kadar sağlıklı olur mu ? Ayrıca conta yakmış bir araba dışarıya su atar mı ? Ben bu araçla 1000 km yol yaptım düşük devirlerde hiçbir sıkıntı yok. Aracı sıkıştırırsam yüksek devirlerde kullanırsam bir süre sonra su eksiltip hararet çubuğunun yükseldiğini görüyorum.

    Götürdüğüm farklı ustalar aracı bir takım testlerden geçirdi. Egsoz dumanına bakma yağ akışkanlığına bakma gibi. Kaçağın nereden geldiğini bulamıyoruz. Çoğunun ortak fikrü üst kapak açılmasından yana.

    Zaten üst kapak açıldığı zaman conta sağlam bile olsa değişmesi gerekecek. Günümüz şartlarında maliyetli bir işlem olduğu için ısrarla araştırmaya devam ediyorum.

    Yardımlarınızı bekliyorum. Sorun neyden kaynaklı olabilir ? İzlenecek yollar ne olmalı ?

    Birisi binsin direksiyona 5.000-7.000 devir civarı gaz versin egsoza bakın su buharı veya su çıkmıyorsa conta sağlamdır. Çıkıyorsa conta değişmesi gerekecek. Conta sağlamsa yüksek devirde su eksiliyorsa yüksek devirde devirdaim motoru(suyu radyatör ve motor arasında çeviren motor) hızlı çalıştığından düşük devirde suyun çıkamayacağı kadar küçük çatlaklar varsa yüksek devirde sıvının basıncından dolayı çıkabilir hazır yüksek devirde egsoza bakıyo olurken bir yandan da kaput açık dursun radyatöre, radyatör hortumlarına, hortumları radyatör ve motora bağlayan kelepçelere bakın sızdırma vs varsa değiştirin. Herhangi bir sorunuz vrsa pm atabilirsiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marlbor0

    Merhaba arkadaşlar,

    Aracımla ilgili bir sıkıntım var. 5 farklı ustaya götürdüm fakat hiçbiri kesin bi kanı koyamadı. Birde aramızdaki tecrübeli arkadaşlara danışmak istedim.
    Problemimi kısaca anlatayım;


    Araç 2005 model honda civic


    Aracım yüksek devirlerde su eksiltiyor ve hararet yükseliyor. Artık bu duruma alıştığım için gözüm sürekli hararet çubuğunda. Olması gerekenden fazla ısındığı zaman aracımı sağa çekip su ilavesi yapıyorum. Motorun üzerinde yeşil antifiriz izleri mevcut.
    Aracı sıkıştırmadan düşük devirlerde kullandığım zaman hiçbir sıkıntı yok su eksiltmesi yada hararet gibi bir sorun yok.
    Araç lpg li.
    Çekişte hiçbir düşüş yok.
    Egsozdan duman atmıyor.
    Yağ durumu normal.

    Bu şartlar altında gösterdiğim farklı ustalar kesin bir kanı koyamadı. Hepsi üst kapak contası yakmışsın değişmesi gerek diyip geçiştiriyor.
    Tamam üstü kapak contası yakmış olabilirim fakat üst kapak contası yakmış araba bu kadar sağlıklı olur mu ? Ayrıca conta yakmış bir araba dışarıya su atar mı ? Ben bu araçla 1000 km yol yaptım düşük devirlerde hiçbir sıkıntı yok. Aracı sıkıştırırsam yüksek devirlerde kullanırsam bir süre sonra su eksiltip hararet çubuğunun yükseldiğini görüyorum.

    Götürdüğüm farklı ustalar aracı bir takım testlerden geçirdi. Egsoz dumanına bakma yağ akışkanlığına bakma gibi. Kaçağın nereden geldiğini bulamıyoruz. Çoğunun ortak fikrü üst kapak açılmasından yana.

    Zaten üst kapak açıldığı zaman conta sağlam bile olsa değişmesi gerekecek. Günümüz şartlarında maliyetli bir işlem olduğu için ısrarla araştırmaya devam ediyorum.

