Şimdi Ara

Sarı arıza lambası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
2.554
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,
    Enişte yeni i20 almış 2. el. Lpg var. Sarı arıza lambası ile birlikte airbag lambası yanıyor. Daha önce yaşayan oldu mu? Birisi airbag beyni değişecek dedi fakat fiyatlar çok uçuk. Ne yapmalıyız?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bandanalı Adam -- 11 Kasım 2016; 18:09:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bu konuda uzman olan hocamızı konuya davet edelim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mühendis Ahmet


    quote:

    Orijinalden alıntı: YER_UCAGI_34

    Bu konuda uzman olan hocamızı konuya davet edelim.

    Forumu bıraktı malesef

    Ede iyiydi ya, ne zaman bıraktı forumu?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Airbag ışığı yanıyorsa dikkatli olmak lazım, zira pert bile olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu iki ışığın birbiriyle alakası yok. birbirinden bağımsız sistemlerin uyarıları bunlar.


    arıza lambası dediğiniz lamba da bir arızayı göstermez, onun tam adı "emisyon kontrol ikaz lambasıdır". eksoz üzerinde lambda sensörü de denen bir oksijen sensörü bulunur. bu sensör, eksozdan çıkan atık gazınız içindeki oksijeni ölçer ve sonucunu 0 ile 1 volt arası değişen bir gerilim olarak beyine iletir. eğer ölçüm sonucu bu değerlerin dışına çıkarsa, beyin, yakıt karışımında bir sorun olduğunu, fakir ya da zengin karışıma düşüldüğünü algılar ve bunu düzeltmek için enjektör zamanlarıyla, ateşleme avansı gibi parametrelerle oynayarak yanmayı sürekli olarak ideal değerler içinde tutmaya çalışır.

    ancak bazen bu değerler beyinin parametrelerle oynayarak dengeleyemeyeceği kadar sınırların dışına çıkar. işte o zaman beyin "karışım ve yanma verimi konusunda benim müdahalelerimle çözemeyeceğim bir sorun oluştu, kontrol ettirin" diye bu lambayı yakar. lambanın rengi kırmızı değil sarıdır. yani bir tehlike değil, bir uyarı ışığıdır. LPG dönüşümü yapılmış araçların bir çoğunda, LPG'den kaynaklı olarak bu lamba yanar. LPG kitinin doğru bir setup ile ayarlanması durumunda bu sorun oluşmaz ama genelde bizim sanayilerimizde bu işleri doğru yapacak acam fazla olmadığı için ya da doğru yapılmış bir setup zamanla bazı nedenlerden bozulunca bu ışık mütemadiyen yanar, söner...



    airbag ışığı ise, havayastığının doğru çalışıp çalışmadığını göstermek üzere yanan bir ışıktır. o ışık yanıyorsa, bir kaza anında havayastıklarınız çalışmayacak demektir. genel olarak olası 2 nedeni vardır;

    1) direksiyon simidinin altında, dreksiyon mili ile simit arasında "airbag sargı makarası" denen bir parça vardır. bu parça, döner durumdaki simit üzerinde bulunan airbag fişeğine, varsa direksiyon üzerindeki elektronik butonlara ve kornaya giden kabloların dönen simide dolanmaması için yapılmış bir parçadır. bir tür zemberek gibi çalışır. yani içinde sürekli sarılan ve boşalan bir fleksi kablo ile elektronik bağlantıları direksiyon mili tarafından, direksiyon simidine taşır. zaman içinde bu fleksibl kabloda kopmalar oluşursa ve bu kopma airbag sinyalini taşıyan kabloda olursa sistem devreyi tamamlayamadığını bildirmek için bu lambayı yakar.

    2) ön koltuklar üzerindeki emniyet kemeri tokalarında çoğunlukla aktif gergi sistemleri bulunur. bu gergiler tıpkı havayastıkları gibi patlayıcı birer fişek barındırır. kaza anında airbagler gibi bu fişekler de patlayarak, kemer tokasını geri çeker ve kilitlenmiş olan emniyet kemerini, koltuktan fırlayıp ileri doğru hareket etmesi olası yolcu ya da sürücüyü koltukta tutmak üzere gerer. böylece kemerde oluşabilecek bir kaç cm'lik esneme yüzünden yolcu ya da sürücünün, ön cam ya da direksiyon ile çarpışması önlenir. bu sistemin fişeğini tetiklemek için de o fişeğe bir elektrik kablosu gider. koltuğun sökülmesi gibi durumlarda, bu kabloyu koltuktan ayırabilmek için de bu kablonun tam koltuk altına denk gelen kısmında kablo bir soket ile birleştirilir. bu soketlerde oluşacak sorunlardan dolayı da aynı şekilde SRS sistemi tamamlanmadığı için uyarı amacıyla ışık yakılır.




  • Arıza lambasını sensörlerde bir anormallik varsa yakar, ateşlemede bir aksaklık varsa yakar, LPG'den kaynaklı yakıt-hava karışımından yakar. Yakarda yakar yani. Airbag lambasını sensörlerden yakar, varsa modülü falan lehim atığından yakar, beyindeki elektronik aksaklıktan yakar. En kolayı cihaza bağlayıp hata kodu almaktır.
  • benim araçta da bir yanıyor sonra sönüyor,1 ay felan hiç yanmıyor sonra gene yanıyor 2-3 gün sonra gene sönüyor böyle böyle anlaşıyoruz...

    yanınca vay sen hgdin diyorum,sönünce de güle güle diyorum...

    aramızda çok ciddi,seviyeli ve mesafeli bir ilişki var,birbirimizi üzmüyoruz:)))
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bende sinyal verince yanıyor sinyali kapatınca sönüyor, airbag ışığı için bir ustaya gösterin riskli iş
  • Ben özellikle bu üye ile ilgili bir başlık açıldı sandım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim arabada o kamba son defa yandığında yatak sarıp 8000 TL masraf çıkarmıştı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.