Şimdi Ara

Hararet ikaz lambası mavi yanıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (5 Mobil) - 1 Masaüstü5 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
92.340
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracım ilk çalıştığında belli bir süre hararet ikaz lambası mavi bir şekilde yanıyor. Araba çalıştıktan ya da belli bir km ilerledikten sonra otomatik sönüyor.
    Mavi ışığın yanması sorun mudur?
    ( Kışın yaza göre daha fazla yanıyor)
    Getz. Dizel.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Mavi Hararet Ikaz Lambası Ne Anlama Gelir?

    Araç gösterge panelinizde mavi bir hararet ışığı veya mavi bir hararet göstergesi yanıyorsa, bu durum aracınızın soğutma sisteminde bir sorun olabileceği anlamına gelir. Mavi hararet ışığı, soğutma sıvısı sıcaklığının normal çalışma aralığının üzerine çıktığını gösterir.

    Mavi hararet ışığı yandığında, aşağıdaki adımları atmalısın:

    • Aracını güvenli bir yere çek.
    • Motoru çalışır durumda bırak ve kaputu aç.
    • Soğutma sıvısı seviyesini kontrol et. Soğutma sıvısı seviyesi düşükse, soğutma sisteminde bir sızıntı olabilir ve eklemelisin.
    • Soğutma fanlarının çalışıp çalışmadığını kontrol et. Fanlar çalışmıyorsa, soğutma sistemi düzgün şekilde çalışmıyor olabilir.
    • Motoru soğumaya bırak ve çekici çağır.

    Mavi hararet ışığı yandığında aracı kullanmaya devam etmek ciddi motor hasarlarına yol açabilir. Sorunu en kısa sürede çözmek için bir oto tamircisine başvurmanı tavsiye ederiz.

    Anahtar Kelime Kullanımları:

    • Mavi hararet ışığı
    • Mavi hararet göstergesi
    • Arabada mavi ışık neden yanar
    • Clio hararet göstergesi mavi yanıyor
    • Arabada mavi ışık
    • Hararet göstergesi mavi yanıyor
    • Hyundai Getz mavi hararet ışığı
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Eğer hararet göstergesi ibre şeklinde değilse, büyük ihtimal motorunuz yeteri kadar ısınmadı demek için konuluyor o mavi ışık. O ışık sönene kadar pek devir çevirtmeseniz iyi olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LeftBehind

    Eğer hararet göstergesi ibre şeklinde değilse, büyük ihtimal motorunuz yeteri kadar ısınmadı demek için konuluyor o mavi ışık. O ışık sönene kadar pek devir çevirtmeseniz iyi olur.

    İbreli değil dediğiniz gibi. Devir çevirtmemekten kastınız ne onu anlamadım.
  • motorunuzun o an soğuk olduğunu gösterir o ışık
    bu ışık yanarken yüksek devirli kullanmamanız daha iyi olur
    motor ısınınca ışık kendiliğinden söner zaten
  • Büyük ihtimal motor ısısı düşük, o yüzden. Ya da sıcaklık eksinin altına düşmüştür

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LeftBehind

    Eğer hararet göstergesi ibre şeklinde değilse, büyük ihtimal motorunuz yeteri kadar ısınmadı demek için konuluyor o mavi ışık. O ışık sönene kadar pek devir çevirtmeseniz iyi olur.

    konu kilit.
    cevap burada.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmtilla

    Aracım ilk çalıştığında belli bir süre hararet ikaz lambası mavi bir şekilde yanıyor. Araba çalıştıktan ya da belli bir km ilerledikten sonra otomatik sönüyor.
    Mavi ışığın yanması sorun mudur?
    ( Kışın yaza göre daha fazla yanıyor)
    Getz. Dizel.

