|
Rebel Moon 2 eleştirmenler tarafından yerden yere vuruluyor (2. sayfa)
-
-
Zevklerimiz %180 derece zıt :)
Çöp whedonun çektiği şeyin yanında Zack'inkiler mü kem mel kalır
Ayrıca Snyder evreni Man of Steel 2 olarak devam edecekti
Civil War ve Avengers furyasına dümen kırdırtan Woke Bross
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yeşil perde vasatlığını ve bayağılığını iliklerine kadar hissetmenin birinci yolu Michael Bay filmleri, öbürü Zack Snyder filmleri. İzlemedim ama ne kadar vasat olduğunu tahmin edebiliyorum. Şaşırmadım. Geçen - tamamen aklımdan çıkmış - Justice League'ine denk geldim. Bir çukurda adalet ligi üyeleri boynuzlu miğfer taşıyan sürüngen derili bir tiple ve sinek görünümlü askerleriyle mücadele ediyorlardı. Yalnızca 5 dakika izleyebildim. Katlanamadım. Hani Snyder tarzındaki yapımcıların filmlerinde doğru dürüst bir hikaye, karakter gelişimi, artistik kalite, orijinallik zaten pek bulunmuyor da bari bir tasarım zevkin olsun, değil mi? Sinek adam askerler nedir gerçekten? Boynuz miğferli buruşuk bir surattan daha iyi bir kötü gelmez mi insanın aklına? Milyonlarca kez tekrar edilmiş formüller daha da çiğ biçimlerde karşında. Rebel Moon'un Star Wars serisini taklit ettiğini söylüyorlar. İnsanlar Star Wars serisine - zaten bozulduğu için - artık burun kıvırıyor, niye varolan bir işi - üstüne daha da kötü bir kalitede -taklit etmeye çalışırsın? Kapasite meselesi işte. İyi bir film yapımcısının belirli bir kültürü, görgüsü, bir derinliği olmalı. Mesela Nolan'ı veya Scott'ı eleştiriyorum ama saçmalasalar, hatalar yapsalar veya kusurlu işler ortaya koysalar dahi onlarda en azından bunlardan var. Baktığın zaman kaliteyi - yersiz cinsellik gibi tercihlerle dalgalansa dahi - hissedebiliyorsun. Ama Snyder veya Bay? Yeşil perdeyi koy. Taklalara, atlamalara, yumruklara, patlamalara yüklen. Sıfır derinlik.
Hani illa aksiyon çekeceksen ne bileyim Tom Cruise, Denzel Washington, Daniel Craig, Angeline Jolie, Brad Pitt'in bulunduğu filmlere felan bakabilirsin. Görece kaliteli, kısmen orijinal, sürükleyici, en azından ortalamanın üzerinde, seyirciyi ekran başında sıkılmadan tutabilecek bir aksiyonun özünün ne olduğunu anlamaya çalışabilirsin. Bir CGI sahne kaosundan ziyade orijinal fikirler ve yaklaşımlarla rafine ve çarpıcı aksiyon sekansı yerleştirmeye çalışabilirsin. Ama onlar bunu yapamıyorlar. Tekamül edebilmek için belirli bir donanım lazım. Yoksa işi yaş.
-
Popüler kanının aksine "SJW" veya "Woke" içerik kötü olmak zorunda değil. İnsanların ayılıp bayıldığı birçok ürün içeriği ve verdiği mesajlar itibarıyla "SJW" veya "Woke" kategorisinde zaten. Ama çağdaş Woke ve anti-Woke lobileri ve kampları genel olarak felaket. Bunu kabul ediyorum. Endüstriyi baskıcılıklarıyla ve ideolojik kavgalarıyla mahvediyorlar. Her şeyi yersiz kimlik politikalarına veya "politikanın" daha anlamını bilmeden endüstri politize ediliyor eleştirilerine indirgiyorlar. Önüne çıkan her şeye woke, hater, racist, supremacist vs damgası vurmanın faydalı ve verimli olduğuna inanmıyorum. Yapıcı eleştiriler yapıp meritokrasiyi veya liyakatı gözetmeli. Yoksa insanların tercihleri bizi bağlamıyor. Arzu edilen iyi karakterler, iyi senaryolar, kaliteli aksiyon, nitelikli düzgün yapımlar. Seyirci bunları istiyor. Yersiz sosyal kavga veya bağlamla alakasız sosyal mesajlar görmek değil. Bu çerçevede bana göre mesela Snyder gibi birisi dev bütçeli yapım sorumluluğu alabilecek ehliyet ve salahiyete sahip olmamalı. Çünkü açık şekilde iyi iş çıkaramıyor. Ürünleri ortalama altı, en iyi ihtimalle ortalama bandında seyrediyor. Tabii zevkler ve renkler. Beğenen vardır. Ona bir şey diyemem. Ama - izleyici kitlede de, dürüst ve sağduyulu olabilen sinema eleştirmenlerinde de - genel kanı az çok oluşuyor ve kendini belli ediyor.
