Şimdi Ara

rampada hararet hızlı yükseliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
52
Cevap
0
Favori
114.888
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,

    Arabam 99 model honda civic 1.6ies. 100 bin km'de. Bakımları düzenli yapıldı, 15 bin km önce triger ve bütün kayışlar filtreler vs. değişti. Problemsiz sıkıntısız biniyordum. Normalde de sıkıştırmam zaten. Araba LPG'li.

    Aşağı yukarı 1 ay kadar önce yarım saat kadar rampa çıktım (ankara, beypazarı karagöl'e giderken) ama arabayı sıkıştırmadım. Problemide o zaman farkettim, araba rampa çıkarken sıkıştırmadığım halde harareti hızlı yükseliyor mesela çok dik olmayan bir rampayı bile çıkardan 3 dk'da hararet kırmızı bölgenin sınırına ulaşıyor. ve çekişten düştüğü hissediliyor. Ancak normal düz yolda giderken hararet göstergesinde bir değişiklik yok. Fan çalışıyor.

    Bir ustaya gittim, rampada hararet problemini anlattım, (Ankarada Hondacı Kadir Usta) LPG'de yapabilir normaldir falan dedi, araba soğukken suyuna bak dedi yolladı. Daha önceki konuşmalarımızdan da biraz titiz olduğumu söylemişti. Peki dedim. Sonuç arabanın suyu normal su eksiltme yok.

    Bir başka ustaya gittim, (Ankara BAR honda) lpg de yapabileceğini, radyatörümün daha kalın bir radyatör ile değiştirmek gerektiğini söyledi.

    Başka 2 ustaya daha götürdüm (tanıdık hondacı degiller, reno, tofaş) bu sıcakta normal, çekip 10 dk bekle dediler kimseye elletme falan dediler. Salladılar bence.

    Yorumlarınız nelerdir acaba.

    Selamlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ıspanak -- 14 Temmuz 2010; 17:14:14 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Rampada Hararet Hızlı Yükseliyor

    Yokuş veya rampa çıkarken aracınızın hararetinin yükseldiğini fark edebilirsiniz. Bunun nedeni, motorun daha fazla güç üretirken daha fazla ısı üretmesidir.

    Rampada Hararet Neden Yükselir?

    • Artmış Motor Yükü: Yokuş çıkarken motor, aracın ağırlığını çekmek için daha fazla güç üretmek zorundadır. Bu da motorun daha fazla ısı üretmesine neden olur.
    • Azalmış Havalandırma: Rampalar genellikle diktir ve bu da motor bölmesine giren hava akışını azaltabilir. Azalmış havalandırma, motorun ısısını dağıtmasını zorlaştırır.
    • Daha Yüksek Devir: Yokuş çıkarken aracınız genellikle daha yüksek devirlerde çalışır. Bu, motorun daha sıcak çalışmasına neden olur.

    Rampada Hararet Yükselmesi Nasıl Önlenir?

    • Düşük Vites Kullanın: Düşük vitesler, motora daha fazla tork sağlar ve yüksek devirlerde çalışmasını önler.
    • Klima Kullanımını Sınırlayın: Klima, motorun daha fazla çalışmasına neden olur. Rampalarda klima kullanımını sınırlayın.
    • Hafif Gaz Verin: Fazla gaz vermek motora daha fazla yük bindirir. Rampalarda hafif gaz verin.
    • Durun ve Dinlenin: Uzun ve dik rampalarda, motorun soğuması için durup dinlenin.
    • Motor Yağınızı Düzenli Olarak Değiştirin: Temiz motor yağı, motorun daha iyi çalışmasını sağlar ve aşırı ısınmayı önler.

