Şimdi Ara

SARI ARIZA LAMBASI [ANA KONU]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
56
Cevap
3
Favori
142.691
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar;
    Bu konuda sizlere "sarı arıza lambası" veya motor arıza lambası adıyla bilinen ve çoğumuzun bazen veya bir çok defa karşılaştığı lamba ile ilgili detaylı bilgiler vermeye çalışacağım.

     SARI ARIZA LAMBASI [ANA KONU]




    1) Sarı arıza lambası nedir ?

    Tüm araçların ön panelinde, araç hakkında birçok bilgi sunan çeşitli uyarı ışıkları bulunur. Bunlardan biri de motor arıza lambasıdır. Genellikle hız göstergesi üzerinde uygun bir konuma yerleştirilen bu ışık, motor görünümündedir.

    Motor arıza lambasının temel görevi motorda ters giden şeyleri göstermektir. Lamba özellikle son model araçlarda sarı ve kırmızı olmak üzere iki farklı renkte yanar. Bu lambanın sürücü tarafından özellikle takip edilmesi önerilir.

    Motor arıza lambası araçlar ilk çalıştırıldığında yanar. Ancak lambanın bu sırada yanması araçta herhangi bir motor arızası olduğunu işaret etmez. Bu sırada yanan lamba sadece kontrol ile alakalıdır ve lambanın çalışıp çalışmadığı noktasında bilgi verir. Araç çalışma anında motor arıza lambasının yanmasından çok yanmaması sorundur ve arıza bir an önce giderilmelidir.

     SARI ARIZA LAMBASI [ANA KONU]

    veya bu şekilde


     SARI ARIZA LAMBASI [ANA KONU]

    2) Sarı arıza lambası neden yanar?

    Bunun bir çok nedeni vardır. Sadece bir şey ile nitelendirmek hata olur. Başlıca sebepleri şunlardır;

    1)Oksijen sensörü (Özellikle lpg li araçlarda yakıt karışımının ayarlanamamasından dolayı)

    2)Katalitik konvertör

    3)Yakıt sensörleri (geçici olabilir)

    4)Kızdırma bujisi arızası (dizel)

    5)Ateşleme bobini arızası (benzin)

    3)Hangi sebepten yandığını kesin olarak nasıl öğrenebiliriz ?

    1) Aracı serviste bilgisayara bağlatmak

    2)OBD cihazı satın almak

    Eskiden teknoloji ve internet bu kadar gelişmemişken ustalar bir arıza tespitine para alıyorlardı. Şuan çevremde bir çoğu para bile istemiyor. Teknolojinin gelişmesi, insanların bilinçlenmesi bunda önemli faktör. Gelelim OBD cihazlarına... (Nam-ı diğer sarı arıza lambası killer )

     SARI ARIZA LAMBASI [ANA KONU]

     SARI ARIZA LAMBASI [ANA KONU]


    - OBD nedir , neyin nesidir ?

    1970 yılında Çevre Koruma Ajansı (EPA)'nın kurulmasının ardından yapılan kongrede Temiz Hava Yasası devreye girdi. Yasanın devreye girmesi ile araçlarda emisyon ve çevre kirliliğini minimuma düşürmek için araçlarda ECU (electronic control unit) ve sensörler kullanılmaya başlandı.

    OBD kullanılmaya başladıktan sonra "Otomotiv Mühendisleri Derneği" bir kongre yaptı ve kongrede alınan kararlar gereğince araçlarda genel olarak standart bir soket kullanılması gerektiğini sinyal gönderimlerinin bu standart soket üzerinden yapılacağı kararını aldı ve bunun üzerine 1996 yılından sonra üretilen araçlarda OBD2 soketi kullanılması zorunlu oldu.

    - ABD'de 1 Ocak 1996 tarihinden sonra,
    - Avrupa Birliği 1 Ocak 2001' den sonra,
    - Dizel motorlarda 1 Ocak 2003 tarihinden sonra üretilen tüm araçlarda OBD2 soketi kullanılmıştır.

    -OBD2 cihazını nasıl kullanabilirim? Zor mudur?


    Çok kolay ve zevklidir.

    Obd cihazını kullanmak için yapmanız gereken;
    -1 adet android (en kolay yöntem) cihaz veya windows cihaz (IOS desteği hakkında bilgim yok)

    -Android telefonu üzerinden bir obd2 scanner yüklemek. (Tam sürüm ve kullanışlı bir program linki vereceğim)



    -Obd soketinin nerede olduğunu bilmek veya öğrenmek. (Bunu öğrenmek için yine android market üzerinde çok güzel bir program paylaşacağım. Soketin nerede olduğunu kolaylıkla bulabilirsiniz)



    Son olarak programın nasıl çalıştığını ve kullanıldığını anlamak için



    -Arıza kodları hakkında bilgi sahibi olmak ?


