Şimdi Ara

Radyatör su eksiltmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
1
Favori
85.041
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Aracımla ilgili bir sıkıntım var. 5 farklı ustaya götürdüm fakat hiçbiri kesin bi kanı koyamadı. Birde aramızdaki tecrübeli arkadaşlara danışmak istedim.
    Problemimi kısaca anlatayım;


    Araç 2005 model honda civic


    Aracım yüksek devirlerde su eksiltiyor ve hararet yükseliyor. Artık bu duruma alıştığım için gözüm sürekli hararet çubuğunda. Olması gerekenden fazla ısındığı zaman aracımı sağa çekip su ilavesi yapıyorum. Motorun üzerinde yeşil antifiriz izleri mevcut.
    Aracı sıkıştırmadan düşük devirlerde kullandığım zaman hiçbir sıkıntı yok su eksiltmesi yada hararet gibi bir sorun yok.
    Araç lpg li.
    Çekişte hiçbir düşüş yok.
    Egsozdan duman atmıyor.
    Yağ durumu normal.

    Bu şartlar altında gösterdiğim farklı ustalar kesin bir kanı koyamadı. Hepsi üst kapak contası yakmışsın değişmesi gerek diyip geçiştiriyor.
    Tamam üstü kapak contası yakmış olabilirim fakat üst kapak contası yakmış araba bu kadar sağlıklı olur mu ? Ayrıca conta yakmış bir araba dışarıya su atar mı ? Ben bu araçla 1000 km yol yaptım düşük devirlerde hiçbir sıkıntı yok. Aracı sıkıştırırsam yüksek devirlerde kullanırsam bir süre sonra su eksiltip hararet çubuğunun yükseldiğini görüyorum.

    Götürdüğüm farklı ustalar aracı bir takım testlerden geçirdi. Egsoz dumanına bakma yağ akışkanlığına bakma gibi. Kaçağın nereden geldiğini bulamıyoruz. Çoğunun ortak fikrü üst kapak açılmasından yana.

    Zaten üst kapak açıldığı zaman conta sağlam bile olsa değişmesi gerekecek. Günümüz şartlarında maliyetli bir işlem olduğu için ısrarla araştırmaya devam ediyorum.

    Yardımlarınızı bekliyorum. Sorun neyden kaynaklı olabilir ? İzlenecek yollar ne olmalı ?







  • Araba park halinde su damlatmazken, seyir halinde yüksek devirlerde su eksiltiyorsa, çok ince radyatör kaçağı olabilir, basınç ve sıcaklık yükselince kaçırıyor olabilir. Bunun için motor sıcakken park edin ve vitesi boşa alın, birkaç dakika rolantide çalıştıktan sonra devir verin ve harareti yükseltmeye çalışın, hala damlatmıyorsa radyatör değildir. Motorun üzerinde antifiriz izleri var ise yüksek ihtimal ustanın da dediği gibi, üst kapak contası. Diğer ihtimal devirdaim pompası. Ve ya yağın akışkanlığı değişmişse, eksilen su yağa karışmış demektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Araba park halinde su damlatmazken, seyir halinde yüksek devirlerde su eksiltiyorsa, çok ince radyatör kaçağı olabilir, basınç ve sıcaklık yükselince kaçırıyor olabilir. Bunun için motor sıcakken park edin ve vitesi boşa alın, birkaç dakika rolantide çalıştıktan sonra devir verin ve harareti yükseltmeye çalışın, hala damlatmıyorsa radyatör değildir. Motorun üzerinde antifiriz izleri var ise yüksek ihtimal ustanın da dediği gibi, üst kapak contası. Diğer ihtimal devirdaim pompası. Ve ya yağın akışkanlığı değişmişse, eksilen su yağa karışmış demektir.

    Cevap için teşekkür ederim.

    Ayrıca bugün dikkatimi birşey daha çekti,

    Radyatördeki su eksildiği zaman yedek depodaki suyu kullanması gerekmiyor mu ?
    Fakat araç her su eksilttiğinde yedek depodaki su herzaman aynı seviyede.