    Arabanız rampalarda sürekli hararet yapıyorsa, mekanik bir sorun olabilir. Bu durumda, bir oto tamircisine danışmanız önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • temmuzun sıcağında hararet yapması doğladır.anladığım kadarıile aracı normal şartlardaki gibi kullanıyorsunuz.yazın bu yakıcı sıcağında çıkacağınız rampaları eskiden çıktığınızdan bir vites düşük çıkın.
    ve gazı az verin .bütün rampaları rahat çıkacağınızdan eminim.kolay gelsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    temmuzun sıcağında hararet yapması doğladır.anladığım kadarıile aracı normal şartlardaki gibi kullanıyorsunuz.yazın bu yakıcı sıcağında çıkacağınız rampaları eskiden çıktığınızdan bir vites düşük çıkın.
    ve gazı az verin .bütün rampaları rahat çıkacağınızdan eminim.kolay gelsin.
    Devirdaim'e bir baktırın triger değiştirirken bir zarar görmüş olabilir.Yada artık ömrünü tamamlamıştır...Belkide Radyatörünüzde tıkanıklık olabilir bir temizletin....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Palacio

    Devirdaim'e bir baktırın triger değiştirirken bir zarar görmüş olabilir.Yada artık ömrünü tamamlamıştır...Belkide Radyatörünüzde tıkanıklık olabilir bir temizletin....

    Alıntıları Göster
    Aynı sorun salı günü triger vs. kayışlar ve devridaim pompası değiştirildikten sonra bende de olmaya başladı. Yarın servise tekrar götürüp baktırıcam. Sonucu yazarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cozger

    Aynı sorun salı günü triger vs. kayışlar ve devridaim pompası değiştirildikten sonra bende de olmaya başladı. Yarın servise tekrar götürüp baktırıcam. Sonucu yazarım.

    Alıntıları Göster
    Dün babamdaydı araba normalde benim tespitime pek güvenmez ama hafta sonu Toroslardaydık, oralardaki rampalarda kendisi görünce problemi anladı. Dün sanayide 1-2 ustaya götürmüş ikisinden elde ettiği sonuç yukarıda @ Palacio'n un dediği gibi trigeri değiştirirken devir daim konusunda ustalardan biri triger değişirken onada bakılmış olması gerektiği gerekiyorsa değişmesi gerektiği.

    Trigeri büyük bakımında 80000 de değiştirdim, Ankara Altan Honda da orada devir daim ile ilgili bir şey söylemediler, değiştirenler oradaki çocuklardı, ona baktılar mı onuda bilmiyorum. Şimdi de devir daimde problem var mı yok mu anlamak için triger vs hep sökülmei gerekiyormuş. Diğer usta olabilir falan filan demiş havalar sıcak vs.

    Babam demiş tamam değiştirelim, yapalım ne diyorsan ama bu sıkıntı çözülecek mi? Büyük ihtimal demişler. E demiş o zaman ne anladım. Bir sürü masraf edeceğiz sıkıntı devam ederse ne olacak.

    Bende bu işi anlamadım. Usta kalmamış memlekette.

    @cozger cevabını bekliyorum.

    Konu hakkında internette biraz araştırma yaptım. Bugünde devam edeceğim bulduklarımı buraya yazarım arayan faydalansın.

    Selamlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ıspanak

    Dün babamdaydı araba normalde benim tespitime pek güvenmez ama hafta sonu Toroslardaydık, oralardaki rampalarda kendisi görünce problemi anladı. Dün sanayide 1-2 ustaya götürmüş ikisinden elde ettiği sonuç yukarıda @ Palacio'n un dediği gibi trigeri değiştirirken devir daim konusunda ustalardan biri triger değişirken onada bakılmış olması gerektiği gerekiyorsa değişmesi gerektiği.

    Trigeri büyük bakımında 80000 de değiştirdim, Ankara Altan Honda da orada devir daim ile ilgili bir şey söylemediler, değiştirenler oradaki çocuklardı, ona baktılar mı onuda bilmiyorum. Şimdi de devir daimde problem var mı yok mu anlamak için triger vs hep sökülmei gerekiyormuş. Diğer usta olabilir falan filan demiş havalar sıcak vs.

    Babam demiş tamam değiştirelim, yapalım ne diyorsan ama bu sıkıntı çözülecek mi? Büyük ihtimal demişler. E demiş o zaman ne anladım. Bir sürü masraf edeceğiz sıkıntı devam ederse ne olacak.

    Bende bu işi anlamadım. Usta kalmamış memlekette.

    @cozger cevabını bekliyorum.

    Konu hakkında internette biraz araştırma yaptım. Bugünde devam edeceğim bulduklarımı buraya yazarım arayan faydalansın.

    Selamlar

    Alıntıları Göster
    selamlar konuyla ilgili internette yaptığım araştırmanın sonuçlarını kısaca yazayım:

    - antifiriz hondalarda olmazsa olmaz deniyor, antifirz eksikliği yaz kış bu tür bir soruna yol açabilirmiş.

