Şimdi Ara

SARI ARIZA LAMBASI [ANA KONU] (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
56
Cevap
3
Favori
138.408
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • sarı arıza lambası kullanıcısına yanıt
    Şimdilik söndürdüm, tekrarlarsa bi ustaya gösteririm teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ByAdmin

    Şimdilik söndürdüm, tekrarlarsa bi ustaya gösteririm teşekkürler.

    Rica ederim. Birde lpg aldığınız yeri değiştirip deneyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Genellikle opetten aygaz alıyorum kaliteli olduğu için ama.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamun aleyküm reis ben şirahman bosna hersekte ögrenciyim e 93 cabriom var her sabah antfriz uyarısı veriyodu dünde antifiriz koydum bugün trafikde giderken bi anda stop etti ve calışmadı daha .Ustalara götürcem dil bilmiyorum ve kazıkcılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sirahman

    Selamun aleyküm reis ben şirahman bosna hersekte ögrenciyim e 93 cabriom var her sabah antfriz uyarısı veriyodu dünde antifiriz koydum bugün trafikde giderken bi anda stop etti ve calışmadı daha .Ustalara götürcem dil bilmiyorum ve kazıkcılar


    Aleyküm selam başkan. Geçmiş olsun. Hareket halinde stop ettiyse yakıt pompası veya ateşleme sistemi ile alakalı bir sorundur diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba arkadaşlar
    bu konuda bir bilgide ben vermek isterim
    aracım 2016 model Hyundai i20 fabrika çıkışlı LPG li (LPG markası Landirenzo)

    aracımı hemen hemen 1 seneye yakın kullanıyorum.Geçen hafta dik bir yokuşu çıkarken birden bire motor arıza ışığım yandı.
    arabamın garanti süresi bitmediği ve periyodik bakımı da geldiği için yetkili servise bakıma götürdüm.
    Bakım esnasında katalizör arızası verdiğini ve bu sorunun LPG sisteminden kaynaklandığını söylediler.
    Aracım bakımdan çıktıktan sonra hemen bir yetkili Landirenzo bayisine gittim.Aracın kaputunu açtılar ve daha aracı cihaza bağlamadan LPG enjektörlerinden gelen sesten sorunu anladılar.
    Enjektörlerden normalde bir tıkırtı gelir fakat benim arabanın enjektörü sanki dikiş makinesi gibi tıkırdıyordu.
    Enjektörlerin değişmesi gerektiğini,yeni enjektörlerin 1.350 TL fiyatı olduğunu,tamir edilirse tamir kiti fiyatının 820 TL olduğunu söyledi.
    Tamir kiti kullanırsam en az 2 sene sorun yaşamayacağımı da ekledi ayrıca yapılan işlem içinde 1 yıl garanti veriyorlar.
    Aracın periyodik bakımı 600 TL civarında tutmuştu,bu hasarın masrafı maalesef bakımdan daha pahalıya patladı bana.

    Şimdi enjektörlerin arızalanma sebebine gelince;
    olay şu arkadaşlar,
    2005 sonrası üretilen tüm araçlarda,tüm markalar Euro 4 normlarını tutturabilmek adına çelik sübap yerine farklı alışımlardan oluşan sübapları kullanıyorlar.
    Bu sübaplarında ısıya dayanımlarını artırabilmek adına,LPG sistemlerinde sübap yağlama sistemleri kullanılmakta.
    kimine göre bu yağlama sistemlerinin esasen motora bir faydası yok iken,kimine göre bir faydasının olduğu söylenmekte.
    İşte benim aracımda da bu yağlama sistemlerinden mevcut.
    Aracımı satın aldığımda ilk fark ettiğim şey bu yağlama sisteminin içerisinde yağ yoktu.Bende bunu bir şeyler bildiğine inandığım bir servis yetkilisine sormuştum.Servis yetkilisi de bana bunun sübap yağlama sistemine ait bir parça olduğunu söylemişti.Boş olmasının bir zararı olabileceğini düşünerek,iyi niyetiyle bana kendi aracında kullandığı yağı vermişti.
    Bende bu yağı koydum aylarca kullandım.
    İşte bu yağ (koyu kıvamlı ve mazot gibi kokan bir yağdı) benim enjektörleri zamanla tıkamış,buda zamanla motora giren karışım oranını etkilemiş ve motor arıza lambamın yanmasına sebep olmuş.
    Şu an aracımın enjektörleri tamir edildi,daha az koyu kıvama sahip,sinek ilacı gibi kokusu olan,Almanya'dan ithal bir sübap yağı konuldu