    Bunla ilgili nasıl bir açıklama olabilir ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marlbor0

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Araba park halinde su damlatmazken, seyir halinde yüksek devirlerde su eksiltiyorsa, çok ince radyatör kaçağı olabilir, basınç ve sıcaklık yükselince kaçırıyor olabilir. Bunun için motor sıcakken park edin ve vitesi boşa alın, birkaç dakika rolantide çalıştıktan sonra devir verin ve harareti yükseltmeye çalışın, hala damlatmıyorsa radyatör değildir. Motorun üzerinde antifiriz izleri var ise yüksek ihtimal ustanın da dediği gibi, üst kapak contası. Diğer ihtimal devirdaim pompası. Ve ya yağın akışkanlığı değişmişse, eksilen su yağa karışmış demektir.

    Cevap için teşekkür ederim.

    Ayrıca bugün dikkatimi birşey daha çekti,

    Radyatördeki su eksildiği zaman yedek depodaki suyu kullanması gerekmiyor mu ?
    Fakat araç her su eksilttiğinde yedek depodaki su herzaman aynı seviyede.

    Bunla ilgili nasıl bir açıklama olabilir ?

    Yedek depodaki suyu her zaman çekmiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marlbor0

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Araba park halinde su damlatmazken, seyir halinde yüksek devirlerde su eksiltiyorsa, çok ince radyatör kaçağı olabilir, basınç ve sıcaklık yükselince kaçırıyor olabilir. Bunun için motor sıcakken park edin ve vitesi boşa alın, birkaç dakika rolantide çalıştıktan sonra devir verin ve harareti yükseltmeye çalışın, hala damlatmıyorsa radyatör değildir. Motorun üzerinde antifiriz izleri var ise yüksek ihtimal ustanın da dediği gibi, üst kapak contası. Diğer ihtimal devirdaim pompası. Ve ya yağın akışkanlığı değişmişse, eksilen su yağa karışmış demektir.

    Cevap için teşekkür ederim.

    Ayrıca bugün dikkatimi birşey daha çekti,

    Radyatördeki su eksildiği zaman yedek depodaki suyu kullanması gerekmiyor mu ?
    Fakat araç her su eksilttiğinde yedek depodaki su herzaman aynı seviyede.

    Bunla ilgili nasıl bir açıklama olabilir ?

    Alıntıları Göster
    Araç normal çalışma sıcaklığındayken radyatör hortumlarının durumuna bakın, basınç ne durumda? Elinizle sıkılamayacak kadar sertse üst kapak contası yanmış olabilir. Ayrıca eksilen su miktarı anladığım kadarıyla az değil, mutlaka damlarken görürdünüz. Bir de soğutma suyu içerisinde yağ var mı, onu kontrol edin. Yağ varsa bariz şekilde görülür zaten.

    Daha kötü senaryolar da mevcut, ama malesef kendi kendinize yapabilecekleriniz sınırlı. Bulunduğunuz ilde tavsiye edilen bir servis bulup radyatör kaçağını, devirdaim pompasını test ettirebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre

    Araç normal çalışma sıcaklığındayken radyatör hortumlarının durumuna bakın, basınç ne durumda? Elinizle sıkılamayacak kadar sertse üst kapak contası yanmış olabilir. Ayrıca eksilen su miktarı anladığım kadarıyla az değil, mutlaka damlarken görürdünüz. Bir de soğutma suyu içerisinde yağ var mı, onu kontrol edin. Yağ varsa bariz şekilde görülür zaten.

    Daha kötü senaryolar da mevcut, ama malesef kendi kendinize yapabilecekleriniz sınırlı. Bulunduğunuz ilde tavsiye edilen bir servis bulup radyatör kaçağını, devirdaim pompasını test ettirebilirsiniz.

    Cevap için teşekkür ederim;

    Evet radyatör hortumlarında basınç var ama elle sıkılamayacak kadar sert değil.
    Soğutma suyu içerisinde yağ yok. Defalarca kontrol ettik.