    Arızayı tarattığınız zaman genelde p0132 (mesela) gibi kodlar çıkacaktır. Bu kodların karşılığını aşağıdaki dökümandan bulabilirsiniz.

    http://www.dogacelektronik.com/download/ariza-kodlari/ariza-kodlari-p-genel-turkce.pdf

    Fakat benim size tavsiyem şu şekildedir :

    Mesela p0115 şeklinde bir arıza aldınız ve Opel marka bir aracınız var. Direk listeden bakmak yerine Google'dan "opel p0115 arızası" şeklinde arama yapmanız ve forumlarda gezinip bir bilgi edinmeye çalışmanızdır. Çünkü bazen opelde aynı kod fiat'da farklı karşılığa denk gelebiliyor. Liste sizi aldatmasın.

    -Obd cihazını nereden alabiliriz?


    Gittigidiyor, n11 gibi sitelerde 20-30 lira civarı fiyatı var. Aliexpress'te de mevcut. Mesela ben şu satıcıdan almıştım ve memnunum




    Fakat 5-10 lira için beklemeye değmez



    Son olarak önemli hususlar !


    1) OBD cihazını ters şekilde takmaya çalışarak zorlamayın

    2) Eğer kontak kapalı olduğunda da obd cihazının lambaları yanıyorsa cihazı araba üzerinde takılı bırakmayın

    3) Mesela arızayı öğrendiniz ve ustaya gideceksiniz çözüm için. Arızayı silmeyin ki usta da görebilsin.




    TEŞEKKÜRLER VE BENSİZ GÜNLER DİLERİM :)







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Sarı Arıza Lambası: Neden Yanar ve Ne Yapmalısın?

    Motor arıza lamban, aracın elektronik kontrol sisteminden bir hata kodu aldığında sarı renkte yanar. Bu, "motor arıza lambası sarı yanıyor" uyarısıyla karşılaşmana neden olabilir.

    Motor Arıza Lambası Sarı Yanıyor Dizel Araçlar

    Dizel araçlarda sarı motor arıza lambası, genellikle egzoz emisyon sistemindeki bir sorunu gösterir. Bu, dizel partikül filtresinin tıkanması, egzoz gazı devridaim valfindeki bir sorun veya turboşarj sorunları olabilir.

    Motor Arıza Lambası Sarı Yanıyor Benzinli Araçlar

    Benzinli araçlarda sarı motor arıza lambası, motor yönetim sistemindeki çeşitli sorunları gösterebilir. Bunlar arasında yakıt enjeksiyon sorunları, ateşleme sorunları veya oksijen sensör arızaları bulunabilir.

    Sarı Motor Işığı Neden Yanar?

    Sarı motor ışığı, aracının elektronik kontrol ünitesinden (ECU) bir hata kodu aldığında yanar. Bu kodu okumak için özel bir tarayıcıya ihtiyaç duyulur.

    Sarı Motor Arıza Lambası Yanıyor, Ne Yapmalısın?

    Sarı motor arıza lambası yandığında, aşağıdaki adımları uygulamak önemlidir:

    • Öncelikle aracını güvenli bir yere park et.
    • Araç kullanmaya devam etmeden önce sorunun nedenini belirlemek için aracını bir servise götür.
    • ECU kodunu okuyup gerekli onarımları yapacaklar.

    Sonuç

    Sarı motor arıza lambası, aracının elektronik kontrol sisteminden bir hata kodu aldığında yanar. Dizel ve benzinli araçlarda farklı sorunları gösterebilir. Lambanın yandığını fark ettiğinde, sorunun nedenini belirlemek ve gerekli onarımları yaptırmak için aracını bir servise götürmelisin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Konu-nick uyumu.

    Bu arada faydalı bir konu emeğinize sağlık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gkhn2355 -- 11 Eylül 2016; 20:16:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gkhn2355

    Konu-nick uyumu.

    Bu arada faydalı bir konu emeğinize sağlık.

    Rica ederim.
  • Aylardır yanıyor bu lamba aracımda belkide yıl olmuştur.Aracı cihaza bağladik arka oksijen sensörü arızası vardı değiştirdik lamba söndü 3 4 ay,sonra yandı tekrar bu defa ön oksijen sensörü arızası verdi onuda değiştirdim yine yandı cihaza bağlaysam yine bunlardan birini diyecek kesin.Artık dokunmuyorum yansın dursun ne hali varsa görsün
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58

    Aylardır yanıyor bu lamba aracımda belkide yıl olmuştur.Aracı cihaza bağladik arka oksijen sensörü arızası vardı değiştirdik lamba söndü 3 4 ay,sonra yandı tekrar bu defa ön oksijen sensörü arızası verdi onuda değiştirdim yine yandı cihaza bağlaysam yine bunlardan birini diyecek kesin.Artık dokunmuyorum yansın dursun ne hali varsa görsün

    Merhabalar. İmzanızdan anladığım kadarıyla aracınız lpg'li. Lpg li arabalarda oksijen sensörü arızası alındığı zaman sırasıyla ;

    1) Gaz aldığınız yeri değiştirmeli , olmadıysa

    2)İşin ehli bir ustada lpg ayarı yaptırmalı , olmadıysa

    3)Aracınızın oksijen sensörlerini orjinal (çok önemli) olanları ile değiştirmelisiniz.