    - radyatör kapağındaki lastiğin eskimiş olması,

    - radyatör değişimi ile sorun çözülebilirmiş

    - buji ve buji kablolarının yıllar geçtikçe özelliklerini kaybetmesi,

    - enjektör temizliği

    - devirdaim sigortası ve çarpı özetle devir daim ile ilgili

    - civic eksozları 2 kattan oluşuyormuş özellikle sıcak havalarda ve rampada içerideki kat eksoz büzüşüp hararet yaptırıyormuş, bu içtekinin iptalinin bir zararı olmuyormuş, herhangibir eksozcu yapabiliyormuş (en makul açıklama gibi geldi, İstanbulda başka bir fıorumdaki bir arkadaşın başına gelmiş, botancıda bir ustanın çözüm önerisiymiş işe yaramış)

    - müşür değişimi

    - termostat değişimi

    - radyatörün şişlenmesi temizlenmesi


    Bulduğum sonuçlar bunlar, herhalde soğutma ile ilgili tüm elemanlar yukarıda yazıyor. Hani ev alma komşu al derler ya, uyarlarsak araba alma usta al

    hayırlısı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ıspanak

    selamlar konuyla ilgili internette yaptığım araştırmanın sonuçlarını kısaca yazayım:

    - antifiriz hondalarda olmazsa olmaz deniyor, antifirz eksikliği yaz kış bu tür bir soruna yol açabilirmiş.

    - radyatör kapağındaki lastiğin eskimiş olması,

    - radyatör değişimi ile sorun çözülebilirmiş

    - buji ve buji kablolarının yıllar geçtikçe özelliklerini kaybetmesi,

    - enjektör temizliği

    - devirdaim sigortası ve çarpı özetle devir daim ile ilgili

    - civic eksozları 2 kattan oluşuyormuş özellikle sıcak havalarda ve rampada içerideki kat eksoz büzüşüp hararet yaptırıyormuş, bu içtekinin iptalinin bir zararı olmuyormuş, herhangibir eksozcu yapabiliyormuş (en makul açıklama gibi geldi, İstanbulda başka bir fıorumdaki bir arkadaşın başına gelmiş, botancıda bir ustanın çözüm önerisiymiş işe yaramış)

    - müşür değişimi

    - termostat değişimi

    - radyatörün şişlenmesi temizlenmesi


    Bulduğum sonuçlar bunlar, herhalde soğutma ile ilgili tüm elemanlar yukarıda yazıyor. Hani ev alma komşu al derler ya, uyarlarsak araba alma usta al

    hayırlısı

    Alıntıları Göster
    radyatörün temizliğime özen gösterin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    radyatörün temizliğime özen gösterin.

    Alıntıları Göster
    Araçta sıralı LPG mi yoksa tek nokta karbüratörlü LPG mi var?

    Aynı yokuşta benzinde de denediniz mi? Benzinde de hararet var mı?

    Araç hiç tehlikeli seviyede hararet yaptı mı?

    Su eksiltme var mı?

    Devirdaim pompasından herhangi bir ses geliyor mu?

    Araç manuel şanzıman mı? Otomatik şanzıman mi?

    Manuelse dik yokuşları ortalama hangi devirde ve gaza ne kadar basarak çıkıyorsunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Araçta sıralı LPG mi yoksa tek nokta karbüratörlü LPG mi var?

    Aynı yokuşta benzinde de denediniz mi? Benzinde de hararet var mı?

    Araç hiç tehlikeli seviyede hararet yaptı mı?

    Su eksiltme var mı?

    Devirdaim pompasından herhangi bir ses geliyor mu?

    Araç manuel şanzıman mı? Otomatik şanzıman mi?

    Manuelse dik yokuşları ortalama hangi devirde ve gaza ne kadar basarak çıkıyorsunuz?

    Alıntıları Göster
    @ O.B.K sorularınız sırayla cevaplayayım:

    Arabada sıralı lpg var BRC marka, bujiler yeni değişti ve bu değişimden hemen sonra ayar yapıldı. Bu işlemden öncede rampada denemiştim, sonrasında da denedim (bu haftasonu)

    rampaya sadece benzinde denemedim, ama hararet yükselmeye başladığında benzine alarak denedim, fark etmedi. Yani yükselmeye devam etti.