    Nereye götürsem conta yakmışsın diyor fakat aracın su eksiltmesi dışında conta yakma belirtisi hiç yok. Ne yapacağımı bende bilmiyorum.
    Devirdaim pompasını kontrol ettireceğim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marlbor0

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre

    Araç normal çalışma sıcaklığındayken radyatör hortumlarının durumuna bakın, basınç ne durumda? Elinizle sıkılamayacak kadar sertse üst kapak contası yanmış olabilir. Ayrıca eksilen su miktarı anladığım kadarıyla az değil, mutlaka damlarken görürdünüz. Bir de soğutma suyu içerisinde yağ var mı, onu kontrol edin. Yağ varsa bariz şekilde görülür zaten.

    Daha kötü senaryolar da mevcut, ama malesef kendi kendinize yapabilecekleriniz sınırlı. Bulunduğunuz ilde tavsiye edilen bir servis bulup radyatör kaçağını, devirdaim pompasını test ettirebilirsiniz.

    Cevap için teşekkür ederim;

    Evet radyatör hortumlarında basınç var ama elle sıkılamayacak kadar sert değil.
    Soğutma suyu içerisinde yağ yok. Defalarca kontrol ettik.

    Nereye götürsem conta yakmışsın diyor fakat aracın su eksiltmesi dışında conta yakma belirtisi hiç yok. Ne yapacağımı bende bilmiyorum.
    Devirdaim pompasını kontrol ettireceğim.

    Alıntıları Göster
    eğer kaçaktan şüpheleniyorsan şunu uygula


    kaçak yok diyorsan malesef conta yakmıştır




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Aracın su eksiltmesi
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marlbor0

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre

    Araç normal çalışma sıcaklığındayken radyatör hortumlarının durumuna bakın, basınç ne durumda? Elinizle sıkılamayacak kadar sertse üst kapak contası yanmış olabilir. Ayrıca eksilen su miktarı anladığım kadarıyla az değil, mutlaka damlarken görürdünüz. Bir de soğutma suyu içerisinde yağ var mı, onu kontrol edin. Yağ varsa bariz şekilde görülür zaten.

    Daha kötü senaryolar da mevcut, ama malesef kendi kendinize yapabilecekleriniz sınırlı. Bulunduğunuz ilde tavsiye edilen bir servis bulup radyatör kaçağını, devirdaim pompasını test ettirebilirsiniz.

    Cevap için teşekkür ederim;

    Evet radyatör hortumlarında basınç var ama elle sıkılamayacak kadar sert değil.
    Soğutma suyu içerisinde yağ yok. Defalarca kontrol ettik.

    Nereye götürsem conta yakmışsın diyor fakat aracın su eksiltmesi dışında conta yakma belirtisi hiç yok. Ne yapacağımı bende bilmiyorum.
    Devirdaim pompasını kontrol ettireceğim.

    Alıntıları Göster
    Radyatör kapağını değiştir kardeşim. Servisten orjinal al tak. Muhtemelen sorunun düzelecek. Gelişmeleri yaz buraya.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Radyatör kapağını değiştir kardeşim. Servisten orjinal al tak. Muhtemelen sorunun düzelecek. Gelişmeleri yaz buraya.

    Radyatör kapağı ilk aklıma gelen olduğu için değiştirmiştim. kapakta sıkıntı olmadığını düşünmekteyiz.

    Bugün radyatör ilacı ve 3 litre kırmızı antifiriz aldım komple bi elden geçsin diye.
    Önce radyatör suyunu komple boşaltıp radyatör ilacını kattık. Ardından 2 litre antifiriz ekledikten sonra aracı çalıştırdık, huniyi radyatör kapağına koyduk ve aracın havasını alması için 2 kere fan açmasını bekledik.
    Araç fan açmaya yakın huni doldu ve inanılmaz kaynamaya başladı. resmen 15-20 cm su fırlatıyordu yukarı. Su kaynıyor gibiydi ve alttan havayla suyu yukarı atıyor gibiydi.
    Bana bu durum anormal geldi. Fakat usta bişi yok herşey normal diyip geçiştirdi.
    Sanırım bu durum conta yaktığımı bir işaret diye düşünüyorum.
    Sizin yorumlarınız nedir ? Fan açmadan önce bu şekilde su fıçkırtması normal mi ?