    Yardımlarınızı bekliyorum. Sorun neyden kaynaklı olabilir ? İzlenecek yollar ne olmalı ?

    Bak güzel kardeşim dediğim işlemleri yaptıktan sonra bana ayrıntılı olarak söyle yüksek devirde hararet yapıyor diyosun dediğin devirlerde araç bağırırken sen motora bakacaksın suyun fışkırdığı attığı yerlere bakacaksın eğer buraları bulabilirsen hortumlar veya kelepçeler ya da radyatör her neresiyse orayı değiştirip tekrar deneyeceksin ama aynı sorun devam ederse buraya çok dikkat et; Eğer araçla gaza yüklendiğinde hararet artıyor boşa atıp gazdan çektiğinde hararet azalıyorsa contadan kaynaklanıyor conta tamamen yanmışsa egsozdan su buharı ya da su atar ki bu durumda araç en fazla 1-2 km gider ve motor yanar. Yok egsozdan bi buhar veya su çıkmıyo ama sadece zorlayınca hararet var bırakınca hararet düşüyo diyosan sen öncelikle üstte yazdığım işlemleri yap yok yine olmazsa işte o zaman contadan contan tam yanmamıştır ama ısıya maruz kalıp yıpranmıştır bu da arabaya belirti olarak bir tek hararet olarak ortaya çıkar. Yıpranmış conta tamir edilmezse hararetin artmasına ve contanın tamamen yanmasına sebep olur.

    Yanık conta belirtisi:Çok yüksek hararet,egsozdan su buharı çıkartması (bariz bi şekilde görülür tıpkı ütüden çıkan gibi) bu şekilde devam edilirse ilerde motorun yanmasına sebep olur.


    Zarar görmüş conta belirtisi:Orta düzeyin üstünde hararet,(tek belirtisi bu) bu şekilde devam edilirse contanın yanmasına ve üstteki durumların oluşmasına sebep olur.

    Bunun anlaşılması üsttekinin anlaşılmasına oranla daha zordur çünkü belirtisi daha kısıtlıdır.Dediğim işlemleri yaptıktan sonra ayrıntılı olarak yazarsan daha iyi yardımcı olabilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the others -- 20 Temmuz 2012; 5:12:57 >




  • Konuyu hortlatiyorum, acaba gelismeler nedir !? Yapilan islemler ?

    http://forum.donanimhaber.com/m_63832862/mpage_1/f_/key_//tm.htm
  • Arkadaşlar ben de aynı durumdan muzdarip vaziyetteyim. Benim aracımdaki eksiltme lpg takıldıktan sonra olmaya başladı.
    Varsayalım ki sorun contada; bu problem sadece lpgde mi oluyor yoksa benzinli araçta da yaşanıyor mu?
    Şu açıdan soruyorum lpg'yi taktıralı 2 hafta oluyor dışarıdan bir ustaya gösterdim su sızdırma şeklinde problem yok , lpg taktırdığın yere göster lpg beynine baksın dediler.
    Eğer sadece lpgde olmuyorsa sorun contadan değil anlamına mı geliyor?
  • Konu hortlayacak fakat konuyla ilgili özel mesajlar atan oluyor bu sebeple sonucu yazayım.