    Bende getz kullanicisiyim. Motorun soguk oldugunu gosteriyor. Onemli bisey degil hatta olagan bisey. Motor ilk bindiginizde tabi ki soguktur hele kis aylarinda benim aracim lpg ye gecmek icin 700 m gidiyor motor daha isinmamis oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DedemZenciydi -- 9 Ocak 2015; 9:07:01 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anlamadığım yazın ortasında kavurucu sıcaklıklarda da yanıyor 2 dk sonra sönüyor. Motor sıcakta da mı soğur.
  • Motor ilk çalıştığında yağı da suyu da soğuktur. Yani, yazın 30 derece altında bile, 30 derecelik su ve yağ sıcaklığı motor şartları için soğuktur. Yağ ve su sıcaklığının biraz yükselmesi gerekir. Atıyorum 60 derece ise, motor 60 dereceye kadar suyunu ısıtmadan sönmez o lamba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Motor ilk çalıştığında yağı da suyu da soğuktur. Yani, yazın 30 derece altında bile, 30 derecelik su ve yağ sıcaklığı motor şartları için soğuktur. Yağ ve su sıcaklığının biraz yükselmesi gerekir. Atıyorum 60 derece ise, motor 60 dereceye kadar suyunu ısıtmadan sönmez o lamba.

    Tamam:)
    Şimdi konu kitlenebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmtilla

    quote:

    Orijinalden alıntı: LeftBehind

    Eğer hararet göstergesi ibre şeklinde değilse, büyük ihtimal motorunuz yeteri kadar ısınmadı demek için konuluyor o mavi ışık. O ışık sönene kadar pek devir çevirtmeseniz iyi olur.

    İbreli değil dediğiniz gibi. Devir çevirtmemekten kastınız ne onu anlamadım.

    Yüksek devirlerde kullanmayın yani hocam soğukken.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayatımda bu kadar saçma bir ışık görmedim biraz önce eşimin aracında yandı ilk çalıştırmada dedim su bitti herhalde açtım kapıyı baktım falan internete girince anladım durumu bu Fransızlar cidden garip insanlar.

    Zaten araç kullanmayı bilen motor ısınasıya kadar sıkıştırmaktan kaçınır aracı. Bilmeyenler için konulduğunu söyleyecek olanlarınız vardır bu da saçma. Misal eşim pek tecrübeli değildir yani bilmez araba kullanmayı diyorum ki o mavi ışık ne? Cevap: cam suyu bitmiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mavi ışık motor soğuk fazla sıkıştırma diyor yani 2000 devire kadar kullanabilirsiniz ama 2.500 -3000 devir kullanmayın ısındıktan sonra serbest ayrıca ibresiz hararet göstergesi handikapı yüksek hararet yaptığında kırmızı ışık yanıyor ışık yandığında iş işten geçmiş oluyor. Geçmiş olsun.. Bir insan ibreden neden kısarki arka camları otomatik yapacagına ibreyi koy camlar manuel olsun getz için söylüyorum..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan

    Hayatımda bu kadar saçma bir ışık görmedim biraz önce eşimin aracında yandı ilk çalıştırmada dedim su bitti herhalde açtım kapıyı baktım falan internete girince anladım durumu bu Fransızlar cidden garip insanlar.

    Zaten araç kullanmayı bilen motor ısınasıya kadar sıkıştırmaktan kaçınır aracı. Bilmeyenler için konulduğunu söyleyecek olanlarınız vardır bu da saçma. Misal eşim pek tecrübeli değildir yani bilmez araba kullanmayı diyorum ki o mavi ışık ne? Cevap: cam suyu bitmiş
    Aracın kullanma kılavuzunda bu durum belirtilmiştir elbet.
    Ayrıca ibreye göre daha kullanışlı bile olabilir. Gösterge tablosunda alışılmadık mavi bir ışık var, motoru sıkıştırma. Gösterge tablosunda kırmızı bir ışık var, acil dur. Gösterge tablosundaki her kırmızı ışık acil dur demektir zaten.




  • Hyundai era araclarda da var motor soguklen mavi yaniyo taki 70-80 derecelere ulaşana kadar sonrasinda sönmesi lazimm kirmizi ışık yandigi vakit şenlik var demekktir dikkatli olmak lazimm ama kolay kolay kirmizi yanmaz su kalmadigi susuz kaldiginda yaniyo bi keresinde kirmizi yanip saga cekmiştim su kalmamişti tüp beyninden kaciriyomuş şuan sorun yok 140-160 km kadar cikiyorum ama suyuna dikkat etmek antifriz birakmamak lazim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • manuel hararet göstergesi olmayan araçlarda mavi hararet ışığı vardır. motor ısınıncaya kadar yanar sonra da söner. hararet yaptığında da kırmızı ışık yanar.

    bence kötü bir şey. ben harareti her an takip ederim. benim hoşuma gitmeyen bir özellik.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.