    Bu arada @President sanırım keçiörende oturuyosunuz. Sizin araçla Keçiören istikametine doğru samsun yolunda karşılaşmıştık. Yeşil Del-Sol. Benim aracımda typer görünümlü siyah ep2.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marlbor0

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Radyatör kapağını değiştir kardeşim. Servisten orjinal al tak. Muhtemelen sorunun düzelecek. Gelişmeleri yaz buraya.

    Radyatör kapağı ilk aklıma gelen olduğu için değiştirmiştim. kapakta sıkıntı olmadığını düşünmekteyiz.

    Bugün radyatör ilacı ve 3 litre kırmızı antifiriz aldım komple bi elden geçsin diye.
    Önce radyatör suyunu komple boşaltıp radyatör ilacını kattık. Ardından 2 litre antifiriz ekledikten sonra aracı çalıştırdık, huniyi radyatör kapağına koyduk ve aracın havasını alması için 2 kere fan açmasını bekledik.
    Araç fan açmaya yakın huni doldu ve inanılmaz kaynamaya başladı. resmen 15-20 cm su fırlatıyordu yukarı. Su kaynıyor gibiydi ve alttan havayla suyu yukarı atıyor gibiydi.
    Bana bu durum anormal geldi. Fakat usta bişi yok herşey normal diyip geçiştirdi.
    Sanırım bu durum conta yaktığımı bir işaret diye düşünüyorum.
    Sizin yorumlarınız nedir ? Fan açmadan önce bu şekilde su fıçkırtması normal mi ?


    Bu arada @President sanırım keçiörende oturuyosunuz. Sizin araçla Keçiören istikametine doğru samsun yolunda karşılaşmıştık. Yeşil Del-Sol. Benim aracımda typer görünümlü siyah ep2.

    radyatör suyunu nasıl boşaltıyoruz acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    quote:

    Orijinalden alıntı: Marlbor0

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Radyatör kapağını değiştir kardeşim. Servisten orjinal al tak. Muhtemelen sorunun düzelecek. Gelişmeleri yaz buraya.

    Radyatör kapağı ilk aklıma gelen olduğu için değiştirmiştim. kapakta sıkıntı olmadığını düşünmekteyiz.

    Bugün radyatör ilacı ve 3 litre kırmızı antifiriz aldım komple bi elden geçsin diye.
    Önce radyatör suyunu komple boşaltıp radyatör ilacını kattık. Ardından 2 litre antifiriz ekledikten sonra aracı çalıştırdık, huniyi radyatör kapağına koyduk ve aracın havasını alması için 2 kere fan açmasını bekledik.
    Araç fan açmaya yakın huni doldu ve inanılmaz kaynamaya başladı. resmen 15-20 cm su fırlatıyordu yukarı. Su kaynıyor gibiydi ve alttan havayla suyu yukarı atıyor gibiydi.
    Bana bu durum anormal geldi. Fakat usta bişi yok herşey normal diyip geçiştirdi.
    Sanırım bu durum conta yaktığımı bir işaret diye düşünüyorum.
    Sizin yorumlarınız nedir ? Fan açmadan önce bu şekilde su fıçkırtması normal mi ?


    Bu arada @President sanırım keçiörende oturuyosunuz. Sizin araçla Keçiören istikametine doğru samsun yolunda karşılaşmıştık. Yeşil Del-Sol. Benim aracımda typer görünümlü siyah ep2.

    radyatör suyunu nasıl boşaltıyoruz acaba?

    yere bakan kısmında tapasını açıyoruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marlbor0

    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    quote:

    Orijinalden alıntı: Marlbor0

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Radyatör kapağını değiştir kardeşim. Servisten orjinal al tak. Muhtemelen sorunun düzelecek. Gelişmeleri yaz buraya.

    Radyatör kapağı ilk aklıma gelen olduğu için değiştirmiştim. kapakta sıkıntı olmadığını düşünmekteyiz.

