Şimdi Ara

Radyatörün üstü sıcak altı soğuk , Neden olabilir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
39.675
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar benım arabanın kalorıferı az ısıtıyor usta kalorıfer radyatoru tıkanmıstır demıstı bende bıraz once kalorıfer hortumlarının sıcaklıklarına baktım gırısı sıcak cıkısıda ondan bıraz daha dusuk bı sıcaklıktaydı

    sonra elımı motor radyatorunun gırıs hortumuna attım acayıp sıcaktı sonra radyatorun alt tarafındakı donus hortumuna el attım buz gıbıydı arabaya bıraz gaz verdım bekledım sonra tekrar kontrol ettım alt taraf yıne soğuktu , motor radyatorunude bu sene basında sıfır orjınalı ıle değiştirdım

    bu radyatarörün üst tarafının sıcak alt tarafının soğuk olması neyi ifade eder , neden boyle bısey yapar ?

    rezerve su kabında herhangı bır pıslık tortu vs de yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FRED BAKER -- 17 Kasım 2010; 19:54:22 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Radyatörün Üstü Sıcak, Altı Soğuksa Neler Yapmalısın?

    Radyatör sistemi, aracın motorunu soğutmak için hayati önem taşır. Ancak bazen radyatörün üstü sıcak, altı soğuksa sorun olabilir. Bu durum, motorun aşırı ısınmasına ve ciddi hasarlara yol açabilir.

    Sorunun Nedenleri:

    Radyatörün üstü sıcak, altı soğuk olmasının birkaç olası nedeni vardır:

    • Arızalı Termostat: Termostat, motorun çalışma sıcaklığını düzenler. Arızalı bir termostat, motorun fazla ısınmasına ve radyatörün alt hortumunun soğuk kalmasına neden olabilir.
    • Tıkalı Hortumlar: Radyatör hortumları, soğutma sıvısının radyatör boyunca akmasını sağlar. Tıkalı hortumlar, soğutma sıvısının düzgün şekilde dolaşmasını engelleyerek radyatörün alt hortumunun soğuk kalmasına neden olabilir.
    • Hava Cebep: Hava cepleri, radyatör içinde oluşarak soğutma sıvısının dolaşmasına engel olabilir. Bu da radyatörün üstü sıcak, altı soğuk olmasına neden olur.
    • Arızalı Su Pompası: Su pompası, soğutma sıvısını motordan radyatöre pompalar. Arızalı bir su pompası, soğutma sıvısının düzgün şekilde dolaşmasını engelleyerek radyatörün alt hortumunun soğuk kalmasına neden olabilir.

    Sorunu Giderme:

    Radyatörün üstü sıcak, altı soğuk sorunu ile karşılaşırsan, aşağıdaki adımları izlemelisin:

    • Motoru kapat ve soğumasını bekle.
    • Termostatı, hortumları, su pompasını ve radyatörde hava ceplerinin olup olmadığını kontrol et.
    • Gerekli onarımları yap veya arızalı parçaları değiştir.
    • Soğutma sıvısını kontrol et ve gerekirse doldur.

    Önemli Hususlar:

    • Radyatör sorunları ciddi hasarlara yol açabilir. Sorunu fark ettiğinde derhal harekete geç.
    • Radyatör sistemindeki onarımları kendin yapmaya çalışma. Kalifiye bir tamirciye başvur.
    • Düzenli olarak radyatör sistemini kontrol et ve soğutma sıvısını değiştir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • yokmu fikri olan ?
  • tam bilgim yok onu söylim

    sistemde hava vardır

    yada tıkalıdır radyatör

    yada araç tam ısınmamıştır.
  • yarın su rezerve kabını tamamen doldurup havasını almayı bı deneyeyım

    radyatoru sıfır taktırdığım ıcın tıkanmasına pek ıhtımal veremıyorum acıkcası

    motor sıcaklığıda normal durumdaydı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRED BAKER

    bu radyatarörün üst tarafının sıcak alt tarafının soğuk olması neyi ifade eder , neden boyle bısey yapar ?



    Simdi radyatoru yeni degistirmissin ama soylediklerin radyatorun tikandigina yada suda tortu olduguna isaret kisacasi bence radyatoru temizlemen lazim

    http://forum.donanimhaber.com/m_23952619/tm.htm

    http://forum.donanimhaber.com/m_10209866/tm.htm

    http://www.renaultclubtr.com/forum/showthread.php?t=19721



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drahte 1905 -- 18 Kasım 2010; 3:37:18 >




  • radyatör tıkalı olsaydı çoktan hararet yapmıştın diye düşünüyorum
    bence radyatörün görevini yapıyor.