    Lamba söndüyse gaz aldığınız yeri değiştirmeyin. Mesela Shell den alıyorsanız başka bir firmadan aldığınız zaman tekrar yanma ihtimali var. O2 sensörlerinin giriş çıkış değerleri oranı değişiyor ve bu olay gaz da çok daha hassas ve önemli bir konu haline geliyor. Benzinde belki o kadar farketmez.

    2. Tavsiyem :

    Ne olursa olsun lambayı ciddiye alın. Tamam belki lpg kaynaklı yanıyor olabilir fakat ya gerçek bir arıza daha varsa arka planda ? Sizde önemsemezsiniz bu olayı ne de olsa lpg den yanıyor diye. Daha ciddi konular çıkabilir Allah korusun.




  • Acaba bende mi kullanıcı adımla ilgili konu acsam

    Şaka bir yana hocam, su günlerdeki en yararlı bilgilendirici konulardan biri.

    Lpg'de çoğu zaman zengin/fakir karışım hatası veriyor. Sebebi Lpg sistemi de olabilir,Lpg ayarı düzgün yapılmamış da olabilir.
  • sadece bi kere yandığını gördüm, aküde sorun vardı değiştirince söndü,inşallah bi daha görmem

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    sadece bi kere yandığını gördüm, aküde sorun vardı değiştirince söndü,inşallah bi daha görmem



    Önemli bir konuya değindiniz. Akünün zayıflaması sonucu sensörler sağlıklı çalışamayacak ve arıza lambası yanacaktır. İnşallah karşılaşmazsınız bir daha.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarı arıza lambası

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58

    Aylardır yanıyor bu lamba aracımda belkide yıl olmuştur.Aracı cihaza bağladik arka oksijen sensörü arızası vardı değiştirdik lamba söndü 3 4 ay,sonra yandı tekrar bu defa ön oksijen sensörü arızası verdi onuda değiştirdim yine yandı cihaza bağlaysam yine bunlardan birini diyecek kesin.Artık dokunmuyorum yansın dursun ne hali varsa görsün

    Merhabalar. İmzanızdan anladığım kadarıyla aracınız lpg'li. Lpg li arabalarda oksijen sensörü arızası alındığı zaman sırasıyla ;

    1) Gaz aldığınız yeri değiştirmeli , olmadıysa

    2)İşin ehli bir ustada lpg ayarı yaptırmalı , olmadıysa

    3)Aracınızın oksijen sensörlerini orjinal (çok önemli) olanları ile değiştirmelisiniz.

    Lamba söndüyse gaz aldığınız yeri değiştirmeyin. Mesela Shell den alıyorsanız başka bir firmadan aldığınız zaman tekrar yanma ihtimali var. O2 sensörlerinin giriş çıkış değerleri oranı değişiyor ve bu olay gaz da çok daha hassas ve önemli bir konu haline geliyor. Benzinde belki o kadar farketmez.

    2. Tavsiyem :

    Ne olursa olsun lambayı ciddiye alın. Tamam belki lpg kaynaklı yanıyor olabilir fakat ya gerçek bir arıza daha varsa arka planda ? Sizde önemsemezsiniz bu olayı ne de olsa lpg den yanıyor diye. Daha ciddi konular çıkabilir Allah korusun.

    Aracı ilk aldığımda lpg sistemi yoktu hatta aldığım gün yandı bu lamba,servisi aradım önemli değil vs vs dediler.Daha sonra nedir bu arıza falan derken sensörleri değiştireyim dedim orjinallerini aldım.Nereye gittiysem aracı bırakın bakalım herşeyden olabilir falan diyip duruyorlar.Lpg ile alakalı değildir diye sanıyorum çünkü ilk başta dediğim gibi lpg sistemi yokken yanmaya başladı.Lpg ustaları ayarlar tam diyor yoluyor

    Bu arada araç benzin ve gazda egzoz veya egzos ne zıkkımsa onun muayenesinden geçmedi.Sorun oksijen sensörlerine gelmeden motorda biyerde ama aklım ermedi maf sensörü olabilir diyorum.Bakım zamanı gelince tekrar bununla uğraşayım diyorum zaten




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarı arıza lambası

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58

    Aylardır yanıyor bu lamba aracımda belkide yıl olmuştur.Aracı cihaza bağladik arka oksijen sensörü arızası vardı değiştirdik lamba söndü 3 4 ay,sonra yandı tekrar bu defa ön oksijen sensörü arızası verdi onuda değiştirdim yine yandı cihaza bağlaysam yine bunlardan birini diyecek kesin.Artık dokunmuyorum yansın dursun ne hali varsa görsün

    Merhabalar. İmzanızdan anladığım kadarıyla aracınız lpg'li. Lpg li arabalarda oksijen sensörü arızası alındığı zaman sırasıyla ;

    1) Gaz aldığınız yeri değiştirmeli , olmadıysa

    2)İşin ehli bir ustada lpg ayarı yaptırmalı , olmadıysa

    3)Aracınızın oksijen sensörlerini orjinal (çok önemli) olanları ile değiştirmelisiniz.

