Şimdi Ara

rampada hararet hızlı yükseliyor (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
52
Cevap
0
Favori
114.892
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertandan

    merhabalar forumda böyle bir konu buldum aynı sorun benim arabamda da var.94 model golf 3.rampada hararet 110 u buluyor çekiş düşüyor.su eksiltme su kaynatma yok 110 hararette bile tahliyeden su akıtmıyor. sistem düzgün işliyor gibi görünüyor ,düz yolda sorun yok ama rampaya geldi mi hararet yükseliyor.radyatör,termostat değişti lpg suyu kalerifer hortmuna baglandı ama sorun devam ediyor.ha birde çok yakmaya başladı.sen sorunu nasıl çözdün öğrenebilirmiyim

    Sn ertandan,

    bir arabanın hararet ibresinin yokuşta inişte 90' dan ileri veya geri gitmesi hiç olası bir durum değildir. Eğer böyle bir şeyle karşılaşılıyorsa, bir sorun var demektir. Yani bu konunun üzerine düşmekte fayda var. Problemli olabilecek radyatör ve termostatı zaten değiştirmişsin. Bunun dışında kontrol edilecek şeyler;

    1- Fanın düzgün çalışıp çalışmadığı kontrol edilmeli. Çünkü yokuş yukarı giderken (hava dışında) motoru soğutacak eleman fandır. Araç hareket etmez iken; klima vb açılıp, devir 3000 lerde boş viteste zorlanır fanın 90 dan sonra açılıp açılmadığı kontrol edilir.
    2- Hararet müşürü kontrol edilebilir. Çünkü normal sayılabilecek 95-98 dereceyi 110 olarak gösteriyor olabilir.

    benim aklıma gelenler bunlar.




  • supap yakmış olabilir, rampada zorlanınca hararet çıkıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tuğberk01

    benim 98 hyundainin hararetiyle bir kış ısınırız yemin ediyorum
    Bunu engellemek için benim yapabileceğim bir şey varmıdır yağını ve buji buji kablolarını yeni değiştirdim 1 ay oldu geçen haftada ankara elazığ arası kesintisiz yol yaptım (850 km) maşşallah sorun yapmadı fakat çok ısındı gaz almaya giriyorum acayip bir ısınma kokusu geliyor dünde dağa çıktım 2-3 üncü viteslerde 3bin-4bin arası devir yaptım sürekli yukarıda durduğumda kaputa dokunamıyordum ısıdan bu normalmidir yoksa bir şeyler yapmalımıyım ?

    Hararet göstergesinde aşırı yükselme var mı? (Hafif oynaklıklar bazı araçlarda normaldir)

    Gelen koku yağ kaçaklarının motor üstünde yüksek ısıya maruz kalmasından genelde kaynaklanır. Motor temizleyici sprey ile soğuk iken güzelce temizlenirse koku ortadan kalkabilir. Yaz aylarında kaputun ısınması normaldir (hele hele sıcak memleketlerde). Kışında aynı şeyle karşılaşıyor musunuz?




  • kokudan şüphem yok koku normal gibi ön camın bitişiğindeki ızgarayı koklayınca farkediliyor yada aracın yanında biraz bekledikten sonra farkediliyor çok siddetli bir koku değil

    Göstergede yarımdan biraz azken yarım yada yarımdan biraz fazla görünüyor.

    Kışın böyle olmuyor

    Normalde ankarada yaşıyorum ankarada çok yokuş tırmanmadım şu anda elazğdayım buralar dağ bayır çok çıkıyorum 2 de çıkmak zorunda kalıyorum 3 atsam araç bazen boğuluyor 2 dede yüksek devir yapıyorum

    Araca sıralı LPG uyumlu ve bende düz LPG var araç eski ve yokuş çıkarken belki 1.5 motor zorlandığından ötürü ısınmış olabilir.

    Durduğumda motorda hiçbir sıkıntı yok sızdırma vs vs yok

    Sizce motor aksamındamı ir problem var yoksa bu normal bir şeymi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tuğberk01 -- 13 Ağustos 2013; 17:17:36 >
  • Bence motorda anormal bir durum yok. Motor hararet göstergesini takip ediniz, normalin dışında hareket etmesi durumunda baktırabilirsiniz. Kazasız, problemsiz sürüşler dilerim.

    Düzeltme: Aracın düz LPG olduğunu yeni fark ettim. Düz LPG' lerde motora giden gaz miktarı ayar vidası ile yapılır ve sıralı sistemlerdeki gibi stabil ayarlanamaz. LPG ayarı sonrası bir seferinde Cinnahı çıkarken aracın bayıldığını, gaz yemediğini ve motordan bahsettiğiniz şekilde kokular geldiğini fark ettim. Gaz ayar vidasını biraz açtığımda problemin kalktığını gördüm. LPG ayar vidası çok kısılırsa (tasarruf maksatlı) motor gerekli patlamayı sağlayamıyor ve hem çekişi olmuyor hem de zorlanma kaynaklı ısınıyor. Eğer tam tersi çok açılması halinde ise motora fazla yakıt gönderilerek (yakıt yanmadan motordan atılıyor) yakıt israfına yol açıyor. Yani her arabanın belli bir ayarı vardır. Ben bunu evirip çevirerek tecrübe etmiştim, ve gaz ayar vidasını hem performans hem de tasarruf yönünden uygun bir konuma gelince (kendim anlayacağım şekilde) üzerine bir çizik atmıştım. Sizde de böyle bir durum söz konusu olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nemutlu -- 14 Ağustos 2013; 11:54:30 >




