Şimdi Ara

Uzun yokuşta hararetin 70lere düşmesi normal mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
4.693
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bilen bilir Hatay Belenden Antakyaya inerken 5-6 km boyunca hiç gaza basmadan inebileceğiniz bir yokuş var.
    Yokuşun tam sonlarında hararet hafif inmeye başlıyor.
    Geri düz yola inince 90na çıkıyor.

    Bu durum normal mi?
    Teknik açıdan açıklaması nedir?

    Araç 2009 1.6 jetta.
    Lpg ve benzinde de sonuç aynı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Benim eski aracımda da benzer bir durum vardı, termostatı arızalı olduğu için böyle olduğu söylenmişti. Ancak yaptırmadım ve yokuş aşağı hararet düşük şekilde sürdüm aylarca ... Sonra aracı sattım, sattığım kişide ne oldu bilemiyorum. Muhtemelen termostatı değiştirmiştir.
  • Ateşleme yok, açığa çıkan ısı yok. Bol bol rüzgar var. Normal bence.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZETEC SE

    Ateşleme yok, açığa çıkan ısı yok. Bol bol rüzgar var. Normal bence.

    hocam peki. sonuçla silindir içinde bir hareket yok mu?
    bunun ortaya çıkardığı bir ısı olması gerek.

    Isı müşüründe olabilir mi sıkıntı?
  • Termostatı kontrol edin, termostat bozuk değilse normal :))



    termostatı kontrolu çok basit, aracı soguk iken 2-3km sürün sonra kaputu açıp radyatöre dokunun, sıcak su var ise termostat açık kalmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zero01


    quote:

    Orijinalden alıntı: ZETEC SE

    Ateşleme yok, açığa çıkan ısı yok. Bol bol rüzgar var. Normal bence.

    hocam peki. sonuçla silindir içinde bir hareket yok mu?
    bunun ortaya çıkardığı bir ısı olması gerek.

    Isı müşüründe olabilir mi sıkıntı?


    Arabanın önü ne kadar havaya kalkarsa hava girişi hızlanır ve termostat daha başarılı dolaşım yapacağı için sıcaklık azalır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Termostat açık kalmış olabilir. Belirli bir sıcaklığın altına indiğinde ( genelde 80c) termostatın kapanıp sıcak suyun motor içinde devir daim olması lazım. Bu sayede motor uzun süre sıcaklığını koruyarak yola devam edebilir. Termostata baktırın. Bozuksa değiştirin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acr -- 19 Şubat 2018; 20:17:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Çok büyük bir ihtimalle termostat arızalı hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gayet tâbii bir olaydır. Isı çıkarmayan motor ısınmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Düz yolda giderken hararet normal ise termostatta sıkıntı yoktur termostat açık kalsa düz yolda giderken de motor soğuk çalışır 5-6 km yokuş inerken motorun soğuması normaldir viteste iniyorsanız gaza basmadığınız için yakıt gönderilmez ve yanma gerçekleşmeyeceği için motoru 90 derece sıcaklıkta tutacak bir faktör yok sadece motorun hareketiyle 90 derece sıcaklığın oluşması çok zordur o yüzden bu durum gayet normal özellikle bu havalarda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lokasyon vermemin sebebi aynı durumu acaba yaşayan var mıdır diye? Belen yokuşu



    Termostat yeni değişti.

    Önceki 50lere düşüyordu.

    Antifiriz değiştirdim.

    Hava alma vs gibi bir durum olabilir mi acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Termostatı açık kalan aracımda bırakın yokuşu, dışarısı 9-10 derece iken otobanda düz yolda sabit gaz ile giderken dahi sıcaklık 65 derece civarlarına düşüyordu.
    5-6 km hiç gaza basmadan gittiyseniz 70'lere düşmesi çok normal.
    Eğer görece soğuk havalarda (10 derece altı) sakin sürüşte (90 civarı giderken) düz yolda hararet düşmüyorsa sorun yoktur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Termostatı açık kalan aracımda bırakın yokuşu, dışarısı 9-10 derece iken otobanda düz yolda sabit gaz ile giderken dahi sıcaklık 65 derece civarlarına düşüyordu.
    5-6 km hiç gaza basmadan gittiyseniz 70'lere düşmesi çok normal.
    Eğer görece soğuk havalarda (10 derece altı) sakin sürüşte (90 civarı giderken) düz yolda hararet düşmüyorsa sorun yoktur.

    düz yolda sorun yok hocam.
    yokuşta oluyor.

    ama daha önce olmayan bir durum neden şimdi oluyor onu çözemedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zero01


    quote:

    Orijinalden alıntı: ZETEC SE

    Ateşleme yok, açığa çıkan ısı yok. Bol bol rüzgar var. Normal bence.

    hocam peki. sonuçla silindir içinde bir hareket yok mu?
    bunun ortaya çıkardığı bir ısı olması gerek.

    Isı müşüründe olabilir mi sıkıntı?


    Silindir hareket ediyor ama sürtünme çok düşük olduğu için, ısı açığa çıkması için bir sebep yok. Normal bir durum yani sıcaklığın düşmesi.
  • zero01 kullanıcısına yanıt
    derecesine bağlı termostat çeşitleri var. orjinali gibi olan bir termostat olmayabilir takılan
  • Genel anlamda termostat kontrolü icin sürüş boyunca 2009 jetta da yağ sicakligi gostergesi varsa ve 70 ile 100°C arasindaysa hersey normaldir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 20 Şubat 2018; 8:41:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • termostat arızalı kesin aracınız çok yakar ve rolanti iner çıkar soğuk havalarda daha belirgin hissedilir
  • Güzel denk geldim konuya, ben de bu durumu otomatik vitesli araçlarda merak ediyorum. Ankara da çok rampalı bir şehir ve haliyle çıkışı kadar inişi de var bu rampaların.

    Doğası gereği otomatik vites araç hep ileri gitmek istiyor, iniş esnasında ayağımız genelde fren üzerinde duruyor ama aslında vites "d" konumunda olduğundan araç ileri gitme potansiyeli ile hareket ediyor. Bu durum yakıt tüketimi ve hararette nasıl etkisini gösterir?

    Böyle uzun mesafeli inişlerde vitesi manuele alıp gitmenin faydası olur mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 20 Şubat 2018; 10:21:9 >
  • Sağlıklı bir araçta sıcaklık kafasına göre inip çıkmaz. Motor suyu sıcaklığı 90 dereceden aşağı düşüyor ise termostat kaçırıyordur. Düz yolda kısa mesafede bu inişler dikkatten kaçabilir.

    Motor olması gereken sıcaklıkta olduğu sürece yakıtı verimli harcar. Bu yüzden termostat denilen ısıya duyarlı eleman sayesinde sıcaklık sabit tutulmaktadır.
  • hararet biraz düşebilir, ama ne kadar düştüğü önemli. öyle 60 dereceleri görüyorsa termostat kesin açık kalmış demektir.
    tüketimi arttırır, duruma göre lpgdeki gidişi etkilebilir. termostat genel olarak ucuz bir parça, en sağlıklısı soğutma suyu ile birlikte değiştirmektir.

    @MÜŞAVİR, aracınız tam otomatik ise boştayken hareket etmemeniz gerekir, şanzımana zarar verir. ayrıca yine tam otomatikse eğer rampa aşağı olabilecek en üst vitesi seçiyor zaten, yani dururken olduğu gibi bir itme durumu oluşmuyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.