    Lamba söndüyse gaz aldığınız yeri değiştirmeyin. Mesela Shell den alıyorsanız başka bir firmadan aldığınız zaman tekrar yanma ihtimali var. O2 sensörlerinin giriş çıkış değerleri oranı değişiyor ve bu olay gaz da çok daha hassas ve önemli bir konu haline geliyor. Benzinde belki o kadar farketmez.

    2. Tavsiyem :

    Ne olursa olsun lambayı ciddiye alın. Tamam belki lpg kaynaklı yanıyor olabilir fakat ya gerçek bir arıza daha varsa arka planda ? Sizde önemsemezsiniz bu olayı ne de olsa lpg den yanıyor diye. Daha ciddi konular çıkabilir Allah korusun.

    Aracı ilk aldığımda lpg sistemi yoktu hatta aldığım gün yandı bu lamba,servisi aradım önemli değil vs vs dediler.Daha sonra nedir bu arıza falan derken sensörleri değiştireyim dedim orjinallerini aldım.Nereye gittiysem aracı bırakın bakalım herşeyden olabilir falan diyip duruyorlar.Lpg ile alakalı değildir diye sanıyorum çünkü ilk başta dediğim gibi lpg sistemi yokken yanmaya başladı.Lpg ustaları ayarlar tam diyor yoluyor

    Bu arada araç benzin ve gazda egzoz veya egzos ne zıkkımsa onun muayenesinden geçmedi.Sorun oksijen sensörlerine gelmeden motorda biyerde ama aklım ermedi maf sensörü olabilir diyorum.Bakım zamanı gelince tekrar bununla uğraşayım diyorum zaten

    Aracınızda katalitik konvertör iptali var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarı arıza lambası

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarı arıza lambası

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58

    Aylardır yanıyor bu lamba aracımda belkide yıl olmuştur.Aracı cihaza bağladik arka oksijen sensörü arızası vardı değiştirdik lamba söndü 3 4 ay,sonra yandı tekrar bu defa ön oksijen sensörü arızası verdi onuda değiştirdim yine yandı cihaza bağlaysam yine bunlardan birini diyecek kesin.Artık dokunmuyorum yansın dursun ne hali varsa görsün

    Merhabalar. İmzanızdan anladığım kadarıyla aracınız lpg'li. Lpg li arabalarda oksijen sensörü arızası alındığı zaman sırasıyla ;

    1) Gaz aldığınız yeri değiştirmeli , olmadıysa

    2)İşin ehli bir ustada lpg ayarı yaptırmalı , olmadıysa

    3)Aracınızın oksijen sensörlerini orjinal (çok önemli) olanları ile değiştirmelisiniz.

    Lamba söndüyse gaz aldığınız yeri değiştirmeyin. Mesela Shell den alıyorsanız başka bir firmadan aldığınız zaman tekrar yanma ihtimali var. O2 sensörlerinin giriş çıkış değerleri oranı değişiyor ve bu olay gaz da çok daha hassas ve önemli bir konu haline geliyor. Benzinde belki o kadar farketmez.

    2. Tavsiyem :

    Ne olursa olsun lambayı ciddiye alın. Tamam belki lpg kaynaklı yanıyor olabilir fakat ya gerçek bir arıza daha varsa arka planda ? Sizde önemsemezsiniz bu olayı ne de olsa lpg den yanıyor diye. Daha ciddi konular çıkabilir Allah korusun.

    Aracı ilk aldığımda lpg sistemi yoktu hatta aldığım gün yandı bu lamba,servisi aradım önemli değil vs vs dediler.Daha sonra nedir bu arıza falan derken sensörleri değiştireyim dedim orjinallerini aldım.Nereye gittiysem aracı bırakın bakalım herşeyden olabilir falan diyip duruyorlar.Lpg ile alakalı değildir diye sanıyorum çünkü ilk başta dediğim gibi lpg sistemi yokken yanmaya başladı.Lpg ustaları ayarlar tam diyor yoluyor

    Bu arada araç benzin ve gazda egzoz veya egzos ne zıkkımsa onun muayenesinden geçmedi.Sorun oksijen sensörlerine gelmeden motorda biyerde ama aklım ermedi maf sensörü olabilir diyorum.Bakım zamanı gelince tekrar bununla uğraşayım diyorum zaten

    Aracınızda katalitik konvertör iptali var mı?