    Bugün radyatör ilacı ve 3 litre kırmızı antifiriz aldım komple bi elden geçsin diye.
    Önce radyatör suyunu komple boşaltıp radyatör ilacını kattık. Ardından 2 litre antifiriz ekledikten sonra aracı çalıştırdık, huniyi radyatör kapağına koyduk ve aracın havasını alması için 2 kere fan açmasını bekledik.
    Araç fan açmaya yakın huni doldu ve inanılmaz kaynamaya başladı. resmen 15-20 cm su fırlatıyordu yukarı. Su kaynıyor gibiydi ve alttan havayla suyu yukarı atıyor gibiydi.
    Bana bu durum anormal geldi. Fakat usta bişi yok herşey normal diyip geçiştirdi.
    Sanırım bu durum conta yaktığımı bir işaret diye düşünüyorum.
    Sizin yorumlarınız nedir ? Fan açmadan önce bu şekilde su fıçkırtması normal mi ?


    Bu arada @President sanırım keçiörende oturuyosunuz. Sizin araçla Keçiören istikametine doğru samsun yolunda karşılaşmıştık. Yeşil Del-Sol. Benim aracımda typer görünümlü siyah ep2.

    radyatör suyunu nasıl boşaltıyoruz acaba?

    yere bakan kısmında tapasını açıyoruz.

    anladım sağolun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    quote:

    Orijinalden alıntı: Marlbor0

    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    quote:

    Orijinalden alıntı: Marlbor0

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Radyatör kapağını değiştir kardeşim. Servisten orjinal al tak. Muhtemelen sorunun düzelecek. Gelişmeleri yaz buraya.

    Radyatör kapağı ilk aklıma gelen olduğu için değiştirmiştim. kapakta sıkıntı olmadığını düşünmekteyiz.

    Bugün radyatör ilacı ve 3 litre kırmızı antifiriz aldım komple bi elden geçsin diye.
    Önce radyatör suyunu komple boşaltıp radyatör ilacını kattık. Ardından 2 litre antifiriz ekledikten sonra aracı çalıştırdık, huniyi radyatör kapağına koyduk ve aracın havasını alması için 2 kere fan açmasını bekledik.
    Araç fan açmaya yakın huni doldu ve inanılmaz kaynamaya başladı. resmen 15-20 cm su fırlatıyordu yukarı. Su kaynıyor gibiydi ve alttan havayla suyu yukarı atıyor gibiydi.
    Bana bu durum anormal geldi. Fakat usta bişi yok herşey normal diyip geçiştirdi.
    Sanırım bu durum conta yaktığımı bir işaret diye düşünüyorum.
    Sizin yorumlarınız nedir ? Fan açmadan önce bu şekilde su fıçkırtması normal mi ?


    Bu arada @President sanırım keçiörende oturuyosunuz. Sizin araçla Keçiören istikametine doğru samsun yolunda karşılaşmıştık. Yeşil Del-Sol. Benim aracımda typer görünümlü siyah ep2.

    radyatör suyunu nasıl boşaltıyoruz acaba?

    yere bakan kısmında tapasını açıyoruz.

    anladım sağolun

    Alıntıları Göster
    Benim aracımda aynı sorun var ama benim araç devamlı eksiltiyor. Eski sahibi söylemişti ancak 1 hafta önce aldığımdan henüz uğraşmadım. Su haznesinden çıkan pervanenin hortumu yırtması sonucundan (nasıl oldu bilmiyorum) araç çekilmiş orjinal parça bulamadıklarından uydurmuşlar. Direk su kaçağı yok ancak tam oturmadığından sanırım eksiltiyor. Araç ford fiesta 2004.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marlbor0

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Radyatör kapağını değiştir kardeşim. Servisten orjinal al tak. Muhtemelen sorunun düzelecek. Gelişmeleri yaz buraya.

    Radyatör kapağı ilk aklıma gelen olduğu için değiştirmiştim. kapakta sıkıntı olmadığını düşünmekteyiz.