    Kırmızı bölgede hiç kullanmadım, zaten ciddi rampa yok arabayı kullandığım güzergahta (ankaradayım) bugüne kadar 2 sefer 5 dk'lık ve daha fazlalık rampa çıktım. İkisinde de hararet hızlı yükseldi.

    Su eksiltme yok, ne yedek depodan nede araba soğukken radyatörü açıp baktım, su eksiltme yok.

    Devir daim sesini bilmediğimden buna bir cevap veremeyeceğim ama araba çalışırken sanki dizelmiş gibi bir ses geliyor arabanın içine değilde, dışarıdan duyuluyor, bugüne kadar bakımlarında vs. ustalar vs. duydular bir şey demediler, normal yani.

    Manuel vites

    Yokuşlarda vs arabayı sıkıştırmıyorum, normal devri neyse onda çıkıyorum, yani diyelim yokuşa 100 ile girdim 100 ile çıkayım diye gaza basma vs yapmıyorum, mümkün olduğunca vites değiştirmeden çıkmaya çalışıyorum onda da eğer rampa ciddi ise daha başlamadan bir vites düşürüyorum. Ama zorlamak için değil zorlamamak için. Normalde 2000-3500 aralığında kullanıyorum arabayı, lazım olursa 4000-4500 sollama vb. durumlarda.

    İlgilendiğiniz için teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ıspanak -- 15 Temmuz 2010; 18:10:07 >




  • Düşük devirde çok gaz verip yüksek viteste rampa tepiyorsanız yapabilir. Zaten havalar çok sıcak.
    Az gaz verip düşük hızda ve düşük viteste 3000-4000 devir aralığında tırmanırsanız daha az hararet sorunu çekersiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Düşük devirde çok gaz verip yüksek viteste rampa tepiyorsanız yapabilir. Zaten havalar çok sıcak.
    Az gaz verip düşük hızda ve düşük viteste 3000-4000 devir aralığında tırmanırsanız daha az hararet sorunu çekersiniz.
    @ıspanak;

    Hararetin 3 ana sebebi vardır;

    1-yakıt sistemi (genelde fakir karışım, bazı durumlarda zengin karışım)

    2-soğutma sistemi (fan, müşür, radyatör, devirdaim, soğutma sıvısı..)

    3-sürüş

    YAKIT;
    - Yakıt sistemi ihtimali LPG'den dolayı ilk akla gelen ihtimal. Eğer tamamen benzinde deneme imkanınız olursa veya OBD'den LFT(uzun dönem yakıt düzeltmesi) değerini kontrol edebilirseniz bu ihtimali ekarte edebiliriz.

    SOĞUTMA;
    - Soğutma sisteminde ilk yapılacak iş soğutma sıvısını doğru oranda antifrizle değiştirmektir. Değiştirirken de boşalttığınız sıvıda bas, yağ var mı kontrol edilmeli.
    - Fan düzgün şekilde devreye giriyor mu araç dururken kontrol edilmeli. Kaç derecede devreye girdiğine bakılacak müşür ve termostat hakkında fikir yürütülmeli.
    - Radyatördeki olası dış toz-pislik tıkanmalarına karşı radyatör dıştan temizlenmeli. Ayrıca soğutma sıvısı değişirken çıkan sıvıda pas görülüyorsa radyatörde tıkanıklık olup olmadığı kontrol edilmeli.
    - Devirdaimde herhangi bir sorun olması durumunda su eksilmesi veya ses ortaya çıkar. Ayrıca devirdaimin durumu radyatöre giden su hortumunda devirle birlikte oluşan artma ile gözlemlenebilir. Ve devirdaim motor steteskopu ile de dinlenebilir. Yani devirdaim de kolay ekarte edilebilir.
    -Tesisat içinde, motor bloğunda veya radyatördeki bir tıkanıklık da benzer soğutma performansı düşüşlerini yapar.

    SÜRÜŞ;
    -Yokuşta devirin ve gaz pedalının konumu soğutma ihtiyacı ve soğutma performansı açısından önemlidir. Gaz pedalına daha fazla basılması soğutma ihtiyacını artırırken devrin artması da artan devirdaim hızı ile soğutma performansını arttırır. Bu yüzden minimum gaz pedalı açısı ve optimum devir seçilmeli. Tarif ettiğiniz sürüşten de bunun aksi şekilde kullanmadığınızı düşünüyorum. Ama hatırlatmakta fayda var.