    zaten ısınan suda hava gibi yukarı çıkacaktır , dolayısı ile radyatörün üstünün giriş , altının çıkış olması doğal.
    ısınan su radyatörde soğuyarak zaten alt bölüme inecek ve soğutma kanallarına geri dönecektir.
  • evet işin ilginç yanı hararet problemim yok yani radyatör tıkalı olsa bu suyun gıdeceğı 2 yer var bırısı lpg evaparatoru dığerıde kalorıfer radyatoru burdanda su gerı motora donecek ama bunlarda motoru soğutmaya yetmıyeceği aşikar

    ama soyla bısey var ornek olrak soylemem gerekırse radyator gırıs hortumundan su 95 derece olarak gırdı dıyelım alt taraftan cıkan suyunda 50 60 derece gıbı bı ısıda olması gerekmezmı mantıken ? ben elımı radyatorun cıkıs hortumuna ve radyatorun alt taraflarıa surduğumde su bıldığımız soğuk vazıyetteydı yanı boyle 50 60 derecelerde olsa ılık olrak hıssederdım ama su kesınlıkle 20 derece cıvarlarındaydı dıye tahmın edıyorum

    ayrıca ben bu kontrolu yaptığımda araba ıle 1 2 km kadar yol yaptım sonrada yaklasık olrak 15 dakıka kadar olduğu yerde rolantıde calıstı dısarda usemeyım dıye arabanın ıcınde oturup kalorıferı actım , motor kaputunu actığım ılk an fan dusuk devır modunda calısıyordu , arabanın dıs sıcaklık gostergesıde 18 dereceyı gosterıyodu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FRED BAKER -- 18 Kasım 2010; 4:43:42 >




  • .....soruyu sorunu anlamadan cevap yazdım.bazen olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 18 Kasım 2010; 23:46:19 >
  • Radyatör giriş hotumu aşırı sıcak . çıkış hortumu soğuksa termostat arızalı ( kapalı kalmıştır). bu arada fan çok geç açar ve araç hararet yapar. Uzun süre kullanımda su kanatma ve hararet yaşanır. Termostat değişecek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanalbayrak

    Radyatör giriş hotumu aşırı sıcak . çıkış hortumu soğuksa termostat arızalı ( kapalı kalmıştır). bu arada fan çok geç açar ve araç hararet yapar. Uzun süre kullanımda su kanatma ve hararet yaşanır. Termostat değişecek



    valla bu dedıklerınızın hıcbırı yok

    bugun tekrar kontrol ettım durumu

    arabayı calıstırdım hararet 2 cızgının tam altındayken termostat actı radyatore sıcak su gırdı

    bı yerelere gıttık geldık gerı geldığımızde kontrol ettım radyatorun ust ve alt kısımları sıcak ust kısımlar daha sıcaktı , sonra elım radyatorun alttakı donus hortumuna attım , donus hortumunun radyatorden cıktığı yer soğuktu ama motara gıden tarafları sıcaktı

    bısey dıkkatımı cektı arabayı ılk calıstırıp termostadı kontrol ettığımde motor soğuk su gırıs hotumu (radyator cıkıs hortumu) , sıcak su cıkıs hortumuna (radyator gırıs hortumu ) gore cok cok daha erken ısındı bu olay garıbıme gıttı sıcak su radyataore gırmeden soğuk su gırıs hortumu nasıl daha cabuk ısınabılırkı

    arabada hararet olayı felan yok ama bu soğutma sıstemının calısma mantığı benı yedı bıtırdı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FRED BAKER -- 21 Kasım 2010; 23:26:04 >




  • Su pompanızı kontrol ettirin eğer aracınızı antriz olmadan kullanma alışkanlığınız var ise su pompanızın fan grubu zaman içerisinde korozyon sebebi ile aşınarak pompa debisini düşürür veya fan bağlı bulunduğu mil üzerinde milden ayrı olarak dönmeye başlamıştır.(Sıyırma durumu) Bu hallerde aracınızda bahsettiğiniz problem oluşur.Bu hallerde aracı ortalama hızlarda ve normal iklimlerde sorunsuz kullanırken yüksek devir veya sıcak iklimlerde hararet yapmaya başlar motorunuz.Tabiki termostat radyatör vs tüm soğutma grubu elemanlarının sorunsuz çalıştığını varsayıyoruz ve sorunu başka bir yerde arıyoruz şu anda.Bu arada aracınızın markası ve modeli nedir.? bazı araçların soğutma sistemleri çok spesifik özeliklere sahip olmaktadır.örneğin benzinli 1,6 motorlu ford focuslarda genleşme kabı kapağı basınç kaçırır ise araç termostat açmayı çok geciktirir ve hararet yapar.Ama motor ısındıktan sonra bu problem yok olur.sadece soğuk çalıştırmada bu sorunu yapar.Sizin aracınızda böyle huylara sahip olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yalkinh