    Bugün radyatör ilacı ve 3 litre kırmızı antifiriz aldım komple bi elden geçsin diye.
    Önce radyatör suyunu komple boşaltıp radyatör ilacını kattık. Ardından 2 litre antifiriz ekledikten sonra aracı çalıştırdık, huniyi radyatör kapağına koyduk ve aracın havasını alması için 2 kere fan açmasını bekledik.
    Araç fan açmaya yakın huni doldu ve inanılmaz kaynamaya başladı. resmen 15-20 cm su fırlatıyordu yukarı. Su kaynıyor gibiydi ve alttan havayla suyu yukarı atıyor gibiydi.
    Bana bu durum anormal geldi. Fakat usta bişi yok herşey normal diyip geçiştirdi.
    Sanırım bu durum conta yaktığımı bir işaret diye düşünüyorum.
    Sizin yorumlarınız nedir ? Fan açmadan önce bu şekilde su fıçkırtması normal mi ?


    Bu arada @President sanırım keçiörende oturuyosunuz. Sizin araçla Keçiören istikametine doğru samsun yolunda karşılaşmıştık. Yeşil Del-Sol. Benim aracımda typer görünümlü siyah ep2.

    Valla kardeşim contan yanık gibi duruyor, sana tavsiyem bizim garaja uğra ne gerekiyorsa yardımcı olurlar ;)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Marlbor0

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Radyatör kapağını değiştir kardeşim. Servisten orjinal al tak. Muhtemelen sorunun düzelecek. Gelişmeleri yaz buraya.

    Radyatör kapağı ilk aklıma gelen olduğu için değiştirmiştim. kapakta sıkıntı olmadığını düşünmekteyiz.

    Bugün radyatör ilacı ve 3 litre kırmızı antifiriz aldım komple bi elden geçsin diye.
    Önce radyatör suyunu komple boşaltıp radyatör ilacını kattık. Ardından 2 litre antifiriz ekledikten sonra aracı çalıştırdık, huniyi radyatör kapağına koyduk ve aracın havasını alması için 2 kere fan açmasını bekledik.
    Araç fan açmaya yakın huni doldu ve inanılmaz kaynamaya başladı. resmen 15-20 cm su fırlatıyordu yukarı. Su kaynıyor gibiydi ve alttan havayla suyu yukarı atıyor gibiydi.
    Bana bu durum anormal geldi. Fakat usta bişi yok herşey normal diyip geçiştirdi.
    Sanırım bu durum conta yaktığımı bir işaret diye düşünüyorum.
    Sizin yorumlarınız nedir ? Fan açmadan önce bu şekilde su fıçkırtması normal mi ?


    Bu arada @President sanırım keçiörende oturuyosunuz. Sizin araçla Keçiören istikametine doğru samsun yolunda karşılaşmıştık. Yeşil Del-Sol. Benim aracımda typer görünümlü siyah ep2.

    Valla kardeşim contan yanık gibi duruyor, sana tavsiyem bizim garaja uğra ne gerekiyorsa yardımcı olurlar ;)

    Sizin garaj HondaTech mi ?




  • Evet HondaTech Service Tuning Garage
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Evet HondaTech Service Tuning Garage
    eğer genleşme kavanozundan su çekmiyorsa, soğutma sisteminin basıncı düşüyor demektir.

    herhangi bir işlem yapmadan , soğutma bağlantılı boruları ve termostatı iyice kontrol edin. radyatör kapağından basınç testi yaparak kaçak varmı iyice bakın. eğer borulardan kaçak olmadığına eminseniz, tespitlerim şu şekilde :

    dediğinize göre, genleşme kavanozunda yağ yok. bir de motorun yağ kapağını çıkarıp bakın bakalım mayoneze benzer bir katman oluşmuş mu?
    genellikle üst kapak conrası problemlerinde, genleşme kavanozunda kaynama ve balonlar, suda yağ, yağda da su görülür.

    sorununuz sadece motor sıcakken meydana geliyor demişsiniz. bu da genleşme ile ortaya çıkan bir sorunu yani ya üst kapak contasını ( ki diğer kanıtlarla desteklenmelidir ) ya üst kapakta bir çatlağı, eğriliği, ya da blokta bir çatlağı işaret ediyor.