  • Konuyu hortlatacağım ama bu sorunu yaşayan biri olarak deneyimimi paylaşmak istedim. Benim aracımda da özellikle rampa çıkarken yükselen hararet problemi vardı. Devir daim radyatör müşür değişmediğim şey kalmadı. Ama problem bunlardan kaynaklı değilmiş. Problem silindir kapak contasından çıktı. Contayı değiştikten sonra hararet falan hakgetire çokşükür o gün bu gündür sorun yok... Rampada hararet yaşayan arkadaşlar başka şeye masraf etmeyin ilk baktıracağınız bu olsun... Kazasız belasız yolculuklar....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: killforyou1980

    Konuyu hortlatacağım ama bu sorunu yaşayan biri olarak deneyimimi paylaşmak istedim. Benim aracımda da özellikle rampa çıkarken yükselen hararet problemi vardı. Devir daim radyatör müşür değişmediğim şey kalmadı. Ama problem bunlardan kaynaklı değilmiş. Problem silindir kapak contasından çıktı. Contayı değiştikten sonra hararet falan hakgetire çokşükür o gün bu gündür sorun yok... Rampada hararet yaşayan arkadaşlar başka şeye masraf etmeyin ilk baktıracağınız bu olsun... Kazasız belasız yolculuklar....

    Tekrar hort..
    Silindir kapak contasi isi ilk bakista urkutucu.

    Benim sirali sistem 99 model mazda aracim, bugun 4km lik bir rampada harareti yukseltti. Araba bos,klima 1.kademede, vites 3, devir 4.500, hiz 90-100km.

    Fan calisiyor ama hararet yukseldi.

    Ayni yolu daha sicak havalarda, 3.viteste ve 5500+ devirle defalarca ciktim. Herhangi bir sorun olmuyordu.

    Bir kacak var galiba. Kacagi bulmanin bir yolu var mi ki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba arkadaşlar. 1994 1.5 se otomatik honda civic aracım var. Hararet rampada yükseliyor ve yedek depodan kaynamış su atıyordu. Araç motorundan çok anlamam. Bu arada bu sorun triger ve devir daim değiştirdikten sonra oldu. Sorun radyatör kapağında dediler değiştim olmadı. Radyatör delik olabilir dediler mantıklı gelmedi hortumlar vs bir sürü şey dediler inanmadım.



    Ustalara inatla triger değişirken yanlış bir işlem yapılmış diyorum usta akıl vermiş gibi olduğumu düşünüp zoruna gidiyor alakası yok diyo. Neyse ben bu fikrimden hiç vaz geçmedim. Ustanın birine bu sorunu anlattım sök dersen söker bakarım dedi ama niyeti yok bana soru sormaya başladı araç rampada hararet yükseltiyor evet su kaynatılır evet. Bak dedi bunlar radyatör sorunu. Araç ancak çekiç ten düşerse dediğin sorun sentede olur deyince ben sökmesi için araç çekiç ten düşüyor dedim yalan söyledim sırf açsın baksın diye. Tamam bak şimdi sökerim deyip söktü. Söktükten sonra yanımıza emekli yaşlı bir usta geldi birlikte baktı tabi bu arada yaşlı kurt amca işinin ehli gerçek işinin kurdu benim sorunumdan henüz haber yok görür görmez bak bunda bir diş yanlış dedi 10 derece ayarla bir diş geri çek bana dönüp aracın rampada hararet yükseltiyor muydu dedi evet dedim suyu kaynatır bu hortumları patlatır hepsi oldu dedim. Meğer önceki usta triger takınca bir diş atlatmış ayarlayamamış. Şimdi aracım rampada bırak hararet yükselmesini hararet aşağı düşüyor. Radyatör filan büyük taktırmayın aracın orijinali yeterli bu Muhendisler ustadan az bilemezler aracınıza iyi baktırın arkadaşlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba aynı sorunu yaşıyorum şuan..1991 model mazda 323 f farkar açılan kasa aracım var ve rampa biraz uzun rampa çıkarken hararetim 100-105 lere kadar çıkıyor malesef.bu durum beni arabamdan soğutuyor. sente atlamış bir arabanın çalışmasında farklılık olmaz mı acaba?bunu biz anlayamazmıyız ki?

     rampada hararet hızlı yükseliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba aynı sorunu yaşıyorum şuan..1991 model mazda 323 f farkar açılan kasa aracım var ve rampa biraz uzun rampa çıkarken hararetim 100-105 lere kadar çıkıyor malesef.bu durum beni arabamdan soğutuyor. sente atlamış bir arabanın çalışmasında farklılık olmaz mı acaba?bunu biz anlayamazmıyız ki?

     rampada hararet hızlı yükseliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • selamlar,

    2012 renault symbol sahibiyim, düşük hızda rampa çıkarken hararet yükseliyor. geçen hafta su kaynattı. çekici ile sanayiye çektim fan açmıyor denildi, onarıldı. dün tekrar orman yoluna çıktım. düz yolda 90km hızla hararet ibresi sapmazken 10/15dk orman yolunda hararet hızla yükseldi. gideceğim yere varana kadar hararet kesikli çizgilere ulaşmadı, fan da açtı ama fan açtığı halde hararet artmaya devam ediyordu, bu şekilde yolculuk yapmaya devam etmek zorunda olsam muhtemelen hararet yükselmeye devam edecekti.


    tüm mesajları okudum, sorunu yaşayanlar farklı tedavilerle sorunlarından kurtulmuş,

    -baskı balatadan

    -triger kayışından

    -kapak contasından

    -radyatörden


    buradan çıkardığım sonuç iyi bir ustaya ve şansa ihtiyacım olduğu.

  • Termostat ve devirdaim e bakılsın

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.