    Su pompanızı kontrol ettirin eğer aracınızı antriz olmadan kullanma alışkanlığınız var ise su pompanızın fan grubu zaman içerisinde korozyon sebebi ile aşınarak pompa debisini düşürür veya fan bağlı bulunduğu mil üzerinde milden ayrı olarak dönmeye başlamıştır.(Sıyırma durumu) Bu hallerde aracınızda bahsettiğiniz problem oluşur.Bu hallerde aracı ortalama hızlarda ve normal iklimlerde sorunsuz kullanırken yüksek devir veya sıcak iklimlerde hararet yapmaya başlar motorunuz.Tabiki termostat radyatör vs tüm soğutma grubu elemanlarının sorunsuz çalıştığını varsayıyoruz ve sorunu başka bir yerde arıyoruz şu anda.Bu arada aracınızın markası ve modeli nedir.? bazı araçların soğutma sistemleri çok spesifik özeliklere sahip olmaktadır.örneğin benzinli 1,6 motorlu ford focuslarda genleşme kabı kapağı basınç kaçırır ise araç termostat açmayı çok geciktirir ve hararet yapar.Ama motor ısındıktan sonra bu problem yok olur.sadece soğuk çalıştırmada bu sorunu yapar.Sizin aracınızda böyle huylara sahip olabilir.


    Aracım 1990 model renault 25

    arac 1 yıldır bende ılk aldığım zamanlarda hararet problemım olmustu radyator tıkalı olduğundan yenı radyator aldım bununla bırlıkte termostat ve fan musurunude sıfırı ıle değiştirdim ve araca antıfırız koyuldu , yazın ben eksılme gordukce uzerını su ıle tamamladım 1 hafta oncede sıoğutma suyuna takvıye antıfrız ekledım

    aracın bı cok eksığını yaptırdım bakımlarını hıc aksatmıyorum sıfır arabadan cok daha fazla ozen gosterek kullanıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FRED BAKER -- 21 Kasım 2010; 23:26:39 >




  • Eğer İstanbuldaysanız Dolapdere TOYOTA nın hemen arkasında benzin istasyonunun oralarda radyatör tamircisi Kirkor yada Agop ismi aklımda kalmadı bir usta var...Radyatörü söküp şişleyip tertemiz yapıp arabaya takıyor....Fiyatı biraz tuzlu ancak yaptığı iş kesin çözüm....Dolapdere de bir çok usta radyatör tamirini getirip ona yaptırıp üstüne kendi karını koyup arabaya takıyorlar...Bilginize....Saygılarımla..
  • teşekkürler dostum o hatayı bir kere yaptım

    benim aracımda alüminyum radyator var , gittiğim servis daha önce bana hararet problemi için radyatör şişletmeyi önerdi bende tecrübesizliğimden yaptırdım bu işlemi 2 3 gün herşey normaldi sonra araca antifriz koyunca radyator yapıştırılan yerleden patladı ve yolda kaldım kış günü , sonra öğrendimki alüminyum radyatör açılmazmış buda bana ders oldu ve o servise bir daha uğramadım

    saten radyatörü alalı 1 sene oldu ve orjinal radyatör aldım
  • KARDEŞİM RADYÖTÜRÜ DEĞİŞTİN DE TERMOSTATI DEĞİŞTİRMEK AKLINIZA GELŞMEDİ Mİ TERMOSTATIN ARIZALI ALT BORU ISINMIYORSA TERMOSTAT AÇMIYORDUR RADYÖTÖRE SICAK SU GEÇMİYORDUR ... NORMALDE TERMOSTAT BELİRLİ BİR ISIYA GELİNCE (80+) OLDUĞUNDA TERMOSTAT AĞZINI İÇİNDEKİ CİVA SAYESİNDE AÇAR SICAK SU DEVİR DAİM SAYESİNDE RADYORE GELİR ORADA MOTORUN ÖNDEN ALDIĞI SOĞUKLUĞUNDA YARDIMIYLA SOĞUYARAK ALTTAKİ RADYOTÖRÜN ALTINDAN ÇIKAN ALT KALIN BORUDAN TEKRAR MOTOR İÇİNE GEÇER BÖLECE MOTORDA DEVİR DAİMLE SOĞUTMA SAĞLANMIŞ OLUR... USTALIK BİLGİSİ SUNUYORUM SİZE GEÇMİŞ OLSUN TERMOSTAT DEĞİŞECEK KIŞLIK TERMOSOTAT TAKTIRT YAZA GEREK YOK ÜZERİNDEN ÇIKANLA AYNI DERECE DE OLSUN VE ORJİNALİ İLE DEĞİŞTİR TERMOSTAT ÖNEMLİ BİR PARÇADIR MOTORU HARARET YAPTIRIRSIN CONTA YAKARSIN BLOK ÇATLATMAYA KADAR GİDER .. TEKRAR GEÇMİŞ OLSUN ...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.