    Alıntıları Göster
    Bugüne kadarki en iyi konu-nick uyumu
    Elinize sağlık hocam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarı arıza lambası


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarı arıza lambası

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58

    Aylardır yanıyor bu lamba aracımda belkide yıl olmuştur.Aracı cihaza bağladik arka oksijen sensörü arızası vardı değiştirdik lamba söndü 3 4 ay,sonra yandı tekrar bu defa ön oksijen sensörü arızası verdi onuda değiştirdim yine yandı cihaza bağlaysam yine bunlardan birini diyecek kesin.Artık dokunmuyorum yansın dursun ne hali varsa görsün

    Merhabalar. İmzanızdan anladığım kadarıyla aracınız lpg'li. Lpg li arabalarda oksijen sensörü arızası alındığı zaman sırasıyla ;

    1) Gaz aldığınız yeri değiştirmeli , olmadıysa

    2)İşin ehli bir ustada lpg ayarı yaptırmalı , olmadıysa

    3)Aracınızın oksijen sensörlerini orjinal (çok önemli) olanları ile değiştirmelisiniz.

    Lamba söndüyse gaz aldığınız yeri değiştirmeyin. Mesela Shell den alıyorsanız başka bir firmadan aldığınız zaman tekrar yanma ihtimali var. O2 sensörlerinin giriş çıkış değerleri oranı değişiyor ve bu olay gaz da çok daha hassas ve önemli bir konu haline geliyor. Benzinde belki o kadar farketmez.

    2. Tavsiyem :

    Ne olursa olsun lambayı ciddiye alın. Tamam belki lpg kaynaklı yanıyor olabilir fakat ya gerçek bir arıza daha varsa arka planda ? Sizde önemsemezsiniz bu olayı ne de olsa lpg den yanıyor diye. Daha ciddi konular çıkabilir Allah korusun.

    Aracı ilk aldığımda lpg sistemi yoktu hatta aldığım gün yandı bu lamba,servisi aradım önemli değil vs vs dediler.Daha sonra nedir bu arıza falan derken sensörleri değiştireyim dedim orjinallerini aldım.Nereye gittiysem aracı bırakın bakalım herşeyden olabilir falan diyip duruyorlar.Lpg ile alakalı değildir diye sanıyorum çünkü ilk başta dediğim gibi lpg sistemi yokken yanmaya başladı.Lpg ustaları ayarlar tam diyor yoluyor

    Bu arada araç benzin ve gazda egzoz veya egzos ne zıkkımsa onun muayenesinden geçmedi.Sorun oksijen sensörlerine gelmeden motorda biyerde ama aklım ermedi maf sensörü olabilir diyorum.Bakım zamanı gelince tekrar bununla uğraşayım diyorum zaten

    Aracınızda katalitik konvertör iptali var mı?

    Yok onada baktırdım iptal edilmemiş.Bende ondan şüphelenmiştim ama sorun yokmuş onda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    Bugüne kadarki en iyi konu-nick uyumu
    Elinize sağlık hocam.

    Teşekkürler rica ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarı arıza lambası


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarı arıza lambası

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58

    Aylardır yanıyor bu lamba aracımda belkide yıl olmuştur.Aracı cihaza bağladik arka oksijen sensörü arızası vardı değiştirdik lamba söndü 3 4 ay,sonra yandı tekrar bu defa ön oksijen sensörü arızası verdi onuda değiştirdim yine yandı cihaza bağlaysam yine bunlardan birini diyecek kesin.Artık dokunmuyorum yansın dursun ne hali varsa görsün

    Merhabalar. İmzanızdan anladığım kadarıyla aracınız lpg'li. Lpg li arabalarda oksijen sensörü arızası alındığı zaman sırasıyla ;

    1) Gaz aldığınız yeri değiştirmeli , olmadıysa

    2)İşin ehli bir ustada lpg ayarı yaptırmalı , olmadıysa

    3)Aracınızın oksijen sensörlerini orjinal (çok önemli) olanları ile değiştirmelisiniz.

    Lamba söndüyse gaz aldığınız yeri değiştirmeyin. Mesela Shell den alıyorsanız başka bir firmadan aldığınız zaman tekrar yanma ihtimali var. O2 sensörlerinin giriş çıkış değerleri oranı değişiyor ve bu olay gaz da çok daha hassas ve önemli bir konu haline geliyor. Benzinde belki o kadar farketmez.

    2. Tavsiyem :

    Ne olursa olsun lambayı ciddiye alın. Tamam belki lpg kaynaklı yanıyor olabilir fakat ya gerçek bir arıza daha varsa arka planda ? Sizde önemsemezsiniz bu olayı ne de olsa lpg den yanıyor diye. Daha ciddi konular çıkabilir Allah korusun.