-
Hem katılıyorum hem katılmıyorum. Woke olan yerden bi mok olmadı olmayacak :) :)
Güncel woke furyası patlamadan önce Snyder ben bildim bileli kadını ön plana çıkartır zaten
Snyder zaten tek başına asla film çekmemeli, buna da sonu da kadar katılıyorum bak, herif senaryo özürlü aw :) :)
Lakin bazı işlerini de sevdiğim doğrudur :)
En başta da Watchmen ve kovulana kadar ki DC işleri
Severim bu işlerini
Whedon'un çöpü yanında Snyder'in JL'i harbi velinimet
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Snyder'dan kötüdür veya iyidir demeyeyim ama Whedon da iyi değil. Çeşitli süper kahraman filmleri çekip oradan oraya transfer olan bir yönetmen diye aklımda tuttuğum birisi olarak daha iyi hatırlayayım diye filmlerine biraz baktım. İzlemiş olduklarımdan yola çıkarak kesinlikle ona da kötü bir film yapımcısı derim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kesinlikle
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
7 Samuray konusunda çok haklısınız, hikayenin temeli bu. Hatta Reel Moon, ABD versiyonu Magnificent Seven kadar bile başarılı değil.
Dune ise çok farklı bir eser ve Körfez savaşıyla alakası yok, 1965 yılında yapılan bir romandan bahsediyorsunuz.
Bununla birlikte Fremenlerin ve inançlarının araplardan esinlenerek oluşturulduğu aşikar.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Orada gerçekten memur yönetmenlik hatta görüntü yönetmenliği yaptı. Kadrosunu yapımcı seçti, hikayeyi zaten hazır olan hikâyeyi yapımcı yazdırdı, zacka sadece hazır kadroyla çekim yapmak kaldı fakat iyi yönetmen hikaye yazabilmeli. En basitinden rebel moon da buğday için dev gemi ufacık köye saldırıyor. Teknoloji kullanmayan koyun bir yıllık üretimi o geminin 1 akşam yemeği etmez.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Nasıl yönetmen olmuyor arkadaş. Bilmediğim bir hile mi döndü orada. Tamam tek isim yazılıyor da gidip görüntü yönetmenini mi yazdılar yönetmen diye :)
Ayrıca kaç tane iyi yönetmen iyi hikaye yazabilmiş acaba
5 kişi etmez üst üste koysan. Onlar da yardımcı yazar kadrolarıyla iyi veya eşi dostu kardeşi yazar oradan torpilli
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doruhüso -- 29 Nisan 2024; 12:31:11 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Elbette, birçok yönetmen hikaye yazma konusunda yetenekli ve başarılı olabilir. Bazıları kendi senaryolarını yazarken, bazıları da senaristlerle birlikte çalışarak hikayeleri şekillendirirler. İşte hikaye yazma konusunda yetenekli ve tanınmış bazı yönetmenlerin bir listesi:
1. Quentin Tarantino
2. Christopher Nolan
3. Martin Scorsese
4. Steven Spielberg
5. Alfred Hitchcock
6. Wes Anderson
7. Coen Kardeşler (Joel ve Ethan Coen)
8. Guillermo del Toro
9. Sofia Coppola
10. Spike Lee
Tabii ki, yönetmenlerin hikaye yazma yetenekleri farklılık gösterebilir, ancak birçoğu kendi projelerinde hikaye geliştirmekte ve senaryo yazmaktadır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Birinci sıra komple arakçı
İkinci sıra kardeşten torpilli
...
Buna rağmen binlerce kişi içinde sadece 10 kişi, hadi ittirelim 20 olsun
E naapıcam ben, döndürüp döndürüp 20 kişinin filmlerini mi izlicem
Yani illa yazar olmasına gerek yok. İyi senaristlerin kolundan tutup çıkartmak da bir beceridir.
Snyder'in sçtığı yerde burası. Senaryo başkasından çıkınca daha iyi iş yapıyor. Kendi işe el atınca ise seçtiği oyunculardan tut komple sçış yaşıyor
Ayrıca animasyona dönse çok daha iyi iş yapacak ama kendisi de prodüksiyon şirketi sahibi olduğundan animasyon para kazandırmıyor demekki, 1-2 deneme dışında uzak duruyor oradan
Kızı vefat edince temelli sapıttı zaten, kafa iyice gidirik oldu, zor durum ama hayat da devam ediyor malesef
Neyse egoları yüzünden bu haldeler işin özü :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X