    şu an aracımda bir sorun kalmadı,arıza lambası da yanmıyor.
    Ben bunu pahalı ve zor yoldan öğrenmiş oldum,diğer arkadaşlarında faydalanması için burada paylaştım




  • Merhaba; 2010 1.4 Combi HDX marka Citroen Nemo aracım var. Yaklaşık 5 aydır bu "Motor Arıza Lambas" ile boğuşuyorum.
    Bazen kendiliğinden yanıyor bazen de sönüyor.
    Farklı ustalarda cihaza bağladık; motor valfleri, turbo doldurma basınç sensörü arızası verdi ki verilen arızalar ile igili kontrollerde parçalarda herhangi bir sorun olmamasına rağmen silme sonrası tekrar yanmaya devam etti hatta geçenlerde doldurma basınç sensörünü de değişmeme rağmen sorun hala devam ediyor.

    Kısacası kimse bu sorunu gideremedi. Ne yapacağım ne edeceğim bilemiyorum.
  • properly25 P kullanıcısına yanıt
    Bazen sensör kablolarında zamanla oluşan direnç veya kırılma kopma vs gibi durumlar ya da ilgili sensörlerin soketlerinde gevşeme oksitlenme tarzı sıkıntılar da buna benzer durumlara sebebiyet verebiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mustyyyyy kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim hocam.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Lion Servis sağolsun çözdü sorunu. Doldurma basınç sensörünün olduğu yerde yer alan incecik bir kabloda çürüme ve kopma olması sonucu tesisat hata veriyormuş 350TL gibi makul fiyata çözdü ısta.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • properly25 P kullanıcısına yanıt
    Sorunun çözülmesine sevindim fakat kablo hasarı giderme işlemi için 350 TL para alan o esnafı kınıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mustyyyyy kullanıcısına yanıt
    3 bin 5 bin zararı göze aldım psikolojisi de cabası. Çözüldü ya dert etmiyorum ama dediğinde de haklısın 😑

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bir bilgi de ben vereyim. 2018 Opel Astra J Sedan(14 aydır Prince Technomax lpg ile kullanmaktayım.) aracım dün sabah sarı motor uyarı lambası yaktı. Bugün öğleden sonra servise götürdüm. Aracı bilgisayara bağlayınca P0171 Motor arızasını tespit ettiler. Yani motor yakıtı fakir karışım hatası. Silindir üst kapağındaki yağ kapağından hava kaçırıyormuş. Düzgün kapatılmamış dediler. Halbuki Ağustos'taki bakımdan beri sorunsuz kullanmaktaydım. Onu açıp temizleyip tekrar kapattılar, güya sorun çözüldü. Ben bir alaka kuramadım ama şu an itibariyle lamba yanmıyor. Zaten benim hissettiğim bir aksilik de yoktu. Bakalım sonrası nasıl olacak?
  • bahtiyaraziz kullanıcısına yanıt
    Motor yağ dolum kapağıyla fakir karışım hatası vermesinin hiçbir bağını kuramadım. Kapağı sıkıp, beyinden hata kodunu silmek dışında başka bir işlem yapmadılarsa yakın zamanda tekrar yanabilir. Fakir karışım hatasını düzeltmek için lpg kalibrasyonu yaptırmak gerekir. Uzun vadede motora zarar verir. Fakir karışım sebebiyle motor üst harareti yükselir. Sübaplar aşırı ısıya maruz kalır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • orjinalotoparca.com
    Motor Arıza Lambası Neden Yanar? Ne Yapmalı?
    https://orjinalotoparca.com/blog/motor-ariza-lambasi-neden-yanar992849443/1
    Şurada anlatmışlar belki ihtiyacınız olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • orjinalotoparca.com
    Motor Arıza Lambası Neden Yanar? Ne Yapmalı?
    https://orjinalotoparca.com/blog/motor-ariza-lambasi-neden-yanar992849443/1

    sarı yanan motor arıza lambası için inceleyebilirsiniz

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.