    Aracı ilk aldığımda lpg sistemi yoktu hatta aldığım gün yandı bu lamba,servisi aradım önemli değil vs vs dediler.Daha sonra nedir bu arıza falan derken sensörleri değiştireyim dedim orjinallerini aldım.Nereye gittiysem aracı bırakın bakalım herşeyden olabilir falan diyip duruyorlar.Lpg ile alakalı değildir diye sanıyorum çünkü ilk başta dediğim gibi lpg sistemi yokken yanmaya başladı.Lpg ustaları ayarlar tam diyor yoluyor

    Bu arada araç benzin ve gazda egzoz veya egzos ne zıkkımsa onun muayenesinden geçmedi.Sorun oksijen sensörlerine gelmeden motorda biyerde ama aklım ermedi maf sensörü olabilir diyorum.Bakım zamanı gelince tekrar bununla uğraşayım diyorum zaten

    Aracınızda katalitik konvertör iptali var mı?

    Yok onada baktırdım iptal edilmemiş.Bende ondan şüphelenmiştim ama sorun yokmuş onda

    Anladım. İnşallah çözülür. Sizinki biraz değişikmiş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarı arıza lambası


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarı arıza lambası


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarı arıza lambası

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58

    Aylardır yanıyor bu lamba aracımda belkide yıl olmuştur.Aracı cihaza bağladik arka oksijen sensörü arızası vardı değiştirdik lamba söndü 3 4 ay,sonra yandı tekrar bu defa ön oksijen sensörü arızası verdi onuda değiştirdim yine yandı cihaza bağlaysam yine bunlardan birini diyecek kesin.Artık dokunmuyorum yansın dursun ne hali varsa görsün

    Merhabalar. İmzanızdan anladığım kadarıyla aracınız lpg'li. Lpg li arabalarda oksijen sensörü arızası alındığı zaman sırasıyla ;

    1) Gaz aldığınız yeri değiştirmeli , olmadıysa

    2)İşin ehli bir ustada lpg ayarı yaptırmalı , olmadıysa

    3)Aracınızın oksijen sensörlerini orjinal (çok önemli) olanları ile değiştirmelisiniz.

    Lamba söndüyse gaz aldığınız yeri değiştirmeyin. Mesela Shell den alıyorsanız başka bir firmadan aldığınız zaman tekrar yanma ihtimali var. O2 sensörlerinin giriş çıkış değerleri oranı değişiyor ve bu olay gaz da çok daha hassas ve önemli bir konu haline geliyor. Benzinde belki o kadar farketmez.

    2. Tavsiyem :

    Ne olursa olsun lambayı ciddiye alın. Tamam belki lpg kaynaklı yanıyor olabilir fakat ya gerçek bir arıza daha varsa arka planda ? Sizde önemsemezsiniz bu olayı ne de olsa lpg den yanıyor diye. Daha ciddi konular çıkabilir Allah korusun.

    Aracı ilk aldığımda lpg sistemi yoktu hatta aldığım gün yandı bu lamba,servisi aradım önemli değil vs vs dediler.Daha sonra nedir bu arıza falan derken sensörleri değiştireyim dedim orjinallerini aldım.Nereye gittiysem aracı bırakın bakalım herşeyden olabilir falan diyip duruyorlar.Lpg ile alakalı değildir diye sanıyorum çünkü ilk başta dediğim gibi lpg sistemi yokken yanmaya başladı.Lpg ustaları ayarlar tam diyor yoluyor

    Bu arada araç benzin ve gazda egzoz veya egzos ne zıkkımsa onun muayenesinden geçmedi.Sorun oksijen sensörlerine gelmeden motorda biyerde ama aklım ermedi maf sensörü olabilir diyorum.Bakım zamanı gelince tekrar bununla uğraşayım diyorum zaten

    Aracınızda katalitik konvertör iptali var mı?

    Yok onada baktırdım iptal edilmemiş.Bende ondan şüphelenmiştim ama sorun yokmuş onda

    Anladım. İnşallah çözülür. Sizinki biraz değişikmiş

    Bunu çözecek usta yoktur daha Bu sıralar arabaya pek kafa yormayayım diyorum biri vurdu 10gün serviste yattı,çıktı sonra cam halatı koptu onunla cebelleştik falan yıldım iyice,kafa beyin bırakmadı.Bakıma kadar hiçbiyerini ellemem

    Yardım ve tavsiyeleriniz için teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarı arıza lambası


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarı arıza lambası


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarı arıza lambası

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58

    Aylardır yanıyor bu lamba aracımda belkide yıl olmuştur.Aracı cihaza bağladik arka oksijen sensörü arızası vardı değiştirdik lamba söndü 3 4 ay,sonra yandı tekrar bu defa ön oksijen sensörü arızası verdi onuda değiştirdim yine yandı cihaza bağlaysam yine bunlardan birini diyecek kesin.Artık dokunmuyorum yansın dursun ne hali varsa görsün

    Merhabalar. İmzanızdan anladığım kadarıyla aracınız lpg'li. Lpg li arabalarda oksijen sensörü arızası alındığı zaman sırasıyla ;

    1) Gaz aldığınız yeri değiştirmeli , olmadıysa

    2)İşin ehli bir ustada lpg ayarı yaptırmalı , olmadıysa

    3)Aracınızın oksijen sensörlerini orjinal (çok önemli) olanları ile değiştirmelisiniz.