    Sonuç olarak bozuk olduğu tespit edilmeden devirdaimi değiştirmek yanlış olur. Şimdiye kadarki tarifinizden de bozuk olmadığı anlaşılıyor.

    Biraz daha gözlem yapmanızda fayda var.

    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    @ıspanak;

    Hararetin 3 ana sebebi vardır;

    1-yakıt sistemi (genelde fakir karışım, bazı durumlarda zengin karışım)

    2-soğutma sistemi (fan, müşür, radyatör, devirdaim, soğutma sıvısı..)

    3-sürüş

    YAKIT;
    - Yakıt sistemi ihtimali LPG'den dolayı ilk akla gelen ihtimal. Eğer tamamen benzinde deneme imkanınız olursa veya OBD'den LFT(uzun dönem yakıt düzeltmesi) değerini kontrol edebilirseniz bu ihtimali ekarte edebiliriz.

    SOĞUTMA;
    - Soğutma sisteminde ilk yapılacak iş soğutma sıvısını doğru oranda antifrizle değiştirmektir. Değiştirirken de boşalttığınız sıvıda bas, yağ var mı kontrol edilmeli.
    - Fan düzgün şekilde devreye giriyor mu araç dururken kontrol edilmeli. Kaç derecede devreye girdiğine bakılacak müşür ve termostat hakkında fikir yürütülmeli.
    - Radyatördeki olası dış toz-pislik tıkanmalarına karşı radyatör dıştan temizlenmeli. Ayrıca soğutma sıvısı değişirken çıkan sıvıda pas görülüyorsa radyatörde tıkanıklık olup olmadığı kontrol edilmeli.
    - Devirdaimde herhangi bir sorun olması durumunda su eksilmesi veya ses ortaya çıkar. Ayrıca devirdaimin durumu radyatöre giden su hortumunda devirle birlikte oluşan artma ile gözlemlenebilir. Ve devirdaim motor steteskopu ile de dinlenebilir. Yani devirdaim de kolay ekarte edilebilir.
    -Tesisat içinde, motor bloğunda veya radyatördeki bir tıkanıklık da benzer soğutma performansı düşüşlerini yapar.

    SÜRÜŞ;
    -Yokuşta devirin ve gaz pedalının konumu soğutma ihtiyacı ve soğutma performansı açısından önemlidir. Gaz pedalına daha fazla basılması soğutma ihtiyacını artırırken devrin artması da artan devirdaim hızı ile soğutma performansını arttırır. Bu yüzden minimum gaz pedalı açısı ve optimum devir seçilmeli. Tarif ettiğiniz sürüşten de bunun aksi şekilde kullanmadığınızı düşünüyorum. Ama hatırlatmakta fayda var.

    Sonuç olarak bozuk olduğu tespit edilmeden devirdaimi değiştirmek yanlış olur. Şimdiye kadarki tarifinizden de bozuk olmadığı anlaşılıyor.

    Biraz daha gözlem yapmanızda fayda var.

    Kolay gelsin.

    Alıntıları Göster
    Hem gazda hem benzinde yokuş çıkarken hararet yükseliyorsa, motorun rektefe isteme ihtimali kuvvetli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tranco buscas

    Hem gazda hem benzinde yokuş çıkarken hararet yükseliyorsa, motorun rektefe isteme ihtimali kuvvetli.

    Alıntıları Göster
    bende akçaydan istanbula geldim gecenlerde aracım citroen saxo 1.4i motor sıcakken ramparlarda ve gidişte cekişi cok azalıyor.

    tamam baskı balata bitik arabanın gidişi azaldı cok ama mola verdikten sonra araba cok daha iyi kaçıyor

    araba 102 binde 96 binde iken

    triger kayısı bujiler buji kabloları yag yag filtresi benzin filtresi hava filtresi ve benzin pompasını deiştirmiştim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacem

    bende akçaydan istanbula geldim gecenlerde aracım citroen saxo 1.4i motor sıcakken ramparlarda ve gidişte cekişi cok azalıyor.

    tamam baskı balata bitik arabanın gidişi azaldı cok ama mola verdikten sonra araba cok daha iyi kaçıyor

    araba 102 binde 96 binde iken

    triger kayısı bujiler buji kabloları yag yag filtresi benzin filtresi hava filtresi ve benzin pompasını deiştirmiştim

    Alıntıları Göster
    Dostum, LPG nin benzine göre yanma sıcaklıkları daha yüksek. Bu motor ve soğutma sistemi benzin için tasarlanmış. Özellikle yokuşta bu tarz problemler yaşaman normal.