    Uzun uğraşlar sonucunda en sonunda aracımı ustama teslim edip motoru açtırdık. Gördüğümüz contanın tam yanmadığı ama kenarlarından zarar gördüğü ve radyatöre doğru basınç yaptığıydı. Radyatöre basınç yaptığından ötürü radyatör fazla basıncı yedek su tahliye deposundan dışarı atıyor ve motorun üzerindeki antifriz izleri oluşuyordu. Böylece su zamanla eksiliyor ve hararet artıyordu. Conta değiştirilerek sorun giderildi şu anda 2-3 aydır sorunsuz biniyorum. Maliyet için bir şey diyemiycem. Ustanıza ve kullanılan malzemelere bağlı.
  • Bu benim kendi kendime uyguladığım bir kaçak testi.Başkaları tarafından da uygulanıyor olabilir.Aracın su veya antifiriz eksiltmesine karşı hortumlardan kaçak olması halinde tespit etmek içindir.Otonun su veya antifirizli su bulunan hortumlarının kelepçe gelen yerlerini iyice temizledikten sonra bu kelepçe gelen yerlere peçete veya tuvalet kağıdı türü birşeyi sararak ip veya bant türü şeylerle sabitleyip otomuzu termostat açdıktan bir müddet sonra stop edip bu peçetleri sökersek en ufak kaçaklar belli oluyor.Antifiriz veya suyun peçetedeki bıraktığı kalıntıdan.Su veya Antifirizli su buharlaşmadan peçeteye kalıntı ve ıslaklık bırakıyor çok az kaçakta olsa.ANCAK HAVA YAĞIŞLI VE ZEMİNDE SU BİNİKİNTİLERİ OLMASI HALİNDE UYGULAMA ZOR OLUR.
  • aynı sorun bende de var aracım 2006 renault scenic2 1.6 16 valf otomatik vites klimalı hatta eskişehire gidip geldim yedek kaptaki suyun tamamı bitmişti 1 litre su ilave ettim
    sizinki gibi aracı zorladıkça su kaybı daha da fazlalaşıyor normal şartlardada su eksilmesi oluyor ama lpg li araçlarda su eksiltmesi normal dendiği için eksileni haftalık kontrollerde tamamlıyorum tabi buda sudaki antifiriz oranının düşmesine sebep oluyor
    iş böyleyken kendimce eksilen antifirizi tamamlamak adına aytemizden antifiriz aldım 1 litre suyla kafama göre karıştırdım ve yedekleme kabına döktüm ertesi gün aracı parkettiğim yerde birde ne göreyim aracın altından şıp şıp su damlıyor elimi attım yeşil antifirizli su akıyor sanıyorum radyatörüm delikti delik ufak bir şeydi ben bilinçsizce antifirizi basınca deliğin olduğu yer eridi bu hafta sonu aracı radyatörcüye götüreceğim maliyetine gelince 100 TL işçilik 200 TL kale radyatör 255 TL valeo radyatör yani bana bu iş 300-350 TL ye patlayacak gibi tabi antifirizden hortum su pompası vs zarar görmediyse radyatörlerin ikiside 2 yıl garantili ustaya sordum valeo orjinal dedi ama kalede işini görür dedi sanırım kale radyatör alacağım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • pago P kullanıcısına yanıt
    Kale iyidir hocam.. Ayrica antifreezi cok katarsaniz delik olmaya yakin delikleri de aciyor.. Kücükken basima gelmisti şahin aracimizda..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mesele çözülmüştür
    bayandan temiz araba diyenlere inanmayın beyler arabaların anasını ağlatanlar bayanlar sanayi esnafı aç kalacak bu bayanlar olmasa
    aracı aldığım önceki sahibi bayan ön kısımdan bir darbe almış sanırım birinin arka kısmına çarpmış bu darbede radyatöre zarar vermiş ama zamanla radyatör tıkanmış olacak ki araç hafif şekilde su sızdırır hale gelmiş bende tabi antifirizi basınca bu delik açılmış şıpır şıpır su akmaya başlamış radyatörü söktük deformasyonlar vardı malum delikleri tıkadık bir deliği açık bıraktık ve bu delikten radyatörün içerisine hava bastık işaretli yerlerden baloncuklar halinde hava çıkmaya başladı işçilik ve yeni eklenen antifiriz dahil tüm olay 360 TL ye kapandı iyiki klima radyatörüne zarar gelmemiş darbeyle ana radyatöre yapışmış garibim
    bayandan temiz araba diyenlere inanmayın beyler nadir çıkanlar hariç çoğu dertli
    bayandan temiz ev deseler bundan böyle anca inanırım
    sözün özü
    baydan temiz ev derlerse uzak duracaksın
    bayandan temiz araba derlerse uzak duracaksın

    Bu mesaja eklenen görseller:

     Radyatör su eksiltmesi




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.