    Lamba söndüyse gaz aldığınız yeri değiştirmeyin. Mesela Shell den alıyorsanız başka bir firmadan aldığınız zaman tekrar yanma ihtimali var. O2 sensörlerinin giriş çıkış değerleri oranı değişiyor ve bu olay gaz da çok daha hassas ve önemli bir konu haline geliyor. Benzinde belki o kadar farketmez.

    2. Tavsiyem :

    Ne olursa olsun lambayı ciddiye alın. Tamam belki lpg kaynaklı yanıyor olabilir fakat ya gerçek bir arıza daha varsa arka planda ? Sizde önemsemezsiniz bu olayı ne de olsa lpg den yanıyor diye. Daha ciddi konular çıkabilir Allah korusun.

    Aracı ilk aldığımda lpg sistemi yoktu hatta aldığım gün yandı bu lamba,servisi aradım önemli değil vs vs dediler.Daha sonra nedir bu arıza falan derken sensörleri değiştireyim dedim orjinallerini aldım.Nereye gittiysem aracı bırakın bakalım herşeyden olabilir falan diyip duruyorlar.Lpg ile alakalı değildir diye sanıyorum çünkü ilk başta dediğim gibi lpg sistemi yokken yanmaya başladı.Lpg ustaları ayarlar tam diyor yoluyor

    Bu arada araç benzin ve gazda egzoz veya egzos ne zıkkımsa onun muayenesinden geçmedi.Sorun oksijen sensörlerine gelmeden motorda biyerde ama aklım ermedi maf sensörü olabilir diyorum.Bakım zamanı gelince tekrar bununla uğraşayım diyorum zaten

    Aracınızda katalitik konvertör iptali var mı?

    Yok onada baktırdım iptal edilmemiş.Bende ondan şüphelenmiştim ama sorun yokmuş onda

    Anladım. İnşallah çözülür. Sizinki biraz değişikmiş

    Bunu çözecek usta yoktur daha Bu sıralar arabaya pek kafa yormayayım diyorum biri vurdu 10gün serviste yattı,çıktı sonra cam halatı koptu onunla cebelleştik falan yıldım iyice,kafa beyin bırakmadı.Bakıma kadar hiçbiyerini ellemem

    Yardım ve tavsiyeleriniz için teşekkürler

    Rica ederim. İyi bayramlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarı arıza lambası

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarı arıza lambası


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarı arıza lambası


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarı arıza lambası

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58

    Aylardır yanıyor bu lamba aracımda belkide yıl olmuştur.Aracı cihaza bağladik arka oksijen sensörü arızası vardı değiştirdik lamba söndü 3 4 ay,sonra yandı tekrar bu defa ön oksijen sensörü arızası verdi onuda değiştirdim yine yandı cihaza bağlaysam yine bunlardan birini diyecek kesin.Artık dokunmuyorum yansın dursun ne hali varsa görsün

    Merhabalar. İmzanızdan anladığım kadarıyla aracınız lpg'li. Lpg li arabalarda oksijen sensörü arızası alındığı zaman sırasıyla ;

    1) Gaz aldığınız yeri değiştirmeli , olmadıysa

    2)İşin ehli bir ustada lpg ayarı yaptırmalı , olmadıysa

    3)Aracınızın oksijen sensörlerini orjinal (çok önemli) olanları ile değiştirmelisiniz.

    Lamba söndüyse gaz aldığınız yeri değiştirmeyin. Mesela Shell den alıyorsanız başka bir firmadan aldığınız zaman tekrar yanma ihtimali var. O2 sensörlerinin giriş çıkış değerleri oranı değişiyor ve bu olay gaz da çok daha hassas ve önemli bir konu haline geliyor. Benzinde belki o kadar farketmez.

    2. Tavsiyem :

    Ne olursa olsun lambayı ciddiye alın. Tamam belki lpg kaynaklı yanıyor olabilir fakat ya gerçek bir arıza daha varsa arka planda ? Sizde önemsemezsiniz bu olayı ne de olsa lpg den yanıyor diye. Daha ciddi konular çıkabilir Allah korusun.

    Aracı ilk aldığımda lpg sistemi yoktu hatta aldığım gün yandı bu lamba,servisi aradım önemli değil vs vs dediler.Daha sonra nedir bu arıza falan derken sensörleri değiştireyim dedim orjinallerini aldım.Nereye gittiysem aracı bırakın bakalım herşeyden olabilir falan diyip duruyorlar.Lpg ile alakalı değildir diye sanıyorum çünkü ilk başta dediğim gibi lpg sistemi yokken yanmaya başladı.Lpg ustaları ayarlar tam diyor yoluyor

    Bu arada araç benzin ve gazda egzoz veya egzos ne zıkkımsa onun muayenesinden geçmedi.Sorun oksijen sensörlerine gelmeden motorda biyerde ama aklım ermedi maf sensörü olabilir diyorum.Bakım zamanı gelince tekrar bununla uğraşayım diyorum zaten

    Aracınızda katalitik konvertör iptali var mı?