    Eğer hararet seviyen çok artarsa, aracı kenara çek, sakın stop etme! , rolantide çalışsın 5 dakika, sonra yoluna devam et. Problem olacağını düşünmüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    Dostum, LPG nin benzine göre yanma sıcaklıkları daha yüksek. Bu motor ve soğutma sistemi benzin için tasarlanmış. Özellikle yokuşta bu tarz problemler yaşaman normal.

    Eğer hararet seviyen çok artarsa, aracı kenara çek, sakın stop etme! , rolantide çalışsın 5 dakika, sonra yoluna devam et. Problem olacağını düşünmüyorum.


    bende öyle yapıyorum ama sorun mesela haftasonu toroslarda (sertavul tarafları) rampada hararet yükseldi, durdum kenara çektim rölantida soğudu, sonra yeniden yola devam 5 dk sonra yine hararet tehlikeli seviyelere yükseldi.

    Yani sıkıntı hararet rampada hızlı yükseliyor

    O.B.K'nın önerileri takip edeceğim haftasonu vaktim olursa, ona göre bakacağım artık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ıspanak -- 16 Temmuz 2010; 10:51:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Hararetin 3 ana sebebi vardır;

    1-yakıt sistemi (genelde fakir karışım, bazı durumlarda zengin karışım)

    2-soğutma sistemi (fan, müşür, radyatör, devirdaim, soğutma sıvısı..)

    3-sürüş

    YAKIT;
    - Yakıt sistemi ihtimali LPG'den dolayı ilk akla gelen ihtimal. Eğer tamamen benzinde deneme imkanınız olursa veya OBD'den LFT(uzun dönem yakıt düzeltmesi) değerini kontrol edebilirseniz bu ihtimali ekarte edebiliriz.

    SOĞUTMA;
    - Soğutma sisteminde ilk yapılacak iş soğutma sıvısını doğru oranda antifrizle değiştirmektir. Değiştirirken de boşalttığınız sıvıda bas, yağ var mı kontrol edilmeli.
    - Fan düzgün şekilde devreye giriyor mu araç dururken kontrol edilmeli. Kaç derecede devreye girdiğine bakılacak müşür ve termostat hakkında fikir yürütülmeli.
    - Radyatördeki olası dış toz-pislik tıkanmalarına karşı radyatör dıştan temizlenmeli. Ayrıca soğutma sıvısı değişirken çıkan sıvıda pas görülüyorsa radyatörde tıkanıklık olup olmadığı kontrol edilmeli.
    - Devirdaimde herhangi bir sorun olması durumunda su eksilmesi veya ses ortaya çıkar. Ayrıca devirdaimin durumu radyatöre giden su hortumunda devirle birlikte oluşan artma ile gözlemlenebilir. Ve devirdaim motor steteskopu ile de dinlenebilir. Yani devirdaim de kolay ekarte edilebilir.
    -Tesisat içinde, motor bloğunda veya radyatördeki bir tıkanıklık da benzer soğutma performansı düşüşlerini yapar.

    SÜRÜŞ;
    -Yokuşta devirin ve gaz pedalının konumu soğutma ihtiyacı ve soğutma performansı açısından önemlidir. Gaz pedalına daha fazla basılması soğutma ihtiyacını artırırken devrin artması da artan devirdaim hızı ile soğutma performansını arttırır. Bu yüzden minimum gaz pedalı açısı ve optimum devir seçilmeli. Tarif ettiğiniz sürüşten de bunun aksi şekilde kullanmadığınızı düşünüyorum. Ama hatırlatmakta fayda var.

    Sonuç olarak bozuk olduğu tespit edilmeden devirdaimi değiştirmek yanlış olur. Şimdiye kadarki tarifinizden de bozuk olmadığı anlaşılıyor.