    ustaların girişmemesi bu nedenden dolayı. üst kapak contasından, diğer semptomların ortaya çıkmamasından ötürü emin olamıyorlar. üst kapak contasını değiştirip sonuç alamamak da var çünkü.

    her halükarda, başka bir kaçak yoksa, ilk etapta üst kapak çıkarılıp basınç ve çatlak testine gönderilmeli, eğer bu parçalarda sorun tespit edilmezse, blok da teste gönderilmeli. en kesin sonuç böyle alınır. aksi takdirde, kafadan konuşarak yapılacak tespitler deneme yanılmadan öteye gidemez.

    iyi şeyler söylemedim kusura bakmayın ama, bu durum böyle.


    edit : antifriz buharlaştığında beyaz izler bırakır. bu izler kaçağın yeri konusunda size yol gösterebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blackcoupe -- 13 Temmuz 2012; 11:37:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackcoupe

    eğer genleşme kavanozundan su çekmiyorsa, soğutma sisteminin basıncı düşüyor demektir.

    herhangi bir işlem yapmadan , soğutma bağlantılı boruları ve termostatı iyice kontrol edin. radyatör kapağından basınç testi yaparak kaçak varmı iyice bakın. eğer borulardan kaçak olmadığına eminseniz, tespitlerim şu şekilde :

    dediğinize göre, genleşme kavanozunda yağ yok. bir de motorun yağ kapağını çıkarıp bakın bakalım mayoneze benzer bir katman oluşmuş mu?
    genellikle üst kapak conrası problemlerinde, genleşme kavanozunda kaynama ve balonlar, suda yağ, yağda da su görülür.

    sorununuz sadece motor sıcakken meydana geliyor demişsiniz. bu da genleşme ile ortaya çıkan bir sorunu yani ya üst kapak contasını ( ki diğer kanıtlarla desteklenmelidir ) ya üst kapakta bir çatlağı, eğriliği, ya da blokta bir çatlağı işaret ediyor.

    ustaların girişmemesi bu nedenden dolayı. üst kapak contasından, diğer semptomların ortaya çıkmamasından ötürü emin olamıyorlar. üst kapak contasını değiştirip sonuç alamamak da var çünkü.

    her halükarda, başka bir kaçak yoksa, ilk etapta üst kapak çıkarılıp basınç ve çatlak testine gönderilmeli, eğer bu parçalarda sorun tespit edilmezse, blok da teste gönderilmeli. en kesin sonuç böyle alınır. aksi takdirde, kafadan konuşarak yapılacak tespitler deneme yanılmadan öteye gidemez.

    iyi şeyler söylemedim kusura bakmayın ama, bu durum böyle.


    edit : antifriz buharlaştığında beyaz izler bırakır. bu izler kaçağın yeri konusunda size yol gösterebilir.



    Cevap için teşekkür ederim,

    Konuyu açtığımdan beri aracı düşük devirde kullanıyorum ve hararet yada su eksiltme gibi bir sorun yok.
    Radyatör çatlak tıkayıcı ilaç ve komple antifiriz değişimide yaptım.
    Şu durumda aracı sıkıştırıp sorunun devam edip etmediğine bakmak istiyorum fakat korkuyorum.

    Artık aracımı gözü parada olmayan, gerçekten ilgilenip yardımcı olabilecek bir ustaya götürmek istiyorum. Fakat bu konuda biraz bahtsızım.
    Sizden ve forumdaki diğer arkadaşlardan ricam, Ankara'da bahsettiğim şartlarda bir usta arıyorum. Ustaya gittiğim zaman beni başından sağacak laflar etmeyecek. Önce beni dinleyecek sonra ilgilenecek bir usta arıyorum. Önerilerinizi bekliyorum arkadaşlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marlbor0

    quote:

    Orijinalden alıntı: blackcoupe

    eğer genleşme kavanozundan su çekmiyorsa, soğutma sisteminin basıncı düşüyor demektir.