    Yok onada baktırdım iptal edilmemiş.Bende ondan şüphelenmiştim ama sorun yokmuş onda

    Anladım. İnşallah çözülür. Sizinki biraz değişikmiş

    Bunu çözecek usta yoktur daha Bu sıralar arabaya pek kafa yormayayım diyorum biri vurdu 10gün serviste yattı,çıktı sonra cam halatı koptu onunla cebelleştik falan yıldım iyice,kafa beyin bırakmadı.Bakıma kadar hiçbiyerini ellemem

    Yardım ve tavsiyeleriniz için teşekkürler

    Rica ederim. İyi bayramlar

    Alıntıları Göster
    Corsa d aracimi satmaya iten en buyuk etken bu lambaydi. bitirdi beni. basima actigi masrafin haddi hesabi yok. ve en son da duzelmedi. bu lamba arada yanar kalirdi arada sonerdi kendi kendine ve arac rolantide yutkunurdu arada stop ederdi vs. tabi hep degil o yuzden servise gidince adamlar ilgilenmiyordu allahin belasi isik




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarı arıza lambası


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarı arıza lambası


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarı arıza lambası

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58

    Aylardır yanıyor bu lamba aracımda belkide yıl olmuştur.Aracı cihaza bağladik arka oksijen sensörü arızası vardı değiştirdik lamba söndü 3 4 ay,sonra yandı tekrar bu defa ön oksijen sensörü arızası verdi onuda değiştirdim yine yandı cihaza bağlaysam yine bunlardan birini diyecek kesin.Artık dokunmuyorum yansın dursun ne hali varsa görsün

    Merhabalar. İmzanızdan anladığım kadarıyla aracınız lpg'li. Lpg li arabalarda oksijen sensörü arızası alındığı zaman sırasıyla ;

    1) Gaz aldığınız yeri değiştirmeli , olmadıysa

    2)İşin ehli bir ustada lpg ayarı yaptırmalı , olmadıysa

    3)Aracınızın oksijen sensörlerini orjinal (çok önemli) olanları ile değiştirmelisiniz.

    Lamba söndüyse gaz aldığınız yeri değiştirmeyin. Mesela Shell den alıyorsanız başka bir firmadan aldığınız zaman tekrar yanma ihtimali var. O2 sensörlerinin giriş çıkış değerleri oranı değişiyor ve bu olay gaz da çok daha hassas ve önemli bir konu haline geliyor. Benzinde belki o kadar farketmez.

    2. Tavsiyem :

    Ne olursa olsun lambayı ciddiye alın. Tamam belki lpg kaynaklı yanıyor olabilir fakat ya gerçek bir arıza daha varsa arka planda ? Sizde önemsemezsiniz bu olayı ne de olsa lpg den yanıyor diye. Daha ciddi konular çıkabilir Allah korusun.

    Aracı ilk aldığımda lpg sistemi yoktu hatta aldığım gün yandı bu lamba,servisi aradım önemli değil vs vs dediler.Daha sonra nedir bu arıza falan derken sensörleri değiştireyim dedim orjinallerini aldım.Nereye gittiysem aracı bırakın bakalım herşeyden olabilir falan diyip duruyorlar.Lpg ile alakalı değildir diye sanıyorum çünkü ilk başta dediğim gibi lpg sistemi yokken yanmaya başladı.Lpg ustaları ayarlar tam diyor yoluyor

    Bu arada araç benzin ve gazda egzoz veya egzos ne zıkkımsa onun muayenesinden geçmedi.Sorun oksijen sensörlerine gelmeden motorda biyerde ama aklım ermedi maf sensörü olabilir diyorum.Bakım zamanı gelince tekrar bununla uğraşayım diyorum zaten

    Aracınızda katalitik konvertör iptali var mı?

    Yok onada baktırdım iptal edilmemiş.Bende ondan şüphelenmiştim ama sorun yokmuş onda

    Anladım. İnşallah çözülür. Sizinki biraz değişikmiş

    Bunu çözecek usta yoktur daha Bu sıralar arabaya pek kafa yormayayım diyorum biri vurdu 10gün serviste yattı,çıktı sonra cam halatı koptu onunla cebelleştik falan yıldım iyice,kafa beyin bırakmadı.Bakıma kadar hiçbiyerini ellemem

    Yardım ve tavsiyeleriniz için teşekkürler

    Saolun sizede iyi bayramlar




  • Lpg varsa bu lamba yanmaması çok olası değil.
  • Baya faydalı bir konu olmuş, emeğine sağlık. Bu lamba illa yanacaktır bir gün hazırlıklı olmak gerek.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.