    Biraz daha gözlem yapmanızda fayda var.

    Kolay gelsin.


    Ispanak konu ile ilgili görüşlerimi istemişsin ama yazacaklarımı(belki daha fazlasını) O.B.K hocam yazmış. Hondaların hararet sorunu yapma ihtimali normalde çok düşüktür ama LPG benim kafamı karıştırıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Hararetin 3 ana sebebi vardır;

    1-yakıt sistemi (genelde fakir karışım, bazı durumlarda zengin karışım)

    2-soğutma sistemi (fan, müşür, radyatör, devirdaim, soğutma sıvısı..)

    3-sürüş

    YAKIT;
    - Yakıt sistemi ihtimali LPG'den dolayı ilk akla gelen ihtimal. Eğer tamamen benzinde deneme imkanınız olursa veya OBD'den LFT(uzun dönem yakıt düzeltmesi) değerini kontrol edebilirseniz bu ihtimali ekarte edebiliriz.

    SOĞUTMA;
    - Soğutma sisteminde ilk yapılacak iş soğutma sıvısını doğru oranda antifrizle değiştirmektir. Değiştirirken de boşalttığınız sıvıda bas, yağ var mı kontrol edilmeli.
    - Fan düzgün şekilde devreye giriyor mu araç dururken kontrol edilmeli. Kaç derecede devreye girdiğine bakılacak müşür ve termostat hakkında fikir yürütülmeli.
    - Radyatördeki olası dış toz-pislik tıkanmalarına karşı radyatör dıştan temizlenmeli. Ayrıca soğutma sıvısı değişirken çıkan sıvıda pas görülüyorsa radyatörde tıkanıklık olup olmadığı kontrol edilmeli.
    - Devirdaimde herhangi bir sorun olması durumunda su eksilmesi veya ses ortaya çıkar. Ayrıca devirdaimin durumu radyatöre giden su hortumunda devirle birlikte oluşan artma ile gözlemlenebilir. Ve devirdaim motor steteskopu ile de dinlenebilir. Yani devirdaim de kolay ekarte edilebilir.
    -Tesisat içinde, motor bloğunda veya radyatördeki bir tıkanıklık da benzer soğutma performansı düşüşlerini yapar.

    SÜRÜŞ;
    -Yokuşta devirin ve gaz pedalının konumu soğutma ihtiyacı ve soğutma performansı açısından önemlidir. Gaz pedalına daha fazla basılması soğutma ihtiyacını artırırken devrin artması da artan devirdaim hızı ile soğutma performansını arttırır. Bu yüzden minimum gaz pedalı açısı ve optimum devir seçilmeli. Tarif ettiğiniz sürüşten de bunun aksi şekilde kullanmadığınızı düşünüyorum. Ama hatırlatmakta fayda var.

    Sonuç olarak bozuk olduğu tespit edilmeden devirdaimi değiştirmek yanlış olur. Şimdiye kadarki tarifinizden de bozuk olmadığı anlaşılıyor.

    Biraz daha gözlem yapmanızda fayda var.

    Kolay gelsin.


    Ispanak konu ile ilgili görüşlerimi istemişsin ama yazacaklarımı(belki daha fazlasını) O.B.K hocam yazmış. Hondaların hararet sorunu yapma ihtimali normalde çok düşüktür ama LPG benim kafamı karıştırıyor.

    Alıntıları Göster
    @Rice-R,

    ilgin için teşekkür ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ıspanak

    @Rice-R,

    ilgin için teşekkür ederim


    İstanbulda olsaydın seninle birlikte bir servise giderdik, bir de onlar bakardı aracına. Ama sanırım ankaradasın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ıspanak

    @Rice-R,

    ilgin için teşekkür ederim


    İstanbulda olsaydın seninle birlikte bir servise giderdik, bir de onlar bakardı aracına. Ama sanırım ankaradasın

    Alıntıları Göster
    evet hocam ankaradayım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ıspanak

    evet hocam ankaradayım

    Alıntıları Göster
    Arabayı haftaya pazartesi veya salı servise götüreceğim. Sonucu da buradan paylaşırım. Aceleniz varsa veya gerek duyarsanız bana p.m. atmanız durumunda sizi benim götürdüğüm servise de yönlendirebilirim.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.