    herhangi bir işlem yapmadan , soğutma bağlantılı boruları ve termostatı iyice kontrol edin. radyatör kapağından basınç testi yaparak kaçak varmı iyice bakın. eğer borulardan kaçak olmadığına eminseniz, tespitlerim şu şekilde :

    dediğinize göre, genleşme kavanozunda yağ yok. bir de motorun yağ kapağını çıkarıp bakın bakalım mayoneze benzer bir katman oluşmuş mu?
    genellikle üst kapak conrası problemlerinde, genleşme kavanozunda kaynama ve balonlar, suda yağ, yağda da su görülür.

    sorununuz sadece motor sıcakken meydana geliyor demişsiniz. bu da genleşme ile ortaya çıkan bir sorunu yani ya üst kapak contasını ( ki diğer kanıtlarla desteklenmelidir ) ya üst kapakta bir çatlağı, eğriliği, ya da blokta bir çatlağı işaret ediyor.

    ustaların girişmemesi bu nedenden dolayı. üst kapak contasından, diğer semptomların ortaya çıkmamasından ötürü emin olamıyorlar. üst kapak contasını değiştirip sonuç alamamak da var çünkü.

    her halükarda, başka bir kaçak yoksa, ilk etapta üst kapak çıkarılıp basınç ve çatlak testine gönderilmeli, eğer bu parçalarda sorun tespit edilmezse, blok da teste gönderilmeli. en kesin sonuç böyle alınır. aksi takdirde, kafadan konuşarak yapılacak tespitler deneme yanılmadan öteye gidemez.

    iyi şeyler söylemedim kusura bakmayın ama, bu durum böyle.


    edit : antifriz buharlaştığında beyaz izler bırakır. bu izler kaçağın yeri konusunda size yol gösterebilir.



    Cevap için teşekkür ederim,

    Konuyu açtığımdan beri aracı düşük devirde kullanıyorum ve hararet yada su eksiltme gibi bir sorun yok.
    Radyatör çatlak tıkayıcı ilaç ve komple antifiriz değişimide yaptım.
    Şu durumda aracı sıkıştırıp sorunun devam edip etmediğine bakmak istiyorum fakat korkuyorum.

    Artık aracımı gözü parada olmayan, gerçekten ilgilenip yardımcı olabilecek bir ustaya götürmek istiyorum. Fakat bu konuda biraz bahtsızım.
    Sizden ve forumdaki diğer arkadaşlardan ricam, Ankara'da bahsettiğim şartlarda bir usta arıyorum. Ustaya gittiğim zaman beni başından sağacak laflar etmeyecek. Önce beni dinleyecek sonra ilgilenecek bir usta arıyorum. Önerilerinizi bekliyorum arkadaşlar...

    Alıntıları Göster
    usta konusunda yardımcı olamayacağım için üzgünüm. kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackcoupe

    usta konusunda yardımcı olamayacağım için üzgünüm. kolay gelsin.

    Alıntıları Göster
    Şöyle bir gelişme oldu,

    Bahsettiğim gibi aracımdaki tüm suyu boşaltıp yerine kırmızı antifiriz koydum. ki kaçağın yerini daha iyi tespit edeyim diye.
    4-5 gündür düşük devirde kullanıyorum hiçbir sıkıntı yoktu ama içim hiç rahat etmiyordu.
    Bugün araçla çıktım ve aracı biraz sıkıştırdım yüksek devirde kullandım 2-3 dakika boyunca.
    Sonra baktım hararet ibresi yükselmeye başlıyor. Hemen anladım ve aracı sağa çekip istop ettim.

    Kaputu açtım ki ne göreyim; motorun üstü altı sol tarafı arka taraflar komple kıpkırmızı antifiriz.
    Dikkatli baktığım zaman sol alt kısım devirdaim hortumunun oralardan bi yerden fıçkırttığı belli oluyor. Araçtaki antifirizin %70 ini püskürtmüş.
    Yarın ilk işim ustaya gidip hortumları kontrol ettirmek olacak.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.